Volgende week Tiff vs plato met de 135 en cayman.
Kan iemand dat even capturen.

Doen ze toch niet, laatst was tiff in de A3 cabrio op weg, en Jason in de Maserati.Hielke schreef: De 'autotests' tussen Jason en Tiff beginnen wel wat vlak te worden vind ik. Ik ben helemaal niet vies van circuitrijden maar om nou echt iedere auto op de klok op het circuit te testen vind ik niet goed.
Het zal ook uitmaken lijkt me of ie over de hobbels getrokken wordt (Mini) of geduwd (BMW) dus FWD versus RWD...als er dan even iets minder contact is terwijl er aandrijving op het voor of achterwiel is kan dat merkbaar zijn...Ferdinand schreef: De Beier helt inderdaad te veel over en hobbelt ook wat te veel vind ik bij een onregelmatig wegdek. Wanneer je met bijv. 150 km/u over de flyer (Clausplein A4, heb ik een keer gedaan) heen raast, wil de 135i stapjes op zij doen wanneer je over een ribbel rijdt. Ik weet het wel zeker dat dit toe te schrijven is aan de vering, en niet het gewicht. Mijn Works had hier met 150 km/u over diezelfde flyer helemaal geen last van.
Nee, deze test bevestigt des te meer dat de PP suspension en veerpootbrug een goede duit in het zakje kunnen doen, om iets meer van haar sportieve aspiraties waar te maken.
Ferdinand schreef: Wanneer je met bijv. 150 km/u over de flyer (Clausplein A4, heb ik een keer gedaan) heen raast, wil de 135i stapjes op zij doen wanneer je over een ribbel rijdt. Ik weet het wel zeker dat dit toe te schrijven is aan de vering, en niet het gewicht. Mijn Works had hier met 150 km/u over diezelfde flyer helemaal geen last van.
Ha Rene. aha? ok, dat zou inderdaad zo maar kunnen, dat ik die verschillen ervaar.GTRene schreef:..Het zal ook uitmaken lijkt me of ie over de hobbels getrokken wordt (Mini) of geduwd (BMW) dus FWD versus RWD...als er dan even iets minder contact is terwijl er aandrijving op het voor of achterwiel is kan dat merkbaar zijn...
Ha Marcel, beiden richtingen, dus de hoogste flyer (a12 -> a4) en andersom. Staan ze daar te controlleren trouwens? o, jee...Marcel van Meerbeek schreef:In welke richting had je dat gedaan?
Ha Hielke, vond je niet dat de auto ietsje te veel last had van overhellen bij hele snellen lastwissel? De auto geeft dan welliswaar geen krimp en dendert gewoon door. En dat het wel goed zit bewijst de hierboven beschreven test tov. een Porsche, maar toch. Denk je niet dat een ++ sportonderstel (met veerpootbrug) het laatste schepje er bovenop kan doen?Hielke schreef:Ik ben juist zeer te spreken over het standaard onderstel van de 135i...
Mja is soms moeilijk te vergelijken inderdaad. Zeker op gebied van vering. Met mijn vorige Alfa 147 had ik in een bepaalde bocht (A2 bij Aquabest) ook last van ribbels in de weg. Harder dan 130km/u haalde ik daar niet (of durfde, maar het voelde gewoon niet veilig aan, auto versprong nogal). Terwijl ik met een fuckin' Suzuki GrandVitara van m'n ouders daar nog harder overheen kon. Gek hoe auto's zo verschillend kunnen reageren op wegdek.Ferdinand schreef: De Beier helt inderdaad te veel over en hobbelt ook wat te veel vind ik bij een onregelmatig wegdek. Wanneer je met bijv. 150 km/u over de flyer (Clausplein A4, heb ik een keer gedaan) heen raast, wil de 135i stapjes op zij doen wanneer je over een ribbel rijdt. Ik weet het wel zeker dat dit toe te schrijven is aan de vering, en niet het gewicht. Mijn Works had hier met 150 km/u over diezelfde flyer helemaal geen last van.
Moeilijk Michel. Prijsverschil tussen de motoren is slechts 4000 euro. Je krijgt er dan de potentie van het tuningspotentieel bij. 360 Schnitzer paardjes met behoud van garantie. Dat idee is toch wel heel aanlokkelijk. Anderzijds vind ik zelf de vermogenskarakteristiek van de 130i superieur aan die van de 135i. De 130i zingt die laatste 1000 toeren van 6000 naar 7000 zo mooi, daar kan weinig tegenop. Kun je de 130i in die toeren houden dan loopt zelfs een 135i niet weg. Maar in de praktijk van alledag zit je niet altijd in de goede range.Michel Pol schreef:Hielke, in dat opzicht, is de 135i zijn geld tov de 130i waard? Los van de coupe/hatch beperkingen qua beschikbaarheid van de motoren over en weer.
Ben nu wel nieuwschierig naar de 120i turbo, zou wel eens het beste van beide werelden kunnen worden.
Michel