120Csi komt
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Inderdaad, deze (als het doorgaat) staan dan ook gelijk hoog op m'n lijstje van huidige-auto-vervangers-over-een-tijdje. Interessant, een betaalbare BMW met (gechipt) ergens richting de 300 PK. Dat wil Wouter wel.Andre schreef:4cil turbo is wel een leuke vervanger van de 130i 3 deurs zeker als ie een stuk minder kost. Intressant voor de zakelijke sportieve rijder zeg maar.
Een stuk lichter zal ie inderdaad niet zijn. Maar als ie 1350rdw kg is zou het al heel mooi zijn.
Als je uit M3 komt dan is de 240pk wat magertjes ongechipt. Daar is de 135i de betere keus. Maar als bochten ridder zal de 4cil turbo wel lekker zijn zeker met chippie tov de 6 cilinders.
125i of 120csi dan zou de keus niet zo moeilijk zijn.

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: 120Csi komt
Met andere woorden, dan wordt de 135i Coupe ingeruild?!Andre schreef:1 Level Up.
Efficiency and Performance on a new level.
The BMW 120CSi - Four Cylinder Turbo - 240 PS. with Efficient Dynamics , Lightweight body enhancement .
The first compact performance coupe with low emissions.
De 4cil turbo komt er aan. Daarom is de 130i ook niet uitgebracht in de coupe. 240pk chippie erin en 300pk. Denk ook dat deze auto voor een zeer scherpe prijs op de markt wordt gezet. Zeker onder de prijs van een 125i.

-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 120Csi komt
Andre heeft een 3drs 130i hatch en een 135i coupeindobesar schreef: Met andere woorden, dan wordt de 135i Coupe ingeruild?!

-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
6 in lijn is leuk voor de sound maar is zwaar in de neus. Dat is de hele reden waarom zo'n 4 cyl. interessant is. Lekker licht in de neus en dus snaarstrak insturen. Hence meteen de lovende kritieken over de 120D.Snipe schreef:Lastig hoor, zo'n snelle viercilinder is top maar hij mist wel het geluid en het karakter van de zes-in-lijn.... Maar goed, zolang hij nog niet bij de dealer staat ontstaat er nog geen probleem.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: 120Csi komt
Correctie, die HotHatch is van zijn vrouwTom schreef:Andre heeft een 3drs 130i hatch en een 135i coupeindobesar schreef: Met andere woorden, dan wordt de 135i Coupe ingeruild?!

Maargoed, zou me niet verbazen dat over een jaar of anderhalf, de 135Ci het veld moet ruimen...
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Die 120d is prima, ik heb er zelf een gehad, maar hij komt vermogen te kort om echt leuk te worden. Doe me dan die iets zwaardere 130 maar..!hugo schreef:6 in lijn is leuk voor de sound maar is zwaar in de neus. Dat is de hele reden waarom zo'n 4 cyl. interessant is. Lekker licht in de neus en dus snaarstrak insturen. Hence meteen de lovende kritieken over de 120D.Snipe schreef:Lastig hoor, zo'n snelle viercilinder is top maar hij mist wel het geluid en het karakter van de zes-in-lijn.... Maar goed, zolang hij nog niet bij de dealer staat ontstaat er nog geen probleem.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Waar het in the end op aan komt; pure kracht.
Het net als met boksen; die vedergewichten, leuk, snel, aardig met veel aktie............................maar geen echte punch.
Dan maar liever Mike Tyson, een oermens, niet super bewegelijk, maar voor zijn massa waarlijk niet slecht en een kracht waar ja later van af vraagt waar die het vandaan haalde ( als het het überhaubt nog kan herinneren, zijn slachtoffer that is
)
Kortom; liever wat meer PK`s, en al helemaal geen duffe diesel, no offence verder ( ik ken een draadje; diesels is voor trekkers
)
Het net als met boksen; die vedergewichten, leuk, snel, aardig met veel aktie............................maar geen echte punch.
Dan maar liever Mike Tyson, een oermens, niet super bewegelijk, maar voor zijn massa waarlijk niet slecht en een kracht waar ja later van af vraagt waar die het vandaan haalde ( als het het überhaubt nog kan herinneren, zijn slachtoffer that is

Kortom; liever wat meer PK`s, en al helemaal geen duffe diesel, no offence verder ( ik ken een draadje; diesels is voor trekkers

-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik heb ook een blauwe maandag een 120d gehad, snaarstrak, maar op den duur(oftewel betrekkelijk gauw) verveelde de dieselmotor qua toch wel kabaal, bijna geen powerband en geen topprestaties tov wat dat chassis en die auto kan. Maar dat had IK ZELFS OOK met een E92 335d coupé waar ik maandag in reed, waarbij de prestaties goed zijn natuurlijk, maar het nooit een benzinemotor zal worden. Lag ook aan de automaat waar ik niet van houd.
Geef de 123d coupe met handbak nog 't voordeel van de twijfel, zal er eens mee rijden(nieuwe 120d 177pk van een maatje van mij viel in 't dagelijks verkeer echt wel mee, misschien totdat je ermee gaat rammen, bij mij)
120csi: 300pk 4 cyl turbo met dat sperdiff zou wel goed moeten komen, maar BMW benzineturbos weet ik nog geen goed chipadres voor. 1350kg zal al gauw 1400kg worden(coupe) en dan is 240pk niet teveel(understatement)
Geef de 123d coupe met handbak nog 't voordeel van de twijfel, zal er eens mee rijden(nieuwe 120d 177pk van een maatje van mij viel in 't dagelijks verkeer echt wel mee, misschien totdat je ermee gaat rammen, bij mij)
120csi: 300pk 4 cyl turbo met dat sperdiff zou wel goed moeten komen, maar BMW benzineturbos weet ik nog geen goed chipadres voor. 1350kg zal al gauw 1400kg worden(coupe) en dan is 240pk niet teveel(understatement)
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
romo schreef:Waar het in the end op aan komt; pure kracht.
Het net als met boksen; die vedergewichten, leuk, snel, aardig met veel aktie............................maar geen echte punch.
Dan maar liever Mike Tyson, een oermens, niet super bewegelijk, maar voor zijn massa waarlijk niet slecht en een kracht waar ja later van af vraagt waar die het vandaan haalde ( als het het überhaubt nog kan herinneren, zijn slachtoffer that is)
Kortom; liever wat meer PK`s, en al helemaal geen duffe diesel, no offence verder ( ik ken een draadje; diesels is voor trekkers)
Power, pure kracht is veelste overrated.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat maakt geen r.k uit, ik wil er wel aanspraak op kunnen maken, ook al is dat maar een paar % van de tijd, das oneindig veel beter dan er NOOIT aanspraak op kunnen maken.....................................Rico v Velzen schreef:Power.. lekker maar niet nodig.. Daarnaast gebruik je in nog geen 2 procent van je rijtijd die power.
Dit commentaar is toch wel de bevestiging dat ie rap wordt ingeruild


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Romo LOL.... ik vind het ook heerlijk om veel power ter beschikking te hebben hoor..
Maar ik ben ook een keer terug gestapt van een 250pk S3 naar een 163pk Mini cooper S.. en daar kreeg ik met minder vermogen een veel lekker rijdende auto voor terug.
Veel power is bij mijn nooit het doel geweest. Maar een middel waarvan het handig is om het achter de hand te hebben.
Maar ik ben ook een keer terug gestapt van een 250pk S3 naar een 163pk Mini cooper S.. en daar kreeg ik met minder vermogen een veel lekker rijdende auto voor terug.
Veel power is bij mijn nooit het doel geweest. Maar een middel waarvan het handig is om het achter de hand te hebben.
-
Online
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Ben weg erg benieuwd naar deze auto, hoop op een scherpe prijsstelling (maar dit zal wel weer erg gaan tegenvallen).
Weet alleen niet hoe BMW dit gaat positioneren...... Je hebt een 125Ci en dan straks een 120Ci, maar die krijgt meer vermogen dan de 125? Een 6-cylinder zal hoger geprijst zijn, maar ook als hij minder vermogen heeft?
Vraag me af hoe ze dit willen doen.
Weet alleen niet hoe BMW dit gaat positioneren...... Je hebt een 125Ci en dan straks een 120Ci, maar die krijgt meer vermogen dan de 125? Een 6-cylinder zal hoger geprijst zijn, maar ook als hij minder vermogen heeft?
Vraag me af hoe ze dit willen doen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Aangezien de auto's toch allemaal te zwaar worden is 200pk al helemaal niet veel, terwijl in mijn beginrijbewijstijd-ik kickte toen op bijv de 190E 2.3 16 met amper 200pk bijvoorbeeld en reed eens een nieuwe 170pk 309 GTI van een vriend van me tering wat rap was dat hee-300 pk wat was voor Porsche turbo's en beginFerraris. Nu heb ik dat zelf en soms schiet 't niet op. Lompe karren. Dus OF minder massa OF MEER PK's, nou aangezien er bij BMW geen Donkervoort of Lotus in neonletters op de gevel staat vrees ik voor 't laatste. Beter is beide, minder massa/meer pk's natuurlijk.
Kortom een Lotus Exige met 220pk is machtig, maar met >350pk is 't helemaal lachen, ook in midbend in z'n 3. 8)
Een Enzo had dan met 500pk op 1350kg genoeg gehad als power kein Flaus ausmacht... maar nee hoor 650pk, sukkels daar bij Ferrari. Carrera GT kon 't ook wel doen met 450pk, maar 612pk was leuker, rare lui hoor daar in Stuttgart.
Kortom een Lotus Exige met 220pk is machtig, maar met >350pk is 't helemaal lachen, ook in midbend in z'n 3. 8)
Een Enzo had dan met 500pk op 1350kg genoeg gehad als power kein Flaus ausmacht... maar nee hoor 650pk, sukkels daar bij Ferrari. Carrera GT kon 't ook wel doen met 450pk, maar 612pk was leuker, rare lui hoor daar in Stuttgart.

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Misschien is dit een test auto van de 120csi
Lichtgewicht kofferdeksel misschien. Heeft ook de bumpers van het performance pakket.
[img:640:508]http://www.garaget.org/archive/79738/81 ... 730750.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.garaget.org/archive/79738/81 ... 730746.jpg[/img]
Lichtgewicht kofferdeksel misschien. Heeft ook de bumpers van het performance pakket.
[img:640:508]http://www.garaget.org/archive/79738/81 ... 730750.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.garaget.org/archive/79738/81 ... 730746.jpg[/img]
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Tsja dat zit ik mij net af te vragen.Andre schreef:4cil turbo is wel een leuke vervanger van de 130i 3 deurs zeker als ie een stuk minder kost. Intressant voor de zakelijke sportieve rijder zeg maar.
Een stuk lichter zal ie inderdaad niet zijn. Maar als ie 1350rdw kg is zou het al heel mooi zijn.
Als je uit M3 komt dan is de 240pk wat magertjes ongechipt. Daar is de 135i de betere keus. Maar als bochten ridder zal de 4cil turbo wel lekker zijn zeker met chippie tov de 6 cilinders.
125i of 120csi dan zou de keus niet zo moeilijk zijn.
4 cylinder hoort lichter te zijn natuurlijk, maar als je het extra gewicht van de turbo, intercoolers en evt oliekoeler er bij pakt hoeveel blijft daar dan nog van over?
Zeg maar zelfde idee als 135i vs 130i, daar is de 130i zonder turbo's merkbaar lichter in de neus. Nu een 4 cylinder, maar met turbo en dan kon het verschil met de 130i nog wel eens klein zijn.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Bert ben ik deels met je eens.
Maar een 4cil turbo stuurt absoluut scherper dan een 6 in lijn. Ik denk even terug. Toen ik van de 120d naar 130i overstapte zat daar een heel verschil in qua insturen.
En volgens mij is een 4 cil turbo diesel nog zwaarder ook dan een 4cil turbo benzine.
Ben wel nieuwsgierig naar die 4cil turbo. Wel in de hatch dan als 2e auto zou er niet de 135i voor aan de kant zetten.
Maar een 4cil turbo stuurt absoluut scherper dan een 6 in lijn. Ik denk even terug. Toen ik van de 120d naar 130i overstapte zat daar een heel verschil in qua insturen.
En volgens mij is een 4 cil turbo diesel nog zwaarder ook dan een 4cil turbo benzine.
Ben wel nieuwsgierig naar die 4cil turbo. Wel in de hatch dan als 2e auto zou er niet de 135i voor aan de kant zetten.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 35 gasten