120Csi komt

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 12 feb 2008, 17:01

Is er een oficiële press release ergens btw?

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 12 feb 2008, 18:06

Andre schreef:4cil turbo is wel een leuke vervanger van de 130i 3 deurs zeker als ie een stuk minder kost. Intressant voor de zakelijke sportieve rijder zeg maar.

Een stuk lichter zal ie inderdaad niet zijn. Maar als ie 1350rdw kg is zou het al heel mooi zijn.

Als je uit M3 komt dan is de 240pk wat magertjes ongechipt. Daar is de 135i de betere keus. Maar als bochten ridder zal de 4cil turbo wel lekker zijn zeker met chippie tov de 6 cilinders.

125i of 120csi dan zou de keus niet zo moeilijk zijn.
Inderdaad, deze (als het doorgaat) staan dan ook gelijk hoog op m'n lijstje van huidige-auto-vervangers-over-een-tijdje. Interessant, een betaalbare BMW met (gechipt) ergens richting de 300 PK. Dat wil Wouter wel. :)

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: 120Csi komt

Bericht door indobesar » 12 feb 2008, 20:25

Andre schreef:1 Level Up.
Efficiency and Performance on a new level.

The BMW 120CSi - Four Cylinder Turbo - 240 PS. with Efficient Dynamics , Lightweight body enhancement .

The first compact performance coupe with low emissions.

De 4cil turbo komt er aan. Daarom is de 130i ook niet uitgebracht in de coupe. 240pk chippie erin en 300pk. Denk ook dat deze auto voor een zeer scherpe prijs op de markt wordt gezet. Zeker onder de prijs van een 125i.
Met andere woorden, dan wordt de 135i Coupe ingeruild?! :lol:

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: 120Csi komt

Bericht door Tom » 12 feb 2008, 20:27

indobesar schreef: Met andere woorden, dan wordt de 135i Coupe ingeruild?! :lol:
Andre heeft een 3drs 130i hatch en een 135i coupe :)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 12 feb 2008, 20:31

Lastig hoor, zo'n snelle viercilinder is top maar hij mist wel het geluid en het karakter van de zes-in-lijn.... Maar goed, zolang hij nog niet bij de dealer staat ontstaat er nog geen probleem.

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 12 feb 2008, 21:02

Snipe schreef:Lastig hoor, zo'n snelle viercilinder is top maar hij mist wel het geluid en het karakter van de zes-in-lijn.... Maar goed, zolang hij nog niet bij de dealer staat ontstaat er nog geen probleem.
6 in lijn is leuk voor de sound maar is zwaar in de neus. Dat is de hele reden waarom zo'n 4 cyl. interessant is. Lekker licht in de neus en dus snaarstrak insturen. Hence meteen de lovende kritieken over de 120D.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 feb 2008, 21:06

Doe mij toch maar een 6 in lijn........................................zelfs Andre gaat om ( ok een klein beetje :lol: ) de bocht, mischien niet zo snaar strak, maar toch wel lekker.............................

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: 120Csi komt

Bericht door indobesar » 12 feb 2008, 23:18

Tom schreef:
indobesar schreef: Met andere woorden, dan wordt de 135i Coupe ingeruild?! :lol:
Andre heeft een 3drs 130i hatch en een 135i coupe :)
Correctie, die HotHatch is van zijn vrouw :wink:
Maargoed, zou me niet verbazen dat over een jaar of anderhalf, de 135Ci het veld moet ruimen...

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 13 feb 2008, 01:42

hugo schreef:
Snipe schreef:Lastig hoor, zo'n snelle viercilinder is top maar hij mist wel het geluid en het karakter van de zes-in-lijn.... Maar goed, zolang hij nog niet bij de dealer staat ontstaat er nog geen probleem.
6 in lijn is leuk voor de sound maar is zwaar in de neus. Dat is de hele reden waarom zo'n 4 cyl. interessant is. Lekker licht in de neus en dus snaarstrak insturen. Hence meteen de lovende kritieken over de 120D.
Die 120d is prima, ik heb er zelf een gehad, maar hij komt vermogen te kort om echt leuk te worden. Doe me dan die iets zwaardere 130 maar..!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 feb 2008, 07:46

Waar het in the end op aan komt; pure kracht.

Het net als met boksen; die vedergewichten, leuk, snel, aardig met veel aktie............................maar geen echte punch.
Dan maar liever Mike Tyson, een oermens, niet super bewegelijk, maar voor zijn massa waarlijk niet slecht en een kracht waar ja later van af vraagt waar die het vandaan haalde ( als het het überhaubt nog kan herinneren, zijn slachtoffer that is :lol: )

Kortom; liever wat meer PK`s, en al helemaal geen duffe diesel, no offence verder ( ik ken een draadje; diesels is voor trekkers :wink: )

Robin
Berichten: 55103
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 feb 2008, 07:57

Ik heb ook een blauwe maandag een 120d gehad, snaarstrak, maar op den duur(oftewel betrekkelijk gauw) verveelde de dieselmotor qua toch wel kabaal, bijna geen powerband en geen topprestaties tov wat dat chassis en die auto kan. Maar dat had IK ZELFS OOK met een E92 335d coupé waar ik maandag in reed, waarbij de prestaties goed zijn natuurlijk, maar het nooit een benzinemotor zal worden. Lag ook aan de automaat waar ik niet van houd.

Geef de 123d coupe met handbak nog 't voordeel van de twijfel, zal er eens mee rijden(nieuwe 120d 177pk van een maatje van mij viel in 't dagelijks verkeer echt wel mee, misschien totdat je ermee gaat rammen, bij mij)

120csi: 300pk 4 cyl turbo met dat sperdiff zou wel goed moeten komen, maar BMW benzineturbos weet ik nog geen goed chipadres voor. 1350kg zal al gauw 1400kg worden(coupe) en dan is 240pk niet teveel(understatement)

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 13 feb 2008, 15:26

romo schreef:Waar het in the end op aan komt; pure kracht.

Het net als met boksen; die vedergewichten, leuk, snel, aardig met veel aktie............................maar geen echte punch.
Dan maar liever Mike Tyson, een oermens, niet super bewegelijk, maar voor zijn massa waarlijk niet slecht en een kracht waar ja later van af vraagt waar die het vandaan haalde ( als het het überhaubt nog kan herinneren, zijn slachtoffer that is :lol: )

Kortom; liever wat meer PK`s, en al helemaal geen duffe diesel, no offence verder ( ik ken een draadje; diesels is voor trekkers :wink: )

Power, pure kracht is veelste overrated.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2008, 15:28

Power.. lekker maar niet nodig.. Daarnaast gebruik je in nog geen 2 procent van je rijtijd die power.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 13 feb 2008, 15:28

Tis toch wel lekker als je midbend in 3e versnelling niet volgas kan geven.:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 feb 2008, 15:35

Rico v Velzen schreef:Power.. lekker maar niet nodig.. Daarnaast gebruik je in nog geen 2 procent van je rijtijd die power.
Dat maakt geen r.k uit, ik wil er wel aanspraak op kunnen maken, ook al is dat maar een paar % van de tijd, das oneindig veel beter dan er NOOIT aanspraak op kunnen maken.....................................


Dit commentaar is toch wel de bevestiging dat ie rap wordt ingeruild :lol: :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2008, 15:57

Romo LOL.... ik vind het ook heerlijk om veel power ter beschikking te hebben hoor..

Maar ik ben ook een keer terug gestapt van een 250pk S3 naar een 163pk Mini cooper S.. en daar kreeg ik met minder vermogen een veel lekker rijdende auto voor terug.

Veel power is bij mijn nooit het doel geweest. Maar een middel waarvan het handig is om het achter de hand te hebben.

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 13 feb 2008, 16:39

Ben weg erg benieuwd naar deze auto, hoop op een scherpe prijsstelling (maar dit zal wel weer erg gaan tegenvallen).

Weet alleen niet hoe BMW dit gaat positioneren...... Je hebt een 125Ci en dan straks een 120Ci, maar die krijgt meer vermogen dan de 125? Een 6-cylinder zal hoger geprijst zijn, maar ook als hij minder vermogen heeft?

Vraag me af hoe ze dit willen doen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 13 feb 2008, 16:46

Niet zo moeilijk. De 125i is met name voor de Amerikaanse markt, waar zes cilinders nog steeds in trek zijn.

De 4-cilinder zal daar niet verschijnen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2008, 16:52

Macboy schreef:Niet zo moeilijk. De 125i is met name voor de Amerikaanse markt, waar zes cilinders nog steeds in trek zijn.

De 4-cilinder zal daar niet verschijnen.
Maar daar is het een 128i toch ?

Robin
Berichten: 55103
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 feb 2008, 20:21

Aangezien de auto's toch allemaal te zwaar worden is 200pk al helemaal niet veel, terwijl in mijn beginrijbewijstijd-ik kickte toen op bijv de 190E 2.3 16 met amper 200pk bijvoorbeeld en reed eens een nieuwe 170pk 309 GTI van een vriend van me tering wat rap was dat hee-300 pk wat was voor Porsche turbo's en beginFerraris. Nu heb ik dat zelf en soms schiet 't niet op. Lompe karren. Dus OF minder massa OF MEER PK's, nou aangezien er bij BMW geen Donkervoort of Lotus in neonletters op de gevel staat vrees ik voor 't laatste. Beter is beide, minder massa/meer pk's natuurlijk.

Kortom een Lotus Exige met 220pk is machtig, maar met >350pk is 't helemaal lachen, ook in midbend in z'n 3. 8)

Een Enzo had dan met 500pk op 1350kg genoeg gehad als power kein Flaus ausmacht... maar nee hoor 650pk, sukkels daar bij Ferrari. Carrera GT kon 't ook wel doen met 450pk, maar 612pk was leuker, rare lui hoor daar in Stuttgart. :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 16 feb 2008, 19:47

Misschien is dit een test auto van de 120csi

Lichtgewicht kofferdeksel misschien. Heeft ook de bumpers van het performance pakket.

[img:640:508]http://www.garaget.org/archive/79738/81 ... 730750.jpg[/img]

[img:640:480]http://www.garaget.org/archive/79738/81 ... 730746.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 feb 2008, 02:31

Andre schreef:4cil turbo is wel een leuke vervanger van de 130i 3 deurs zeker als ie een stuk minder kost. Intressant voor de zakelijke sportieve rijder zeg maar.

Een stuk lichter zal ie inderdaad niet zijn. Maar als ie 1350rdw kg is zou het al heel mooi zijn.

Als je uit M3 komt dan is de 240pk wat magertjes ongechipt. Daar is de 135i de betere keus. Maar als bochten ridder zal de 4cil turbo wel lekker zijn zeker met chippie tov de 6 cilinders.

125i of 120csi dan zou de keus niet zo moeilijk zijn.
Tsja dat zit ik mij net af te vragen.

4 cylinder hoort lichter te zijn natuurlijk, maar als je het extra gewicht van de turbo, intercoolers en evt oliekoeler er bij pakt hoeveel blijft daar dan nog van over?

Zeg maar zelfde idee als 135i vs 130i, daar is de 130i zonder turbo's merkbaar lichter in de neus. Nu een 4 cylinder, maar met turbo en dan kon het verschil met de 130i nog wel eens klein zijn.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 feb 2008, 11:55

Bert ben ik deels met je eens.

Maar een 4cil turbo stuurt absoluut scherper dan een 6 in lijn. Ik denk even terug. Toen ik van de 120d naar 130i overstapte zat daar een heel verschil in qua insturen.

En volgens mij is een 4 cil turbo diesel nog zwaarder ook dan een 4cil turbo benzine.

Ben wel nieuwsgierig naar die 4cil turbo. Wel in de hatch dan als 2e auto zou er niet de 135i voor aan de kant zetten.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 feb 2008, 13:08

We wachten het wel af. Neem aan dat er wel even proefgereden word als de Beier zo'n ding heeft staan :mrgreen:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 feb 2008, 13:27

Pa zou een 125i coupe nemen. Maar we wachten nu even wat er nu gebeurt met de 4cil turbo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EvdP, Haantje en 4 gasten