Napraten, foto's & filmpjes van DF @ Zandvoort part III
- DownforceJan
- Roel SpeedCars
Zijn je handen nog wat minder blauw geworden later op de dag Jan?

Roel.

Roel.
Laatst gewijzigd door Roel SpeedCars op 16 feb 2008, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Hielke,Hielke schreef:Maar hoe is het nu met de Corvette van Cor gegaan? De semi slicks, het intrax onderstel, de Stop Tech remmen. Ik ben immers nog steeds in de Corvette mood 8)
En hoe is het met Cor zelf gegaan? Tis zo stil geworden.
Hans, vertel jij anders eens wat over het verschil tussen jouw auto en die van hem.
Het verschil is niet normaal.
Cor zijn auto voelt zo vertrouwd en controleerbaar aan en heeft zoveel grip.
als ik hard optrok dan begonnen de wielen bij 3500 toeren te spinnen in de eerste twee versnellingen.
Bij Cor gaat die wagen gewoon vooruit, niks spinnen en een grip in bochten echt vergeleken bij mijn run flats ongelofelijk.
Het lijkt wel of die wagen de bocht niet uit te krijgen is.
Was natuurlijk wel een beetje voorzichtig maar wat rijd het lekker als je op je remmen kunt vertrouwen.
Ze bleven hard remmen en niks geen fading of zo.
Elke keer had ik gewoon 50 meter later kunnen remmen.
Nee, zo moet mijn auto ook worden.
In 2012 als ik een beetje gespaard heb dan zal het wel zover zijn.
Tot die tijd rij ik niet meer met mijn wagen,die valt nu namelijk een beetje tegen.

- DownforceJan
- DownforceJan
- Roel SpeedCars
Mooi Jan want met kouwe jatten rijden schiet niet op.
Was trouwens leuk om even een paar rondjes met elkaar op te rijden [img:25:18]http://img310.imageshack.us/img310/9915/tmb5bl.gif[/img]
Roel.
Was trouwens leuk om even een paar rondjes met elkaar op te rijden [img:25:18]http://img310.imageshack.us/img310/9915/tmb5bl.gif[/img]
Roel.
-
quote mode on:steve smith schreef:@ Thommy: No hard feelings, jij stond stijf van schrik van je "momentje", ik stond te balen van een wielmoer die ik 10 seonden daarvoor aan bonken draaide. Was gewoon ff niet het goede moment om een gesprek te hebben. Normaal ben ik ietsje tactvoller dan op dat moment, al zit er waarschijnlijk nu 4 man achter z'n PC te grijnzen met een andere mening....![]()
WRONG TIME, WRONG PLACE, WORNG MOMENT...

wat je zelf zegt sluit ik me ook bij aan: 'Normaal ben ik ietsje tactvoller'
volgende lekker lullen over jou 'beest' en mijn 'beestje'

quote mode off:
verder komen er ipv de 18'' BBS die ik in gedachten had andere 17'' race velgen onder met semi slics... Als ik dan weer zo'n actie heb kan ik normaal naar huis

- Corvette
Rondetijden zaten rond de 2 minuten.................kijk maar naar de tijden van Ben. We reden zo'n beetje gelijk op, maar ik moest na een paar rondjes afhaken want mijn passagier moest kotsen en heb toen maar ff gauw de pitlane opgezocht.luco hornsveld schreef:Maar hoe zit het nu met de tijden?
Daar ben ik wel benieuwd naar?
die ik er uit heb kunnen halen zo in het verhaal
-Porsche 968 1.59,81
-Corvette Cor 2.02,98 (Hanz achter het stuur)
-BMW Elmar 2.03,98
-
-
-
-
-
Ik denk dat Hans niet onder de 2.05 gereden zal hebben, want hij reed in een vreemde auto met een setup die hem helemaal vreemd is. Als Hans nog een half uurtje langer had gereden had ook hij zeker onder de 2 minuten kunnen rijden. De nieuwe setup geeft ongelofelijk veel vertrouwen. Je krijgt hem bij wijze van spreken de bocht niet uit.
Als je bijvoorbeeld de Arie Luiendijk bocht ingaat kun je vol op het gas en hoef dat dan ook niet meer los te laten en kom je met 180 al het rechte eind op en de max was donderdag 270. Bij de meeste rondjes kwam ik zo tussen de 250 en 260 aan bij de tarzan en dat kon ook omdat ook de nieuwe remmen fantastisch zijn. Het is voor passagiers nu echt niet leuk meer om mee te rijden.
Een 1.55 op CPZ is zeker haalbaar.
Voor wat de rest van die dag betreft:
+++
De Z06 heeft enorm potentieel. De auto rijdt boven verwachting.
Alle modificaties zijn nu aangebracht en nu is het nog wat zoeken naar de juiste setup. Alles is nu verstelbaar en dat kost ff tijd.
Intrax onderstel.........Stoptech remmen...........Toyo bandjes ( R888 )....Callaway Intake en ook andere software.
Kortom ik ben overdonderd door mijn eigen wagen 8) 8) 8)
Wat ik op zo'n dag allemaal zie rondrijden >>>>>fantastisch dat het op deze manier kan. Ouwe bakken, nieuwe bakken, snelle, trage hokken, halve racers, enz., enz.
De prachtige sounds van diverse wagens.
Heb met Ben ( 968 ) mijn leukste rondjes gemaakt, want die geeft tenminste gas

Nou ja om kort te gaan Fantastisch zo'n dag.
---
Diverse schades aan enkele prachtige wagens van onze DF vrienden.....zonde....zonde....zonde.
Ik vond het voor een paar DF vrienden heel erg jammer dat de techniek te wensen overliet en dan met name mijn maat Hans. De Z06 van Hans had een nieuwe sensor in 1 van de wielen en die was nog niet ingelezen.............gloeiende...gloeiende....gloeiende.....klote software.....gaat in een soort veilige modus lopen....nou jaaaaaaaaaaa het moet niet gekker worden.
Mijn auto had er immers 4 nieuwe wielen met banden onder en geen sensors en raakte niet van slag.
Een iets wat vreemde entree van een nieuw lid / leden....BMW-tje en ook nog een ouwe Alfa dacht ik of was dat een Fiat.....Nou ja .........inmiddels zijn ze wel voorgesteld en gaat het onbekend = onbemind nu niet meer op.
Wellicht een goed plan om bij een volgende reservering van een circuit ook een paar pitboxen te huren, want het kost geen ruk en toch wel eens ff handig als iemand iets moet repareren. En je hebt dan ook de beschikbaarheid over een toilet.
En als laatste minpunt nog >>> Waarom is dat cafeetje niet open op zo'n dag, want je staat daar te sterven van de kou en kunt geen eens ff naar binnen een bakkie pakken of iets dergelijks.....is gewoon kut.
Gr.
Corvette
- Ben_968CS
Wederzijds Cor! Indrukwekkend hoe je dat monster over het rechte eind durft te jagen; ik had allang het gas losgelaten bij de tribune met zo'n auto. Inderdaad elkaar goed de ruimte gegeven en samen super veel plezier gehad. De volgende keer heb ik nog wat mods op de auto geschroefd, dus blijf wel scherp!Cor Dame schreef: Ben ik vond het geweldig om met jou te stoeien op een 100% veilige racemodus, want we gaven elkaar de ruimte en dat vond ik harstikke leuk. Respect. Volgende keer zoek ik je weer op.![]()
Corvette

Oja, mag wel even worden gezegd: ik ben met de Toyo's die Cor er onder had altijd 3 tot 4 seconden langzamer dan met slicks... Waarom gooi je er de volgende keer niet een setje gebruikte slicks onder? Voor iets van 80 Euri per band hark je die 3 tot 4 seconden binnen. Ik wil wedden dat je andere mods een stuk kostbaarder waren!
- E30-Amateur
- Auto: BMW E36 325i
Bij deze zal ik me speciaal nog een keertje voorstellen, ik had het liever op het circuit gedaan maar het was zo verschrikkelijk koud dat ik niet bepaald enthousiast was om een rondje te doen en iedereen een pootje te geven.Een iets wat vreemde entree van een nieuw lid / leden....BMW-tje en ook nog een ouwe Alfa dacht ik of was dat een Fiat.....
Ivar zoon van Ton (Dieseltourist) Hij zal het ontkennen maar het is toch echt zo.

Nog zeer weinig ervaring met racen in wagens, ik moet zeggen dat het me heel goed bevallen is op het circuit, ging goed tegen de limiet aan en heb de grenzen een beetje opgezocht, volgens mijn pa iets te snel maar dat vond ik opzich wel meevallen.
Ik ging er natuurlijk ook vanuit dat ik wat talent heb overgekregen van hem

Het was namelijk ver boven mijn verwachtingen en een absoluut succes!
Grtz Ivar
- N6GSR
Jan Ozephius schreef:Voor wie een M3 overweegt: 210 km gereden; 60 liter benzine verbruikt. € 99 is erg weinig voor heeeeeeel veel fun.
hahahahaha
try 50 litres in 26 mins,the evo ran out on the last bend

btw Peter the day was great, no bull shit just driving FUN and boy did we have lots off it , expect more cars in attendance from the uk,
the boys were very impressed@ zandvoort and will be back
Jason
-
It was great to see you hammer the evo around the track. Especially liked the fact that you kept pushing and pushing the boundaries. 8)N6GSR schreef:Jan Ozephius schreef:Voor wie een M3 overweegt: 210 km gereden; 60 liter benzine verbruikt. € 99 is erg weinig voor heeeeeeel veel fun.
hahahahaha
try 50 litres in 26 mins,the evo ran out on the last bendthats when we were out all 3 uk evos
btw Peter the day was great, no bull shit just driving FUN and boy did we have lots off it , expect more cars in attendance from the uk,
Jason
N6GSR schreef:Jan Ozephius schreef:Voor wie een M3 overweegt: 210 km gereden; 60 liter benzine verbruikt. € 99 is erg weinig voor heeeeeeel veel fun.
hahahahaha
try 50 litres in 26 mins,the evo ran out on the last bendthats when we were out all 3 uk evos
Jason
60 liter op 210 km is ook 1 op 3,5
26 minutes is about 12 rounds
thats 48 km
that means the evo's doing 1 to 1

- N6GSR
thats normal............its an evo you know
i really got to grips with the car must say a big thankyou to deep @ pitbox for doing the wheel alignment, the car was good all day
and my times were very fast, even though i was on the limit all day the falken fk452 were amazing 2
jamsie and donald would like me to personaly thank the organisers for the day out they will be back in numbers im shure
i have 4 hours worth of video to post from all 3 evos so will post links as soon as i edit them and get them on google
Once again peter thank you very much, see you again soon
Jason

i really got to grips with the car must say a big thankyou to deep @ pitbox for doing the wheel alignment, the car was good all day
and my times were very fast, even though i was on the limit all day the falken fk452 were amazing 2
jamsie and donald would like me to personaly thank the organisers for the day out they will be back in numbers im shure
i have 4 hours worth of video to post from all 3 evos so will post links as soon as i edit them and get them on google
Once again peter thank you very much, see you again soon
Jason
-
OnlineHielke
Als jullie beiden in staat zijn om rond de 2 minuten te rijden met semislicks dan ga je in de DSC absoluut geen raar figuur slaan. Je moet het fysiek 30 minuten (16 rondjes) aan één stuk fulle pulle kunnen uithouden. Keuze en preparatie auto is dan bijzaak.Cor Dame schreef: Rondetijden zaten rond de 2 minuten.................kijk maar naar de tijden van Ben. We reden zo'n beetje gelijk op,
Ik denk dat Hans niet onder de 2.05 gereden zal hebben, want hij reed in een vreemde auto met een setup die hem helemaal vreemd is. Als Hans nog een half uurtje langer had gereden had ook hij zeker onder de 2 minuten kunnen rijden. De nieuwe setup geeft ongelofelijk veel vertrouwen.
Zijn er ook nog video-opnames van de rondjes achter Ben in de 968 gemaakt?
- Roel SpeedCars
- Corvette
Hielke,
ik heb zelf dit keer geen opnames gemaakt, maar er zat een tijdje een Evo ( 1 van die engelse jongens ) achter me en die heeft wel opnames en zou me nog een link sturen.
Zodra ik weet waar het filmje staat zet ik dat natuurlijk direkt op DF.
Mijn nieuwe digitale camera gaat bij heftig schokken uit en de vorige camera deed dat niet, want die was nog met een tape i.p.v. harde schijf.
Zodoende had ik ff geen camera aan boord. Zo'n ding als Elmar heeft is eigenlijk top.........zo'n kleine bullit camera met een aparte opslag.
'k zal ook eens zo'n ding aanschaffen........hebben we tenminste wat leuke beelden erbij.
Oh ja ......Ivar, dit bedoel ik niet onaardig, maar bij mijn vorige post bedoelde ik niet jou, maar iemand met een BMW scl of cls of zoiets
'k ben niet zo goed ik die type aanduidingen.
Nou ja die entree zijn we geloof ik alweer vergeten, toch
:
Zeg Ben.............wat ga jij dan nog op die Porsche schroeven
:
: Ik ben benieuwd waar je mee te voorschijn komt
Wat die slicks betreft...........het is wellicht leuk om dat eens een keer te doen voor de lol, want als ik altijd met slicks zou gaan rijden, dan gaat er meer kapot dan me lief is....denk ik. De auto krijgt met die semi's al heel wat meer op z'n donder dan met de straat Michelins, dus met vol slicks zal dat nog een klap erger zijn. Maar nogmaals voor de lol kunnen we dat wel een keertje doen
Als de setup met de bestaande mods goed in balans is dan moet 1.55 kunnen. En met de echte slicks dan helemaal.
Vriendelijke groet
Corvette
ik heb zelf dit keer geen opnames gemaakt, maar er zat een tijdje een Evo ( 1 van die engelse jongens ) achter me en die heeft wel opnames en zou me nog een link sturen.
Zodra ik weet waar het filmje staat zet ik dat natuurlijk direkt op DF.
Mijn nieuwe digitale camera gaat bij heftig schokken uit en de vorige camera deed dat niet, want die was nog met een tape i.p.v. harde schijf.
Zodoende had ik ff geen camera aan boord. Zo'n ding als Elmar heeft is eigenlijk top.........zo'n kleine bullit camera met een aparte opslag.
'k zal ook eens zo'n ding aanschaffen........hebben we tenminste wat leuke beelden erbij.
Oh ja ......Ivar, dit bedoel ik niet onaardig, maar bij mijn vorige post bedoelde ik niet jou, maar iemand met een BMW scl of cls of zoiets

Nou ja die entree zijn we geloof ik alweer vergeten, toch

Zeg Ben.............wat ga jij dan nog op die Porsche schroeven

Wat die slicks betreft...........het is wellicht leuk om dat eens een keer te doen voor de lol, want als ik altijd met slicks zou gaan rijden, dan gaat er meer kapot dan me lief is....denk ik. De auto krijgt met die semi's al heel wat meer op z'n donder dan met de straat Michelins, dus met vol slicks zal dat nog een klap erger zijn. Maar nogmaals voor de lol kunnen we dat wel een keertje doen

Als de setup met de bestaande mods goed in balans is dan moet 1.55 kunnen. En met de echte slicks dan helemaal.
Vriendelijke groet
Corvette
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
I believe these are the vids from Jamsie.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3083916543
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5497030200
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3083916543
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5497030200
- Ben_968CS
Ik heb een reserve 968 blok dat de komende weken gereviseerd gaat worden. Dan bestellen we deze kit: http://www.speedforceracing.com/images/ ... 68_1_9.jpgCor Dame schreef:
Zeg Ben.............wat ga jij dan nog op die Porsche schroeven![]()
:
![]()
: Ik ben benieuwd waar je mee te voorschijn komt
![]()
Corvette
En verder gaan de plastic deuren er voor april in (iets van 2 x min 30 kg) en komt er een plastic achterruit. Scheelt ook weer wat.
- Ben_968CS
De plastic deur is dacht ik een kilo of 6. De huidige deur is zeker 35 kg, zo niet zwaarder. Alles zit er nog in: electrische ramen, electrische spiegels, echt glas, etc.. Laat het 25 kg per deur uitmaken, dat scheelt nog steeds een hele hap.
Ophouden met mods? Dat zou financieel inderdaad niet overstandig zijn. De door Wint hier te koop aangeboden 968 cabrio had hier dan allang op de stoep gestaan... Maar ja, t'is zo leuk he.
Ophouden met mods? Dat zou financieel inderdaad niet overstandig zijn. De door Wint hier te koop aangeboden 968 cabrio had hier dan allang op de stoep gestaan... Maar ja, t'is zo leuk he.