Napraten, foto's & filmpjes van DF @ Zandvoort part III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Guiliabc

Bericht door Guiliabc » 15 feb 2008, 17:11

Dat was dus ook niet aan het adres van die "oppermachtige" CSL besteed, die zat na 5 meter al op het rechte stuk met het invoegen.
Dat je snel bent is heel fijn, maar je mag je dan nog steeds als een normaal mens gedragen.
En begrijp ik nu goed dat die kerel geen lid is van D-F?
Ik had de indruk dat dit een dag van D-F was dus wat deed die vent er uberhaupt?

Normaal zou ik er geen problemen mee hebben maar om eerst naar een feest te komen waar je niet uitgenodigd bent en je dan nog eens lomp gedragen is nou niet iets waar ik blij van word.
En de geld ook voor de meneer in de parelmoer kleurige Alfa waarvan ik gehoord heb dat hij nou niet bepaald het meest soepele figuur was om mee te communiceren. (Thommy?)
Beste Aram,
de meneer in de Alfa is wel een DF man en met alle respect als er iemand binnenkomt in een door ons gehuurde pitbox daar 5 kannen benzine neerzet en dan wegloopt zonder iets te vragen zou ik ook wat minder soepel communiceren. Je afvragen wat die vent daar uberhaupt deed is misschien een vraag die beantwoord kan worden door de organisatoren....... daar is namelijk wel toestemming aan gevraagd.

Guiliabc

Bericht door Guiliabc » 15 feb 2008, 17:11

Heren fotografen bedankt voor de prachtige foto's :D

Hielke

Bericht door Hielke » 15 feb 2008, 17:17

Elmar schreef: Ik heb de inhaal actie met Leo op Video, het is niet heel duidelijk aangezien ik er wat verder van weg was.

http://www.viperheysie.com/index.htm/m3csl.WMV
Dit is nou een prachtig voorbeeld waarom ik het zo mooi vind dat mensen met videocamera's in de auto's rondrijden. Ik geloof er nl geen snars van dat door die camera's mensen over hun kunnen gaan rijden. Integendeel. Juist door het besef dat het wel eens opgenomen zou kunnen worden pas je er wel voor op rare dingen te doen.

Sherlock spreekt: Denk dat de situatie aan de hand van de video aardig duidelijk is. M3 kon GTT in bos uit aan de buitenzijde passeren. Tempo M3 lag dus hoger. Door de grote horsepower van de GTT kon deze op het rechte stuk minimaal naast de M3 blijven. Bij deze wil ik al een kanttekening zetten. In het geval ik de bestuurder van de GTT was geweest had ik gas gelift omdat we nu naast elkaar op 2 tragere auto's naderden en de M3 duidelijk een hoger tempo op de baan had. 'Situaties' kunnen op deze manier makkelijk vermeden worden. Het gebeurde echter niet en dit is ook geen schande. CSL kwam nu wat in de tang, remde bij, en sloot achter de GTT aan om de 2 andere auto's ook rechts te kunnen passeren. Prima. Dat er dan uiteindelijk nog besloten wordt om in het hele kleine gaatje rechts een uitremactie in te zetten is niet zo fraai. Anderzijds werd de uitremactie met een aardige marge uitgevoerd want halfweg Tarzan is het verschil tussen GTT en CSL al weer 2 wagenlengtes. Denk dat op het moment van insturen Tarzan de CSL er al ruim met de neus voorbij was.

Schuld (welke? er is uiteindelijk niks gebeurd, niet overdrijven) ligt bij beide bestuurders. Scooby Leo had door de power van de Subaru kunnen weten dat hij snellere rijders op rechte stukken in moeilijke sitauties kan manoevreren. Hij heeft daar een verantwoordelijkheid om mensen die naar 'm toe kunnen rijden door na een bocht eventjes gas te liften voorbij te laten gaan. CSL rijder koos een wel hele kleine marge om de GTT alsnog uit te remmen. Zo'n over de streep actie hoort niet echt op een trackday thuis. Verontschuldigingen zijn al gemaakt. De laatste foto in het rijtje van Mark moet haast wel deze situatie zijn. Goed gedaan Mark. :wink:

http://www.marknauta.nl/extra/cpz/MPN_3204copy.jpg

Dit relaas is niet op de beide bestuurders gericht, de situatie is alleen veel te mooi en te mooi grafisch door Elmar in beeld gebracht om er niks mee te doen. Immers, een volgende keer komen deze situaties weer voor en wellicht kunnen de mensen die dan rijden er lering uit trekken.
Laatst gewijzigd door Hielke op 15 feb 2008, 17:44, 3 keer totaal gewijzigd.

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 15 feb 2008, 17:18

Mark Nauta schreef:FOTO'S !!!!!

Hier even een snelle eerste selectie/serie.[/knip]
Zoals gewoonlijk weer prachtige foto's Mark [img:25:18]http://img310.imageshack.us/img310/9915/tmb5bl.gif[/img]

Roel.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 feb 2008, 17:22

Was de CORvette toch iets te snel voor je Hans......je kijkt niet zo fris meer....... :lol: :P :lol: :wink:

[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/cpz/MPN_3647copy.jpg[/img]

Asief

Bericht door Asief » 15 feb 2008, 17:39

Ik was gistermiddag samen met mijn vriendin ook rond 3 uur komen kijken hoe het er aan toe gaat op zo'n dag. Het is mij in ieder geval duidelijk dat er met verstand en respect voor elkaar wordt gereden, dus de volgende keer doe ik waarschijnlijk ook mee :)

Stond gister wel te kwijlen bij het geluid van de V8'en :shock: :P

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 15 feb 2008, 17:40

Heb nog ff meegenoten (voor zover het kon) op de webcam van CPZ

Moet een leuke dag geweest zijn. :D 8)

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 15 feb 2008, 17:46

Ben in het grote lijnen met je eens Hielke.

Ik hield ook al in op het rechte stuk en daardoor verwachte ik de CSL al voor mij buitenom in de Tarzan ipv aan de binnenkant. Ron (Opa) kan beamen dat ik inhield en dus niet laat remde en dus niet vol doorging to aan mijn rempunt. Ik kon hem dus ook niet meer zien wat er reed nog een auto tussen (einde rechte stuk). De marge was idd groot genoeg om mij te passeren. Ik had de CSL alleen niet verwacht aan de binnenkant, misschien was dat wel mijn fout.

Verder wil ik er niet teveel aandacht aan schenken. Er is verder niets gebeurd en het was gewoon een momentje zoals je ze wel vaker meemaakt.

No hard feelings en dus ook niet aan de CSL rijden. ik neem mijn petje af voor iemand die zo hard kan remmen met een std auto met std. banden.

Tevens een vraagje aan de CSL rijder. Wat voor blokken zitten er op deze Movit set? Ik heb zelf ook Movits en ben wel benieuwd welke blokken er bij jou opzitten

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 15 feb 2008, 17:53

http://nl.youtube.com/watch?v=CLQPjJrInTg

Je moet wat doen tijdens 2 uurtjes vlaggen. :roll:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 feb 2008, 17:55

Mark Nauta schreef:Was de CORvette toch iets te snel voor je Hans......je kijkt niet zo fris meer....... :lol: :P :lol: :wink:

Potver, het is ongelooflijk, die Mark neemt zulke shots van een 250 km/h rijdende Cor die verschrikt in z'n achteruitkijkspiegel kijkt en denkt dat Jan er in z'n nieuwe M3 aankomt! Ik zou dan ook zo kijken :shock: Bleek het die CSL te zijn, maar dat wist ie toen nog niet :lol:

Waar blijven de verslagen en de video's trouwens Cor? Ging heel goed volgens mij want ik heb via de streaming video een 2.02.98 geklokt. Weet niet wie er toen achter het stuur zat.

steve smith

Bericht door steve smith » 15 feb 2008, 17:59

wel lollig zo'n forum, dan toch maar (en voor de zekerheid nogmaals: het simpele feit dat dit als niet prettig wordt ervaren maakt dat ik het niet meer zo zou doen):
Anderzijds werd de uitremactie met een aardige marge uitgevoerd want halfweg Tarzan is het verschil tussen GTT en CSL al weer 2 wagenlengtes. Denk dat op het moment van insturen Tarzan de CSL er al ruim met de neus voorbij was.
inderdaad. of iets meer...

met dank aan mark (wat een super fotos trouwens zeg! meer! meer! waar?:

[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/cpz/MPN_3204copy.jpg[/img]

enne: ik had toch richting aangegeven ? ;-)
Tevens een vraagje aan de CSL rijder. Wat voor blokken zitten er op deze Movit set? Ik heb zelf ook Movits en ben wel benieuwd welke blokken er bij jou opzitten
voor: Movit propad en achter Movit straat. super auto trouwens jouw sti. zelf hebben we vroeger ook wrxen gehad

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 feb 2008, 17:59

Mark Nauta schreef:@ Ilija. Het is ook meer als opbouwende kritiek bedoeld. Net als het feit dat eigenlijk de marshalls om 13:00 op hun plek zouden moeten staan zodat er dan direct gereden kan worden. Zo kan ook de 2e heat wat meer aansluiten. Nu liep dat wat uit en werd er pas om 15:30 met de 2e sessie gestart, voor diegene die alleen sessie 2 reden was er dus nog slechts 1,5 uur.
Ja, helemaal mee eens, maar dan moeten die marshalls er wel zijn en dat was nu een beetje het probleem.
We waren er een paar kwijt (die hun gsm ook niet opnamen) en dat duurde dus even voordat die gevonden waren en daarom was de rijdersbriefing ook niet te uitgebreid, 90% van de mensen die er nu rijden hebben al vaker op Zandvoort gereden en juist van de nieuwe mensen mag je toch wel verwachten dat ze de topics die vooraf online verschijnen een beetje doorlezen, dus daar heb ik dan ook weinig aan toe te voegen eigenlijk, dan gaat er alleen maar nog meer van de rijtijd af.

Verder veel te weinig tijd om een voldoende uitgebreid verslag te maken, dat komt dit weekend wel.
Oh ja, helemaal eens met Hielke zijn versie van de gebeurtenissen, knappe reconstructie voor iemand die er niet eens bij was (serieus).
Maar laten we er nou ook niet meer van maken dan het was, er kwamen twee auto's een beetje bij elkaar uit, dat kan gebeuren, dat zal nog wel vaker gebeuren en de hoofdrolspelers komen er onderling volgens mij wel prima uit.

Op naar de volgende keer maar weer. :)

Hielke

Bericht door Hielke » 15 feb 2008, 18:02

Robert Guezen schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=CLQPjJrInTg

Mooie strakke video opname daar voor aanremmen Scheivlak. Kun je mooi zien welke mannen het gas tot helemaal bovenaan durven laten te staan. In deze opname was dat er maar één: De bestuurder van die mooie Alfa 156. Was dat een 6 cylinder?

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 15 feb 2008, 18:04

Ik vond het een zeer geslaagde dag! Alleen was het stervens koud... :oops:

Wel een aantal leuke foto's kunnen maken!

En eindelijk Habib eens gesproken. :mrgreen:
En uiteraard meerdere mensen... :wink:

Volgende keer ben ik zeker weer van de partij! Hopelijk is het dan wat warmer...

Jammer van de schades die gereden zijn. Zeker zo in het begin met die zwarte Speedster.

Heb trouwens nog een foto van de zwarte MR2 met lekke band... Weet niet of die geplaatst mag worden... :roll: :twisted:

En er waren ook nog eens sluipschutters op de baan... :shock:

Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 15 feb 2008, 18:06

steve smith schreef:wel lollig zo'n forum,
Steve, dan weet je het alvast maar. De zuivelindustrie is bang voor ons, we melken hier alles uit! Nou ja, ik dan vooral :D

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 15 feb 2008, 18:10

enne: ik had toch richting aangegeven ?
LOL Ik zag het idd op het filmpje.

gr Leo

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 15 feb 2008, 18:14

haha steve was net op mijn pc ingelogd: "zijn" vorige berichtje komt voor mijn rekening...
Steve, dan weet je het alvast maar. De zuivelindustrie is bang voor ons, we melken hier alles uit! Nou ja, ik dan vooral
haha, misschien heeft het er mee te maken dat we nu allemaal suf achter de computer zitten en we liever gewoon ergens op een circuit rondjes zouden willen rijden...

atomchris

Bericht door atomchris » 15 feb 2008, 18:22

Gerwin Ring schreef:haha, misschien heeft het er mee te maken dat we nu allemaal suf achter de computer zitten en we liever gewoon ergens op een circuit rondjes zouden willen rijden...
Kan ik me iets bij voorstellen in die heerlijke CSL!!!! :shock:

Ik ben helemaal wild van die wagen(door gister) 8) wat en geluid,en wat een power,dat driften de bocht uit :shock: dat heeft wel een beetje me dag gemaakt!!!!!!!

HEBBE HEBBE HEBBE!!! :roll: :oops:

@mark:Wat een top fotoos weer!!!echt Top Gear fotoos!!! 8) 8)

En die vette van cor :shock: lijkt wel een spitfire vliegtuig als hij em ff doortrekt!!!!!! 8)

Kortom:SUPERRRRRRRRRRDAG!!!! 8)

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 feb 2008, 18:35

Hielke schreef:
Mark Nauta schreef:Was de CORvette toch iets te snel voor je Hans......je kijkt niet zo fris meer....... :lol: :P :lol: :wink:

Potver, het is ongelooflijk, die Mark neemt zulke shots van een 250 km/h rijdende Cor die verschrikt in z'n achteruitkijkspiegel kijkt en denkt dat Jan er in z'n nieuwe M3 aankomt!
Foto werd in de pitstop geschoten Hielke. :D :lol: Ik was zelf in de buurt

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 15 feb 2008, 18:45

Gerwin Ring schreef:Zag in de postings dat we sommige mensen het plezier hebben belemmerd (uitrijden pitstraat, te racy uitremmen), hiervoor mijn welgemeende excuses.
Zoals eerder gezegd het was wat mij betrefd die ene uitrem actie, waar ik dus ook bij stond, en het "verkeerde" invoegen wat mij en een aantal anderen de indruk gaven dat je misschien iets te fanatiek bezig was voor op een "vrij rijden" dag.

Voor de rest was het een genot om jullie te zien boenderen met de CSL. :wink:

Guiliabc schreef:Beste Aram,
de meneer in de Alfa is wel een DF man en met alle respect als er iemand binnenkomt in een door ons gehuurde pitbox daar 5 kannen benzine neerzet en dan wegloopt zonder iets te vragen zou ik ook wat minder soepel communiceren.
Ik niet, ik zou het gewoon laten staan, je bent daar met een club namelijk.
Als vervolgens iedereen de hele garage vol zou bouwen met hun troep zou ik er pas wat van gaan zeggen.
Ik denk namelijk dat de meeste mensen dachten dat deze box van de organsatie i.o.d. dergelijks was.
Het is zo dat bij bijna alle evenementen een pitbox door de organisatie word opengezet om auto's door te laten rijden zodat ze in de pits niet tegen de richting in hoeven te rijden, mijn eerste indruk was, net als bij een aantal anderen, dat dit nu "jullie" box was.

Dus als ik in alle onschuld met mijn autootje door de pitbox naar de pitstraat toe wil rijden of even iets veilig wil neerzetten, verwacht je geen commentaar, of in ieder geval niet zo lomp.
Misschien hadden jullie ook bij dit feit stil kunnen staan?

Om dit soort dingen te voorkomen is het misschien een idee om als club volgende keer een box af te huren met zijn allen om spulletjes in op te slaan en misschien een koffiepot met frituurpan neer te zetten?
Dan hebben de heren die hun eigen box huren dan ook geen "last" meer van andere club leden.

Verder ga ik trouwens geen woorden meer vuil maken aan deze "voorvallen", daar was het een te leuke dag voor. 8)

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 15 feb 2008, 18:46

Hielke schreef:Kun je mooi zien welke mannen het gas tot helemaal bovenaan durven laten te staan. In deze opname was dat er maar één: De bestuurder van die mooie Alfa 156. Was dat een 6 cylinder?
Da's lekker zeg. Leen ik mijn auto 2 uurtjes uit, gaat hij er zo hard mee rijden dat het opvalt.
Steve zat dus de laatste twee uur in de 156 en heeft het beesie een behoorlijke shake-down gegeven. Hahaha.

Yep. Een 3.0 V6 (motor uit een GTV '03) met Q2 Diff, Movit remschijven, Movit-Sport remblokken, KW schroefset en Madeno brulpiep. :wink:
Rubber: Hankook Ventus RS2-Z212 voorbandjes en Goodyear Eagle F1 GSD-3 achterbanden.

Aangezien ik (en Jorrit) daar 2 uur lang ongeveer iedereen voorbij heb zien komen, kan ik zeggen dat de meest indrukwekkende toch de Porsche 968 was, zeker qua instuursnelheid.
Die stond waarschijnlijk wel op slicks, maar absoluut een genot voor het oog en oor.

Dan als tweede de CSL en dan Steve in de (mijn) 156. :roll:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 15 feb 2008, 18:50

Jaaaaah, nu snap ik waarom ik even flink moest trappen om voorbij je Alfa te komen. Heel knap om zo met een voorwielaandrijver te kunnen knallen!

(en inderdaad, ik heb vals gespeeld: ik stond op slicks)
Laatst gewijzigd door Ben_968CS op 15 feb 2008, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 15 feb 2008, 18:50

Die EVO's waren ook super om te zien! 8) Mooie vlammen gezien bij die jongens, kon met de Dax die zwarte EVO net voorblijven maar hij moest en zal mij voorbij, net voor de audi-s en remde dus later en een mooie spin als gevolg.. 360gr rond en doorrijden, super om te zien trouwens! Later stond die met pech net voorbij de tarzan, iemand nog wat van die jongens gehoord?

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 15 feb 2008, 18:56

De zwarte 6 en zilveren 7 hoorde bij de blauwe Evo6 van Jason (N6GSR op het forum) .
Wat ik van Jason hoorde hadden ze het enorm naar hun zin gisteren.

De zwarte Evo 6 had volgens mij een lekke band na de Tarzan bocht als ik het goed zag.

Maar ze gingen idd lekker hard. 8)

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 15 feb 2008, 18:57

Robert Guezen schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=CLQPjJrInTg

Mooie beelden! Petje af (niet letterlijk natuurlijk) dat jij en de andere marshalls het mogelijk maakten voor ons om ons fiks uit te kunnen leven. Hartelijk dank! BTW: wat een mooie bocht die Slotemaker/ Hunserug/ BZN als je dat vanuit de baanpost ziet. Wow!

Mag ik nog even melden dat ik op Zandvoort nog nooit iemand het Scheivlak zo van ver links en zo laat in heb zien sturen als de CSL? Mij lukt dat maar niet. Respect al cojones... :mrgreen:

Plaats reactie