Dealers
- Erik-Jan
Leuk draadje!
Heb één keer een nieuwe auto besteld.
Seat Leon bij vd Velden, was allemaal prima voorelkaar.
Heb me alleen verbaasd over de aftersales, die was er namelijk niet.
Hier zou ik zelf als dealer boven op zitten. Ik denk dat je hiermee veel ergenissen kan voorkomen en verkoop kansen kunt creëren.
Heb één keer een nieuwe auto besteld.
Seat Leon bij vd Velden, was allemaal prima voorelkaar.
Heb me alleen verbaasd over de aftersales, die was er namelijk niet.
Hier zou ik zelf als dealer boven op zitten. Ik denk dat je hiermee veel ergenissen kan voorkomen en verkoop kansen kunt creëren.
-
Ik weet wie je bedoelt aangezien ik die persoon in de prive sfeer ook ken. Daarvan weet ik dat hij 'leefde' voor die grote vissen en er ook bijkans alles voor deed. In de toenmalige (Roba) organisatie was hij de enige die wel commercieel is en klantgericht werkt. Aan hem persoonlijk ligt het ook niet. De ergernis komt vooral bij de werkplaats weg en de incompetentie aldaar. Deze incompetentie komt niet zo direct door de mensen zelf, maar met name door de bedrijfscultuur die door het vorige management instant gehouden werd.Sjoerd schreef:Ik heb veel ervaring met Roba en nu Pouw maar moet bekennen dat ze compleet anders zijn dan hiervoor beschreven. Ik had/heb een uitstekende relatie met de (inmiddels vertrokken) verkoper en de werkplaats. Dit helpt erg veel! De service was altijd goed en commercieel dachten ze altijd heel erg ver mee.
Het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt, maar als het MT van Pouw het voor elkaar weet te krijgen de organisatie om te turnen naar voorbeeld van Deventer, dan kunnen ze zeker de concurrentie met de naastliggende MB dealer aan.Sjoerd schreef:Sinds de overname vind ik vooral de commercie maar ook de werkplaats achteruit gegaan.
Fouten in de montage werden ook voor de overname gemaakt. Heb ik met een toenmalige S2 coupe (voorzien van VVS garantie), de RS2 en met mijn vader zijn A6 gezien (wat uiteindelijk een drama is geworden)Sjoerd schreef:Mijn vader's A8 W12 hadden ze van de zomer voor een beurt en zowel een poelie als een luchtslang verkeerd gemonteerd. Het storingslampje ging branden maar werd geadviseerd om gewoon door te rijden. 600 km later in Duitsland stond die wel mooi stil; gelukkig vlakbij een Audi dealer die alles perfect heeft opgelost.
Toegegeven, ook Smudde maakt wel eens fouten, maar het verschil zit hem erin dat bij Smudde alles bespreekbaar is en er een oplossing gezocht werd zonder dat het mes op de tafel moest komen. In Rijssen moest dit wel en dan nog monteren ze een spanrol verkeerd waardoor 22k km daarna de motor echt in de soep liep.
Klopt.Sjoerd schreef:Goeie dealers zijn lastig te vinden...
- Macboy
- duifjes.com
- duifjes.com
- DownforceJan
Ik zou nu bijna gaan denken dat je te weinig geeft bij inruil.......duifjes.com schreef:Ik ruil juist GRAAG een auto in kun je 2x wat verdienen!

Mijn ervaring van de afgelopen jaren is toch dat dealers extra korting geven als ik NIET inruil.
Zou het zo kunnen zijn dat veel autoverkopers teveel ervaring hebben met particulieren; die vaak niet erg commercieel denken en weinig of geen behoefte hebben aan een serieuze relatie klant/leverancier. Daar is buiten de eenmalige deal vaak weinig eer te behalen met klantvriendelijkheid enz. Volgende keer zoeken ze toch gewoon weer de goedkoopste. Vergelijkbare ervaring heb ik namelijk met aannemers die eveneens veel met particulieren te maken hebben. Heeft uiteindelijk ook te maken met "leven en laten leven."
Business to business hoef je de aanpak van de meeste autoverkopers echt niet te proberen. Ik zou geen klant overhouden in mijn branch. Zakelijke klanten VRAGEN daar niet om netjes en goed behandeld te worden; die EISEN dat gewoon en anders zijn ze weg.
Laatst gewijzigd door DownforceJan op 07 feb 2008, 15:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- duifjes.com
Jan tuurlijk krijg je korting als je niet in gaan ruilen maar hieronder een voorbeeld.
Jan koopt Yaris nieuw rijklaar 15.000
Jan ruilt Yaris in van 2005 10.000
Jan betaalt 5.000 toe
Ik verdien op de nieuwe maar de inruiler kan ik in de winkel voor 11.880,= neerzetten oftewel ik kan weer wat *(op proberen) te verdienen! Zo moeilijk is het toch niet?
Jan koopt Yaris nieuw rijklaar 15.000
Jan ruilt Yaris in van 2005 10.000
Jan betaalt 5.000 toe
Ik verdien op de nieuwe maar de inruiler kan ik in de winkel voor 11.880,= neerzetten oftewel ik kan weer wat *(op proberen) te verdienen! Zo moeilijk is het toch niet?
- duifjes.com
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
idd bezieling, das een mooie term in deze.................duifjes.com schreef:@Romo wat ik van onze klanten hoor is omdat wij al bijna 40jaar een familiebedrijf zijn er meer bezeiling in zit, mensen hebben gevoel welkom te zijn en dat probeer ik na te streven ondanks we straks in Deventer 2 vestiginen hebben etc etc. Gewoon normaal is ons motto geen blabla
- duifjes.com
- DownforceJan
Voor de goede orde: t is niet dat ik je niet heel veel winst gun hoor.duifjes.com schreef:Jan ik factuureer ruim 850 auto''s uit in 2007 dus een paar keer zijn ze erin getrapt
Ik "trap er zelf ook meestal in". Al is het maar omdat ik geen zin heb met m'n auto te gaan leuren. Ik ben nu eenmaal geen autohandelaar.

- duifjes.com
- DownforceJan
- duifjes.com
- DownforceJan
- Macboy
- duifjes.com
-
duifjes.com schreef:Macboy dit is geschreven door een Nederlandsche letterkundige dus...
Dan is er toch wel wat mis gegaan.
Ik begrijp wat er met die zin wordt bedoeld maar ik denk dat een punt komma i.p.v. een komma na "Toyota" de leesbaarheid zou bevorderen.
Bovendien is "fantastiche" verkeerd gespeld, mis namelijk een "s"; fantastische.

Maar goed.... ik ben maar een BMW rijder...