Heeft dat te maken met:
1. het merk
2. de organisatie
3. de behandeling
Dus wat heeft op een bepaald moment de overwicht.
Hoe ziet jouw "ideale" dealer eruit?
Misschien kan ik hier iets mee

luco hornsveld schreef: Respect voor auto staat voorop, en geen leerling aan mijn alpine en dan 90 ex af moeten rekenen per uur
Als ik 90 euro af moet tikken moet er ook een persoon aan werken die die 90 euro waard isTom schreef:Wat maakt het uit of er een leerling aan werkt? Zolang een leidinggevende (iemand met ervaring) achteraf controle uitvoerd. Zie niet in waarom simpele klusjes door een duur persoon moeten gebeuren.
Over die uurlonen kunnen we een andere discussie starten...want de meeste ITertjes van 21 worden ook voor 100+ euro per uur ingezet..luco hornsveld schreef:Als ik 90 euro af moet tikken moet er ook een persoon aan werken die die 90 euro waard isTom schreef:Wat maakt het uit of er een leerling aan werkt? Zolang een leidinggevende (iemand met ervaring) achteraf controle uitvoerd. Zie niet in waarom simpele klusjes door een duur persoon moeten gebeuren.
De autobranche is de enige branche waarin voor elk persoon hetzelfde uurloon wordt gerekend
Belachelijk vind ik dat
Als je bv timmerlui inhuurt, zit er verschil in uurloon ivm de kennis en ervaring van de personen
een leerling doet nu eenmaal minder in dezelfde tijd
En als ze op regie aan mijn auto werken mag ik ook verwachten dat ik waar voor mijn geld krijg
Als een werkplaats bestaat uit 10 mensen waarvan 6 personen erg ervaren zijn en 4 leerlingen... en die leerlingen doen de simpele klusjes, dan is dat prima toch. Waarom moet een ervaren en duur persoon stom werk doen als lampjes controleren bij een APK (om maar iets te noemen), of remblokjes vervangen... simpele klusjes dus. Als ze 10 ervaren personen moeten aannemen dan gaat het uurtarief toch juist omhoog. Geld moet toch ergens vandaan komen.luco hornsveld schreef:Als ik 90 euro af moet tikken moet er ook een persoon aan werken die die 90 euro waard isTom schreef:Wat maakt het uit of er een leerling aan werkt? Zolang een leidinggevende (iemand met ervaring) achteraf controle uitvoerd. Zie niet in waarom simpele klusjes door een duur persoon moeten gebeuren.
De autobranche is de enige branche waarin voor elk persoon hetzelfde uurloon wordt gerekend
Belachelijk vind ik dat
Als je bv timmerlui inhuurt, zit er verschil in uurloon ivm de kennis en ervaring van de personen
En als ze op regie aan mijn auto werken mag ik ook verwachten dat ik waar voor mijn geld krijg
Is het een beurtje voor een afgesproken prijs, dan moeten ze het zelf wetenEdwin van der Velden schreef:Over die uurlonen kunnen we een andere discussie starten...want de meeste ITertjes van 21 worden ook voor 100+ euro per uur ingezet..luco hornsveld schreef:Als ik 90 euro af moet tikken moet er ook een persoon aan werken die die 90 euro waard isTom schreef:Wat maakt het uit of er een leerling aan werkt? Zolang een leidinggevende (iemand met ervaring) achteraf controle uitvoerd. Zie niet in waarom simpele klusjes door een duur persoon moeten gebeuren.
Belachelijk vind ik dat
Dat zeg ik ook, dan is het geen probleemMaik schreef:Niet helemaal met je eens Luco. Je moet je ook niet blind staren op die 90euro, dat is niet 100% uurloon van de monteur, maar ook die van de receptioniste, schoonmaakster, enz. EN de kosten van de werkplaats (pand, gereedschap, apparatuur, enz.).
Maar als het stellen van je kleppen je 10uur arbeidsloon gekost heeft omdat een leerling het voor de eerste keer gedaan heeft, dan moet je natuurlijk even op de rem trappen voor je gaat betalen![]()
Maar dealers hanteren geloof ik vaste tijden voor alle werkzaamheden?
Leonard,leonard schreef:luco hornsveld schreef: Respect voor auto staat voorop, en geen leerling aan mijn alpine en dan 90 ex af moeten rekenen per uur
Leuk deze reactie!! Ik lees dit wel vaker hier op DF en kan het ook wel begrijpen maar ik heb daar totaal geen gevoel bij!! Als mijn auto een OH beurt nodig heeft ga ik ervan uit dat er een vakbekaam iemand aan werkt!
Misschien wat arrogant: Ik denk wel dat er verschil zit tussen monteurs van ''premium'' merken en ''normale dealers''.
@ Edwin Voor jouw bedrijf zou het denk ik echt onderscheidend tov ander SEAT dealrs zijn om die ''premium'' service wel te bieden.
Denk aan: Goede vervangende auto,Gelijk naar de juiste persoon doorverbinden die laat merken 100 % !!! met de klant mee te denken!!,ALLE bestelde delen BINNEN 12 uur in huis. Keurige showroom en werklaats die WEKELIJKS in alle hoeken geboend word en een up-to-date uitstraling!!
Misschien heb je dit allemaal al maar ik ken je bedrijf van 1 bezoek van 2 jaar terug.Overigens niks negatiefs over je bedrijf
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten