Dealers

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Dealers

Bericht door Edwin van der Velden » 05 feb 2008, 20:11

Ik zou wel eens weten waarom je naar een bepaalde dealer gaat.
Heeft dat te maken met:
1. het merk
2. de organisatie
3. de behandeling

Dus wat heeft op een bepaald moment de overwicht.

Hoe ziet jouw "ideale" dealer eruit?

Misschien kan ik hier iets mee :)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 05 feb 2008, 20:20

Het gaat mij grotendeels om hoe ik behandel wordt, hoogste inruil/aankoop is zeker niet doorslaggevend (wel een onderdeel ;)). Mijn voorkeur gaat ook uit naar de no-nonsense eerlijke garage met een down-to-earth verkoper :).


'Favoriete' garages (willekeurige volgorde):
- De Beier (Friese mentaliteit qua verkopers, topaflevering, aanbod, geen ervaringen met inruil)
- vd Velde (aanbod van tuning vanaf garage, prijzen, ervaringen van kennissen, op alle fronten tevreden)
- Vreede (Subaru specialist, familie bedrijf, allemaal gek van merk; nadeel inruil aanbiedingen, vraagprijzen aanbod en kosten onderhoud; top garage qua kennis/sfeer)
- Wentink (gezellige garage, leuke aanbiedingen, nuchtere verkopers)

Locatie is voor mij iig van minder belang, voor de enkele keren dat je erlangs gaat, maakt de afstand niet zoveel uit; ergenis kosten van een vervelende garage heb je er zo uit.

Personen auto uit Heerenveen, bussen uit Tiel; beide merken zijn ook in onze woonomgeving vertegenwoordigt, maar vanwege garage overstap naar verderweg.

Edit: in geval van tweedehands: garanties, gezien onze kilometrages zijn de voorwaardes van Huisselectie zo gek nog niet :).
Laatst gewijzigd door Kasteel op 05 feb 2008, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 05 feb 2008, 20:22

De laatste goede dealer waar ik kwam met m'n toenmalige sub gtt blonk uit door goed te luisteren en later ook het kennen van de klant ivm onderhoud/reparatie.

De 2e reden dat dit een goeie is,was omdat er ook goede (technische) vakkennis wat betreft oudere modellen(ouder dan 5 jaar) was en dit ontbreekt vaak bij de meeste dealers,vooral als het een model van pak 'em beet 10 jaar oud(of ouder) is.

Ik kwam juist om deze redenen altijd terug en zou hier ook zeker een volgende auto kopen,ware het niet dat ik naar een ander merk over ben gestapt :wink: .

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 feb 2008, 20:25

Ik heb geen dealervoorkeur.
Paar dingen die ik belangrijk vind:
- Dat ze je goed en snel helpen. Ze moeten mij niet naaien, eerlijk en open zijn. Niet mooier maken dan het is of verkopers die je vriend willen zijn, kom er om zaken te doen (op een normale ontspannen manier) en niet om vrienden te maken.
- Goede prijzen. Betaal liever met het idee dat het naar goed werkplaatspersoneel (vakmannen) gaat dan aan tig mooie receptionistes die er vooral voor de sier zitten. Ook niet met bullshit inruilprijzen aankomen.
- Afspraken nakomen.

Dus gewoon relaxte verkopers die met plezier naar hun werk gaan, geen kontenlikkers in strak pak. Help mij op een goede en relaxte manier aan een auto. Niet van die mietjes die alleen maar meepraten met wat ik wil horen, kan ik niet tegen. Ook niet van die verkopers die hun mening willen opdringen (automaat aanpraten als je duidelijk aangeeft handbak te willen). Gewoon goede inruilprijzen. Werkplaats van vakmensen die weten waarover ze praten (je werkt wel aan auto's, zijn flinke uitgaves, niet te lichtzinnig over doen, klachten serieus nemen). Showroom moet gewoon voldoen, heb ik weinig eisen aan. Demo auto's, tja, hoeft van mij niet allemaal aanwezig te zijn als het maar te regelen is op afspraak.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 05 feb 2008, 20:32

Hoi Edwin

In de basis kies ik eerst de auto uit die ik wil hebben.Ik zal dus nooit voor een merk kiezen vanwege de dealer/organisatie !! Als die keuze gemaakt is ga ik wel voor een dealer kiezen waarbij ik bij voorkeur een regionale dealer zoek waarvoor ik niet te ver hoef te rijden.

Op dit moment rij ik Audi.Wat ik wel kwijt moet is dat het audidealer niveau ABSOLUUT NIET de kwaliteit heeft van en BMW dealer!! Bij de BMW dealer doen ze hun uiterste best om je te helpen bij de AUDI dealer ervaar ik dat veeeeeel minder.

Voorbeeld: Ik denk dat m'n airco niet werkt.De ramen beslaan en het lampje op het knopje ''econ'' krijg ik niet uit. Nadat ik gebeld had en 2 x was door verbonden was het antwoord dat de man het ook niet precies wist en dat ik waarschijnlijk iets fout deed (dat dacht ik wel :? ). het beste was om even naar m'n lokale dealer te rijden die zouden het dan waarschijnlijk wel oplossen.(Heb de auto gekocht bij een dealer op 130 km afstand. 4 maand oud)



WEET IEMAND hoe ik de airco weer werkend krijg?????? :?: :?:

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Bericht door InjectTheVenom » 05 feb 2008, 21:07

Voor de weinige sleuteldingen die ik niet zelf kan doen (vind ik nu eenmaal een onderdeel van mijn D-F beleving) ga ik altijd naar de Opel dealer in Venlo waar ik stage gelopen heb en er gewoon een super tijd had.
Vriendelijke behulpzame mensen die me uitstekend helpen, het soms zelfs eerlijk toegeven als een onderdeel veel te duur is, en met de monteurs kan ik af entoe flink de draak kunt steken :lol:

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 05 feb 2008, 21:10

Waar je het minst moet bukken!!!

:twisted:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 05 feb 2008, 21:41

Ik ga in deze volledig mee met Tom. Voor mijn eigen auto's heb ik geen ervaring met merkdealers, maar als ik mijn vader, René en Maurice hoor kan ik het ook zeker eens zijn met de bevindingen van Leonard.

Op dit moment heb ik op 2km afstand een BMW specialist zitten die mij enorm goed weet te helpen met eventuele problemen en dat tegen zeer gunstige tarieven en onderdeel prijzen.

Luco

Bericht door Luco » 05 feb 2008, 21:43

Dealers?
Als er maar genoeg THC op zit :D :oops:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Bericht door atomchris » 05 feb 2008, 21:44

Aan de hand van het merk ga ik op zoek naar een garage

Wat mij vertrouwen geeft is bv. dat een bedrijf ook het merk tuned(als ze dat kunnen,kunnen ze het ook repareren)

Ligging boeit me niet,wil best wel omrijden voor een auto,en het GEVOEL dat je niet genaaid wordt is ook wel fijn. :roll:
Wat ik het ALLER belangrijkste vindt is dat de verkoper en de monteurs zich realiseren dat ik(of wie dan ook)veel geld uitgeeft aan een auto en ze dus met respect omgaan met mijn spullen.
Dus begrijpen als je iets niet fijn vindt en meedenken als er problemen zijn.
(en bv niet een peuk staan te roken boven het motorblok,dat is een keer gebeurd.......ik zag hem gewoon met ze peuk in ze bek onder de
motorkap gaan)

Ik hoef echt niet als een koning behandelt te worden,maar het idee dat ze hun best voor je doen is erug fijn!

Ik heb nog wel meer maar hier laat ik het even bij...... 8) :roll: :wink:

Luco

Bericht door Luco » 05 feb 2008, 21:50

Even serieus

Van merkdealers heb ik geen hoge pet op
De dealer van mijn huidige merk is soms nog te beroerd om onderdelen te zoeken voor de racevijf of de gtt, en dat terwijl ik toch voor ettelijke eurotjes aan onderdelen bestel per jaar.
Dus doe dat nu zoveel mogelijk via andere kanalen

Paar keer een auto gekocht bij "kampers" en daar ben ik beter geholpen dan bij mijn huidige merkdealer met problemen.

Vroeger Ford gereden en daar lang blijven hangen vanwege de no nonsens verkoper
Binnenkomen, keuze duidelijk maken, reeele inruilprijs bieden en binnen 5 minuten klaar
Ik hou niet van uren onderhandelen
1 keer geprobeerd bij een andere verkoper, ben maar weggelopen en gebraagd wanneer de " echte"verkoper weer terug was

Respect voor auto staat voorop, en geen leerling aan mijn alpine en dan 90 ex af moeten rekenen per uur

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 05 feb 2008, 22:07

luco hornsveld schreef: Respect voor auto staat voorop, en geen leerling aan mijn alpine en dan 90 ex af moeten rekenen per uur

Leuk deze reactie!! Ik lees dit wel vaker hier op DF en kan het ook wel begrijpen maar ik heb daar totaal geen gevoel bij!! Als mijn auto een OH beurt nodig heeft ga ik ervan uit dat er een vakbekaam iemand aan werkt!


Misschien wat arrogant: Ik denk wel dat er verschil zit tussen monteurs van ''premium'' merken en ''normale dealers''.

@ Edwin Voor jouw bedrijf zou het denk ik echt onderscheidend tov ander SEAT dealrs zijn om die ''premium'' service wel te bieden.

Denk aan: Goede vervangende auto,Gelijk naar de juiste persoon doorverbinden die laat merken 100 % !!! met de klant mee te denken!!,ALLE bestelde delen BINNEN 12 uur in huis. Keurige showroom en werklaats die WEKELIJKS in alle hoeken geboend word en een up-to-date uitstraling!!


Misschien heb je dit allemaal al maar ik ken je bedrijf van 1 bezoek van 2 jaar terug.Overigens niks negatiefs over je bedrijf

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 feb 2008, 22:15

Wat maakt het uit of er een leerling aan werkt? Zolang een leidinggevende (iemand met ervaring) achteraf controle uitvoerd. Zie niet in waarom simpele klusjes door een duur persoon moeten gebeuren.

Luco

Bericht door Luco » 05 feb 2008, 22:19

Tom schreef:Wat maakt het uit of er een leerling aan werkt? Zolang een leidinggevende (iemand met ervaring) achteraf controle uitvoerd. Zie niet in waarom simpele klusjes door een duur persoon moeten gebeuren.
Als ik 90 euro af moet tikken moet er ook een persoon aan werken die die 90 euro waard is
De autobranche is de enige branche waarin voor elk persoon hetzelfde uurloon wordt gerekend
Belachelijk vind ik dat
Als je bv timmerlui inhuurt, zit er verschil in uurloon ivm de kennis en ervaring van de personen
een leerling doet nu eenmaal minder in dezelfde tijd
En als ze op regie aan mijn auto werken mag ik ook verwachten dat ik waar voor mijn geld krijg

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 05 feb 2008, 22:27

luco hornsveld schreef:
Tom schreef:Wat maakt het uit of er een leerling aan werkt? Zolang een leidinggevende (iemand met ervaring) achteraf controle uitvoerd. Zie niet in waarom simpele klusjes door een duur persoon moeten gebeuren.
Als ik 90 euro af moet tikken moet er ook een persoon aan werken die die 90 euro waard is
De autobranche is de enige branche waarin voor elk persoon hetzelfde uurloon wordt gerekend
Belachelijk vind ik dat
Als je bv timmerlui inhuurt, zit er verschil in uurloon ivm de kennis en ervaring van de personen
een leerling doet nu eenmaal minder in dezelfde tijd
En als ze op regie aan mijn auto werken mag ik ook verwachten dat ik waar voor mijn geld krijg
Over die uurlonen kunnen we een andere discussie starten...want de meeste ITertjes van 21 worden ook voor 100+ euro per uur ingezet..

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 feb 2008, 22:30

luco hornsveld schreef:
Tom schreef:Wat maakt het uit of er een leerling aan werkt? Zolang een leidinggevende (iemand met ervaring) achteraf controle uitvoerd. Zie niet in waarom simpele klusjes door een duur persoon moeten gebeuren.
Als ik 90 euro af moet tikken moet er ook een persoon aan werken die die 90 euro waard is
De autobranche is de enige branche waarin voor elk persoon hetzelfde uurloon wordt gerekend
Belachelijk vind ik dat
Als je bv timmerlui inhuurt, zit er verschil in uurloon ivm de kennis en ervaring van de personen
een leerling doet nu eenmaal minder in dezelfde tijd
En als ze op regie aan mijn auto werken mag ik ook verwachten dat ik waar voor mijn geld krijg
Als een werkplaats bestaat uit 10 mensen waarvan 6 personen erg ervaren zijn en 4 leerlingen... en die leerlingen doen de simpele klusjes, dan is dat prima toch. Waarom moet een ervaren en duur persoon stom werk doen als lampjes controleren bij een APK (om maar iets te noemen), of remblokjes vervangen... simpele klusjes dus. Als ze 10 ervaren personen moeten aannemen dan gaat het uurtarief toch juist omhoog. Geld moet toch ergens vandaan komen.

Luco

Bericht door Luco » 05 feb 2008, 22:31

Edwin van der Velden schreef:
luco hornsveld schreef:
Tom schreef:Wat maakt het uit of er een leerling aan werkt? Zolang een leidinggevende (iemand met ervaring) achteraf controle uitvoerd. Zie niet in waarom simpele klusjes door een duur persoon moeten gebeuren.
Als ik 90 euro af moet tikken moet er ook een persoon aan werken die die 90 euro waard is
De autobranche is de enige branche waarin voor elk persoon hetzelfde uurloon wordt gerekend
Belachelijk vind ik dat
Als je bv timmerlui inhuurt, zit er verschil in uurloon ivm de kennis en ervaring van de personen
een leerling doet nu eenmaal minder in dezelfde tijd
En als ze op regie aan mijn auto werken mag ik ook verwachten dat ik waar voor mijn geld krijg
Over die uurlonen kunnen we een andere discussie starten...want de meeste ITertjes van 21 worden ook voor 100+ euro per uur ingezet..
Is het een beurtje voor een afgesproken prijs, dan moeten ze het zelf weten

Geld trouwens voor alle beroepen vind ik
Als het it bedrijf de klus heeft aangenomen en er een volwaardige en een leerling op zet kan je daar niks van zeggen (aangenomen werk)

In regie spreek je een uurloon af voor een vakman(vrouw)
Dan mag je ook een vakman(vrouw) verwachten en geen leerling

Ik heb niks tegen leerlingen hoor, maar dan wil ik ook een leerlingenuurloon betalen

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 05 feb 2008, 22:46

Niet helemaal met je eens Luco. Je moet je ook niet blind staren op die 90euro, dat is niet 100% uurloon van de monteur, maar ook die van de receptioniste, schoonmaakster, enz. EN de kosten van de werkplaats (pand, gereedschap, apparatuur, enz.).
Maar als het stellen van je kleppen je 10uur arbeidsloon gekost heeft omdat een leerling het voor de eerste keer gedaan heeft, dan moet je natuurlijk even op de rem trappen voor je gaat betalen :wink:
Maar dealers hanteren geloof ik vaste tijden voor alle werkzaamheden?

Luco

Bericht door Luco » 05 feb 2008, 22:48

Maik schreef:Niet helemaal met je eens Luco. Je moet je ook niet blind staren op die 90euro, dat is niet 100% uurloon van de monteur, maar ook die van de receptioniste, schoonmaakster, enz. EN de kosten van de werkplaats (pand, gereedschap, apparatuur, enz.).
Maar als het stellen van je kleppen je 10uur arbeidsloon gekost heeft omdat een leerling het voor de eerste keer gedaan heeft, dan moet je natuurlijk even op de rem trappen voor je gaat betalen :wink:
Maar dealers hanteren geloof ik vaste tijden voor alle werkzaamheden?
Dat zeg ik ook, dan is het geen probleem
Ik probeerde duidelijk te maken dat dit dus ook gebeurd met regiewerk, en dat is niet netjes
Voor normale werkzaamheden zijn het vaste tarieven, dan is het geen probleem
Maar ik heb een paar keer meegemaakt dat ze een storing moesten zoeken bij de alpine, en dan werd er een leerling aangezet die nog nooit een alpine had gezien, en dan wel 90 euro aftikken per uur
Dacht het niet :D

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 05 feb 2008, 22:50

tja en dat is lastig!

Ik ben voor een gediferentieerd uurloon in de werkplaats. Dus de goedkopere (leerlingen) monteurs voor de beurtjes, laag uurloon, lage en scherpe prijzen en de ervaren monteurs voor het storing zoeken etc.

Alleen het grote probleem is dan:

Stel je hebt een storing in je auto, dat is bijna niet te vinden, de dure monteur gaat hieraan werken en vind het uiteindelijk. Ben je dan bereid ok 100 euro per uur af te tikken? En storing zoeken duurt niet 1 uur, maar van 5-6-7 uur. Dat gaat dus niet werken.

Je moet dus een gemiddeld uurloon verzinnen om de mannen van de werkplaats tegen kostprijs 1500 uur per jaar te factureren.

Maar nogmaals, deze topic heb ik gestart om MIJN dienst verlening beter te maken, dus als jullie ideeen hebben, dan hoor ik het graag!

Luco

Bericht door Luco » 05 feb 2008, 22:54

Sorry, Edwin

Ik hou inderdaad van eerlijk en afspraken nakomen
Kan je ze niet nakomen bel je even
En een no nonsens instelling


En ja Edwin, dan ben ik bereid dat neer te tellen, maar dan wel de ervaren monteur eraan en niet de leerling :D

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 05 feb 2008, 23:15

Niet dat ik ooit een nieuwe auto gekocht heb, of een duurbetaalde 2ehands maar van een dealerorganisatie verwacht ik het volgende:

1) Nakomen van afspraken en veranderingen direct naar de klant doorsluizen. Zowel grote als kleine.

2) Meedenken met de klant

3) Bovengemiddelde productkennis

Nou is het nogal abstract om het zo neer te zetten, ik zal daarom 2 voorbeelden van m'n pa geven.

Pa kwam al jaren bij dezelfde Peugeotdealer. Nooit heel erg tevreden maar het ging, en de inruilprijzen waren ok. Hij is er echter niet vanwege de arrogante verkoopkant weggegaan maar vanwege de werkplaats/magazijn. Het specifieke evenement wat de spreekwoordelijke druppel was die de emmer deed overlopen was het weken wachten op een veertje voor een wieldop welke uiteindelijk in het geheel niet besteld bleek. Tijdens een fietstochtje kwam ie langs een andere Peugeotdealer die 'm eerst vroeg 'welk van de 2 moet je hebben'. Huh, zijn er meerdere dan? Jazeker, dus hij kreeg onbetaald beide mee en mocht dan 'later een keer' degene die niet pastte terugbrengen en dan afrekenen. Dát is service. Sindsdien komt ie daar (sindsdien ook een kleine 500.000 km verder, 1 geleverde auto verder en ál het onderhoud + 1 heftige schade zijn daar uitgevoerd - best wat omzet dus). Juist bij autobedrijven maken details het verschil m.i., omdat je denkt dat ze alleen om grotere bedragen dingen doen.

Productkennis:
Nou schijnt de threadstarter nogal wat kennis omtrend snelle Seats te bezitten maar bij veel merken met sportieve modellen is deze kennis compleet afwezig. Ben wel eens bij een Renaultdealer binnen geweest waar ik zeker weet dat ik qua specs als non-Renault-liefhebber maar als 'kenner' meer over kan zeggen dan de verkopers bij elkaar. 100 tegen 1 dat ze je 'm wel proberen te verkopen in plaats van er eerlijk voor uit te komen dat ze er niks vanaf weten (is ook wel weer begrijpelijk gezien de lage aantallen van de toppers hier in de regio). Maar wel jammer want als liefhebber wil je juist ook die vent nog toegevoegde waarde laten hebben i.p.v. het gepersonificeerde obstakel tussen de auto en jezelf laten zijn. Immers, hij moet straks begrijpen waarom ie die hoge inruilprijs weer moet geven bij de volgende :wink: .

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 05 feb 2008, 23:31

Waar ik op doel met dit draadje, is om onze dienstverlening te kunnen gaan verbeteren. Ik durf al wel te beweren dat wij een andere dealer zijn. In alle opzichten. Net even meer meedenken met de klant, net even meer aandacht, net anders zeg maar.

Ik geloof dat we ons hiermee (kunnen) onderscheiden tov andere dealers. Dit wil ik graag doorzetten en verbeteren en hoe kun je dat beter doen dan autoliefhebbers vragen hoe ze het graag willen.

Dus kom op met de input en ik kan verder met mijn team om hieraan gehoor te geven. Want dan kan ik met mijn mensen (ik ga dit draadje uitprinten en bespreken) een betere klanttevredenheid creeren en dus meer omzet realiseren.

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 05 feb 2008, 23:57

Daarnaast gaan we ons dit jaar richten op 6 peilers:

1. verkoop nieuw SEAT
2. verkoop gebruikt ALLE merken
3. import van jonge gebruikte VW, Audi, SEAT en BMW
4. tuning met behoud van garantie van bij 3 genoemde merken.
5. onderhoud en reparatie
6. bemiddeling in verkoop tussen particulieren via onze keten www.regiocheckpoint.nl

Gebruikersavatar
DownforceJan
Berichten: 782
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
Locatie: Willemstad

Bericht door DownforceJan » 06 feb 2008, 00:46

leonard schreef:
luco hornsveld schreef: Respect voor auto staat voorop, en geen leerling aan mijn alpine en dan 90 ex af moeten rekenen per uur

Leuk deze reactie!! Ik lees dit wel vaker hier op DF en kan het ook wel begrijpen maar ik heb daar totaal geen gevoel bij!! Als mijn auto een OH beurt nodig heeft ga ik ervan uit dat er een vakbekaam iemand aan werkt!


Misschien wat arrogant: Ik denk wel dat er verschil zit tussen monteurs van ''premium'' merken en ''normale dealers''.

@ Edwin Voor jouw bedrijf zou het denk ik echt onderscheidend tov ander SEAT dealrs zijn om die ''premium'' service wel te bieden.

Denk aan: Goede vervangende auto,Gelijk naar de juiste persoon doorverbinden die laat merken 100 % !!! met de klant mee te denken!!,ALLE bestelde delen BINNEN 12 uur in huis. Keurige showroom en werklaats die WEKELIJKS in alle hoeken geboend word en een up-to-date uitstraling!!


Misschien heb je dit allemaal al maar ik ken je bedrijf van 1 bezoek van 2 jaar terug.Overigens niks negatiefs over je bedrijf
Leonard,

Niet arrogant, maar wel een beetje naief van je.
Denk maar aan het gezegde (Wim Kan): "Wie onder de os z'n staart heeft gekeken, lust de soep niet meer."
Ik zal niet generaliseren, maar heb maar heel weinig goede dealers meegemaakt. Ook niet bij premiummerken. Wanneer er echt iets aan de hand is met je auto, leer je je dealer wel kennen. Goede uitstraling van de zaak en nette behandeling zijn goed, maar een goede monteur is beter.
Om erachter te komen hoe goed dealers zijn, zou misschien een draadje "ervaringen met de dealer van mijn auto" leerzaam kunnen zijn. Niet om de handel te verpesten voor dealers, maar om de ogen te openen van een ieder die goed van vertrouwen is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten