Alles over de 1 serie (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De 1-serie coupe:

Een geweldige auto !
28
39%
Ik vond het eerst niks, maar draai inmiddels bij !
15
21%
Ik vind het niet wat.
29
40%
 
Totaal aantal stemmen: 72

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 feb 2008, 14:36

Ik denk dat 120d 3 of 5 deurs de best sturende 1 serie is op dit moment.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 feb 2008, 14:59

Andre schreef:Ik denk dat 120d 3 of 5 deurs de best sturende 1 serie is op dit moment.
LOL de N3 moet maar weer aan de 120d.. back to the future :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 feb 2008, 16:02

Nee niet weer terug.

Power is ook lekker. Ben al verslaafd aan de 400nm en 306pk. Dan maar wat zwaarder in de neus.:)

Volgende week korte overbrenging en sper. Dan zal ik even wat rubber roken.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 12 feb 2008, 16:11

Andre schreef: Volgende week korte overbrenging en sper. Dan zal ik even wat rubber roken.
Neem even een camera mee :wink:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 12 feb 2008, 17:44

Roman schreef:
Andre schreef: Volgende week korte overbrenging en sper. Dan zal ik even wat rubber roken.
Neem even een camera mee :wink:
Ik ben al weer onderweg :P

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 12 feb 2008, 20:47

@ Marcel: jij was toch op zoek naar een Audi? Waarom ga je proefrijden in al die BMW's?

Merkwaardig dat die 123d zo tegenvalt, ik overwoog 'm nog even als opvolger van de 130i....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 feb 2008, 20:57

Wat ook tegevalt is de prijs, lokaal autobedrijf heeft hier een zwarte staan; €62K :shock:




edit; net gedaald; nu slechts €59.950,-- :lol:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 13 feb 2008, 02:07

Ik weet niet wat jouw lokale autobedrijf is, maar je ziet inderdaad regelmatig 123d's staan voor meer dan 60k, evengoed als je vaak nieuwe 120d's ziet voor ruim 50k.

Een 120d rijdt hartstikke lekker, maar voor dat geld.... Geef me dan maar een 325d of 330d van 1 of 2 jaar oud.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 13 feb 2008, 02:22

Marcel, duidelijk verhaal. Mogelijk verwachting. Ik zal er gewoon in rijden in beide.

Van de verhalen op het net hoor ik dat het een monster is, dus ben wel benieuwd, zal mijn bevindingen hier ook posten.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 13 feb 2008, 08:36

Snipe schreef:@ Marcel: jij was toch op zoek naar een Audi? Waarom ga je proefrijden in al die BMW's?

Merkwaardig dat die 123d zo tegenvalt, ik overwoog 'm nog even als opvolger van de 130i....
Voor mijn werk een A6 ja, maar daar is ook een lichtpuntje voor mij...ik mag de 525d tot het einde van dit jaar blijven rijden (max 250.000 km), dan mag ik heel misschien toch weer een 5 serie (523i/525i/530i) bestellen ivm al die groene milieulabels (energielabel B). Nooit gedacht dat de korenwolven nog eens in mijn voordeel zouden werken :lol:

Huidige 525dA wil ik dan voor een prikkie overnemen voor mijn vriendin. Heb deze auto vanaf nieuw gereden, weet dus wat me te wachten staat.

123d Coupe is erg snel, rijdt heerlijk als dagelijks (snel) vervoer, maar geen auto voor mij. Ik had veel meer punch en een beter onderstel verwacht. Een 123d hatchback met sportpakket kan dus een totaal andere auto zijn...ga ik eigenlijk wel vanuit

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 13 feb 2008, 09:56

@Marcel: mag ik ff off-topic?
Heb nu voor het eerst een auto op Run-flat.
Eén nadeel....RunFlat, maar dat behoeft geen uitleg lijkt mij.
Waarom?
Heb nog niet veel gereden dus kan er weinig van zeggen.
En als ze "op" zijn, kun je ze dan straffeloos omwisslen voor gewone.
En dan een spuitbus in de kofferbak :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2008, 10:28

Arthur, 130i lekker op run flat houden hoor.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 13 feb 2008, 10:49

1 serie is op runflats ontwikkeld Arthur,

Je kan ze idd wel omwisselen voor normale banden (met spuitbus), maar ik weet niet of dat een verbetering zal opleveren?

Bij de e60 is dat dus anders, opeens werden ze geleverd met runflats. Nadeel heb ik altijd te stijve wang gevonden, die lichtjes lijkt te kantelen bij snel bochtenwerk. Je voelt ze net iets te nadrukkelijk zetten op het moment van insturen.
Ook heel erg veel last van cuppende voorbanden.

Mijn wintersetje zijn gewone winterbanden (+ spuitbusje) om de runflat velgen heen. Daar helemaal geen las van met cuppen.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 13 feb 2008, 10:55

Eibach Pro-Kit and Pro-Spacer for Series 1 Coupe from BMW

[img:1600:1079]http://www.tuningnews.net/news/080211b/ ... upe-01.jpg[/img]

Fleet-footed and charmingly agile, just like the legendary 02 models from the 1970`s, but with a 21st century engine, safety and suspension technology: BMW fans have long been waiting for a sports coupe like the Series 1. Particularly since, just like its legendary predecessor, it has two rear seats and a boot.

This fascinating vehicle can be made even better handling and more attractive with the optional Eibach Suspension Components, without making it a less practical and comfortable daily run-around. The Pro-Kit Performance Springs bring the centre of gravity closer to the road, make for better looking vehicle. In addition, the Pro-Spacer Aluminum-Wheel-Spacers optimise the overall impression and also improve handling.

All Eibach Suspension Components, which are available through authorised dealers, are provided with a high-quality corrosion protection and are TÜV-certified.

Pro-Kit

* top-performance handling
* lower vehicle?s centre of gravity by approx. 1.2" (30 mm)
* progressive spring design
* excellent ride quality
* part of the Eibach Pro-System

Pro-Spacer

* made from high-tensile-strength aluminum alloy
* significant weight advantage compared to wheel-spacers made from steel
* exact fitment by using minimal production tolerances, resulting in exceptional wheel balance
* high-grade corrosion protection through a special coating process (salt spray test acc. to DIN 50021)
* all applications tested in rigid durability- and fatigue tests
* available for most popular car models


bron: Eibach

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 13 feb 2008, 11:11

Rico v Velzen schreef:Arthur, 130i lekker op run flat houden hoor.
Doe ik ook, zijn nog lang niet versleten. Zelfs die sprietjes zitten er nog op aan de zijkant.
Volgens mij is er nog nooit in geplankt en gedrift (en nu nog niet :wink: ).
Wilde het gewoon weten.
Moet wellicht ook ooit eens nieuwe bandjes hebben.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 13 feb 2008, 11:22

[img:1600:1079]http://www.tuningnews.net/news/080211b/ ... upe-01.jpg[/img]

Allejezus zeg Ferdinand, je hebt echt de juiste kleur genomen! Wat een pareltje zeg in die kleur :shock:

Super !

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2008, 11:27

Let even op dat streepje door de koplamp heen, kun je precies zien wat 3 cm verlagen doet.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 13 feb 2008, 11:35

even over het "tegenvallen" van de 123d.

heb nog niet in de 2liter twinturbo gereden , maar denk dat het niet veel zal verschillen met mijn evaringen van de 3liter twinturbo vs 3liter singleturbo.

Ik vond vorig jaar al toen ik wisselend reed in de 330d en 535D dat de 330d voor m'n gevoel veel feller was . en de 535 eigenlijk veel tammer aan vond voelen. face to face was de 535d wel sneller. maar voelt door de lineaire opbouw van het vermogen smoother aan . bij de 330D voelde je de turbo veel nadrukkelijker in komen wat voor je gevoel sneller/sportiever aandoet.

Nu met de 335D heb ik het zelfde (En Robin in een ander draadje ook las ik) ik dacht eerst , dat m'n 330d echt niet onder deed voor de 335D ergo , ik vond ook de 335d evenals de 535d tammer aanvoelen dan m'n ex 330d. het voelt gewoon aan als een atmo motor wat je, als je voor comfort gaat als een compliment kan beschouwen , echter mis je de bite als je wat sportiever verwacht .

Echter de cijfers wijzen anders uit . want het ding is gewoon retesnel als je naar de snelheidsmeter kijkt .

zo zal het bij de 120d vs 123d ook wel zijn denk ik.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 feb 2008, 11:47

Leen zoiets denk ik ook.. in absolute zin is een 123d gewoon snel, maar snelheidssensatie zal die door het ontbreken van een punch missen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Snipe » 13 feb 2008, 12:40

Marcel van Meerbeek schreef:
Snipe schreef:@ Marcel: jij was toch op zoek naar een Audi? Waarom ga je proefrijden in al die BMW's?

Merkwaardig dat die 123d zo tegenvalt, ik overwoog 'm nog even als opvolger van de 130i....
Voor mijn werk een A6 ja, maar daar is ook een lichtpuntje voor mij...ik mag de 525d tot het einde van dit jaar blijven rijden (max 250.000 km), dan mag ik heel misschien toch weer een 5 serie (523i/525i/530i) bestellen ivm al die groene milieulabels (energielabel B). Nooit gedacht dat de korenwolven nog eens in mijn voordeel zouden werken :lol:

Huidige 525dA wil ik dan voor een prikkie overnemen voor mijn vriendin. Heb deze auto vanaf nieuw gereden, weet dus wat me te wachten staat.

123d Coupe is erg snel, rijdt heerlijk als dagelijks (snel) vervoer, maar geen auto voor mij. Ik had veel meer punch en een beter onderstel verwacht. Een 123d hatchback met sportpakket kan dus een totaal andere auto zijn...ga ik eigenlijk wel vanuit
Dat is wel gunstig. Er zijn best mooie Audi's, maar een 5 Serie of een A6... Ik wist het wel!
Geen diesel meer?

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 13 feb 2008, 12:55

Nee, geen diesel meer. Ach wat zij willen...is weer goed voor mijn freebee's met 70.000 + per jaar 8)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 13 feb 2008, 13:05

Macboy schreef:Allejezus zeg Ferdinand, je hebt echt de juiste kleur genomen! Wat een pareltje zeg in die kleur :shock:

Super !
Jep, die Le Mans blue is best wel cool.
Vrijdagmiddag die 135i-sloep dus ophalen.

Wat staat er nog te doen:
- AC Schnitzer chip (maart/april)
(April/Mei)
- BMW PP verlaging
- BMW PP short shifter
- BMW PP uitlaatje
- BMW PP luchtinlaatje
- BMW PP VPbrug
- BMW PP Recaro stoelen
(- BMW PP sportstuur met kerstverlichting < als ik een impulsieve bui heb, en dat zal wel weer)

Die BMW PP is opsmuk, maar ach, ik vind het leuk. En dan rijen met dat lel. Wordt vast wel een leuke 1 serie Coupe. O ja, nog even wat CD's kopen van Urdo Jurgens en Heino, kan nog net. Nee, Nina Hagen, die doe ik!

Ferdinand

p.s. O ja, en morgen jullie even allemaal er af rijden nog met de Mini Works... :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 13 feb 2008, 14:35

Ferdinand pp veerpootbrug past niet op een 135i:)

Vandaag is me kort diff met sper gearriveerd. Die gaat er straks onder.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 13 feb 2008, 14:40

Andre schreef:Ferdinand pp veerpootbrug past niet op een 135i:)

Vandaag is me kort diff met sper gearriveerd. Die gaat er straks onder.
Mooi man 8)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 13 feb 2008, 15:31

Andre schreef:Ferdinand pp veerpootbrug past niet op een 135i:)

Vandaag is me kort diff met sper gearriveerd. Die gaat er straks onder.
Toch wel icm. die PP airbox? (dat lel doe ik er ook bij)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast