Alles over de 1 serie (part II)
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Voor mijn werk een A6 ja, maar daar is ook een lichtpuntje voor mij...ik mag de 525d tot het einde van dit jaar blijven rijden (max 250.000 km), dan mag ik heel misschien toch weer een 5 serie (523i/525i/530i) bestellen ivm al die groene milieulabels (energielabel B). Nooit gedacht dat de korenwolven nog eens in mijn voordeel zouden werkenSnipe schreef:@ Marcel: jij was toch op zoek naar een Audi? Waarom ga je proefrijden in al die BMW's?
Merkwaardig dat die 123d zo tegenvalt, ik overwoog 'm nog even als opvolger van de 130i....

Huidige 525dA wil ik dan voor een prikkie overnemen voor mijn vriendin. Heb deze auto vanaf nieuw gereden, weet dus wat me te wachten staat.
123d Coupe is erg snel, rijdt heerlijk als dagelijks (snel) vervoer, maar geen auto voor mij. Ik had veel meer punch en een beter onderstel verwacht. Een 123d hatchback met sportpakket kan dus een totaal andere auto zijn...ga ik eigenlijk wel vanuit
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
@Marcel: mag ik ff off-topic?
Heb nu voor het eerst een auto op Run-flat.
Heb nog niet veel gereden dus kan er weinig van zeggen.
En als ze "op" zijn, kun je ze dan straffeloos omwisslen voor gewone.
En dan een spuitbus in de kofferbak
Heb nu voor het eerst een auto op Run-flat.
Waarom?Eén nadeel....RunFlat, maar dat behoeft geen uitleg lijkt mij.
Heb nog niet veel gereden dus kan er weinig van zeggen.
En als ze "op" zijn, kun je ze dan straffeloos omwisslen voor gewone.
En dan een spuitbus in de kofferbak

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
1 serie is op runflats ontwikkeld Arthur,
Je kan ze idd wel omwisselen voor normale banden (met spuitbus), maar ik weet niet of dat een verbetering zal opleveren?
Bij de e60 is dat dus anders, opeens werden ze geleverd met runflats. Nadeel heb ik altijd te stijve wang gevonden, die lichtjes lijkt te kantelen bij snel bochtenwerk. Je voelt ze net iets te nadrukkelijk zetten op het moment van insturen.
Ook heel erg veel last van cuppende voorbanden.
Mijn wintersetje zijn gewone winterbanden (+ spuitbusje) om de runflat velgen heen. Daar helemaal geen las van met cuppen.
Je kan ze idd wel omwisselen voor normale banden (met spuitbus), maar ik weet niet of dat een verbetering zal opleveren?
Bij de e60 is dat dus anders, opeens werden ze geleverd met runflats. Nadeel heb ik altijd te stijve wang gevonden, die lichtjes lijkt te kantelen bij snel bochtenwerk. Je voelt ze net iets te nadrukkelijk zetten op het moment van insturen.
Ook heel erg veel last van cuppende voorbanden.
Mijn wintersetje zijn gewone winterbanden (+ spuitbusje) om de runflat velgen heen. Daar helemaal geen las van met cuppen.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Eibach Pro-Kit and Pro-Spacer for Series 1 Coupe from BMW
[img:1600:1079]http://www.tuningnews.net/news/080211b/ ... upe-01.jpg[/img]
Fleet-footed and charmingly agile, just like the legendary 02 models from the 1970`s, but with a 21st century engine, safety and suspension technology: BMW fans have long been waiting for a sports coupe like the Series 1. Particularly since, just like its legendary predecessor, it has two rear seats and a boot.
This fascinating vehicle can be made even better handling and more attractive with the optional Eibach Suspension Components, without making it a less practical and comfortable daily run-around. The Pro-Kit Performance Springs bring the centre of gravity closer to the road, make for better looking vehicle. In addition, the Pro-Spacer Aluminum-Wheel-Spacers optimise the overall impression and also improve handling.
All Eibach Suspension Components, which are available through authorised dealers, are provided with a high-quality corrosion protection and are TÜV-certified.
Pro-Kit
* top-performance handling
* lower vehicle?s centre of gravity by approx. 1.2" (30 mm)
* progressive spring design
* excellent ride quality
* part of the Eibach Pro-System
Pro-Spacer
* made from high-tensile-strength aluminum alloy
* significant weight advantage compared to wheel-spacers made from steel
* exact fitment by using minimal production tolerances, resulting in exceptional wheel balance
* high-grade corrosion protection through a special coating process (salt spray test acc. to DIN 50021)
* all applications tested in rigid durability- and fatigue tests
* available for most popular car models
bron: Eibach
[img:1600:1079]http://www.tuningnews.net/news/080211b/ ... upe-01.jpg[/img]
Fleet-footed and charmingly agile, just like the legendary 02 models from the 1970`s, but with a 21st century engine, safety and suspension technology: BMW fans have long been waiting for a sports coupe like the Series 1. Particularly since, just like its legendary predecessor, it has two rear seats and a boot.
This fascinating vehicle can be made even better handling and more attractive with the optional Eibach Suspension Components, without making it a less practical and comfortable daily run-around. The Pro-Kit Performance Springs bring the centre of gravity closer to the road, make for better looking vehicle. In addition, the Pro-Spacer Aluminum-Wheel-Spacers optimise the overall impression and also improve handling.
All Eibach Suspension Components, which are available through authorised dealers, are provided with a high-quality corrosion protection and are TÜV-certified.
Pro-Kit
* top-performance handling
* lower vehicle?s centre of gravity by approx. 1.2" (30 mm)
* progressive spring design
* excellent ride quality
* part of the Eibach Pro-System
Pro-Spacer
* made from high-tensile-strength aluminum alloy
* significant weight advantage compared to wheel-spacers made from steel
* exact fitment by using minimal production tolerances, resulting in exceptional wheel balance
* high-grade corrosion protection through a special coating process (salt spray test acc. to DIN 50021)
* all applications tested in rigid durability- and fatigue tests
* available for most popular car models
bron: Eibach
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Doe ik ook, zijn nog lang niet versleten. Zelfs die sprietjes zitten er nog op aan de zijkant.Rico v Velzen schreef:Arthur, 130i lekker op run flat houden hoor.
Volgens mij is er nog nooit in geplankt en gedrift (en nu nog niet

Wilde het gewoon weten.
Moet wellicht ook ooit eens nieuwe bandjes hebben.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
[img:1600:1079]http://www.tuningnews.net/news/080211b/ ... upe-01.jpg[/img]
Allejezus zeg Ferdinand, je hebt echt de juiste kleur genomen! Wat een pareltje zeg in die kleur
Super !
Allejezus zeg Ferdinand, je hebt echt de juiste kleur genomen! Wat een pareltje zeg in die kleur

Super !
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
even over het "tegenvallen" van de 123d.
heb nog niet in de 2liter twinturbo gereden , maar denk dat het niet veel zal verschillen met mijn evaringen van de 3liter twinturbo vs 3liter singleturbo.
Ik vond vorig jaar al toen ik wisselend reed in de 330d en 535D dat de 330d voor m'n gevoel veel feller was . en de 535 eigenlijk veel tammer aan vond voelen. face to face was de 535d wel sneller. maar voelt door de lineaire opbouw van het vermogen smoother aan . bij de 330D voelde je de turbo veel nadrukkelijker in komen wat voor je gevoel sneller/sportiever aandoet.
Nu met de 335D heb ik het zelfde (En Robin in een ander draadje ook las ik) ik dacht eerst , dat m'n 330d echt niet onder deed voor de 335D ergo , ik vond ook de 335d evenals de 535d tammer aanvoelen dan m'n ex 330d. het voelt gewoon aan als een atmo motor wat je, als je voor comfort gaat als een compliment kan beschouwen , echter mis je de bite als je wat sportiever verwacht .
Echter de cijfers wijzen anders uit . want het ding is gewoon retesnel als je naar de snelheidsmeter kijkt .
zo zal het bij de 120d vs 123d ook wel zijn denk ik.
heb nog niet in de 2liter twinturbo gereden , maar denk dat het niet veel zal verschillen met mijn evaringen van de 3liter twinturbo vs 3liter singleturbo.
Ik vond vorig jaar al toen ik wisselend reed in de 330d en 535D dat de 330d voor m'n gevoel veel feller was . en de 535 eigenlijk veel tammer aan vond voelen. face to face was de 535d wel sneller. maar voelt door de lineaire opbouw van het vermogen smoother aan . bij de 330D voelde je de turbo veel nadrukkelijker in komen wat voor je gevoel sneller/sportiever aandoet.
Nu met de 335D heb ik het zelfde (En Robin in een ander draadje ook las ik) ik dacht eerst , dat m'n 330d echt niet onder deed voor de 335D ergo , ik vond ook de 335d evenals de 535d tammer aanvoelen dan m'n ex 330d. het voelt gewoon aan als een atmo motor wat je, als je voor comfort gaat als een compliment kan beschouwen , echter mis je de bite als je wat sportiever verwacht .
Echter de cijfers wijzen anders uit . want het ding is gewoon retesnel als je naar de snelheidsmeter kijkt .
zo zal het bij de 120d vs 123d ook wel zijn denk ik.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Dat is wel gunstig. Er zijn best mooie Audi's, maar een 5 Serie of een A6... Ik wist het wel!Marcel van Meerbeek schreef:Voor mijn werk een A6 ja, maar daar is ook een lichtpuntje voor mij...ik mag de 525d tot het einde van dit jaar blijven rijden (max 250.000 km), dan mag ik heel misschien toch weer een 5 serie (523i/525i/530i) bestellen ivm al die groene milieulabels (energielabel B). Nooit gedacht dat de korenwolven nog eens in mijn voordeel zouden werkenSnipe schreef:@ Marcel: jij was toch op zoek naar een Audi? Waarom ga je proefrijden in al die BMW's?
Merkwaardig dat die 123d zo tegenvalt, ik overwoog 'm nog even als opvolger van de 130i....![]()
Huidige 525dA wil ik dan voor een prikkie overnemen voor mijn vriendin. Heb deze auto vanaf nieuw gereden, weet dus wat me te wachten staat.
123d Coupe is erg snel, rijdt heerlijk als dagelijks (snel) vervoer, maar geen auto voor mij. Ik had veel meer punch en een beter onderstel verwacht. Een 123d hatchback met sportpakket kan dus een totaal andere auto zijn...ga ik eigenlijk wel vanuit
Geen diesel meer?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Jep, die Le Mans blue is best wel cool.Macboy schreef:Allejezus zeg Ferdinand, je hebt echt de juiste kleur genomen! Wat een pareltje zeg in die kleur![]()
Super !
Vrijdagmiddag die 135i-sloep dus ophalen.
Wat staat er nog te doen:
- AC Schnitzer chip (maart/april)
(April/Mei)
- BMW PP verlaging
- BMW PP short shifter
- BMW PP uitlaatje
- BMW PP luchtinlaatje
- BMW PP VPbrug
- BMW PP Recaro stoelen
(- BMW PP sportstuur met kerstverlichting < als ik een impulsieve bui heb, en dat zal wel weer)
Die BMW PP is opsmuk, maar ach, ik vind het leuk. En dan rijen met dat lel. Wordt vast wel een leuke 1 serie Coupe. O ja, nog even wat CD's kopen van Urdo Jurgens en Heino, kan nog net. Nee, Nina Hagen, die doe ik!
Ferdinand
p.s. O ja, en morgen jullie even allemaal er af rijden nog met de Mini Works...

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten