Kun jij driving fun hebben als je je aan de snelheid houdt?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Kun jij driving fun hebben als je je aan de snelheid houdt?

Ja, binnen de geldende snelheidslimieten heb ik best veel plezier
23
22%
Daar heb ik heel veel moeite mee, maar het is te doen
47
45%
Nee, ik moet overal en altijd harder dan toegestaan om rijplezier te hebben
33
31%
Mijn auto haalt de maximum snelheid niet eens!
2
2%

Totaal aantal stemmen: 105

Tom

Bericht door Tom » 05 feb 2008, 13:00

Rico v Velzen schreef:
Tom schreef:Waarom kiezen er nog zoveel voor optie 2?

Sorry voor mij zou de fun eraf zijn. serieus. Ik ben geen hardrijder die altijd en overal te hard rijd (kan prima rustig rijden), maar als ik alleen op een op- en afrit en sommige bochten een keer lekker kan sturen dan ben ik er snel klaar mee. Zou mijn auto dan zeker te koop zetten en een veel goedkopere underpowered auto kopen.

Snap best dat je een enkele keer op een dijkweggetje of afrit lol hebt, maar de rest van de tijd zit je met die kut limieten te kijken. Niks voor mij.
Het idee alleen al dat je 80 euro aan benzine aftikt terwijl je er geen lol van hebt.
Tom optie 2 omdat het optie 3 niet uitsluit.

Ik ben anders gaan rijden, ik zoek plezier in rijden binnen de limieten.. die je bij mij niet zo letterlijk moet nemen.. als je 50 mag dan kun je ook wel 60 of 70, maar 120 da's dan weer net wat te gek. Uiteraard haal ik wel eens door.. richting hoogst illegale snelheden.. maar dat is slechts uitzondering..

Voor de manier van rijden zoals ik nu doe, heb ik in principe geen M3 nodig, dan zou een Ford Fiesta ST ofzo ook prima zijn.

Dus geniet ik ook op andere manieren van de M3, van het bezit en om wat het voor een auto is.. Zie het een beetje zo.. ik heb er geen begrenzer op zitten.. hij KAN 290+ maar ik hoef het niet te rijden ,sterker nog, sinds april vorig jaar niet meer gedaan.. maar DAT die 290+ kan rijden daar kan ik wel van genieten...

Een andere hele belangrijke manier van genieten is het beleven van accelaratie en geluid.. doorhalen in de 2 en 3 tot pak em beet 130/140.. dan heb je met een M3 gewoon eventjes een coureurs gevoel.. een paar van die momenten op een dag tijdens het rijden zijn voor mij genoeg.
Doorhalen in de 2 of 3 tot de 130/140 is er dus niet meer bij. Dan zit je al over de limiet heen, zeker op een 80km weg. En je weet hoe snel je op de 130km/u zit met een M3, je kijkt naar het gaspedaal en je zit er al op.

Bedenk je eens hoe het voelt als, elke keer wanneer je een keer doortrekt in een versnelling, er een begrenzer inkomt.

Snap je post verder wel, toen ik een proefrit had met die swift sport had ik ook bij relatief lage snelheden al dikke pret (met 120pk op laag wagengewicht), maar toch zit je zo snel over het snelheidslimiet heen. De lol zou er bij mij vanaf zijn.
Die ene keer in een berg- of kronkelweggetje waar je op de limiet kunt rijden zonder de snelheid te overtreden zijn leuk maar zou voor mij niet genoeg zijn.

RVV

Bericht door RVV » 05 feb 2008, 13:16

Tom schreef:
Doorhalen in de 2 of 3 tot de 130/140 is er dus niet meer bij. Dan zit je al over de limiet heen, zeker op een 80km weg. En je weet hoe snel je op de 130km/u zit met een M3, je kijkt naar het gaspedaal en je zit er al op.

.
Dit is natuurlijk op de snelweg hé :wink:

Kijk ik heb vorig jaar al heel veel geschreven over hoe ik het rijden vandaag de dag ervaar, van cop achtervolgingen tot aan thuis gebeld worden aan toe. Dat hoef ik nietm eer te herhalen.

Dan kun je 2 dingen doen, het eerste is gewoon alles afzweren een vervoermiddel kopen en geen geld meer in snelle auto's stoppen..

Of je manier van rijden/verkeersdeelnemen zodanig aanpassen dat je met minder extreem rijden toch nog je plezier er uit kan halen.

Op de laatste manier is een M3 overkill.. maar dan heb je het alleen over het rijden.. ik geniet gewoon veel meer van het bezit. Daardoor ben je automatisch ook wat voorzichtiger en zuiniger.. aftrappen doe ik echt niet.. zonde zullen sommigen zeggen.. je gebruikt de auto nietwaar die voor gemaakt is.. nouja pech gehad.. ik ben ook geen schumacher ofzo.

Hunter

Bericht door Hunter » 05 feb 2008, 13:17

allen schreef:Rond Arkel heb je van die weggetjes waar je best lol kunt hebben met het idee of je al dan niet de weg afschiet naar beneden. :wink:
Ik weet precies welk weggetje je bedoeld! :twisted: :lol:

Overigens vind ik dat gehele stuk beneden leuk om te "rijden".
Altijd net ff wat sneller proberen te zijn dan de mensen bovenlangs :lol:

RVV

Bericht door RVV » 05 feb 2008, 13:18

ik geef het nog een paar jaar Tom en dan is het kastje in de auto de grootste spelbederver.. Daar ontkomen we niet aan.. dan hoef het van mij helemaal niet meer.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 feb 2008, 13:19

Schumacher kan ook niet altijd alles uit een auto halen als ie aan het normale verkeer deel zou nemen

GTRene

Bericht door GTRene » 05 feb 2008, 13:21

Rico v Velzen schreef:ik geef het nog een paar jaar Tom en dan is het kastje in de auto de grootste spelbederver.. Daar ontkomen we niet aan.. dan hoef het van mij helemaal niet meer.
Dan verhuis ik naar 1 of ander eiland met een "laag" bewoners aantal en dus waar flitskasten en kastjes in de auto en zelfs springbulten te duur zijn voor het '" weinige" verkeer wat er rijd :lol: zo kan het ook lijkt me...

RVV

Bericht door RVV » 05 feb 2008, 13:26

romo schreef:Schumacher kan ook niet altijd alles uit een auto halen als ie aan het normale verkeer deel zou nemen
Klopt Romo, maar soms is de tendens hiero en op fora in het algemeen dat het alleen nog maar gek moet om serieus DF te hebben.

Gisteren even Andre zijn auto bekeken en met hem gesproken.. de 135 is IRL gewoon een rijbewijs killer.. Je rijd zo makkelijk ongehoord te snel met die auto.. dat je echt bewust er op moet letten om niet TE hard te rijden..

Een M3 is het net andersom, daarmee moet je echt bewust op letten dat je (te) hard gaat rijden. Dan komt weer de sound en rijsensatie naar boven.. het gevoel dat je ook snel gaat dmv beleving.

Dutch

Bericht door Dutch » 05 feb 2008, 14:23

allen schreef:
Dutch schreef:
Marcel van Meerbeek schreef:Ik weet niet op wat voor dijkweggetjes jullie rijden?...
Dijkweggetjes die zo hobbelig en kuilig zijn dat je vanwege de torque steer niet blij bent met een FWD. :D
Rond Arkel heb je van die weggetjes waar je best lol kunt hebben met het idee of je al dan niet de weg afschiet naar beneden. :wink:
Het idee van 'NO margin for error' is inderdaad best spannend. Je moet alleen niet te vaak naar links en rechts kijken, waar het talud 6 meter naar beneden keldert...

Arkel? Waar ligt dat in NL? Ik heb 't over weggetjes onder de rook van Amsterdam. Dus zelfs Randstedelingen kunnen nog 'provinciaal' genieten. 8)

Dutch

Bericht door Dutch » 05 feb 2008, 14:28

Tom schreef: Snap je post verder wel, toen ik een proefrit had met die swift sport had ik ook bij relatief lage snelheden al dikke pret (met 120pk op laag wagengewicht), maar toch zit je zo snel over het snelheidslimiet heen. De lol zou er bij mij vanaf zijn.
Weet je waar ik tegenwoordig ook veel lol aan beleef?

*geneert zich een beetje*

Aan die heerlijk borrelende en knetterende stortkoker onder de auto. Heel sjon inderdaad, maar zelfs met gewoon een beetje toeren krijg je daar al een mooi geluid uit. Dus altijd pret, zelfs tijdens het filerijden...

En verder, Rico: voor jou zou een Fiesta ST helemaal niet 'goed genoeg' zijn. Die auto is veel te eng voor jou! :P

Hunter

Bericht door Hunter » 05 feb 2008, 14:33

Dutch schreef:Arkel? Waar ligt dat in NL?
Naast Gorinchem...

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 feb 2008, 14:48

Optie 3. DF is lekker hard knallen. Bovendien: Wij moeten het goede voorbeeld geven! Dus hou mij altijd aan de maximum snelheid (van de auto).

raymondw

Bericht door raymondw » 05 feb 2008, 15:40

GTRene schreef:Dan verhuis ik naar 1 of ander eiland met een "laag" bewoners aantal en dus waar flitskasten en kastjes in de auto en zelfs springbulten te duur zijn voor het '" weinige" verkeer wat er rijd :lol: zo kan het ook lijkt me...
Isle of Man :wink:

wjn

Bericht door wjn » 05 feb 2008, 16:16

Dennis Cavallino schreef:@WJN: nee, gaat puur om de snelheid. Ik ga best weleens driftend de bocht door, rijd ideale lijnen en ga lekker op snelheid door de betere bochtjes, maar houd me voor 90% van de tijd op de openbare weg altijd aan de snelheid. Dus 100% aan de snelheid houden lukt me niet, maar ik kom een heel end en heb daarbij toch plezier. Maar ik houd dat alleen vol met de wetenschap om af en toe los te gaan op het circuit, of in die 10% wel echt door te trappen, op wegen waar niemand er last van heeft en de pakkans nihil is. <afkloppen>
O.k. dan nog steeds optie 2 omdat ik geen zin meer heb om NL te subsidieeren en ik ontkom er niet aan af en toe te hard te gaan.
(Zoals al veel gezegd, de 2e versnelling is al te snel voor de meeste NL wegen. Dus een keertje optrekken 1, 2, te hard. Dijkjes waar het 60 is, euh etc.)

Maar eerlijkheidshalver, sinds ik het circuit geproeft heb, interesseert hard knallen op de openbare weg me niet zo veel meer.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 feb 2008, 02:11

Dutch schreef:Weet je waar ik tegenwoordig ook veel lol aan beleef?

*geneert zich een beetje*

Aan die heerlijk borrelende en knetterende stortkoker onder de auto. Heel sjon inderdaad, maar zelfs met gewoon een beetje toeren krijg je daar al een mooi geluid uit. Dus altijd pret, zelfs tijdens het filerijden...
Geneer je niet, Dutch.
Dat had ik ook in hoge mate in de Focus ST.
Echt super dit geluid.
Klein stootje gas en weer lossen, heerlijke knallen/ploffen uit de uitlaat :D
De BMW 130i maakte ook een mooi geluid bij de proefrit.
Ga hem straks halen en hoop ook zeker van het mooie geluid te genieten.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 06 feb 2008, 02:24

Mark Nauta schreef:Trouwens, welke leugenaar heeft er voor optie 4 gekozen ;).
Ik :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 feb 2008, 04:14

Eigenlijk geen DF zonder de snelheid te overschrijden.

120 op de snelweg is voor een M3 helemaal niks. Maar dat is met 170 ook niks. Alleen rij ik meestal 170 om op te schieten maar nog net binnen de rijbewijs afpakgrens te blijven.

Op de lokale 60 weggetjes je aan de snelheid houden schiet op niet op. Potentieel van een M3 is daar veel te hoog voor. Als je er even voor gaat zitten op die weggetjes bij mij in de buurt dan zijn pieken van 170-180 voor zon auto gewoon haalbaar, met gemiddeldes van 130-140.

En daar zit eigenlijk ook de manco dat ik tegenwoordig niet meer snel even een rondje door de buurt ga toeren. Als je met dat soort snelheden aankomt dan moet je gewoon veel te veel oppassen op andere weggebruikers. Als jij net even lekker in 3 de bocht uit komt zetten vol gas en je komt een fietser of een oude oma tegen die nog geen 60 rijd dan schrikken ze zich wezenloos. Dat zie je al als je even de binnenbocht pakt terwijl die ander nog 500m weg is, beginnen ze ook al te seinen enz :? Ik wacht wel tot ik mijn racer afgebouwt heb, komt wel weer :lol:

Is ook de reden trouwens dat ik klaar ben met tuning op mijn straatauto trouwens. Bodemloze put waar eindeloos geld in kan maar harder rijden kan je zowat toch niet.

Enige wat ik dan nog wel leuk vind is bijvoorbeeld in de zomer tegen de schemering aan gewoon 80 rijden met het raampje open. Je hoort helemaal niks, bijna geen ander verkeer, alleen uitlaatgeluid. Ontspannend zeg maar :lol:

Style

Bericht door Style » 06 feb 2008, 08:51

Dat verschilt echt per auto.

Met de Fiat 500 had ik wel een beetje fun terwijl ik me wel aan de limieten hield.

Ook met een Clio Sport wel fun door te driften op een rotonde. Maar das ook verboden :P

Meestal zoek ik leuke b-weggetjes op als ik ns wat door wil rijden.
ook dan zit je al vlug op 110 waar 60 mag ofzo :roll:

Michel P

Bericht door Michel P » 06 feb 2008, 10:01

Alle moderne sportieve 200+ pk auto's zijn overkill op de NL wegen met de Spee politiek die speelt. Iedereen die DF wenst bij lage snelheden zou als speelgoed een Elise of super7 clone moeten hebben, door A het open rijden, en B het lage gewicht, is de snelheidsbeleving bij redelijke legale snelheden al meer dan super. Want naast het lage gewicht, zit je erg laag, en zorgt de RWD voor extra plezier.

Daarom zouden er meer echte plannen ala VW Eco racer moeten komen maar dan ook in de showroom te koop moeten zijn http://www.volkswagen.co.uk/new_cars/concept/ecoracer

Als straks de wegenbelasting niet meer van toepassing is, zal een speeltje naast een functionele familiebak voor velen wellicht een optie worden. Nu nog een soort 60 dagen kaart in een modern jasjes als verzekeringsoplossing, zodat je als je dag of weekendje gaat toeren, je dat even op de website van de verzekeraar door kunt geven, en klaar is kees.

Michel

wjn

Bericht door wjn » 06 feb 2008, 19:15

Rupie

Bericht door Rupie » 06 feb 2008, 19:22

Michel Pol schreef:Alle moderne sportieve 200+ pk auto's zijn overkill op de NL wegen met de Spee politiek die speelt.
Michel
Huh? Ik heb anders nog veel lol van mijn auto en ook van de pk's boven de 200.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 feb 2008, 19:23

Echt driving fun binnen de limieten? Hooguit op een dijk met heeeeel veel bochten en max 80 toegestaan, maar in 9 vd 10 driving fun gevallen toch echt niet...
Als ik driving-fun binnen de max limieten wil ervaren, moet ik eerst gemiddeld minimaal 20% rustiger rijden...

TomSR

Bericht door TomSR » 10 feb 2008, 12:40

Optie 3. Maar wel onder voorwaarden. In het dagelijkse verkeer is het onzinnig om veel te hard te rijden. De drukte maakt het gewoon gevaarlijk. Tuurlijk pak je af en toe wel eens een mooie op/afrit of bocht, maar over het algemeen rij je als een mak lammetje achter de rest aan. Ook op de leuke stuurwegen die ik (als mijn broekzak) ken. Dit zijn 60- of 80-kmh wegen waar de meeste automobilisten dan de bochten nemen met een snelheid die de helft van het toegestane is. Met dat tempo val je in slaap. Overdag hoef je er dus niet te komen, zondagsrijders/fietsers/tractoren maken het te gevaarlijk. Maar na 11 uur 's avonds liggen deze allen te slapen en kun je relatief veilig je gang gaan en gewoon plezier beleven aan autorijden. Waarop je vol richting een bocht kunt, remmen, de bocht ronden en weer weg naar de volgende. Dat zijn de momenten waarop ik echt DF heb, zonder stil te hoeven staan bij een maximum snelheid.

wjn

Bericht door wjn » 10 feb 2008, 13:34

TomSR schreef:zonder stil te hoeven staan bij een maximum snelheid
Dat is een leuke.

Joop

Bericht door Joop » 10 feb 2008, 14:58

Mark de Jager schreef:
allen schreef:Rond Arkel heb je van die weggetjes waar je best lol kunt hebben met het idee of je al dan niet de weg afschiet naar beneden. :wink:
Ik weet precies welk weggetje je bedoeld! :twisted: :lol:

Overigens vind ik dat gehele stuk beneden leuk om te "rijden".
Altijd net ff wat sneller proberen te zijn dan de mensen bovenlangs :lol:
Toch niet dat dijkweggetje met al die drempels naar de Glasstad toe? Wel leuk maar veel schokbrekerbrekers in die weg. Overigens lopen er nog meer leuke weggetjes in die omgeving.

Plaats reactie