Doorhalen in de 2 of 3 tot de 130/140 is er dus niet meer bij. Dan zit je al over de limiet heen, zeker op een 80km weg. En je weet hoe snel je op de 130km/u zit met een M3, je kijkt naar het gaspedaal en je zit er al op.Rico v Velzen schreef:Tom optie 2 omdat het optie 3 niet uitsluit.Tom schreef:Waarom kiezen er nog zoveel voor optie 2?
Sorry voor mij zou de fun eraf zijn. serieus. Ik ben geen hardrijder die altijd en overal te hard rijd (kan prima rustig rijden), maar als ik alleen op een op- en afrit en sommige bochten een keer lekker kan sturen dan ben ik er snel klaar mee. Zou mijn auto dan zeker te koop zetten en een veel goedkopere underpowered auto kopen.
Snap best dat je een enkele keer op een dijkweggetje of afrit lol hebt, maar de rest van de tijd zit je met die kut limieten te kijken. Niks voor mij.
Het idee alleen al dat je 80 euro aan benzine aftikt terwijl je er geen lol van hebt.
Ik ben anders gaan rijden, ik zoek plezier in rijden binnen de limieten.. die je bij mij niet zo letterlijk moet nemen.. als je 50 mag dan kun je ook wel 60 of 70, maar 120 da's dan weer net wat te gek. Uiteraard haal ik wel eens door.. richting hoogst illegale snelheden.. maar dat is slechts uitzondering..
Voor de manier van rijden zoals ik nu doe, heb ik in principe geen M3 nodig, dan zou een Ford Fiesta ST ofzo ook prima zijn.
Dus geniet ik ook op andere manieren van de M3, van het bezit en om wat het voor een auto is.. Zie het een beetje zo.. ik heb er geen begrenzer op zitten.. hij KAN 290+ maar ik hoef het niet te rijden ,sterker nog, sinds april vorig jaar niet meer gedaan.. maar DAT die 290+ kan rijden daar kan ik wel van genieten...
Een andere hele belangrijke manier van genieten is het beleven van accelaratie en geluid.. doorhalen in de 2 en 3 tot pak em beet 130/140.. dan heb je met een M3 gewoon eventjes een coureurs gevoel.. een paar van die momenten op een dag tijdens het rijden zijn voor mij genoeg.
Bedenk je eens hoe het voelt als, elke keer wanneer je een keer doortrekt in een versnelling, er een begrenzer inkomt.
Snap je post verder wel, toen ik een proefrit had met die swift sport had ik ook bij relatief lage snelheden al dikke pret (met 120pk op laag wagengewicht), maar toch zit je zo snel over het snelheidslimiet heen. De lol zou er bij mij vanaf zijn.
Die ene keer in een berg- of kronkelweggetje waar je op de limiet kunt rijden zonder de snelheid te overtreden zijn leuk maar zou voor mij niet genoeg zijn.