Kun jij driving fun hebben als je je aan de snelheid houdt?
- Dennis Cavallino
- Niels
- Auto: Prius+
Dat lukt me over het algemeen prima maar hard rijden an sich zegt me dan ook niet zoveel. In NL haal ik DF uit lekker bochtje pakken en stevig uitaccelereren en een keer lekker doorhalen. Ik ontkom daarbij niet dat ik wel eens de maximale snelheid ter plaatse overschreid maar meestal lukt het me best om maximaal 80 aan te houden bijvoorbeeld 

- Roman
- duifjes.com
-
"Nee, ik moet overal en altijd harder dan toegestaan om rijplezier te hebben"
Binnen de bebouwde kom kun je weinig als een keer doortrekken en het geluid van je auto horen. In de 2e versnelling is dat al 100km/u bij een beetje auto. Teveel dus.
Buiten de bebouwde kom hetzelfde effect. Bochten zijn wel leuk maar er zijn genoeg bochten waar je over die 80km/u gaat. En dan zijn er nog teveel 60km zones.
Op de snelweg is 120km/u ook een suffe bedoeling. Tuurlijk zijn op- en afritten wel geinig, maar zou daar niet alleen m'n fun uit kunnen halen.
Dus ja, bochten zijn wel leuk uiteraard, maar ook dan zit je al snel boven de snelheidslimiet. En ik vind het ook lekker om even door te trekken in een versnelling.. in de 2e zit je voor de meeste wegen al boven de limiet.
Zou er dus weinig lol meer aan beleven...
Binnen de bebouwde kom kun je weinig als een keer doortrekken en het geluid van je auto horen. In de 2e versnelling is dat al 100km/u bij een beetje auto. Teveel dus.
Buiten de bebouwde kom hetzelfde effect. Bochten zijn wel leuk maar er zijn genoeg bochten waar je over die 80km/u gaat. En dan zijn er nog teveel 60km zones.
Op de snelweg is 120km/u ook een suffe bedoeling. Tuurlijk zijn op- en afritten wel geinig, maar zou daar niet alleen m'n fun uit kunnen halen.
Dus ja, bochten zijn wel leuk uiteraard, maar ook dan zit je al snel boven de snelheidslimiet. En ik vind het ook lekker om even door te trekken in een versnelling.. in de 2e zit je voor de meeste wegen al boven de limiet.
Zou er dus weinig lol meer aan beleven...
- Peter Tunissen
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Antwoord 1
Hoewel ik hem uiteraard "af en toe" flink de sporen geef ( waarbij ik af en toe niet zal kwantificeren
)
Gisteren even naar Amstelveen; heenweg 120-130 kmh, verbruik 1:12, tja dat vind ik dan wel weer cool voor zo`n bak.
Terugweg even doorblazen, op het laatst nog zo`n taxi merc de oren gewassen ( verbruik; ach laat maar
) Je voelt gewoon dat ie graag wil, nou, wie ben ik om hem dat plezier te misgunnen
laat de teugel maar wat vieren ...................en wat loopt dat kreng dan magistraal...........................
Woon werk verkeer altijd met de stroom mee, maar als ik bij een stoplicht sta ben ik meestaal wel wat sneller weg, hoef ik ook niet echt mijn best voor te doen, dat gaat vanzelf.................................
Hoewel ik hem uiteraard "af en toe" flink de sporen geef ( waarbij ik af en toe niet zal kwantificeren

Gisteren even naar Amstelveen; heenweg 120-130 kmh, verbruik 1:12, tja dat vind ik dan wel weer cool voor zo`n bak.
Terugweg even doorblazen, op het laatst nog zo`n taxi merc de oren gewassen ( verbruik; ach laat maar

Woon werk verkeer altijd met de stroom mee, maar als ik bij een stoplicht sta ben ik meestaal wel wat sneller weg, hoef ik ook niet echt mijn best voor te doen, dat gaat vanzelf.................................
- Dennis Cavallino
@WJN: nee, gaat puur om de snelheid. Ik ga best weleens driftend de bocht door, rijd ideale lijnen en ga lekker op snelheid door de betere bochtjes, maar houd me voor 90% van de tijd op de openbare weg altijd aan de snelheid. Dus 100% aan de snelheid houden lukt me niet, maar ik kom een heel end en heb daarbij toch plezier. Maar ik houd dat alleen vol met de wetenschap om af en toe los te gaan op het circuit, of in die 10% wel echt door te trappen, op wegen waar niemand er last van heeft en de pakkans nihil is. <afkloppen>
- Joy
- Downforce Hans
- Fabian
optie 1 dus, geldt voor mij ook.Dennis Cavallino schreef:@WJN: nee, gaat puur om de snelheid. Ik ga best weleens driftend de bocht door, rijd ideale lijnen en ga lekker op snelheid door de betere bochtjes, maar houd me voor 90% van de tijd op de openbare weg altijd aan de snelheid. Dus 100% aan de snelheid houden lukt me niet, maar ik kom een heel end en heb daarbij toch plezier. Maar ik houd dat alleen vol met de wetenschap om af en toe los te gaan op het circuit, of in die 10% wel echt door te trappen, op wegen waar niemand er last van heeft en de pakkans nihil is. <afkloppen>
-
- Dutch
Ik ken ze nog, de pittoreske STILLE dijkjes waar een max van 80 geldt en waar je grote moeite moet doen om dat te halen. Dus daar geldt nog steeds optie 1 voor mij. Doorgaande wegen is een andere zaak; daar lukt 't me zo goed als niet.Joy Jolliffe schreef:Het hoeft niet perse hard te gaan. Op die pittoreske dijkjes is het bijna niet te doen om hard te rijden, dus dan rij je gewoon rustig je lijnen en geniet je van het uitzicht met het dakje open. Het rijplezier zit bij mij niet alleen in keihard rammen maar ook rustig toeren.
- GTRene
Voor optie 2 gekozen, gelukkig met een dikke V8 als in de Hartge of destijds in de TVR Griffith kun je ook zeker fun hebben met de toegestane snelheid, door rond te brubbelen en af en toe een teentje gas 8) (lekker geluidje en je voelt je auto) maar voor de rest waar het "kan" ga ik meestal harder
:twisted: maar wel naar wat ik kan overzien...hou zeker rekening met het overige verkeer indien aanwezig.

- Sjef
rij meestal altijd 20km te hard buiten de bebouwde kom. Ga ik buiten zeeland dan ben ik eigenlijk erg braaf (para, achter elke boom denk ik zon struikrover te zien;)).
Meestal wil ik overzichtelijke bochten ff flink doortrekken ervoor nog, lekkr hard de bocht in, goed uitacceleren, en dan terugvallen naar cruisesnelheid (=20 te hard). Dit geld uiteraard alleen in "speelmode".
Meestal wil ik overzichtelijke bochten ff flink doortrekken ervoor nog, lekkr hard de bocht in, goed uitacceleren, en dan terugvallen naar cruisesnelheid (=20 te hard). Dit geld uiteraard alleen in "speelmode".
- Joop