VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]
- frank de jonge
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Alle bobine's zaten inderdaad netjes vast. Ik breng hem straks weer naar m'n garage, bobine van cilinder 6 is waarschijnlijk stuk. Uitlaatpoorten gemeten en die was duidelijk kouder. Bougies zijn goed. Hij probeert een paar die hij nog heeft liggen, dus hoop snel weer te kunnen rijden.
Binnenkort nog even een update incl. foto's met alle mods.
Binnenkort nog even een update incl. foto's met alle mods.
- frank de jonge
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- frank de jonge
- frank de jonge
-
-
- MartijnGizmo
- Jan Visser
Die klacht klinkt mij bekend en komt eigenlijks bij alle merken voor.Steven Nauta schreef:Heb hem net opgehaald, maar helaas. Benzineleiding vervangen, stukje rijden. Ging prima tot hij wat warmer werd en toen begon hij meteen al te stotteren. Oftewel gaat weer lekker, morgen weer terug. Hoop van harte dat hij donderdag echt wel goed is.
Ik denk toch dat je het bij een bobine moet zoeken Steven. Ik heb al bij meerdere merken meegemaakt dat er bij een koude motor er niks aan de hand was en dat als de motor echt goed op temperatuur was de motor begon te stotteren. Oorzaak was toen een bobine die te heet werd en er mee kapte.
-
- Maus335i
Ik heb 3 bobine's (afzonderlijk) kapot gehad bij de A8 4.2, het stotteren doetie eigenlijk alleen als je gas geeft, laat je de motor uitrollen (ongeacht het toerental) merk je niets. Ook bij een lager toerental lag hij te morren, heeft verder weinig te maken met toerental of koud/warme motor toch?Jan Visser schreef:Die klacht klinkt mij bekend en komt eigenlijks bij alle merken voor.
Ik denk toch dat je het bij een bobine moet zoeken Steven. Ik heb al bij meerdere merken meegemaakt dat er bij een koude motor er niks aan de hand was en dat als de motor echt goed op temperatuur was de motor begon te stotteren. Oorzaak was toen een bobine die te heet werd en er mee kapte.
-
Ja mijn idee was ook de ontsteking, ivm tempratuur van de uitlaat. Maar Jacob zei dat het opgelost was, helaas. Maar eh Rene, gaat goed komen hoor. Bobine's heeft hij wel liggen dacht ik. Heb hem nu toch maar even thuis staan, dan kan ik morgen even wat dingen schoonmaken en de M onderlip erop.Maurice Graber schreef:Ik heb 3 bobine's (afzonderlijk) kapot gehad bij de A8 4.2, het stotteren doetie eigenlijk alleen als je gas geeft, laat je de motor uitrollen (ongeacht het toerental) merk je niets. Ook bij een lager toerental lag hij te morren, heeft verder weinig te maken met toerental of koud/warme motor toch?Jan Visser schreef:Die klacht klinkt mij bekend en komt eigenlijks bij alle merken voor.
Was ik woensdag/donderdag al, kon het niet meer aanMartijn Koevoets schreef:Steven, als je broer arrogant gaat doen kom je maar ff naar Groningen.Mark Nauta schreef:Dan zal ik wel weer op moeten dravenfrank de jonge schreef:Oke dan, en die foto's is je geraden maat![]()
![]()

- Jan Visser
Nee, dat zie je fout.Maurice Graber schreef:Ik heb 3 bobine's (afzonderlijk) kapot gehad bij de A8 4.2, het stotteren doetie eigenlijk alleen als je gas geeft, laat je de motor uitrollen (ongeacht het toerental) merk je niets. Ook bij een lager toerental lag hij te morren, heeft verder weinig te maken met toerental of koud/warme motor toch?Jan Visser schreef:Die klacht klinkt mij bekend en komt eigenlijks bij alle merken voor.
Een bobine die stuk is zul je ook nooit iets van merken als jij je motor niet belast. Alleen als je de motor belast zul je er iets van merken. Of je nu veel gas geeft of weinig, dat maakt verder niks uit.
En de temeratuur doet er wel degelijk toe. Bij een warme of koude bobine is de interne weerstand niet hetzelfde. Als je een bobine gaat doormeten moet dat eigenlijks ook altijd bij 20 graden celcius.
-
Tijdje stil geweest, maar komende donderdag gaat er weer veel gebeuren aan de auto. Heb me de laatste tijd vooral georienteerd op onderdelen en gekeken naar wat het best bij mij en mijn auto past. Ook veel info opgedaan bij DFers, al dan niet bij DF events.
De volgende dingen worden aangepakt;
- Bilstein B8 dempers met Eibach pro-kit veren
- M3 3.2 topmounts
- Draagarm rubbers voor, heavyduty M3
- Subframerubbers achter + achter draagarmrubbers, heavyduty spul erin
- Rammel bij uitlaat
- Piep bij distributie
- Piep bij linker voorwiel
Donderdag dus een compleet andere auto terug. Deze Bilstein set is vanochtend vanuit Duitsland op de deurmat gevallen.
Who needs a bro for a photo

In ieder geval op tijd voor Queen am Ring 8) Tot de volgende update..
De volgende dingen worden aangepakt;
- Bilstein B8 dempers met Eibach pro-kit veren
- M3 3.2 topmounts
- Draagarm rubbers voor, heavyduty M3
- Subframerubbers achter + achter draagarmrubbers, heavyduty spul erin
- Rammel bij uitlaat
- Piep bij distributie
- Piep bij linker voorwiel
Donderdag dus een compleet andere auto terug. Deze Bilstein set is vanochtend vanuit Duitsland op de deurmat gevallen.
Who needs a bro for a photo
In ieder geval op tijd voor Queen am Ring 8) Tot de volgende update..
Laatst gewijzigd door Steven N. op 09 sep 2008, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Very nice...
Je stotterverhaal... goed opletten... heb hier toen ERG LANG naar gezocht, na mn koprevisie toen van de 325i... begon na een tijdje ook behoorlijk slecht te lopen..
Aan allen 6 bobines zitten van die rubberen geleidingspiemeltjes ,die maken contact met de bobines.. 99% kans dat daar een in een van die rubbertjes een klein scheurtje zit, waardoor is gaat overslaan in de bougieschachten.
Had precies hetzelfde probleem.. en een scheurtje in zon piemeltje valt zelfs een monteur niet op.. dus checken die handel.
Suc6
Je stotterverhaal... goed opletten... heb hier toen ERG LANG naar gezocht, na mn koprevisie toen van de 325i... begon na een tijdje ook behoorlijk slecht te lopen..
Aan allen 6 bobines zitten van die rubberen geleidingspiemeltjes ,die maken contact met de bobines.. 99% kans dat daar een in een van die rubbertjes een klein scheurtje zit, waardoor is gaat overslaan in de bougieschachten.
Had precies hetzelfde probleem.. en een scheurtje in zon piemeltje valt zelfs een monteur niet op.. dus checken die handel.
Suc6
-
Dokkum
: Daar houdt de wereld op man! Maar als het zo'n extreem goede is dan toch eens kijken, wat vraagt hij ervoor?
Voor wat betreft het stotteren, dat is al een tijdje geleden opgelost. Moest een bobine vervangen worden. Er zit nu nog één niet-originele in, deze zal ik tzt vervangen voor een originele. Ik zit nu nog met een probleem van moeilijk starten, hier zal Offenga meteen ook even naar kijken. In princiepe start hij redelijk goed, maar als hij niet in één keer start dan moet ik nog een halve minuut tot een minuut doorstarten om hem te laten lopen. Erg irritant dus.
Als het goed is, dan is hij donderdag weer helemaal klaar. Vrijdag dus meteen even wat dijkjes rijden hier.

Voor wat betreft het stotteren, dat is al een tijdje geleden opgelost. Moest een bobine vervangen worden. Er zit nu nog één niet-originele in, deze zal ik tzt vervangen voor een originele. Ik zit nu nog met een probleem van moeilijk starten, hier zal Offenga meteen ook even naar kijken. In princiepe start hij redelijk goed, maar als hij niet in één keer start dan moet ik nog een halve minuut tot een minuut doorstarten om hem te laten lopen. Erg irritant dus.
Als het goed is, dan is hij donderdag weer helemaal klaar. Vrijdag dus meteen even wat dijkjes rijden hier.