Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 04 nov 2007, 21:09

Ik overweeg voor trackdays om van 215-40-17 naar 205-40-17 te gaan omdat deze maat goed verkrijgbaar is in SS.
Ik rij ook met deze maat R888's, want 215/40/17 hebben ze niet.

de FEDERAL RS 595 kan ik je niks over vertellen, ik heb er zelfs nog nooit van gehoord. :wink:

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 04 nov 2007, 22:04

Opa,

Mischien moet ik dan toch eens de Federal proberen als jij vind dat de Toyo R888 snel wegslijt?
Er zit ook net eventjes iets meer profiel op zodat hij bij waterafvoer net even beter moet doen. Aan de andere kant als de Federal harder is doet hij het met een natte baan minder goed.

Bedankt voor je info over de 888. :wink:
Heb nog een hele winter om te denken wat ik ga doen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 04 nov 2007, 22:43

Als je een Bridgestone RE050A of een RE070 tegenover een R888 zet, waar moet ik dan aan denken kwa verschil ?

Is dat echt een merkbaar groot verschil ? Ik vind namelijk wel dat een RE050A mooi afslijt en een lange levensduur heeft. Heb zeker 5 uur gereden op Malmedy en slechts de hoekjes zijn wat afgesleten.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 04 nov 2007, 23:23

Ah daarom ging jij zo snel :D

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 04 nov 2007, 23:36

Als je een Bridgestone RE050A of een RE070 tegenover een R888 zet, waar moet ik dan aan denken kwa verschil ?
Dat zijn beiden geen semi-slicks en de R888 wel.
Op droog kan je met de semi harder door een bocht en die zullen ook minder snel gaan 'smeren' dan een normale wegband.
De semi's zullen waarschijnlijk wel wat sneller slijten door de zachtere rubber-samenstelling.
Met nat heb je met de Bridgestone's meer grip.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 04 nov 2007, 23:40

Mischien moet ik dan toch eens de Federal proberen als jij vind dat de Toyo R888 snel wegslijt?
Ik heb geen flauw idee.......als die Federal niet hard slijt, maar ook geen goeie grip heeft dan zou ik 't niet doen.
Een Wanli slijt ook niet hard. :wink:

Als je 't niet probeert dan zal je waarschijnlijk ook nooit weten of 't wat voor je is, want banden is ook weer erg persoonlijk.....wat de 1 een goeie band vindt dat vindt een ander misschien wel helemaal niks.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 05 nov 2007, 12:32

Bort schreef:Ah daarom ging jij zo snel :D
Op nat blijft ie het goed doen idd.

Dus, daarom ging jij zo dwars :D

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 05 nov 2007, 12:42

Ja ik ben mee gegaan om wat te driften hé :D
Ik heb ff geprobeerd jullie te volgen, maar dat ging absoluut niet :P

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 05 nov 2007, 12:46

D'r is op Zolder nog een BMW Driversclub dag 8 december. Misschien is het wat voor je ?

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 05 nov 2007, 12:49

Ik weet het, maar dan ben ik net een nacht terug van Amerika. Dat haal ik niet :)

Het feit dat ik jullie niet kon volgen, lag wel aan m'n banden hoor ;) Die dienen enkel om te driften en niets anders.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 05 nov 2007, 13:00

Op een normaal circuit zal dat anders zijn hoor. Dan proberen we je te volgen, maar dat lukt dan echt niet. Opkomend rechte stuk zul je even vriendelijk zwaaien en het gaspedaal half intrappen. Daaaaag kindertjes. :lol:

Overigens lijkt het me met een 300 pk toch wel mogelijk om met je normale banden te kunnen driften? Zolang de baan een beetje vochtig is zullen ze denk niet eens echt slijten.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 05 nov 2007, 13:04

Joy Jolliffe schreef:Als je een Bridgestone RE050A of een RE070 tegenover een R888 zet, waar moet ik dan aan denken kwa verschil ?

Is dat echt een merkbaar groot verschil ? Ik vind namelijk wel dat een RE050A mooi afslijt en een lange levensduur heeft. Heb zeker 5 uur gereden op Malmedy en slechts de hoekjes zijn wat afgesleten.
Ik heb met S03 om Melmady gereden, slijten door de harde wang erg netjes en ook erg weinig.

Zit zelf wel aan een setje R888 te denken op de 16" velg, zoals Leen aangeeft is de slijtage erg netjes op de E30 M3.

Denk dus dat het autotype/aandrijftype/onderstel een heel belangrijk element is om rekening mee te houden.

Michel

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 05 nov 2007, 13:06

Haha dat kan wel, maar even goed van niet. Mijn eerste ritjes op de 'Ring werd ik ingehaald door een VW Polo met 85 pk :lol: En SNEL ingehaald godverdomme. Zelfs toen ik naar mijn normen een killertijd neerzette, kon ik die Polo niet volgen. Die was natuurlijk geprepareerd voor de beste wegligging, maar toch... ;)

Ik heb toch liever een apart setje om wat te kloten op zo'n circuitje dan m'n dagelijkse banden (want dat gaat zeker en vast!). Zeker wanneer het de bedoeling is zoveel mogelijk wielspin te verkrijgen :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 05 nov 2007, 13:35

Zodra m'n auto echt af is ga ik zelf iig een setje semi's inslaan voor trackdays. Een paar keer mogen proeven op het circuit, bevalt me stukken beter. Overigens ga ik juist voor zo weinig mogelijk wielspin. :)

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 05 nov 2007, 22:10

Heb inmiddels twee soorten uitgeprobeerd en dat zijn de Goodyears F1 en de Michelins PS run flat.
De maten zijn 345-30 19 inch achter en 285-35 18 inch voor.
Ik heb met de Michelins 15000 km gereden waarbij tussendoor 5 trackdays. Vind ik niet slecht en heb al weer nieuwe besteld .....komen er morgen onder. Een setje Goodyears heb ik ook nog liggen en zal die ook nog wel een keer oprijden. Zijn ook fijne banden, maar toch minder grip dan de Michelins Pilot Sport. Het zijn trouwens de oude Pilot Sport en niet de PS2. Run Flat banden zijn er nog niet in PS2.

Vr. Gr.

Cor

Gebruikersavatar
Herman Gast
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman Gast » 05 feb 2008, 20:50

Yokohama 048's. Straatlegaal. Bij gewoon weggebruik (en een enkel rondje circuit) 6 a 7000 km's op de achterwielen (RWD) en dan zijn ze tot op het kanvas. De laatste 1000km ook niet meer echt lekker bij nat wegdek met dunne plasjes :?
Maarrrrrr lekker warm zijn ze plakkerig genoeg om steentjes en keitjes tussen de klinkers op te pakken. (Soort kruimeldiefjes al het ware 8) )

En als de R in de maand zit (of erger): de Goodyear F1's.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 05 feb 2008, 20:57

Lukt dat nog wel? Die good years met het koude weer en na je laatste upgrade vorige maand? :shock:

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Bericht door InjectTheVenom » 05 feb 2008, 21:16

Over banden gesproken, waar valt jullie keus kwa velgen op? Zou een simpel stalen setje ook goed zijn ookal ziet het er niet uit en is er nog de voorkeur voor een bepaalde velgmaat? Of moet je dan toch naar zeg 17 inch?

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 05 feb 2008, 22:42

Michelin slicks, 245 breed (rondom) :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 05 feb 2008, 22:44

InjectTheVenom schreef:Over banden gesproken, waar valt jullie keus kwa velgen op? Zou een simpel stalen setje ook goed zijn ookal ziet het er niet uit en is er nog de voorkeur voor een bepaalde velgmaat? Of moet je dan toch naar zeg 17 inch?
Op het circuit zijn kleinere maten vaak beter ivm gewicht

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 06 feb 2008, 10:44

luco hornsveld schreef:
InjectTheVenom schreef:Over banden gesproken, waar valt jullie keus kwa velgen op? Zou een simpel stalen setje ook goed zijn ookal ziet het er niet uit en is er nog de voorkeur voor een bepaalde velgmaat? Of moet je dan toch naar zeg 17 inch?
Op het circuit zijn kleinere maten vaak beter ivm gewicht
Klein, maar niet te klein en ook geen staal ivm afvoer van warmte van je remmen.

Gebruikersavatar
Herman Gast
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman Gast » 06 feb 2008, 21:12

Maik schreef:Lukt dat nog wel? Die good years met het koude weer en na je laatste upgrade vorige maand? :shock:
Zat ook een sper in het pakket :wink: .... beetje stotteren op TranctionControl af en toe.
En de grip valt zowiezo niet tegen op rechtuitwegen. Ongeveer 4.7 tot 4.8 seconde 0-100 bij kletsNAT wegdek op Goodyears. Echt wel lekkere natweer banden :!:
Voor de 14e hoop ik wel op een droge dag, dan doe ik de Yokohama's om.

Komend weekeind nog
1. de waterinjectie goed krijgen :D (is gewoon nog niet af)
2. probleempje met brandstoftoevoer oplossen (te weinig aanvoer uit de tank :( )
3. ABS/TC probleem (slaat in storing bij 200+ :evil: ) oplossen door HALL sensoren bij de wielen te plaatsen
4. de ECU-mapping laten afstellen
(allemaal behoorlijke klusjes)
5. En daarna mogelijk nog wat elektrische probleempjes want de waterinjectie trekt 28 tot 40Ampere :shock: en dat zit er niet in achterin.

Maandagavond moet alles af zijn want dinsdag en woensdag heb ik daar geen tijd meer voor :?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 07 feb 2008, 19:15

Waar kun je dit soort banden kopen? Als ik een beetje google kom ik nagenoeg geen leverancier en al zeker geen prijzen tegen :?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 07 feb 2008, 21:41


Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 07 feb 2008, 21:44

Mijne komen van Mensink Banden uit Nieuw-Vennep.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BartMS, Fabian, frankie, MarcH, Martijn_bmw, Nico e39, WJ en 11 gasten