De volvo laat ik even weg, daar hij enerzijds misschien wat minder fun is, anderzijds, omdat hij in juni vervangen wordt door een 320d.
Ford Fiesta ST
We hebben deze nieuw gekocht februari 2006, en hebben er nog geen minuut, zelf geen seconde spijt van gehad. Value for money, is dit DE beste koop die je (nieuw) kan maken. Perfecte wegligging, voldoende vermogen, 100% rijplezier. De wagen wordt eigenlijk voornamelijk gebruikt voor rondritjes en "rijdersreisjes", en vervult die opdracht met brio. Met een kleine wijziging komen we vandaag uit op 159 pk, wat perfect voldoende is voor de fiesta. In de buurt waar wij wonen zijn er vele gebetonneerde veldwegjes, ter breedte van 1 auto, daar is de ST super. Waar hij ook geweldig fun is, is in de bergen. Eigenlijk samengevat : hoe bochtiger, of hoe kleiner de wegen, hoe meer fun. Autosnelwegen zijn iets minder zijn ding.
In ieder geval, deze gaan we nog lang bijhouden !
Suzuki Samourai 1,3 cabrio
Dit is alles wat de fiesta niet is : een ongelooflijk indirect stuur, een wegligging ...... die er niet echt is, amper sneller dan 100, ......
Maar wat een plezier om ermee te rijden. In de zomer is het voornamelijk onze cabrio (geen ruit tot achter je hoofd, geen windnetje, .... gewoon puur in de wind), maar hetgeen waar hij echt voor gekocht is, is om zwaar terrein mee te rijden. Het is echt ongelooflijk wat dat ding allemaal aankan !!!

BMW E46 325i
Ben altijd fan geweest van BMW 6-cylinder en wilde die absoluut es in mijn garage staan hebben. Sinds vorig jaar hebben we deze gekocht, een 325i met nappaleder en houtinleg, maar voor de rest niet al te veel opties. Dit is een "bompabak" (of indien onverstaanbaar in nederland, een "oudemanswagen" of zoiets) in vergelijking met de fiesta, en dan bedoel ik qua strakheid, maaaaaar wat een motor !! Wat een mooi geluid, verspreid over 7000 toeren, met al genoeg koppel in lage toeren..... Echt een stille kracht, waarbij je zonder schijnbare moeite wagens kan inhalen. Geen drama queen dus, maar gewoon een straffe madam ! Voor dagelijks verkeer is dit de percecte wagen. In het weekend blijft de firmawagen (de volvo) met andere woorden dikwijls staan, ten voordele van de deze.