(tijdelijk) vermogensverlies door Partikelfilter?
- Hendrik Kinderman
- Niall
Wie moet dan in zo een geval de rekening betalenduifjes.com schreef:Hmmmm....wat een verhalen hebben we bij Toyota geen last van *(althans hoor over vermogensverlies nooit iemand) alleen ons probleem is groter.....de D-Cat's lopen soms kapoten die blokken zijn van binnen helemaal verkoold, roet etc.... zijn vaak klanten die TE langzaam rijden!

- Fabian
t is dat je het net zelf schrijft....duifjes.com schreef:Hmmmm....wat een verhalen hebben we bij Toyota geen last van *(althans hoor over vermogensverlies nooit iemand) alleen ons probleem is groter.....de D-Cat's lopen soms kapoten die blokken zijn van binnen helemaal verkoold, roet etc.... zijn vaak klanten die TE langzaam rijden!
Ik krijg zojuist een aanvraag van een Toyota dealer....een D-catje vervangen (filter+ 5e verstuiver) 2700 ex de BTW. 135000 gelopen, dus buiten garantie en coulance ook nog eens.
Je zou als particulier zo'n diesel-auto maar gekocht hebben. Ik durf het echt NIET meer met alles wat ik voorbij zie komen. Dr zijn maar weinig diesels die ik nog aan zou durven te schaffen.
- duifjes.com
- duifjes.com
- Fabian
ze geven weinig problemen inderdaad, maar wel de duurste problemen als jet het vergelijkt met andere merkenduifjes.com schreef:Fabian...een Toyota Diesel geeft de MINSTE problemen ik kan me voorstellen wat voor ellende jij allemaal ziet

Volgens mij staat er bij jou in Deventer nog een van ons te wachten op een nieuw blokje......170K gelopen en lagers finaal naar de tering.
En idd, die Hybrides zijn gewoon te goed, daar is niets aan te verdienen voor jullie

- duifjes.com
- Niall
Gewoon een Atmo V6 of V8 op LPG laten lopen, als je leuk en goedkoop wil rijdenFabian schreef: t is dat je het net zelf schrijft....
Ik krijg zojuist een aanvraag van een Toyota dealer....een D-catje vervangen (filter+ 5e verstuiver) 2700 ex de BTW. 135000 gelopen, dus buiten garantie en coulance ook nog eens.
Je zou als particulier zo'n diesel-auto maar gekocht hebben. Ik durf het echt NIET meer met alles wat ik voorbij zie komen. Dr zijn maar weinig diesels die ik nog aan zou durven te schaffen.
- duifjes.com
- Ar
- Auto: Prius
- Fabian
Inderdaad, de prijs van het accupakket valt reuze mee...en de prijs van een beurtje voor bovengenoemde auto's zit daar vaak boven jaduifjes.com schreef:Pescatore, wij hebben onderzoek gedaan dat het accupakket een jaar of 12 mee zal gaan daarna als het vervangen moet worden €1.345,= incl. montage verwijderingsbijdrage etc. kortom niet veel geld als je weet dat Fabian echt wel een 407, C5 beurtje voor minstens zoveel geld ziet voorbij komen!

- volvoc30
- Pescatore
Zo, dat een beurtje zoveel kost was bij mij niet bekend. En dat voor zulke suffe middenklassersFabian schreef:Inderdaad, de prijs van het accupakket valt reuze mee...en de prijs van een beurtje voor bovengenoemde auto's zit daar vaak boven jaduifjes.com schreef:Pescatore, wij hebben onderzoek gedaan dat het accupakket een jaar of 12 mee zal gaan daarna als het vervangen moet worden €1.345,= incl. montage verwijderingsbijdrage etc. kortom niet veel geld als je weet dat Fabian echt wel een 407, C5 beurtje voor minstens zoveel geld ziet voorbij komen!

Wel duidelijk dus dat je als dealer gebaat bent bij zoveel mogelijk wagens in het onderhoud

Duifjes, het accupakket gaat blijkbaar 12 jaar mee, maar hoe zou dat bij extreem gebruik zijn, bijvoorbeeld 100k km per jaar? Ik heb tijdens een rit in een RX400h van de eigenaar gehoord dat zijn leasewagen er na 120k km uitging omdat men vermoedde dat dan het accupakket er wel eens mee op kon houden. Het is wel bijna een jaar terug dat ik dit gesprek had, de precieze 'mits' en 'maars' weet ik niet meer, maar vandaar mijn scepsis.

-
Wordt dus genieten. Over een paar jaar een rekening van 3K voor zo'n tyfusfilter. Ik kan daar echt ernstig van over de zeik raken, ordinair genaaid worden .volvoc30 schreef:en dan mogen wij nog blij zijn dat we veel snelweg rijden. Alleen stadsritten is dus funest.hugo schreef:Dus eigenlijk is zo'n partikel filter oplichterij in de gloria? Het kost veel geld, en bij het regeneren stoot je kwantitatief tig keer zoveel uit als normaal?

- duifjes.com