Damn, binnenkort gedwongen verkoop e46 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Damn, binnenkort gedwongen verkoop e46 M3

Bericht door markk » 02 feb 2008, 13:28

Damn nog maar 2k km te gaan voordat ie op de 100k staat en "waardeloos" is geworden volgens het e46 m3 occasion draadje.

Dilemma. Nu gedwongen verkopen of straks boven de 100k km gedwongen houden ?

Toch maar voor laatste optie gekozen...

:-)


Mark.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 02 feb 2008, 13:30

Geen paniek, Knot koopt hem graag voor 10k :lol: :lol: :lol: :lol:

Michel

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 02 feb 2008, 13:32

Nee, is mee gedrift en boven de 100k. Moet ik geld mee gaan geven ;-)
Mark.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 feb 2008, 13:46

Schroot ik heb nog 62000 te gaan..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 feb 2008, 13:50

Ik nog 7.500.................................

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 02 feb 2008, 14:27

Ik ben dus al te laat met verkopen ... of geldt dit draadje niet voor Audi A3 modellen in de lease ?

Er zit wel Bose en xenon op en luchtgekoelde zitkussentjes met contrasterend gestikselde bilnaadkrabbertjes :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 feb 2008, 14:45

Macboy schreef:Ik ben dus al te laat met verkopen ... of geldt dit draadje niet voor Audi A3 modellen in de lease ?

Er zit wel Bose en xenon op en luchtgekoelde zitkussentjes met contrasterend gestikselde bilnaadkrabbertjes :)
[img:800:600]http://www.tasco-holland.nl/fotos%20art ... 903867.JPG[/img]

Deze is zonder stiksels, wat kosten die stiksels extra ?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 02 feb 2008, 18:34

romo schreef:Ik nog 7.500.................................

Al zoveel met de 335i gereden, als zijn dat de km's van het binnenste wiel ;).

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 02 feb 2008, 20:29

Markk ik bied je 15K euro voor dat waardeloze ding...weet niet wat ik ermee moet maar goed dan ben je er maar van af! 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40164
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 feb 2008, 20:42

Mwah, buiten die cassettespeler heb je m voor een nette prijs gekocht Mark, wissel de audio ff voor een slot cdspeler en ik ben zo in de Markt voor je auto hoor. 100.000km geen probleem maar geen 45.000 euro vragen dan ;)

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 03 feb 2008, 11:03

@Rody: jij hebt me ooit (Niederhein) eens voortreffelijk geholpen met m'n e30 M3. Vriend, voor 44k krijg krijg je hem zo mee, inclusief CD-speler ;-)

@Jacco: Goede prijs hoor voor een dealer uit jouw regio. Waar stond jouw (e36) GT ook al weer voor te koop ;-)


Mark.

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 04 feb 2008, 17:06

Ik snap de heisa om hoge km-standen ook niet helemaal. In het E46 draadje werd er een linkje geplaatst van een exemplaat met 223.000. Is idd een hoge km-stand, zou zo'n auto ook niet zo snel kopen. Maar het geeft wel aan dat die blokken heel wat kunnen hebben. Dus.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 04 feb 2008, 18:50

Remy schreef:Ik snap de heisa om hoge km-standen ook niet helemaal. In het E46 draadje werd er een linkje geplaatst van een exemplaat met 223.000. Is idd een hoge km-stand, zou zo'n auto ook niet zo snel kopen. Maar het geeft wel aan dat die blokken heel wat kunnen hebben. Dus.
Na een ton kunnen er bij een M3, de dure revisie reparaties wel eens om de hoek komen kijken, hoe goed ie ook onderhouden is....
Bij auto's als A8, S-klasse, 7-serie is de 100k ook altijd de "volks" grens...

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 04 feb 2008, 19:59

bla, bla, bla, bla...
Mark.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 04 feb 2008, 20:19

blablabla.....idd. veel lullen maar zelf kopen ho maar.

Markk......ik vraag nu 19.500,- dan weet ik zeker dat niemand hem koopt 8)

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 04 feb 2008, 23:54

markk schreef:bla, bla, bla, bla...
Mark.
Dat is nog eens een goede onderbouwing :roll:

Ik rij zelf momenteel in een ragbak met 260.000km op de klok. Dus vies van hoge km-standen ben ik niet.

Maar bij een hogetoerige, heerlijke reihe sechs, die je het liefst boven de 5000rpm hebt als ie warm is, komen na de ton toch wel wat dure revisies om de hoek kijken.
Hoort er gewoon bij, maar ik kan best begrijpen dat sommige mensen daar problemen mee hebben.
Nieuwe koppeling, bak reviseren, diff, koppakking 't zijn geen dingen waar je vrolijk van wordt. Hangt natuurlijk helemaal van de gebruiker af, maar bij de dealer is het lastig te zien of de vorige eigenaar nooit boven de 4500rpm kwam, of altijd even een paar donuts draaide voordat hij z'n garage in reed.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 05 feb 2008, 14:23

Casper schreef:
markk schreef:bla, bla, bla, bla...
Mark.
Dat is nog eens een goede onderbouwing :roll:

Ik rij zelf momenteel in een ragbak met 260.000km op de klok. Dus vies van hoge km-standen ben ik niet.

Maar bij een hogetoerige, heerlijke reihe sechs, die je het liefst boven de 5000rpm hebt als ie warm is, komen na de ton toch wel wat dure revisies om de hoek kijken.
Hoort er gewoon bij, maar ik kan best begrijpen dat sommige mensen daar problemen mee hebben.
Nieuwe koppeling, bak reviseren, diff, koppakking 't zijn geen dingen waar je vrolijk van wordt. Hangt natuurlijk helemaal van de gebruiker af, maar bij de dealer is het lastig te zien of de vorige eigenaar nooit boven de 4500rpm kwam, of altijd even een paar donuts draaide voordat hij z'n garage in reed.
sjonge jonge... utter rubbish...

En net zoals Markk's M3 kan ik mijn auto inruilen voor een potje petit gervais. gisteren 137,5k overschreden...
Ik zal maar eens met Jacco gaan praten om de BMW 1 op 1 in te ruilen op een '89 corolla 1.3.
Ik zal maar gaan sparen voor nieuwe blokken, versnellingsbakken, deuren, motorkappen, kofferdeksels en wielbouten want ooooo jeeee...

:wink:

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Bericht door Downforce Bjorn » 05 feb 2008, 14:25

Dennis Schroyen schreef: En net zoals Markk's M3 kan ik mijn auto inruilen voor een potje petit gervais. gisteren 137,5k overschreden...
Ik zal maar eens met Jacco gaan praten om de BMW 1 op 1 in te ruilen op een '89 corolla 1.3.
Ik zal maar gaan sparen voor nieuwe blokken, versnellingsbakken, deuren, motorkappen, kofferdeksels en wielbouten want ooooo jeeee...

:wink:
Vergeet ook niet te sparen voor de revisie van je in-dash cd-speler! :twisted:

:wink:

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 05 feb 2008, 14:37

Bjorn Alenis schreef:
Dennis Schroyen schreef: En net zoals Markk's M3 kan ik mijn auto inruilen voor een potje petit gervais. gisteren 137,5k overschreden...
Ik zal maar eens met Jacco gaan praten om de BMW 1 op 1 in te ruilen op een '89 corolla 1.3.
Ik zal maar gaan sparen voor nieuwe blokken, versnellingsbakken, deuren, motorkappen, kofferdeksels en wielbouten want ooooo jeeee...

:wink:
Vergeet ook niet te sparen voor de revisie van je in-dash cd-speler! :twisted:

:wink:

:lol: BMW is eigenlijk zo'n kutmerk. Na 100K is het schluss. :lol:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 05 feb 2008, 15:02

Hmmm, ik vraag me af of ik automatisch ook zulke lange tenen krijg als ik over een paar jaar mijn eerste M3 ga aanschaffen, die hoogst waarschijnlijk meer dan een ton heeft gelopen.... :roll:

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 05 feb 2008, 15:04

Dat is nog eens een goede onderbouwing
Hoi Casper. Het "bla, bla, bla" was een reactie op jouw, overigens ook niet onderbouwde, statement dat M-blokjes na 100k km toch wel een revisie nodig hebben.

Later probeer je dat te "onderbouwen" met het argument dat hoogtoerige blokjes vaak boven de 5000rpm draaien (is IMHO geen argument maar een niet onderbouwt statement) en dat je dan bij 100k km een revisie nodig zou hebben (idem)

Ik ken zelf diverse M modellen (e30 m3, e36 M3, e46 M3) die zonder problemen en zonder revisie boven de 100k hebben gedraaid. Ik heb geen harde cijfers voor je maar durf te stellen dat statistisch gezien er meer ///M blokken zijn die 100k km hebben gedraaid zonder revisie dan met.

Verder kan ik je op basis van mijn persoonlijke ervaring en rijstijl in e30/e36/e46 M3 vertellen dat je de ///M blokjes in deze auto's echt niet boven de 5k rpm moet houden wanneer je normaal rijdt. Kortom het argument dat je vaak boven de 5k rpm draait is m.i. gewoon onzin.

Tenslotte durf ik te beweren dat er meer dan genoeg motoren zijn die continue boven de 5k rpm draaien maar echt niet bij 100k km een revisie nodig hebben. Dan denk ik niet eens zozeer aan ///M moteren maar meer aan diverse motorfiets motoren.

Zo goed ?


Mark.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 05 feb 2008, 15:05

Dennis Schroyen schreef: sjonge jonge... utter rubbish...
Onderbouw dat dan eens zoals ik dat doe, lekker makkelijk op deze manier, kwas een hoger niveau gewend van dit forum.

Waarom wordt dit topic dan geopend in the first place? Toch om een goede discussie? En niet om als TS, alle posts even met een paar drog-redenen weg te wuiven....jammer dit....

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 05 feb 2008, 15:08

markk schreef:
Dat is nog eens een goede onderbouwing
Hoi Casper. Het "bla, bla, bla" was een reactie op jouw, overigens ook niet onderbouwde, statement dat M-blokjes na 100k km toch wel een revisie nodig hebben.

Later probeer je dat te "onderbouwen" met het argument dat hoogtoerige blokjes vaak boven de 5000rpm draaien (is IMHO geen argument maar een niet onderbouwt statement) en dat je dan bij 100k km een revisie nodig zou hebben (idem)

Ik ken zelf diverse M modellen (e30 m3, e36 M3, e46 M3) die zonder problemen en zonder revisie boven de 100k hebben gedraaid. Ik heb geen harde cijfers voor je maar durf te stellen dat statistisch gezien er meer ///M blokken zijn die 100k km hebben gedraaid zonder revisie dan met.

Verder kan ik je op basis van mijn persoonlijke ervaring en rijstijl in e30/e36/e46 M3 vertellen dat je de ///M blokjes in deze auto's echt niet boven de 5k rpm moet houden wanneer je normaal rijdt. Kortom het argument dat je vaak boven de 5k rpm draait is m.i. gewoon onzin.

Tenslotte durf ik te beweren dat er meer dan genoeg motoren zijn die continue boven de 5k rpm draaien maar echt niet bij 100k km een revisie nodig hebben. Dan denk ik niet eens zozeer aan ///M moteren maar meer aan diverse motorfiets motoren.

Zo goed ?


Mark.
Beste Mark,

Ik heb het juist geen enkele keer over de blokken gehad, omdat ik juist weet dat dit niet de zwakke schakels zijn. Dan zijn de randvoorwaarden, zoals ik die heb opgesomd.

Ik hoop dat we deze discussie op een leuke manier kunnen voortzetten...

EDIT: Mijn verhaal over de hoge toeren was alleen om even een idee te scheppen van het gebruik. Niet van overmatige slijtage van het motorblok. Door hoge toeren/flink trappen slijten andere onderdelen juist vaak harder...
Laatst gewijzigd door Casper op 05 feb 2008, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 05 feb 2008, 15:10

Casper schreef:
Dennis Schroyen schreef: sjonge jonge... utter rubbish...
Onderbouw dat dan eens zoals ik dat doe, lekker makkelijk op deze manier, kwas een hoger niveau gewend van dit forum.

Waarom wordt dit topic dan geopend in the first place? Toch om een goede discussie? En niet om als TS, alle posts even met een paar drog-redenen weg te wuiven....jammer dit....
Jammer? Ik heb al genoeg aangegeven over mijn vorige auto's en ervaringen met M's die overigens allemaal meer dan 100k hebben gelopen en 2 ervan zelfs meer dan 200k zonder revisie oid.
En nu niet afkomen dat die wagens door oude wijven gereden zijn.

Als ik dit moet blijven zeggen val ik in herhaling en kom ik debiel over :wink:
Ik vond jouw opmerking overigens totaal niet onderbouwd en daarom zo een reactie. Heeft overigens niets met niveau te maken. En dit topic is deels geopend als spot denk ik :wink:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 05 feb 2008, 15:13

hugo schreef:
Bjorn Alenis schreef:
Dennis Schroyen schreef: En net zoals Markk's M3 kan ik mijn auto inruilen voor een potje petit gervais. gisteren 137,5k overschreden...
Ik zal maar eens met Jacco gaan praten om de BMW 1 op 1 in te ruilen op een '89 corolla 1.3.
Ik zal maar gaan sparen voor nieuwe blokken, versnellingsbakken, deuren, motorkappen, kofferdeksels en wielbouten want ooooo jeeee...

:wink:
Vergeet ook niet te sparen voor de revisie van je in-dash cd-speler! :twisted:

:wink:

:lol: BMW is eigenlijk zo'n kutmerk. Na 100K is het schluss. :lol:
ja Hugo, daarom zit je altijd over e34's en e30's die je wilt kopen te melken zeker hahah :wink: :lol:
Wanneer ga je nu eens afkomen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 34 gasten