Dilemma. Nu gedwongen verkopen of straks boven de 100k km gedwongen houden ?
Toch maar voor laatste optie gekozen...

Mark.
[img:800:600]http://www.tasco-holland.nl/fotos%20art ... 903867.JPG[/img]Macboy schreef:Ik ben dus al te laat met verkopen ... of geldt dit draadje niet voor Audi A3 modellen in de lease ?
Er zit wel Bose en xenon op en luchtgekoelde zitkussentjes met contrasterend gestikselde bilnaadkrabbertjes
Na een ton kunnen er bij een M3, de dure revisie reparaties wel eens om de hoek komen kijken, hoe goed ie ook onderhouden is....Remy schreef:Ik snap de heisa om hoge km-standen ook niet helemaal. In het E46 draadje werd er een linkje geplaatst van een exemplaat met 223.000. Is idd een hoge km-stand, zou zo'n auto ook niet zo snel kopen. Maar het geeft wel aan dat die blokken heel wat kunnen hebben. Dus.
Dat is nog eens een goede onderbouwingmarkk schreef:bla, bla, bla, bla...
Mark.
sjonge jonge... utter rubbish...Casper schreef:Dat is nog eens een goede onderbouwingmarkk schreef:bla, bla, bla, bla...
Mark.![]()
Ik rij zelf momenteel in een ragbak met 260.000km op de klok. Dus vies van hoge km-standen ben ik niet.
Maar bij een hogetoerige, heerlijke reihe sechs, die je het liefst boven de 5000rpm hebt als ie warm is, komen na de ton toch wel wat dure revisies om de hoek kijken.
Hoort er gewoon bij, maar ik kan best begrijpen dat sommige mensen daar problemen mee hebben.
Nieuwe koppeling, bak reviseren, diff, koppakking 't zijn geen dingen waar je vrolijk van wordt. Hangt natuurlijk helemaal van de gebruiker af, maar bij de dealer is het lastig te zien of de vorige eigenaar nooit boven de 4500rpm kwam, of altijd even een paar donuts draaide voordat hij z'n garage in reed.
Vergeet ook niet te sparen voor de revisie van je in-dash cd-speler! :twisted:Dennis Schroyen schreef: En net zoals Markk's M3 kan ik mijn auto inruilen voor een potje petit gervais. gisteren 137,5k overschreden...
Ik zal maar eens met Jacco gaan praten om de BMW 1 op 1 in te ruilen op een '89 corolla 1.3.
Ik zal maar gaan sparen voor nieuwe blokken, versnellingsbakken, deuren, motorkappen, kofferdeksels en wielbouten want ooooo jeeee...
Bjorn Alenis schreef:Vergeet ook niet te sparen voor de revisie van je in-dash cd-speler! :twisted:Dennis Schroyen schreef: En net zoals Markk's M3 kan ik mijn auto inruilen voor een potje petit gervais. gisteren 137,5k overschreden...
Ik zal maar eens met Jacco gaan praten om de BMW 1 op 1 in te ruilen op een '89 corolla 1.3.
Ik zal maar gaan sparen voor nieuwe blokken, versnellingsbakken, deuren, motorkappen, kofferdeksels en wielbouten want ooooo jeeee...
Hoi Casper. Het "bla, bla, bla" was een reactie op jouw, overigens ook niet onderbouwde, statement dat M-blokjes na 100k km toch wel een revisie nodig hebben.Dat is nog eens een goede onderbouwing
Onderbouw dat dan eens zoals ik dat doe, lekker makkelijk op deze manier, kwas een hoger niveau gewend van dit forum.Dennis Schroyen schreef: sjonge jonge... utter rubbish...
Beste Mark,markk schreef:Hoi Casper. Het "bla, bla, bla" was een reactie op jouw, overigens ook niet onderbouwde, statement dat M-blokjes na 100k km toch wel een revisie nodig hebben.Dat is nog eens een goede onderbouwing
Later probeer je dat te "onderbouwen" met het argument dat hoogtoerige blokjes vaak boven de 5000rpm draaien (is IMHO geen argument maar een niet onderbouwt statement) en dat je dan bij 100k km een revisie nodig zou hebben (idem)
Ik ken zelf diverse M modellen (e30 m3, e36 M3, e46 M3) die zonder problemen en zonder revisie boven de 100k hebben gedraaid. Ik heb geen harde cijfers voor je maar durf te stellen dat statistisch gezien er meer ///M blokken zijn die 100k km hebben gedraaid zonder revisie dan met.
Verder kan ik je op basis van mijn persoonlijke ervaring en rijstijl in e30/e36/e46 M3 vertellen dat je de ///M blokjes in deze auto's echt niet boven de 5k rpm moet houden wanneer je normaal rijdt. Kortom het argument dat je vaak boven de 5k rpm draait is m.i. gewoon onzin.
Tenslotte durf ik te beweren dat er meer dan genoeg motoren zijn die continue boven de 5k rpm draaien maar echt niet bij 100k km een revisie nodig hebben. Dan denk ik niet eens zozeer aan ///M moteren maar meer aan diverse motorfiets motoren.
Zo goed ?
Mark.
Jammer? Ik heb al genoeg aangegeven over mijn vorige auto's en ervaringen met M's die overigens allemaal meer dan 100k hebben gelopen en 2 ervan zelfs meer dan 200k zonder revisie oid.Casper schreef:Onderbouw dat dan eens zoals ik dat doe, lekker makkelijk op deze manier, kwas een hoger niveau gewend van dit forum.Dennis Schroyen schreef: sjonge jonge... utter rubbish...
Waarom wordt dit topic dan geopend in the first place? Toch om een goede discussie? En niet om als TS, alle posts even met een paar drog-redenen weg te wuiven....jammer dit....
ja Hugo, daarom zit je altijd over e34's en e30's die je wilt kopen te melken zeker hahahhugo schreef:Bjorn Alenis schreef:Vergeet ook niet te sparen voor de revisie van je in-dash cd-speler! :twisted:Dennis Schroyen schreef: En net zoals Markk's M3 kan ik mijn auto inruilen voor een potje petit gervais. gisteren 137,5k overschreden...
BMW is eigenlijk zo'n kutmerk. Na 100K is het schluss.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], JdvPolo en 33 gasten