Welke gordels??
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Welke gordels??
Ik moet gordels hebben voor in de E36 bij de Sparco EVO XL stoel.
3/4/5 punts? Welk merk, waarom?
Waarom is er zoveel keuze? Die gordels hoeven me toch alleen maar vast te houden? Kunnen gordels goed of niet goed zijn?
3/4/5 punts? Welk merk, waarom?
Waarom is er zoveel keuze? Die gordels hoeven me toch alleen maar vast te houden? Kunnen gordels goed of niet goed zijn?
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Sandtler heeft een mooi setje genaamd Sponsor. 6 punts. Dit is mijn keuze geworden, wanneer de kuip erin komt. Te krijgen bij dpt uiteraard.
http://sandtler.de/katalogangebote/gurt ... ponsor.htm
http://sandtler.de/katalogangebote/gurt ... ponsor.htm
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Dat ziet er goed uit. En goedkoop.Steven Nauta schreef:Sandtler heeft een mooi setje genaamd Sponsor. 6 punts. Dit is mijn keuze geworden, wanneer de kuip erin komt. Te krijgen bij dpt uiteraard.
http://sandtler.de/katalogangebote/gurt ... ponsor.htm
Enig idee hoe het mechanisme in het midden is (robuust, duurzaam)?
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Ik heb op aanraden van Bas Roos QSP 6 punts gekocht. En dat bevalt goed.
[IMG:800:600]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... CF1266.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... CF1271.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... CF1270.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... CF1267.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... CF1272.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... CF1266.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... CF1271.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... CF1270.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... CF1267.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... CF1272.jpg[/img]
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Set adapterplaten met die ogen gekocht bij Biesheuvel. Gaten geboord, schroef van het oog door de bodem. Plaatje aan de onderkant zit schroefdraad in waar de bout zichzelf in vast draait. Bas heeft dit zelf gemonteerd dus ik ga ervan uit dat dit zich onder de auto heeft afgespeeld
de schoudergordels kunnen gewoon op de gordelsloten in de achterbank.

- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Wat een onzinlancerevoclub.org schreef:beste spul die je kan kopen is 'Williams', daarmee rijden ze ook in het WRC.
FIA gekeurd is FIA gekeurd
Alle Fia gekeurde gordels voldoen aan de eisen en zijn tegenwoordig allemaal 3 inch breed, hebben een snelsluiting en geschikt voor HANS
En kwaliteit is ook allemaal even goed en ze mogen toch maar maximaal 6 jaar meegaan
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Joy, ik heb de gordels ook zo bevestigd als bij jou het geval is, maar op de site van Schroth staat dat dat niet mag. Het zou de stoelleuning in elkaar drukken in geval van een aanrijding.
[img:440:441]http://www.schroth.com/installation-ins ... ge_033.gif[/img]
Niet om te zeuren, maar wel iets om bij na te denken.
[img:440:441]http://www.schroth.com/installation-ins ... ge_033.gif[/img]
Niet om te zeuren, maar wel iets om bij na te denken.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Het mag wel, maar het meest ideaal is om de gordels recht te laten lopen met een afwijking van 10 graden naar boven of beneden.
In bijv. de Ford Sierra-cup staat in de reglementen voorgeschreven dat de gordels op 45 graden worden bevestigd.
Het is ook afhankelijk van de stoel.
Bij de installatie heb ik gevraagd of deze schuine montage geen kwaad kon, dit bleek niet het geval. En echt heel schuin lopen ze in mijn auto niet. Zeker geen 45 graden.
Als de auto nog enigzins bruikbaar moet blijven zit je altijd met dit soort dingen.
In bijv. de Ford Sierra-cup staat in de reglementen voorgeschreven dat de gordels op 45 graden worden bevestigd.
Het is ook afhankelijk van de stoel.
Bij de installatie heb ik gevraagd of deze schuine montage geen kwaad kon, dit bleek niet het geval. En echt heel schuin lopen ze in mijn auto niet. Zeker geen 45 graden.
Als de auto nog enigzins bruikbaar moet blijven zit je altijd met dit soort dingen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Als je een slechte stoel hebt die afbreekt (niet FIA proof) dan kunnen je schouders breken. Heb je wel een FIA stoel, dan is er volgens mij minder aan de hand, maar geadviseerd wordt om ze vast te maken ongeveer ter hoogte van de bovenkant van je achterbankleuning, wel met stevige plaatjes achter die plaat tussen cabine en bagageruimte.
Ik heb ze wel op de speciale beugel op de kooi bevestigd. Zekere voor het onzekere. Je gordels zullen in deze positie minder uitrekken bij een zware klap, wat prettig
is als je meerdere keren over de kop slaat.
Ik heb ze wel op de speciale beugel op de kooi bevestigd. Zekere voor het onzekere. Je gordels zullen in deze positie minder uitrekken bij een zware klap, wat prettig

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Beste is volgens mij sowieso gordels aan de kooi en stoelsteunen aan de kooi of in elk geval binnen de kooi, geen onzin met halve kooien dus. Dan moet de kooi in lengterichting qua contrstuctie ook nog zo stijf mogelijk zijn dmv van driehoeksverbindingen. Dus bijvoorbeeld minimaal een balk in de deur opening, of kruis, en dan tussen de B en C stijl ook nog een dwarsbalk onder.Dennis Cavallino schreef:Als je een slechte stoel hebt die afbreekt (niet FIA proof) dan kunnen je schouders breken. Heb je wel een FIA stoel, dan is er volgens mij minder aan de hand, maar geadviseerd wordt om ze vast te maken ongeveer ter hoogte van de bovenkant van je achterbankleuning, wel met stevige plaatjes achter die plaat tussen cabine en bagageruimte.
Ik heb ze wel op de speciale beugel op de kooi bevestigd. Zekere voor het onzekere. Je gordels zullen in deze positie minder uitrekken bij een zware klap, wat prettigis als je meerdere keren over de kop slaat.
Veiligheidskooi is er niet alleen voor over de kop gaan, maar bijvoorbeeld een chassis wat in de lengterichting gevouwen word bij een frontale klap oid zal er ook voor zorgen dat je gordels niet los komen of juist aanspannen.
Volgens mij maakt stoelkeuze bij die 45 gradenregel niet veel uit omdat het grootste risico compressie van je ruggegraat is. Als je een stoel met een beetje grote gaten hebt en ze zitten ongeveer in het midden dan heb je dat nog steeds wel of geen FIA keur.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten