Yokohama Advan Neova LTS (Lotus). Die band is de nieuwe door de fabriek aangeraden band, na de Pirelli's die niet meer gemaakt worden. Pirelli's waren trouwens ook slecht in de regen volgens Seloc.Maik schreef:Wat voor banden zitten er nu eigenlijk onder je elise Stephane?
Smart Roadster
- Stéphane
- Peter Tunissen
Gaaf, Stéphane! Heel veel plezier ermee, maar dat moet zeker wel lukken.
Moet eerlijk bekennen dat ik toch ook nog wel regelmatig op de Elise en Exige te koop pagina's van Pistonheads te vinden ben, staat vaak leuk spul te koop.
Stuur rechts is 10 minuten wennen en daarna weet je niet beter meer, zou ik nooit een auto voor laten staan.
Moet eerlijk bekennen dat ik toch ook nog wel regelmatig op de Elise en Exige te koop pagina's van Pistonheads te vinden ben, staat vaak leuk spul te koop.
Stuur rechts is 10 minuten wennen en daarna weet je niet beter meer, zou ik nooit een auto voor laten staan.
- Jeroen
- Dennis Cavallino
Gefeliciteerd Stéphane, dit is één van de allerleukste auto's die ik ooit heb gereden op een circuit. Het is geen raceauto, maar een funauto. Rondetijden doen er dan ook niet toe, het gaat erom dat jij aan het eind van de dag de grootste smile hebt van iedereen die met een somber smoelwerk tijden met andere chagrijnen lopen te vergelijken. De auto is heel makkelijk op de grens te rijden (als je weet hoe dat moet) en makkelijk met 't gas te sturen. Het is eigenlijk één van de beste auto's in standaard trim, waarmee ik dat kon doen. Daarom heb ik 1 advies: Pas zo min mogelijk aan aan de auto, want de kans is groot dat het dan net zo'n auto wordt als de rest heeft. En dan zijn alleen rondetijden nog leuk om naar te kijken.
- Stéphane
@Jeroen: Inderdaad
Loop er al een hele tijd over na te denken om er eentje te kopen en nu de stap gezet. Had het misschien eerder moeten doen 
@Cav: Ik verander wel wat dingen, maar dat zie je vanzelf wel
@Tom: Thanks
Niet zo laat, hoor. Vrijdag gekocht 
Vandaag al een eerste deel van de betaling gedaan (rest bij aflevering), dus nu mag mijn avatar ook veranderd worden

@Cav: Ik verander wel wat dingen, maar dat zie je vanzelf wel

@Tom: Thanks

Vandaag al een eerste deel van de betaling gedaan (rest bij aflevering), dus nu mag mijn avatar ook veranderd worden

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Gefeliciteerd Stephane! Leukste betaalbare funauto die er is volgens mij. Rechts sturen is hetzelfde als automaat rijden, je moet er twee keer bij nadenken en daarna nooit weer.
Net als Peter kijk ik ook regelmatig op de verkoop pagina's van Pistonheads bij de Elise en Exige. Nou ben ik absoluut niet in de race, maar het blijf leuk om naar dit soort lichtgewicht tracktools te kijken.
Ik kan het gemist hebben hoor, maar ben je er 14 feb al bij met de Elise?
Net als Peter kijk ik ook regelmatig op de verkoop pagina's van Pistonheads bij de Elise en Exige. Nou ben ik absoluut niet in de race, maar het blijf leuk om naar dit soort lichtgewicht tracktools te kijken.
- Stéphane
Dank je, Steven. Als je op PH rondkijkt is meer dan genoeg te vinden. Zelf nu toch voor een officiële Lotusdealer gekozen voor een beetje extra zekerheid. Dealer kun je altijd bellen als er eventueel iets mocht zijn. Willekeurige particulier gaat dat niet werken natuurlijk. 14 februari gaat niet lukken. Volgende keer weerSteven Nauta schreef:Gefeliciteerd Stephane! Leukste betaalbare funauto die er is volgens mij. Rechts sturen is hetzelfde als automaat rijden, je moet er twee keer bij nadenken en daarna nooit weer.

Bedankt, RicoRico v Velzen schreef:Helemaal gemist GEFELICITEERD!

- Stéphane
Vandaag nog even wat van de 2 kleine dingen aan mijn roadster laten doen. Rammel met uitlaat is opgelost, die zit nu (weer) goed vast. Ander punt nog niet, maar dat heeft te maken met de AFR sensor. Daardoor geen (actieve) lambdasonde en motorstoringslampje wat brandt. Geen probleem verder, maar ik wil dat het gewoon opgelost wordt. Moet Sander nog even goed naar kijken.
Voorspoiler nu even er afgehaald. Zat al een scheur in vanwege transportschade en de nieuwe was nog niet binnen.
Voorspoiler nu even er afgehaald. Zat al een scheur in vanwege transportschade en de nieuwe was nog niet binnen.
- Dennis Cavallino
- MartijnGizmo
- Macboy
- RobS
Macboy schreef:Gefeliciteerd man! Gave bak
Wat kost het stuur verplaatsen eigenlijk bij Van Sten ?
Ombouw rechts gestuurd naar links gestuurd.
Naast de ombouw voor Nederlands kenteken (koplampen, mistlamp en achteruitrijlamp) kunnen wij voor u de auto ook ombouwen van RHD naar LHD
Vanaf € 3.950,- incl btw kunnen wij uw auto ombouwen als wij gebruik maken van zoveel mogelijk 2e hands onderdelen. Bij gebruik van nieuwe onderdelen is de prijs € 4.500,- incl btw. (Prijzen voor een Elise S1)
Het ombouwen van een Elise S2 kost rond de € 5.000,- incl btw.
Onderdelen die worden vervangen:
* Stuurhuis.
* Ruitenwisser motor / mechanisme.
* Kachel behuizingen.
* Stoelframes.
* Delen van het dashboard.
* Luidspreker panelen / bedieningspaneel verlichting (S2)
Zelf doen? Ook dat behoort tot de mogelijkheden, reken op zo'n 40 uur als je een ervaren sleutelaar bent. Alle benodigde onderdelen kunnen door ons geleverd worden, soms ook gebruikt.
informeer naar de mogelijkheden!
- Stéphane
Dank je, MarcelMarcel van Meerbeek schreef:Lees het nu pas, gefeliciteerd Stéphane...een echte Lotus voor de deur

Trouwens afgelopen zaterdag met een potentiële koper voor de roadster een proefrit gemaakt. Uiteraard met mijzelf op de passagiersstoel, need I say more. Maar goed, hij zou me gisteren bellen om het te laten weten. Ik moet het nu nog horen. Maar ach, ik hoor het dan wel.
Ondertussen mijn navigatie-software ge-update op mijn telefoon. Dus nu inclusief Engeland