BMW 535i E34, voor ieder wat wils

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2006, 13:49

Ben net gebeld. Er is een spoorstang gebroken (vandaar rammelende voortrein bij remmen op hobbelig wegdek). Deze wordt vervangen en hij vond het ontzettende onzin als ik de ophangingsrubbers zou vervangen, want die zijn nog heel erg goed.
:lol:

Zo ophalen met nieuwe APK en dan even doorspreken hoe het verder technisch gesteld is met de funfer. Me= happy

Knot

Bericht door Knot » 24 apr 2006, 13:51

Goed nieuws man, gewoon lekker verder toeren in dat ding!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2006, 13:58

Ja enige 2 punten van aandacht zijn:
- mijn vader heeft ruitensproeier vloeistof in de koelvloeistof gegooid :lol:
en
- de ketting moet gespannen worden, maar misschien vervangen + nieuwe spanrol.

Zelf wil ik dat het blok een keer opgefrist wordt. Dus daar kijken ze nu naar of dat 't wel waard is

Knot

Bericht door Knot » 24 apr 2006, 14:10

Blijft een beul die 3,5 liter, volgens mij kan die heel wat hebben.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2006, 14:13

Jazeker. Maar de vakanties komen eraan. Marijke neemt hem een week mee voor een lange rit door Europa en in Augustus en September doen we dat samen nogmaals dik over, aangezien we volgend jaar pas naar Canada gaan ivm een trouwerij daar.

Dan moet ie het wel blijven doen, dus vandaar dat ik er wat aandacht aan besteed.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2006, 18:24

Wihoe!

De 5 is goedgekeurd, daar ben ik blij om want ik had van de pliessie tot morgen gekregen om hem te laten keuren zonder dat ze een boete zouden uitschrijven :D

Ze hebben dat stangetje vervangen, koelvloeistof ververst en de auto uitgelijnd. De auto rijdt nu echt heel strak.

Ze hebben naar het blok gekeken en geluisterd. Distributieketting en spanners zijn goed, maar kleppen moeten gesteld worden (is volgens boekjes ook alweer tijdje terug, dus dat klopt). Als ik dat doe is de kans wel aanwezig dat de kleppen goed staan en de tuimelaars uitgelubberd blijken. Dan komt de keuze pas: doorrijden, of reviseren. Dus dat gaan we doen, binnenkort grote beurt met kleppen stellen.

Net ook beslist om van de Powerflex rubbers af te zien, omdat de huidige rubbers nog z.g.a.n. zijn. Dus vervangen is nergens voor nodig.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 mei 2006, 19:29

Net bij Diho cruisecontrol en M5 stuurhuis opgehaald (waarvoor enorme Dank!). Tevens een dorpelstripje van de rechter voordeur bij hem gescoord. Die miste ik al vanaf de aanschaf en helaas zat er geen in de 525.

Komende dagen even bedenken wat voor remmerij eronder komt. Ik blijf met 15 inch rijden, dus dat is een redelijk beperkende factor. Dus die komen in ieder geval niet van Diho :cry:

Daarna even oliebeurtje + zomerbeurtje, zodat Marijke + vriendin van haar veilig op vakantie 1 kunnen en daarna wij samen op vakantie 2.

Gisteren mijn achterbumper vastgezet. Die was op Niederrhein losgeraakt door het staaldraad dat alles lossloeg toen mijn band klapte. Ook de zijstrip op de rechter achterdeur zat daardoor los, maar die had ik destijds van de 525 afgetrokken. Helaas ging hij 2 weken geleden los in de wasstraat (jaja gebrek aan wasmogelijkheden bij huis...), maar daar kwam ik te laat achter. Dus 2 nieuwe besteld bij de dealer (voor de 525 en 535).

Ik ben vooral benieuwd naar het stuurhuis, dat zal een stuk leuker sturen worden! Ook de cruisecontrol zal een welkome aanvulling zijn voor de vakantie.

Ow ja, ook nog 'even' de airco bij laten vullen want die is leeg. Compressor etc. werkt alleamaal. Ik geloof dat de auto op wat krasjes na dan wel helemaal goed is. Die krasjes ga ik er een keer uit laten poetsen en misschien her en daar de auto bij laten spuiten. Gelukkig roesten kale plekjes op een E34 niet ivm verzinkte koets. Dat is echt een groot voordeel.

Inmiddels hebben we ook een nieuwe camera (300d) aangeschaft, dus ik zal ook wat foto's uploaden komende tijd.

Marijke heeft voor de kunstacademie een film gemaakt, waarbij de 535 een klein rolletje speelt. Eens kijken of we die kunnen comprimeren en op video google kunnen uploaden. Erg apart autofilmpje. :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mei 2006, 13:26

Dinsdag a.s. gaat de auto weer naar JJ Car Services in Den Haag. Die stellen de kleppen + wat kleine aandachtspuntjes. Tevens maken ze aan de hand van het kleppen stellen + inspectie een offerte voor koprevisie. Het blok is nu goed, verbruikt geen olie, maar stoterstangen, tuimelaars etc. kunnen aan vervanging toe zijn als kleppen stellen niet werkt.

Aan de hand daarvan ga ik dan beslissen hoe lang ik nog met de auto ga rijden. Als ze zeggen dat revisie niet nodig is, blijf ik hem oprijden, maar steek ik er nog wel wat geld in (remmen, airco, etc.). Als ze zeggen dat revisie wel nodig kán zijn binnen een paar maanden, dan rijd ik hem ook op, maar ga ik op zoek naar een Duitse 535 met weinig km's. En dan over een tijd alles overbouwen ofzo.
Of er komt dan wat anders.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 29 mei 2006, 13:40

Grappig is dat, was vorige week in Duitsland en daar zie je nog vaak echt mooie E34's rondrijden.
Niet verneukt of alleen met wat 'dezent' aftermarket lichtmetaal, goed onderhouden (kun je op een of andere manier gewoon zien aan een auto), netjes gepoetst, dan is het toch echt nog wel een hele leuke auto vind ik.
Meer karakter dan een E39 en E60 bij elkaar, 5 series schrijven om een of andere reden ook enorm af (5 uit hetzelfde bouwjaar met dezelfde specs is meestal goedkoper dan een vergelijkbare 3?), dus daar heb je gewoon een prima auto aan; zou als je hier niet mee verder wil eerlijk gezegd niet weten wat er voor dat geld nog meer te krijgen is dat zo all round en veel auto voor je geld is?

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 29 mei 2006, 13:48

Peter Tunissen schreef:Meer karakter dan een E39
Badada! Bang! Bang! Bang! WATS!

Ja klopt, 5 series kosten geen ruk in Dld. Prima dus.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 mei 2006, 23:57

heb

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 mei 2006, 10:49

Heb wat?

:lol:

Knot

Bericht door Knot » 31 mei 2006, 13:32

heb zucht ?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 05 jun 2006, 13:08

Dennis, stond jij afgelopen Donderdag (of was het alweer vrijdag) je auto te wassen bij de Texaco aan de Maanweg (Binckhorst)?

Ik miste je net toen jij bij de stofzuiger wegreed en ik bijna de lange wasstraat uitkwam. :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 jun 2006, 10:50

Ja dat was ik inderdaad! Voortaan volgas de wasstraat door :wink:
10 minuten later werd de auto volgescheten door een Meeuw! :evil: :twisted:

:D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 jun 2006, 10:50

Dat was vrijdagochtend trouwens.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 jun 2006, 21:24

Vandaag kleppen laten stellen. Kleppen stellen bij M20 en M30 blokken geeft altijd een goede indicatie van de staat van de tuimelaars. Zijn de tuimelaars versleten (dat zijn ze meestal na 150 a 200.000 km), dan gaat stellen gewoon heel lastig. Bij mijn blok ging het goed. Alleen begint de nokkenas wat in te slijten (doen ze allemaal).

Aangezien het blok ook geen olie verbruikt, prima loopt etc. hebben we dus besloten gewoon door te rijden en tijdig beurtjes uit te voeren. Geen revisie nodig voorlopig.

Zo heb ik weer geld over voor het afwerken van mijn lijstje:
- airco vullen
- dak maken (gaat opeens niet meer open)
- M5 stuurhuis in laten bouwen
- Alpine headunit

Verder komt er een remupgrade aan:
- 540i klauwen voor en achter monteren
- Geperforeerde schijven (maat 540i) voor en achter
- Pagid remblokken
- stalen remleidingen

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 jun 2006, 22:50

Dennis Cavallino schreef:Ja dat was ik inderdaad! Voortaan volgas de wasstraat door :wink:
10 minuten later werd de auto volgescheten door een Meeuw! :evil: :twisted:

:D

Ik zou graag willen, maar dan moet ik teveel zemen om de auto droog te krijgen. 8)

Ik heb het daar zelfs nog veel erger meegemaakt. Het barst er van de meeuwen bij dat kanaal. Kwam dus met de neus de wasstraat uit.....retteketet.....flinke flatsen over de motorkap. :evil:

Als ik je de volgende keer spot....sluit je maar achter mij aan....krijg je een wasbeurtje 4 op kosten van de zaak :wink:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 06 jun 2006, 22:59

.
Laatst gewijzigd door JeroenT op 10 sep 2015, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 jun 2006, 23:04

Nee gelukkig niet. Dat zijn meestal van die donkerblauwe 607's...brrrrrrr 8)

Rijdt overigens wel een leuk hindoestaans grietje in één van die geblindeerde blauwe Peugeots. Zal wel een tomboy zijn :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 jun 2006, 09:07

Als ik je de volgende keer spot....sluit je maar achter mij aan....krijg je een wasbeurtje 4 op kosten van de zaak

Dan krijg jij er één van mijn zaak ok? :lol:

Anders kom je een keer een bakkie doen, volgens mij zit je hier om de hoek namelijk.

Shakes

Bericht door Shakes » 07 jun 2006, 09:19

Rijdt overigens wel een leuk hindoestaans grietje in één van die geblindeerde blauwe Peugeots. Zal wel een tomboy zijn
Hear hear! 8)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 07 jun 2006, 20:51

Dennis Cavallino schreef:
Als ik je de volgende keer spot....sluit je maar achter mij aan....krijg je een wasbeurtje 4 op kosten van de zaak

Dan krijg jij er één van mijn zaak ok? :lol:

Anders kom je een keer een bakkie doen, volgens mij zit je hier om de hoek namelijk.

Als je dan voor mij gelijk eventjes de stofzuiger door de wagen haalt, hebben we een deal 8)

Ik zit naast de Amerikaanse Ambassade

@Nandor

kan ik een boodschap voor je doorgeven? Heb ik namelijk ook een reden om een gesprek met haar aan te knopen. :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 jun 2006, 20:59

Ik zit op Koninginnegracht. :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 jun 2006, 09:27

Lees ik nu net dat je 535i gestolen is?

Plaats reactie