Veel langer, even met de Prodrive bril op

Note to myself, als Mike zijn rijbewijs heeft huur ik Dennis een keertje in voor een middag, uiteraard ga ik dan niet mee, dat doet afbreuk aan het effect.
Michel
Ik ben het met 3 dingen niet eens:Hendrik Kinderman schreef:Je onderschat trekkerrijden naar mijn mening. Ik heb nog maar 1 jaar mijn trekkerrijbewijs, maar ben al diverse superidiote acties van automobilisten tegengekomen. Let wel: met een trekker ben je met heel wat ander materiaal onderweg. Je hebt zomaar een combinatie van 10 of meer ton. Die moet je overal omheen loodsen, op tijd af kunnen remmen voor domme automobilisten in hun S-klasse die even snel denken over te steken terwijl JIJ voorrang hebt.Jan Ozephius schreef:Zoho.....Flatline schreef:OP mijn 16de leeftijd reed ik al elke dag een trekker...
Op 17-jarige leeftijd mocht ik vaak van mijn oude heer al rijden in zijn Range Rover. Uiteraard wel als hij ernaast zat... Mijn pa is nooit een moeilijke vent geweest. 8)
En hoe hard reed die trekker?
Jij moet maar eens een hele dag, van 9 uur smorgens tot 12 uur savonds op een trekker zitten een kuilbult in te rijden, op 3 meter hoogte, helemaal donker, waarbij je de zijkanten van een bult niet ziet! Ook niet met werklampen en dergelijke aan. Dan leer je wel hoe je een trekker kunt beheersen!
en trouwens, een trekker gaat op dit moment ongeveer 43 km/h
- als ik op een voorrangsweg, dan heb ik alsnog voorrang. We leven hier allemaal samen in dit kleine landje, dus om nóg ingewikkelder regelgeving te vragen is te veel. Komt er iets aan terwijl jij voorrang hoort te geven: doe dat dan. Die regels zijn er niet voor niets! (sommige regels zijn overbodig, maar dat zijn uitzonderingen)jitse villeruis schreef:Ik ben het met 3 dingen niet eens:Hendrik Kinderman schreef:Je onderschat trekkerrijden naar mijn mening. Ik heb nog maar 1 jaar mijn trekkerrijbewijs, maar ben al diverse superidiote acties van automobilisten tegengekomen. Let wel: met een trekker ben je met heel wat ander materiaal onderweg. Je hebt zomaar een combinatie van 10 of meer ton. Die moet je overal omheen loodsen, op tijd af kunnen remmen voor domme automobilisten in hun S-klasse die even snel denken over te steken terwijl JIJ voorrang hebt.Jan Ozephius schreef: Zoho.....
En hoe hard reed die trekker?
Jij moet maar eens een hele dag, van 9 uur smorgens tot 12 uur savonds op een trekker zitten een kuilbult in te rijden, op 3 meter hoogte, helemaal donker, waarbij je de zijkanten van een bult niet ziet! Ook niet met werklampen en dergelijke aan. Dan leer je wel hoe je een trekker kunt beheersen!
en trouwens, een trekker gaat op dit moment ongeveer 43 km/h
- Een trekker zou nooit voorrang mogen hebben, je kunt van mensen die daar geen "feeling" mee hebben niet verwachten dat ze de risico's kunnen inschatten (Hetzelfde geldt voor vrachtwagens)
- Je slaat de spijker op z'n kop!!! 43 Km/h is veel te hard voor trekker!!
- Misschie moet je aan de meeste ook even uitleggen wat je met die bult bedoeld, dat is niet helemaal duidelijk.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 9 gasten