Rico v Velzen schreef:Ik heb net even bekeken, en alles op een rij zettend kun je de conclussie trekken dat een Tii variant, ongeacht welke motor niet op de markt komt..
Rico, waarin zit toch je volharding dat wanneer je met deze assecoires een Tii samenstelt, deze het dan toch niet is. Ik begrijp je niet. Zoals ik op 5400 foto's heb kunnen zien, en zoals op 345 autoshows is getoond, onsluit zich de Tii met de parts. Maar misschien kan ik het antwoord wel geven: de Tii sluit niet aan bij jouw beeld dat jij graag gewild had dat hij zou moeten zijn. Klaarblijkelijk ben jezelf erg gevoelig geweest voor die promofilmpjes van een rondrijdend BMW-tje 2002 uit 1973 op een grasveld. Iedereen ziet dat wanneer je je 135i Coupe volplakt met de BMW performance assecoires, de Coupe Tii gewoon te voorschijn komt. Joh, plak er de letters Tii op en 'dah bin ich, der Tii!'.
Tii = Coupe 135i + performance parts (en wat stickers), da's gewoon dik 300pk, achterwielaangedreven en lekker scherp sturen met wat pondjes eraf. De Mini Works 2008 is ook tien keer zo zwaar als de Mini works uit 1963.
Geen enkele fabrikant bouwt pure performance cars voor de weg.
Alles is marketing. Jouw CSL is lief hoor, maar Ron Braspenning (ken ik goed) van Braspenning Autosport doet al jaren, wat, eeuwen, races met BMW. Hij ziet die CSL van jou als een zware consumentenauto, ongeschikt voor de serieuze racerij. Die bouwen ze volstrekt om, en niet zo een beetje ook: blok, stoelen er uit, suspention, weet ik wat. Dat maakt die CSL niet slecht van jou, welnee, is een heerlijke wagen, een fantastiche wagen, het is een supercar! Maar denk nou niet dat wanneer BMW met een filmpje komt van een stuiterende BWM 2002 tii, dat dat de nieuwe Tii 2008 wel eens zou gaan worden, nl. 1000kg met 350pk turbo op basis van een 1 serie? Dat maken die jongens zoals Braspenning er van, of (geloof ik) wat Andre doet. Voor ons zijn de autootjes uit de folders, voor jou en voor mij, allemaal voor het mooi en de show. Alles is marketing.
Volgens mij zit het zo Rico, weet niet hoe ik dat anders zou moeten zien.