Exact, gewoon zwart dus maar...........................valt dan lekker op tussen al die gele...................................Rico v Velzen schreef:Ik geef het een jaar en dan rijd iedere halfords tuning sjonnie met geel gespoten remklauwen..(ik ga aandelen halfords kopen)
Alles over de 1 serie (part II)
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Deze link kreeg ik ook net over de mail via 1addicts...Sjoerd S. schreef:http://www.1addicts.com/goodiesforyou/pp1a.PDF
Nou goed..., gaat 'm eens even goed bestuderen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik heb net even bekeken, en alles op een rij zettend kun je de conclussie trekken dat een Tii variant, ongeacht welke motor niet op de markt komt.
De Tii concept was een introductie aan het publiek om die warm te maken voor de performance goodies.
Prachtig stuk uitgekiende marketing.. Elke aanstaande 1 coupe rijder (vooral in de states want daar richt het performance concept zicht vooral op) word helemaal gek van deze leuke spulletjes.. het maakt hebberig..
Zijn er al prijzen bekend?
Wat ik me namelijk afvraag wat je nu onder de streep kwijt bent als je een 135i aangekleed koopt met performance spullen..als je hem zoveel als mogelijk is op de Tii concept te laten lijken.
Dus basis 135i met xenon.
-Sportstoelen 2x
-Velgen
-Remmen
-Carbon difusser
-Carbon spiegels
-Carbon nieren
-Voorbumper en zijskirts
-Carbon interieur delen
-Sport onderstel
-Veerpootbrug
-kofferspoiler.
Kan iemand een schatting of exacte berekening hier neerzetten ?
De Tii concept was een introductie aan het publiek om die warm te maken voor de performance goodies.
Prachtig stuk uitgekiende marketing.. Elke aanstaande 1 coupe rijder (vooral in de states want daar richt het performance concept zicht vooral op) word helemaal gek van deze leuke spulletjes.. het maakt hebberig..
Zijn er al prijzen bekend?
Wat ik me namelijk afvraag wat je nu onder de streep kwijt bent als je een 135i aangekleed koopt met performance spullen..als je hem zoveel als mogelijk is op de Tii concept te laten lijken.
Dus basis 135i met xenon.
-Sportstoelen 2x
-Velgen
-Remmen
-Carbon difusser
-Carbon spiegels
-Carbon nieren
-Voorbumper en zijskirts
-Carbon interieur delen
-Sport onderstel
-Veerpootbrug
-kofferspoiler.
Kan iemand een schatting of exacte berekening hier neerzetten ?
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
In die PDF staat bij een paar dingen (nicht for USA).Rico v Velzen schreef: Elke aanstaande 1 coupe rijder (vooral in de states want daar richt het performance concept zicht vooral op) word helemaal gek van deze leuke spulletjes.. het maakt hebberig..
Bij bijvoorbeeld die mooie stoelen. Jammer voor ze
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Die stoelen zal vast iets met een typegoedkeuring te maken hebben.Roman schreef:In die PDF staat bij een paar dingen (nicht for USA).Rico v Velzen schreef: Elke aanstaande 1 coupe rijder (vooral in de states want daar richt het performance concept zicht vooral op) word helemaal gek van deze leuke spulletjes.. het maakt hebberig..
Bij bijvoorbeeld die mooie stoelen. Jammer voor ze
Macboy.. bedankt voor de berekening
Overigens kijk ik net in mijn glazen bol.. en zie en zie... alweer een 1 serie rijder verschijnen
[img:450:340]http://www.zeenz.nl/images/uploads/ballzeenz.jpg[/img]
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Rico, waarin zit toch je volharding dat wanneer je met deze assecoires een Tii samenstelt, deze het dan toch niet is. Ik begrijp je niet. Zoals ik op 5400 foto's heb kunnen zien, en zoals op 345 autoshows is getoond, onsluit zich de Tii met de parts. Maar misschien kan ik het antwoord wel geven: de Tii sluit niet aan bij jouw beeld dat jij graag gewild had dat hij zou moeten zijn. Klaarblijkelijk ben jezelf erg gevoelig geweest voor die promofilmpjes van een rondrijdend BMW-tje 2002 uit 1973 op een grasveld. Iedereen ziet dat wanneer je je 135i Coupe volplakt met de BMW performance assecoires, de Coupe Tii gewoon te voorschijn komt. Joh, plak er de letters Tii op en 'dah bin ich, der Tii!'.Rico v Velzen schreef:Ik heb net even bekeken, en alles op een rij zettend kun je de conclussie trekken dat een Tii variant, ongeacht welke motor niet op de markt komt..
Tii = Coupe 135i + performance parts (en wat stickers), da's gewoon dik 300pk, achterwielaangedreven en lekker scherp sturen met wat pondjes eraf. De Mini Works 2008 is ook tien keer zo zwaar als de Mini works uit 1963.
Geen enkele fabrikant bouwt pure performance cars voor de weg. Alles is marketing. Jouw CSL is lief hoor, maar Ron Braspenning (ken ik goed) van Braspenning Autosport doet al jaren, wat, eeuwen, races met BMW. Hij ziet die CSL van jou als een zware consumentenauto, ongeschikt voor de serieuze racerij. Die bouwen ze volstrekt om, en niet zo een beetje ook: blok, stoelen er uit, suspention, weet ik wat. Dat maakt die CSL niet slecht van jou, welnee, is een heerlijke wagen, een fantastiche wagen, het is een supercar! Maar denk nou niet dat wanneer BMW met een filmpje komt van een stuiterende BWM 2002 tii, dat dat de nieuwe Tii 2008 wel eens zou gaan worden, nl. 1000kg met 350pk turbo op basis van een 1 serie? Dat maken die jongens zoals Braspenning er van, of (geloof ik) wat Andre doet. Voor ons zijn de autootjes uit de folders, voor jou en voor mij, allemaal voor het mooi en de show. Alles is marketing.
Volgens mij zit het zo Rico, weet niet hoe ik dat anders zou moeten zien.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ferdinand best een goeie post hoor. Even wat rechtzetten, ik heb geen CSL maar een CS. (is een M3 met een paar leuke extra's geleend van de CSL).
Een CSL is echt wel een paar stapjes meer "hard core" dan een gewone M3/M3 CS.
ik had graag gezien dat de Tii zich verhoud tov een CSL zoals een gewone 135i dat doet tov een M3/M3 CS.
Dat de Tii nooit een serieus uitgangspunt is geweest van BMW is indertussen wel duidelijk. Toen die auto bekend werd gemaakt werd dat ook verder niet beweerd door BMW zelf, maar de "rumours" op de internationala fora en hier op DF. Deden bij mij vermoeden dat er een speciale 1 serie uitvoering zou komen naast de 135i. Die oude 2002 toestanden hebber er voor mij verder niks mee te maken.
Dat gebeurt niet dus afgesloten hoofdstuk.
Hoe kijk ik dan tegen dit performance paket aan ? Ten eerste positief, dat je een auto kunt samenstellen die lijkt op de Tii concept is mij volstrekt duidelijk. Alleen ben ik een liefhebber van een kant en klaar product,
Een auto samenstellen met performance parts OF een kant en klaar vergelijkbare auto kopen daar zit voor mij een groot verschil tussen. Al was het alleen al omwille de restwaarde. Een auto met 10000 a 15000 euro after markt spul ook al is het van BMW zelf schrijft zegge en schrijve binnen een week maximaal af. Alternatief is er alles weer afhalen als je hem gaat inruilen, maar dan moet je de rotzooi ook nog eens zien kwijt te raken. Maar dat terzijde.
Het belangrijkste verschil vind ik dat een kant en klare performance auto een totaalpaket is. Ik ben geen liefhebber van het aanpassen van je auto met allerlei toestanden. Of dit nou van een externe leverancier is of van BMW zelf. Dit is verder geen waarde oordeel over mensen die dat wel leuk vinden. Ieder zijn keuze.
Nu zeg ik niet dat ik niks van dite gebeuren moet hebben.
Mocht ik in de toekomst een 135i kopen dan is de kans zeker aanwezig dat ik ook even ga snuffelen in de brochure. Maar ook plak je er 78 perfomance part op, het is en blijft een "ordinaire" 135i .. vergelijk het maar met een M paket/M goodies die je kunt kopen voor een een gewone BMW 1 serie. Een echte M word het nooit en dat gevoel, van iets speciaals dat krijg ik er ook niet bij. Racerij heeft daar verder niks mee te maken, het verschil tussen een race en straat auto is zodanig dat je niet eens een race auto voor straat gebruik zou willen hebben. Ik tenminste niet.
Een CSL is echt wel een paar stapjes meer "hard core" dan een gewone M3/M3 CS.
ik had graag gezien dat de Tii zich verhoud tov een CSL zoals een gewone 135i dat doet tov een M3/M3 CS.
Dat de Tii nooit een serieus uitgangspunt is geweest van BMW is indertussen wel duidelijk. Toen die auto bekend werd gemaakt werd dat ook verder niet beweerd door BMW zelf, maar de "rumours" op de internationala fora en hier op DF. Deden bij mij vermoeden dat er een speciale 1 serie uitvoering zou komen naast de 135i. Die oude 2002 toestanden hebber er voor mij verder niks mee te maken.
Dat gebeurt niet dus afgesloten hoofdstuk.
Hoe kijk ik dan tegen dit performance paket aan ? Ten eerste positief, dat je een auto kunt samenstellen die lijkt op de Tii concept is mij volstrekt duidelijk. Alleen ben ik een liefhebber van een kant en klaar product,
Een auto samenstellen met performance parts OF een kant en klaar vergelijkbare auto kopen daar zit voor mij een groot verschil tussen. Al was het alleen al omwille de restwaarde. Een auto met 10000 a 15000 euro after markt spul ook al is het van BMW zelf schrijft zegge en schrijve binnen een week maximaal af. Alternatief is er alles weer afhalen als je hem gaat inruilen, maar dan moet je de rotzooi ook nog eens zien kwijt te raken. Maar dat terzijde.
Het belangrijkste verschil vind ik dat een kant en klare performance auto een totaalpaket is. Ik ben geen liefhebber van het aanpassen van je auto met allerlei toestanden. Of dit nou van een externe leverancier is of van BMW zelf. Dit is verder geen waarde oordeel over mensen die dat wel leuk vinden. Ieder zijn keuze.
Nu zeg ik niet dat ik niks van dite gebeuren moet hebben.
Mocht ik in de toekomst een 135i kopen dan is de kans zeker aanwezig dat ik ook even ga snuffelen in de brochure. Maar ook plak je er 78 perfomance part op, het is en blijft een "ordinaire" 135i .. vergelijk het maar met een M paket/M goodies die je kunt kopen voor een een gewone BMW 1 serie. Een echte M word het nooit en dat gevoel, van iets speciaals dat krijg ik er ook niet bij. Racerij heeft daar verder niks mee te maken, het verschil tussen een race en straat auto is zodanig dat je niet eens een race auto voor straat gebruik zou willen hebben. Ik tenminste niet.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Lol. Dat is toch wat Braspenning zelf ook doet met hun performance parts verkopen voor op de weg, veerpootbrugjes schroefsetjes enz. Beetje spul verkopen aan de categorie 18-30 jaar, leuke poster van een echte GTR bij hun veerpootbrugje of Eisenmann pijp en klanten ook weer blij.Ferdinand schreef:Rico, waarin zit toch je volharding dat wanneer je met deze assecoires een Tii samenstelt, deze het dan toch niet is. Ik begrijp je niet. Zoals ik op 5400 foto's heb kunnen zien, en zoals op 345 autoshows is getoond, onsluit zich de Tii met de parts. Maar misschien kan ik het antwoord wel geven: de Tii sluit niet aan bij jouw beeld dat jij graag gewild had dat hij zou moeten zijn. Klaarblijkelijk ben jezelf erg gevoelig geweest voor die promofilmpjes van een rondrijdend BMW-tje 2002 uit 1973 op een grasveld. Iedereen ziet dat wanneer je je 135i Coupe volplakt met de BMW performance assecoires, de Coupe Tii gewoon te voorschijn komt. Joh, plak er de letters Tii op en 'dah bin ich, der Tii!'.Rico v Velzen schreef:Ik heb net even bekeken, en alles op een rij zettend kun je de conclussie trekken dat een Tii variant, ongeacht welke motor niet op de markt komt..
Tii = Coupe 135i + performance parts (en wat stickers), da's gewoon dik 300pk, achterwielaangedreven en lekker scherp sturen met wat pondjes eraf. De Mini Works 2008 is ook tien keer zo zwaar als de Mini works uit 1963.
Geen enkele fabrikant bouwt pure performance cars voor de weg. Alles is marketing. Jouw CSL is lief hoor, maar Ron Braspenning (ken ik goed) van Braspenning Autosport doet al jaren, wat, eeuwen, races met BMW. Hij ziet die CSL van jou als een zware consumentenauto, ongeschikt voor de serieuze racerij. Die bouwen ze volstrekt om, en niet zo een beetje ook: blok, stoelen er uit, suspention, weet ik wat. Dat maakt die CSL niet slecht van jou, welnee, is een heerlijke wagen, een fantastiche wagen, het is een supercar! Maar denk nou niet dat wanneer BMW met een filmpje komt van een stuiterende BWM 2002 tii, dat dat de nieuwe Tii 2008 wel eens zou gaan worden, nl. 1000kg met 350pk turbo op basis van een 1 serie? Dat maken die jongens zoals Braspenning er van, of (geloof ik) wat Andre doet. Voor ons zijn de autootjes uit de folders, voor jou en voor mij, allemaal voor het mooi en de show. Alles is marketing.
Volgens mij zit het zo Rico, weet niet hoe ik dat anders zou moeten zien.
Niemand zegt ook dat het een 100% racer is zo'n CSL of een 135i Tii
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Precies Bert, omdat Ron Braspenning ook ziet dat wij mensen er verzot op zijn. Dus doet hij precies hetzelfde als BMW met hun performance parts. Met zijn charmante verhaal over power, doet hij 'upgrades' aan auto's voor op de weg. Met de wetenschap dat je met iets van Braspenning 'power' rondrijdt, ookal is het een sticker. Ik heb een keer met een race BMW meegereden: ik was doof (met helm!), had een blauwe kont gekregen van die plank waar ik op zat (heet sportstoel), was misselijk van de waanzinnige bochten gedoe en accelereren. Vreselijk, maar wel gelachen! Maar wel snel die auto met 'de vlam uit de pijp'.Bert ///M3 schreef:Lol. Dat is toch wat Braspenning zelf ook doet met hun performance parts verkopen voor op de weg, veerpootbrugjes schroefsetjes enz. Beetje spul verkopen aan de categorie 18-30 jaar, leuke poster van een echte GTR bij hun veerpootbrugje of Eisenmann pijp en klanten ook weer blij.Ferdinand schreef:Rico, waarin zit toch je volharding dat wanneer je met deze assecoires een Tii samenstelt, deze het dan toch niet is. Ik begrijp je niet. Zoals ik op 5400 foto's heb kunnen zien, en zoals op 345 autoshows is getoond, onsluit zich de Tii met de parts. Maar misschien kan ik het antwoord wel geven: de Tii sluit niet aan bij jouw beeld dat jij graag gewild had dat hij zou moeten zijn. Klaarblijkelijk ben jezelf erg gevoelig geweest voor die promofilmpjes van een rondrijdend BMW-tje 2002 uit 1973 op een grasveld. Iedereen ziet dat wanneer je je 135i Coupe volplakt met de BMW performance assecoires, de Coupe Tii gewoon te voorschijn komt. Joh, plak er de letters Tii op en 'dah bin ich, der Tii!'.Rico v Velzen schreef:Ik heb net even bekeken, en alles op een rij zettend kun je de conclussie trekken dat een Tii variant, ongeacht welke motor niet op de markt komt..
Tii = Coupe 135i + performance parts (en wat stickers), da's gewoon dik 300pk, achterwielaangedreven en lekker scherp sturen met wat pondjes eraf. De Mini Works 2008 is ook tien keer zo zwaar als de Mini works uit 1963.
Geen enkele fabrikant bouwt pure performance cars voor de weg. Alles is marketing. Jouw CSL is lief hoor, maar Ron Braspenning (ken ik goed) van Braspenning Autosport doet al jaren, wat, eeuwen, races met BMW. Hij ziet die CSL van jou als een zware consumentenauto, ongeschikt voor de serieuze racerij. Die bouwen ze volstrekt om, en niet zo een beetje ook: blok, stoelen er uit, suspention, weet ik wat. Dat maakt die CSL niet slecht van jou, welnee, is een heerlijke wagen, een fantastiche wagen, het is een supercar! Maar denk nou niet dat wanneer BMW met een filmpje komt van een stuiterende BWM 2002 tii, dat dat de nieuwe Tii 2008 wel eens zou gaan worden, nl. 1000kg met 350pk turbo op basis van een 1 serie? Dat maken die jongens zoals Braspenning er van, of (geloof ik) wat Andre doet. Voor ons zijn de autootjes uit de folders, voor jou en voor mij, allemaal voor het mooi en de show. Alles is marketing.
Volgens mij zit het zo Rico, weet niet hoe ik dat anders zou moeten zien.
Niemand zegt ook dat het een 100% racer is zo'n CSL of een 135i Tii
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
He wat? jij Rico? 8)Rico v Velzen schreef: Overigens kijk ik net in mijn glazen bol.. en zie en zie... alweer een 1 serie rijder verschijnen![]()
[img:450:340]http://www.zeenz.nl/images/uploads/ballzeenz.jpg[/img]
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
haha, ? Weet niet, zou zo maar kunnen http://www.braspenning.nlSjoerd S. schreef:Is dat Braspenning a.k.a Z3M Moordenaar @ CPZ ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Kreeg net een linkje voor de nieuwe BMW performance line met leuke foto's om het duidelijker te maken...die remmenset en de stoelen o.a. zien er lekker uit en die carbon veerpootbrug e.d ook en die wielen ook haha lol.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... _13987.hbs
of zonder verhaal:
http://newsletter.motorpresse.de/ams/l. ... 987.hbs%26
Hopelijk gaat BMW dat ook voor de bestaande auto's doen, in elke geval remmen en veerpootbruggen en stoelen enzo...
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... _13987.hbs
of zonder verhaal:
http://newsletter.motorpresse.de/ams/l. ... 987.hbs%26
Hopelijk gaat BMW dat ook voor de bestaande auto's doen, in elke geval remmen en veerpootbruggen en stoelen enzo...
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Haha, moet je eens kijken naar die vreselijke kinderachtige spoilerstreepjes links en rechts op de motorkap (zie je goed bij vooraanxzicht). Echt helemaal gemaakt voor 16 jarigen. Jongens, sorry, maar ik vind die bodykit smerig. Wat vinden jullie?GTRene schreef:Kreeg net een linkje voor de nieuwe BMW performance line met leuke foto's om het duidelijker te maken...die remmenset en de stoelen o.a. zien er lekker uit en die carbon veerpootbrug e.d ook en die wielen ook haha lol.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... _13987.hbs
of zonder verhaal:
http://newsletter.motorpresse.de/ams/l. ... 987.hbs%26
Hopelijk gaat BMW dat ook voor de bestaande auto's doen, in elke geval remmen en veerpootbruggen en stoelen enzo...
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Weet niet of ik nog met wat nieuws kom, of dat het al weer bekend was.
Maar hier de brochure van de Performance Parts.
http://www.1addicts.com/goodiesforyou/pp1a.PDF
Maar hier de brochure van de Performance Parts.
http://www.1addicts.com/goodiesforyou/pp1a.PDF
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
je bent de derde in de rij....Mark Nauta schreef:Weet niet of ik nog met wat nieuws kom, of dat het al weer bekend was.
Maar hier de brochure van de Performance Parts.
http://www.1addicts.com/goodiesforyou/pp1a.PDF
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ferdinand en Rico: beiden erg goede post op de vorige pagina. Ferdi heeft in zoverre gelijk dat een E46 M3 natuurlijk ook veel te zwaar is, daar moeten we nu eenmaal mee leven.
Maar Rico raakt een goed punt wat afschrijving en marketing betreft: tuning (performance parts) staat nooit gelijk aan het (al dan niet bestaande) M-gevoel ...
Maar Rico raakt een goed punt wat afschrijving en marketing betreft: tuning (performance parts) staat nooit gelijk aan het (al dan niet bestaande) M-gevoel ...
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Macboy schreef:Ferdinand en Rico: beiden erg goede post op de vorige pagina. Ferdi heeft in zoverre gelijk dat een E46 M3 natuurlijk ook veel te zwaar is, daar moeten we nu eenmaal mee leven.
Maar Rico raakt een goed punt wat afschrijving en marketing betreft: tuning (performance parts) staat nooit gelijk aan het (al dan niet bestaande) M-gevoel ...
Macboy the Mediator..................................................
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: dave van marion, Kasteel en 4 gasten
