koopje!
E36 325's
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Niels, ik neem wel gewoon nieuw hoor. Bilstein + Eibach staat op ebay.de voor 560e.
Ik zou gister oliewissel doen, geen opvangbak te vinden. Dus moet volgend weekend even. Maar ik kwam gister op biesheuvel dit nog tegen;
http://biesheuvel.nl/shop/detail/8040
Als ik de olie dop eraf had, zag ik beetje prut zitten enzo, zag er gewoon niet fris uit. Zou dit middel werken, of iemand een ander idee om hem wat frisser te krijgen?
Ik zou gister oliewissel doen, geen opvangbak te vinden. Dus moet volgend weekend even. Maar ik kwam gister op biesheuvel dit nog tegen;
http://biesheuvel.nl/shop/detail/8040
Als ik de olie dop eraf had, zag ik beetje prut zitten enzo, zag er gewoon niet fris uit. Zou dit middel werken, of iemand een ander idee om hem wat frisser te krijgen?
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Niemand een idee hierover? Anders gebruik ik een dergelijk product deze week, mocht het niks zijn dan doe ik zondag een olie wissel. Vrijdag wordt de 325 uitgelijnt en komen er Conti Sport Contacts om de voorwielen.
Afgelopen weekend bleef een paar keer het gas hangen bij een rotonde driften, ik schrok dus enorm en wist echt niet wat het zijn kon. Afgelopen vrijdag zijn de remmen eronder gekomen samen met nieuwe dot 5.1 olie. Ik dacht misschien heeft het iets met de koppeling te maken omdat dit op hetzelfde systeem zit. Zondag het interieur schoonmaken en wat andere zaken gedaan, zag ik de vloermat volledig over het gas pedaal zitten [img:30:17]http://forum.scooterforum.net/forum/ima ... /weird.gif[/img]
Het waren geen originele matten dus zaten ze niet vast, heb ze meteen aan stukken gescheurd. Bende.
Afgelopen weekend bleef een paar keer het gas hangen bij een rotonde driften, ik schrok dus enorm en wist echt niet wat het zijn kon. Afgelopen vrijdag zijn de remmen eronder gekomen samen met nieuwe dot 5.1 olie. Ik dacht misschien heeft het iets met de koppeling te maken omdat dit op hetzelfde systeem zit. Zondag het interieur schoonmaken en wat andere zaken gedaan, zag ik de vloermat volledig over het gas pedaal zitten [img:30:17]http://forum.scooterforum.net/forum/ima ... /weird.gif[/img]
Het waren geen originele matten dus zaten ze niet vast, heb ze meteen aan stukken gescheurd. Bende.
- Niels
- Berichten: 22547
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Is gewoon sludge wat door condens ontstaat. Een oplossing is minder korte ritten rijdenSteven Nauta schreef: Als ik de olie dop eraf had, zag ik beetje prut zitten enzo, zag er gewoon niet fris uit. Zou dit middel werken, of iemand een ander idee om hem wat frisser te krijgen?
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
Paul
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Dit draadje ga ik absoluut in de gaten houden
Ben vooral benieuwd naar de onderstelaanpassingen die je/jullie gepland hebben. Begrijp dat jullie beiden op zoek zijn naar een compromis tussen sportief straat- en trackdaygebruik.
Als ik de 320 niet verkoop ga ik ook het onderstel aanpakken.
Heb bij Leo van der Maden van Madeno Racing al mijn licht op gedaan.
Of er komt AST Sportline II onder incl topmounts + powerflex
Of ik ga voor een 'eenvoudigere' oplossing: Bilstein Kit met ge-revalvede dempers en 'gematchde' veren. En dan ook meteen Powerflex rubbers + uitwegen en wielgeometrie.
Ben vooral benieuwd naar de onderstelaanpassingen die je/jullie gepland hebben. Begrijp dat jullie beiden op zoek zijn naar een compromis tussen sportief straat- en trackdaygebruik.
Als ik de 320 niet verkoop ga ik ook het onderstel aanpakken.
Heb bij Leo van der Maden van Madeno Racing al mijn licht op gedaan.
Of er komt AST Sportline II onder incl topmounts + powerflex
Of ik ga voor een 'eenvoudigere' oplossing: Bilstein Kit met ge-revalvede dempers en 'gematchde' veren. En dan ook meteen Powerflex rubbers + uitwegen en wielgeometrie.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Laat je meningen en bevindingen maar weten Ceet. Ben er zelf al uit > Bilstein B8 met Eibach veren. Ik zit nu ook al een beetje naar andere 'rubbers' te kijken, maar het onderstel en de stoelen hebben prioriteit in deze. Powerflex is een goedkope aanpassing welke je zeer direct terug voelt in het weggedrag, dus zeker mijn aandacht waard.
Zoek inderdaad een compromis tussen trackday/straat omdat ik de auto op kenteken wil houden en hem soms nog eens gebruik voor korte ritjes of zomerse zondag ritjes. Ook naar het circuit rijden moet nog fatsoenlijk kunnen, Nurburgring Zolder Spa en Zandvoort vallen hieronder. Vandaar de B8/Eibach keuze.
Zoek inderdaad een compromis tussen trackday/straat omdat ik de auto op kenteken wil houden en hem soms nog eens gebruik voor korte ritjes of zomerse zondag ritjes. Ook naar het circuit rijden moet nog fatsoenlijk kunnen, Nurburgring Zolder Spa en Zandvoort vallen hieronder. Vandaar de B8/Eibach keuze.
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- MartijnGizmo
- Berichten: 13062
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Niels
- Berichten: 22547
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Sper te koop op het Z3 forum voor weinig:
http://www.z3forum.nl/index.php?showtopic=6878
of het wat is moeten de specialisten maar bepalen
300,- lijkt me scherp geld :!:
http://www.z3forum.nl/index.php?showtopic=6878
of het wat is moeten de specialisten maar bepalen
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Even tijdje stil geweest hier.
Na CPZ eens goed nagedacht over wat er allemaal veranderen moest en op welke termijn. De punten die nu voorop staan zijn; onderstel, stoel(en) en eventueel banden.
Nu heb ik de keuze al gemaakt voor Bilstein + Eibach combi. Deze keuze is tot stand gekomen door aanwijzingen hier op het forum, de tip van André en de goede ervaringen van Tristan met de B12 set.
Nu heb ik samen met Rene een setje Eibach veren gekocht, maar nu begin ik te twijfelen. Ik moet een beetje denken om de kosten en wil dus liever niet te veel uitgeven voor bepaalde dingen.
De eibach set kostte 145e. Nu staat er op ebay.de een complete set Bilstein B8 + Eibach prokit voor 560e. Wanneer ik deze zelfde config wil halen bij DPT (zal op termijn toch de originele dempers moeten vervangen) kost dat 630e. Dus dat is 775e compleet. De keuze om de ebay set te halen is dus snel gemaakt.
Voor het verschil kan ik namelijk de onderstel rubbers vervangen waardoor hij weer een stukje strakker wordt. Tov mijn vorige e30 mis ik dat echt in de e36.
Stoelen moet ik gewoon passen, ivm budget eerst één stoel voor mezelf. Misschien kan ik ergens een mooi setje op de kop tikken, maar ik moet gewoon goed zitten. De Sparco Corsa heb ik bij JeroenT gepast, maar prijstechnisch gezien moet ik dat nog bekijken.
Na CPZ eens goed nagedacht over wat er allemaal veranderen moest en op welke termijn. De punten die nu voorop staan zijn; onderstel, stoel(en) en eventueel banden.
Nu heb ik de keuze al gemaakt voor Bilstein + Eibach combi. Deze keuze is tot stand gekomen door aanwijzingen hier op het forum, de tip van André en de goede ervaringen van Tristan met de B12 set.
Nu heb ik samen met Rene een setje Eibach veren gekocht, maar nu begin ik te twijfelen. Ik moet een beetje denken om de kosten en wil dus liever niet te veel uitgeven voor bepaalde dingen.
De eibach set kostte 145e. Nu staat er op ebay.de een complete set Bilstein B8 + Eibach prokit voor 560e. Wanneer ik deze zelfde config wil halen bij DPT (zal op termijn toch de originele dempers moeten vervangen) kost dat 630e. Dus dat is 775e compleet. De keuze om de ebay set te halen is dus snel gemaakt.
Voor het verschil kan ik namelijk de onderstel rubbers vervangen waardoor hij weer een stukje strakker wordt. Tov mijn vorige e30 mis ik dat echt in de e36.
Stoelen moet ik gewoon passen, ivm budget eerst één stoel voor mezelf. Misschien kan ik ergens een mooi setje op de kop tikken, maar ik moet gewoon goed zitten. De Sparco Corsa heb ik bij JeroenT gepast, maar prijstechnisch gezien moet ik dat nog bekijken.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Bij DPT kan je ook Sandtler Sponsor serie stoelen krijgen. Dat zijn dezelfde stoelen als Sparco maar dan met een andere merknaam en een lagere prijs
Maar reken je niet te snel rijk met alleen de prijs van de stoelen. Er komt namelijk ook nog wat montagemateriaal bij, zoals slideframes enz. Dat zou ik wel goed uitzoeken van te voren want een stoel monteren is niet altijd zo simpel, kijk maar naar Allen, die had ook consoles voor een E36 maar dat pastte voor geen meter.
Ik heb ze uiteindelijk zelf gemaakt van sandtler universele frames, die kosten 50 euro per set.
Maar reken je niet te snel rijk met alleen de prijs van de stoelen. Er komt namelijk ook nog wat montagemateriaal bij, zoals slideframes enz. Dat zou ik wel goed uitzoeken van te voren want een stoel monteren is niet altijd zo simpel, kijk maar naar Allen, die had ook consoles voor een E36 maar dat pastte voor geen meter.
Ik heb ze uiteindelijk zelf gemaakt van sandtler universele frames, die kosten 50 euro per set.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
