Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 31 mar 2006, 19:43

Ja is wel het handigste, even de dealer er naar laten kijken of een bedrijf wat er bekend mee is.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 31 mar 2006, 20:31

Ook al is ie van een bekende en heeft ie de beurtjes netjes gehad moet je nog aardig in de knip om onderstel te vervangen, waterpomp en vanos misschien... blijft 93/94/95 natuurlijk wat die 3.0 betreft.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 31 mar 2006, 20:39

Vanos is mazzel hebben. Onderstel kan je zo gek maken als je zelf wil, als er verder niks krom is of wat dan kan je voor 1200 euro klaar zijn. Ga je het meteen anders aanpakken met schroefsets etc dan word het even duurder natuurlijk.

Ik heb meteen de hele zooi er onder weg laten slopen, schroefset, rubbers enz powerflex en een topmount van een E46 achter. Kost wat, maar weet je wel zeker dat je weer even klaar bent :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 31 mar 2006, 21:38

Als zo'n auto precies net over de 100.000km is kan je dus voor leuke verrassingen komen te staan, ook al heeft ie alle beurtjes etc gehad om m weer perfect te maken.

Onderstel met rubbers (tegen de 1500 euro)
Drijfstanglagers en vanos revisie (? euro)

Blijft wat met die ouwe bakken he...

Andere optie blijft een E46 320Ci/325Ci/330Ci huisselectie, is een mooiere auto, minder exclusief en minder snel maar wel minder zorgen.

Leaseauto's zijn zo gek nog niet...

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 11 apr 2006, 11:40


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 apr 2006, 15:42

Andre die voorspat borden zijn toch weer een stuk breder als een normale E90 net als bij de E46.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 05 jun 2006, 02:03


m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 05 jun 2006, 19:53

Ziet er erg stoer uit.. !! Kan marco zeker waarderen...!! Niet meer de handzame stuurmans auto maar toch.. met de looks zit het zeker wel good.. [img:700:466]http://i7.photobucket.com/albums/y272/b ... G_8956.jpg[/img]

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 jun 2006, 11:50

Wat denken jullie. Ik denk dus 50/75kg erbij...

http://www.e90post.com/forums/showthrea ... post308563

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 jun 2006, 11:55

Dat ie zwaarder gaat worden lijkt me niet te voorkomen. 50/75 kg lijkt me ook.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 jun 2006, 12:11

Minimaal 100kg erbij.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 jul 2006, 16:11


Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jul 2006, 16:20

Lijkt Boris Becker wel. 8)

Een normale E90 vind ik niet super qua looks, maar dat ze hem dan ook nog eens opblazen, maakt het er niet meteen aantrekkelijker op.

Mag van mij wel wat extremer.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 jul 2006, 19:28


Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 12 jul 2006, 19:45

1650 kilo minstens.

E60 M3= E39 M5

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jul 2006, 09:40

Komt toch wel lomp en groot over, jammer, mogelijk dat het irl meevalt? What ever, het wordt tijd dat men in autoland beseft dat minder ( = gewicht, afmeting, luxe tot op zekere hoogte ) meer waard is dan het tot omogelijke proporties opblazen van een nieuwe lijn.

Kan al voor spellen hoe dat over een aantal jaren gaat, dan is nl de 1 serie zodanig uit de kluiten gewassen dat BMW vervolgens de 0,5 serie gaat introduceren :oops: :oops: :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 jul 2006, 10:53

Ach ik vind hem wel stoer, en straks in de showroom is het allemaal weer hallejulla. En mischien ooit een keer als opvolger voor mijn huidige over 6/7 jaar.

Want de nieuwprijzen zijn voor mij toch niet te betalen.

Maar voorlopig doet ie me momenteel netzo weinig/veel als een BMW M6.

De huidige e46 M3 zal er in ieder geval niet minder om worden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jul 2006, 12:02

Das helemaal waar, De huidig e M3 vind ik de mooiste ooit, weet niet of de nieuwe daar in gaat slagen, ik ben niet zo`n aanhanger van de Bangle lijn. Gelukkig keert BMW op haar schreden terug, naar wat ik heb gelezen wil men in de ontwerpen terug naar de "oude" stijl, inclusief het fameuze naar de bestuurder gebogen cockpit.

Gelukkig het werd tijd, we zijn lang genoeg op de proef gesteld.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 jul 2006, 12:20

Ja de cockpits zijn echt minder, de 1 serie is nog licht gedraaid naar de bestuurder, en persoonlijk vind ik dat ook het beste bangle interieur, maar een e46 interieur is nog steeds het mooiste BMW interieur EVER.


Koop je straks een nieuwe M3, mot er weer navigatie in,( want hoort wel bij zo'n auto) zit je met 2 kamelenbulten opgescheept :cry:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jul 2006, 12:33

Exact, en als ik kamelen bulten wil ga ik wel naar de woestijn :lol: :lol: Ik blijf het een kapitale blunder van de ontwerpers vinden dat ze daar van af gestapt zijn, de cockpit that is.
Zou wat zijn als je de BMW nieren naar de geschiedenis boekjes laat verwijnen, komt op het zelfde neer. Heilig schennis dus, degraderen zo iemand.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jul 2006, 20:38

I spoke to my dealer...said BMW has not yet released a date.
Normally it is about one and a half to two years after the release of the 3 series.

I suspect this time its different...there is talk that BMW have gone back to the drawing board after the success of the Audi RS4...time will tell

Lees ik net op e 90 post, weet iemand hier iets van? Of is het weer gelul?

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 02 aug 2006, 17:05

Als 't kon bestelde ik nu een E92 of liever E90(sedan) M3.
Handig/functioneel/praktisch en snel zat voor mij, incl bochtenwerk.

woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Bericht door woka » 02 aug 2006, 18:43

@Romo,
Gezien de plannings- en ontwikkelcycli van jaren lijkt me dat dikke bullshit. RS4 is in bgin vorig jaar gelanceerd. Ik denk dat de M3 deze herfst gelanceerd wordt, er zijn inmiddels zo veel spyshots van.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 aug 2006, 19:27

Noblesse oblige; ik verwacht dat BMW toch een motor wil leveren die Audi toch enigzins in de schaduw zet; De Audi heeft een 4.2 liter en 420 PK, de BMW een 4.0, uitgaande van de huidige M3 die zo`n 105 PK/l levert , kom je ook op 420 PK, de vraag rijst nu of ze dit in Munchen wel voldoende vinden. De auto kan wel klaar zijn, maar de motor? Mischien dat men toch nog eens het eea tegen het licht gehouden heeft om de concurentie weer een hak te zetten.

Eerlijk gezecht verwacht ik niet anders, goede zet van Audi, houdt de concurent scherp :P :P

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 02 aug 2006, 19:33

Deze m3 gaat ook zeker een rs4 prijs hanteren als ie 420pk krijgt of iets eronder. Dus reken maar op een tonnetje aan euros.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricT en 38 gasten