Kijk precies wat die W12 waard wasEn vervolgens er stiekem bij zetten dat je even 26k zelf moet aanbetalen.

Macboy schreef:Volgens mij ben jij een heel wijs persoonBas Aalbers schreef:Ik heb nog nooit een rode cent geleend voor een auto, en dat ga ik nooit doen ook!!
Ik heb 1 lening en die is van de hypotheek, en daar blijft het bij.
Geld lenen voor een auto is echt het stomste wat je kunt doen, en de auto wordt uiteindelijk bijna 2x zo duur.
Kun je het niet betalen, dan moet je het niet kopen, punt uit.
Voor de rest ben ik wel iemand waarbij geld moet rollen (anders hadden ze het wel vierkant gemaakt). Dus heb ik na al mijn vaste lasten betaald te hebben geld over, dan gaat dat ook gewoon op.Heb je meer wijsheden die je met ons kunt delen?
Nee even serieus. Waarom is dat het stomste wat je kunt doen? Waarom zou je als je bijv 34 bent wachten tot je 40 bent om Porsche te rijden, terwijl je dat ook op je 34e kunt doen ?
(nog los van het feit dat je in die 6 jaar ook kunt overlijden maar dat is het bekende punt van rijk gestorven niet geleefd hebbende Nederlanders)
Ben benieuwd naar je antwoorden.
Alles kost geld in onze samenleving, waarom zou lenen gratis zijn?
Lenen is juist ideaal: achteraf sparen![]()
Wilt u NU genieten van het leven? Nee joh, waarom zou ik nu genieten als ik later kan genieten
Denk aub meer na voor je een post plaatst. Voor jou is lenen misschien het stomste wat je kunt doen, maar voor anderen niet. Als je iets opschrijft als "het stomste wat je kunt doen" motiveer het dan aub.
En een auto die twee keer zo duur wordt is natuurlijk onzin. Je leent bedrag x voor de auto, uiteindelijk ben je bedrag x + rente kwijt + misgelopen positieve rente gesteld dat je het bedrag op zak had.
Maar mensen die lenen hebben dat bedrag niet op zak, dus lopen ook geen rente mis, maar betalen enkel die rente.
Iets anders is als mensen het geld niet hebben, maar daar gaat de discussie niet over.
Heb je gelijk in, alles kost geld idd, maar ik zie dat geleende geld + rente als extra vaste lasten + de afschrijving. Dan betaal je jarenlang voor iets wat ook nog elk jaar minder waard wordt en afschrijving heeft, en nadat je de schuld hebt afgelost heb je eindelijk datgene in je bezit...................................wat de helft minder waard is geworden.....het jaar daarop maar weer een lening afsluiten dan voor de volgende auto?En ga niet over rente beginnen, want alles kost geld. Rente kost geld, maar afschrijving op een auto kost ook geld. Dat is toch ook geen reden om hem te laten staan?
Het product van het reisbureau koop ik idd. Datgene wat ik daarvoor betaal is ook daadwerkelijk hetgeen ik ervoor betaal en geen cent meer.Audi6 schreef:Andere mensen doen ook waar ze zin in hebben. Zij kopen liever niet een product van een reisbureau (een reis naar Egypte), maar een product van de bank (een lening), terwijl zij jaarlijks genoeg hebben aan één fietsvakantie.Bas Aalbers schreef:We gaan 3x per jaar op vakantie naar het warme Egypte, en we nemen het er lekker van en doen waar we zin in hebben.
Niet kwaad bedoeld maar heb nu pijn in m'n buik van het lachen!Stéphane schreef:Je kunt ook gewoon 2,5 jaar niet op vakantie gaan en dan je motor laten ploffen. Heb je ook veel plezier van
Dit is vrees ik een verschil in inzicht?Bas Aalbers schreef:Het product van de bank leen je....dat koop je niet ( je hebt het geld er immers niet voor), en uiteindelijk betaal je meer terug als dat je daadwerkelijk ook uit hebt kunnen geven. :idea:
Ik snap waarom je dat zegt. Het is een heel lang verhaal, maar het komt er op neer, dat we toen een lot uit de loterij hadden met dat nieuwbouwhuis, maar eigenlijk in onze situatie net iets te vroeg kwam. We konden het maar net betalen toendertijd maar hebben het toch gedaan. Geloof me...als ik het heeeeele verhaal zou gaan vertellen geef je me groot gelijkallen schreef:
@Bas: Een duur huis kopen en uitgaan met het geld dat je krijgt voor het inleveren van lege flessen is niet boven je stand leven? Wat als het inkomen van een van jullie beiden was weggevallen voor een maandje of 6?
We hebben het hier toch over prive?allen schreef:
Dit is vrees ik een verschil in inzicht?
Als ik 35.000 leen voor een dure auto, over 3 jaar 9.000 euro rente betaal en deze opvoer aan de zaak kost dit mij netto geen 9.000 euro. Voorts wil dat niet zeggen dat ik die 35.000 niet heb, maar dat ik daarmee makkelijk meer geld kan maken dan die 9.000 euro rentekosten. :idea:
allen schreef: Verdienen doe je nooit echt op een huis als je er maar een hebt omdat je bij verkoop weer in een ander huis moet die net zo hard is meegestegen.
Helemaal mee eens.Rico v Velzen schreef: Wil er geen familiedrama van maken in dit draadje, maar wat ik er wel mee wil zeggen is dat als je nog op een leeftijd bent dat je kunt genieten van de dingen die je leukt vind je dat ook moet doen.
Als je dat van eigen geld wil doen of van geleend geld is niet zo relevant.
Stel dat je nu graag in een Porsche wilt rijden.. en daar kom je 20000 euro voor te kort. maar nu kun je er nog van genieten.. met een duw in de rug van de bank.. of anders, je eigen spaarreserve.. DOE dat dan..
Want als magere hein op de deur staat te bonken is het allemaal te laat.
Met deze stelling ben ik het wel eens. Je moet genieten terwijl je leeft en niet alles op sparen tot je begint weg te rotten...Rico v Velzen schreef:Precies je kunt pas cashen op leeftijd en dan een huur(service)flat induiken.. dan ben je oud en grijs, heb je 2 hartaanvallen achter de rug en is je enige interesse in een auto nog hoe makkelijk de in en uitstap is :twisted:
Want als magere hein op de deur staat te bonken is het allemaal te laat.
Even daarop voortbordurend: de kosten van het (leen)product is niks meer of minder dan alleen die rente. De aflossing is geen kostenpost, dat is gewoon geld dat je spaart, alleen dan omgekeerd.Audi6 schreef:Nee, het product van de bank koop je. Je krijgt een som geld in handen en de aankoopprijs van dat product van de bank (feitelijk: het eerder kunnen beschikken over je eigen geld!) heet "rente". De aankoopprijs wordt, in tegenstelling tot bij sommige andere producten, niet direct betaald, maar periodiek in de toekomst. Als je de rentelasten makkelijk kunt opbrengen, als alternatief voor andere bestedingsvormen van je inkomen (restaurantbezoek? sigaretten? 2x per jaar op wintersport?), dan kun je het product dat de bank je aanbiedt dus wel betalen, je hebt het geld er voor.
Gebruikers op dit forum: EvdP en 3 gasten