BMW E36 M3 GT
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Vanavond maar weer eens een ritje gemaakt, bizar gewoon dat ik me niet kan inhouden. Kan een tijdje rustig rijden maar het is puur uitstellen van het "los gaan"... Eenmaal op dreef had ik toch wel een paar keer wat minder zicht in de spiegels, oke het is niet goed maar kon het niet laten met nog 1mm te gaan op de achterbandjes. Blijft toch gaaf hoor, starten, 20km warmrijden en dan gewoon vol op het gas wanneer er ruimte op de weg is.
Had helaas geen telefoon bij me anders had ik de 100-200 meting in 3/4 kunnen doen. Alleen gaat ie toch wel een stuk rapper van zn plek dan met passagier zeg. Denk dat mijn drukgroep niet de sterkste is want gassen in neutraal en vervolgens wegrijden met 4000rpm ofzo is slippen van de koppeling. Zet ik m echter op 2500rpm voor het rode licht dan ben ik wel serieus rap weg, heb vanavond wel een keertje 0-100 binnen 6 seconden gedaan, althans zo voelde het wel.
Binnenkort (hopelijk dit weekend) maar eens langs Bas Roos om hem een stukje te laten rijden en horen wat hij ervan vind, wat er niet helemaal 100% is en waar we nog kunnen verbeteren (powerflex/rubbers, koppeling, aandrijflijn etc). Zit toch wel een klein beetje speling op hier en daar, is niet erg maar nog fijner als het eruit is, alsof er 0km op de teller zou staan ipv 128.000
Had helaas geen telefoon bij me anders had ik de 100-200 meting in 3/4 kunnen doen. Alleen gaat ie toch wel een stuk rapper van zn plek dan met passagier zeg. Denk dat mijn drukgroep niet de sterkste is want gassen in neutraal en vervolgens wegrijden met 4000rpm ofzo is slippen van de koppeling. Zet ik m echter op 2500rpm voor het rode licht dan ben ik wel serieus rap weg, heb vanavond wel een keertje 0-100 binnen 6 seconden gedaan, althans zo voelde het wel.
Binnenkort (hopelijk dit weekend) maar eens langs Bas Roos om hem een stukje te laten rijden en horen wat hij ervan vind, wat er niet helemaal 100% is en waar we nog kunnen verbeteren (powerflex/rubbers, koppeling, aandrijflijn etc). Zit toch wel een klein beetje speling op hier en daar, is niet erg maar nog fijner als het eruit is, alsof er 0km op de teller zou staan ipv 128.000
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Tijd voor het eerste filmpje, zit niet alles in wat ik wilde doen maar het was een beetje druk overal voor een mooie powerslide met rookgordijn erachter, alle grote parkeerplaatsen waren nog vol, komt de volgende keer wel.
Gisteravond ook nog wat opgenomen maar was allemaal te donker, streetrace tegen een 325i touring en een sprintje 0 naar 270 moet ik nog een keer opnieuw doen bij daglicht.
[img::]http://sjaro.speed.planet.nl/crap/M3GTburn.jpg[/img]
http://home.planet.nl/~sjaro/BMW_E36M3GT_Knot.wmv
Gisteravond ook nog wat opgenomen maar was allemaal te donker, streetrace tegen een 325i touring en een sprintje 0 naar 270 moet ik nog een keer opnieuw doen bij daglicht.
[img::]http://sjaro.speed.planet.nl/crap/M3GTburn.jpg[/img]
http://home.planet.nl/~sjaro/BMW_E36M3GT_Knot.wmv
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ik weet nog wel dat je een keer zei: Als ik een E39 M5 heb, dan zal ik weleens laten zien hoe het allemaal moet. Nu heb je een M3 en ik vind het eerlijk gezegd tegenvallen. Meen ik serieus.
Je roept in vrijwel iedere post dat je niet op droog zou driften, waarom nu wel dan?
Ik had een wat stijlvoller filmpje gemaakt als ik jou was. Nu krijg je natuurlijk weer een berg reacties over je heen en moet je je telkens verdedigen (met weerloze argumenten zoals: 'ik reed toch niet, bla bla'. Ik hoop dat je me een beetje begrijpt want het is geen aanval op je, maar gewoon wat ik hardop zou zeggen als iemand mij om mijn mening vroeg.
Ow en filmtechnisch: de intro had allemaal wel wat vlotter gemogen, zoals uitzoemen van BMW logo enzo, en de toerenteller. Duurt allemaal vrij lang (MTV zou het te kort doen, maar ergens er tussenin zit de gulden middenweg).
Maar ik kijk wél uit naar de volgende filmpjes! Begrijp me niet verkeerd.
Je roept in vrijwel iedere post dat je niet op droog zou driften, waarom nu wel dan?
Ik had een wat stijlvoller filmpje gemaakt als ik jou was. Nu krijg je natuurlijk weer een berg reacties over je heen en moet je je telkens verdedigen (met weerloze argumenten zoals: 'ik reed toch niet, bla bla'. Ik hoop dat je me een beetje begrijpt want het is geen aanval op je, maar gewoon wat ik hardop zou zeggen als iemand mij om mijn mening vroeg.
Ow en filmtechnisch: de intro had allemaal wel wat vlotter gemogen, zoals uitzoemen van BMW logo enzo, en de toerenteller. Duurt allemaal vrij lang (MTV zou het te kort doen, maar ergens er tussenin zit de gulden middenweg).
Maar ik kijk wél uit naar de volgende filmpjes! Begrijp me niet verkeerd.
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Het zijn gewoon de eerste driftjes die vastgelegd zijn, geen passagier dus valt wel mee, niet te vaak doen op droog dat klopt. Het kan nog veel gekker maar wilde juist alleen beelden van afgelegen terrein zonder overig verkeer. Het is wel zo dat ik deze graag heel wil houden en een E30 boeit me niks als ie over de kop de sloot in klapt, dus geef me nog even de tijd meer een te worden met de auto.
Als je die beelden eenmaal geschoten hebt is het niet meer te veranderen, ben geen expert om die beelden even te versnellen etc, gebruik standaard moviemaker dus daar kan je niet zoveel mee. Komen nog wel meer filmpjes aan hoor, wees niet bang.
Wat had je dan willen zien, driften met 100+? Heb ik de eerste dag al gedaan toen ik de auto had, in de regen maar niet vastgelegd. Je weet zelf wel dat ik geen beginner ben toch? De Adje/afrit video komt er binnenkort heus wel aan hoor
Als je die beelden eenmaal geschoten hebt is het niet meer te veranderen, ben geen expert om die beelden even te versnellen etc, gebruik standaard moviemaker dus daar kan je niet zoveel mee. Komen nog wel meer filmpjes aan hoor, wees niet bang.
Wat had je dan willen zien, driften met 100+? Heb ik de eerste dag al gedaan toen ik de auto had, in de regen maar niet vastgelegd. Je weet zelf wel dat ik geen beginner ben toch? De Adje/afrit video komt er binnenkort heus wel aan hoor

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Nou dat bedoel ik een beetje, ik vind je qua rijder geen industrieterreindrifter meer inderdaad.
En waar ik wel een keer voor wil meegaan om te filmen is gewoon een mooie film met mooie locaties, niet eens om te driften, maar gewoon om de auto te laten 'stralen' zeg maar. Ik heb ook een groothoeklens voor mooie interieurbeelden tijdens het rijden. Doen we nog wel een keertje
En waar ik wel een keer voor wil meegaan om te filmen is gewoon een mooie film met mooie locaties, niet eens om te driften, maar gewoon om de auto te laten 'stralen' zeg maar. Ik heb ook een groothoeklens voor mooie interieurbeelden tijdens het rijden. Doen we nog wel een keertje

- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Dit was gewoon even afgelegen wat filmpjes schieten, vind het zelf ook kut, die stoepranden etc om daar precies tussen te gaan mikken voor combinatiedrifts, die 3% kans dat het fout gaat heb je met 2 velgen en ophanging al de schade van 2 complete E30's.
Op/Afritten doe ik dan liever maar daar zet je niet ff je maat met de camera eruit zegmaar.
Hou me aanbevolen voor dat soort filmpjes, ben zelf geen expert op dat gebied dus als je dat een keer wil doen graag! Mooiste is einde dit jaar als 2 dagen Papenburg achter de rug zijn, dan is het fanatieke driften even over en laat ik de ruit vervangen en delen van de auto overspuiten zodat ie helemaal strak is, poetsbeurtje en dan kan je mooie beelden schieten op de juiste lokaties.
Op/Afritten doe ik dan liever maar daar zet je niet ff je maat met de camera eruit zegmaar.
Hou me aanbevolen voor dat soort filmpjes, ben zelf geen expert op dat gebied dus als je dat een keer wil doen graag! Mooiste is einde dit jaar als 2 dagen Papenburg achter de rug zijn, dan is het fanatieke driften even over en laat ik de ruit vervangen en delen van de auto overspuiten zodat ie helemaal strak is, poetsbeurtje en dan kan je mooie beelden schieten op de juiste lokaties.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Leuk filmpje hoor!
Die burn-outs hoeven van mij niet zo, maar voor ieder wat wils natuurlijk
Tip voor de cameraman in de auto, probeer de camera tijdens het rijden met 2 handen rechtsbovenin bij voorraam, dak en voorstijl te klemmen. Dan krijg je veel rustigere beelden tijdens filmen vanuit de auto. Een statief tussen de voorstoelen is nog mooier, maar snap ook wel dat niet alles beschikbaar is 8)
Ga zo door!
Die burn-outs hoeven van mij niet zo, maar voor ieder wat wils natuurlijk

Tip voor de cameraman in de auto, probeer de camera tijdens het rijden met 2 handen rechtsbovenin bij voorraam, dak en voorstijl te klemmen. Dan krijg je veel rustigere beelden tijdens filmen vanuit de auto. Een statief tussen de voorstoelen is nog mooier, maar snap ook wel dat niet alles beschikbaar is 8)
Ga zo door!
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Banden hadden nog 1mm te gaan en reed niet lekker meer in de regen dus weggooien is ook zonde, gebruik die laatste mm ook nog wel ff dan. Opvallend is dat ik die driftjes en 2 burnoutjes heb gedaan en dat heeft nog geeneens een hele millimeter gekost.ErikKramer schreef: Die burn-outs hoeven van mij niet zo, maar voor ieder wat wils natuurlijk![]()
Over de camera, zoiets had ik in mn astra, tijdje terug:
[img:640:480]http://sjaro.speed.planet.nl/crap/camera_astra.jpg[/img]
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/bmwM3 ... lerbak.jpg[/img]
Knot leuk filmpje, vooral de details. Wat is H&H motorsport ?
Knot leuk filmpje, vooral de details. Wat is H&H motorsport ?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Knot, even een goeie tip van mij. Investeer EUR 179,= in een nieuw M-sportstuur.
Heb je veel plezier van en ziet er prachtig uit. Geeft ook het gevoel in een nieuwe auto te zitten
DOEN !
Verder leuk in beeld gebracht. Mis alleen wat leuke tellerfilmpjes, van 0-100 en 100-200 !
Heb je veel plezier van en ziet er prachtig uit. Geeft ook het gevoel in een nieuwe auto te zitten
DOEN !
Verder leuk in beeld gebracht. Mis alleen wat leuke tellerfilmpjes, van 0-100 en 100-200 !
Laatst gewijzigd door Macboy op 06 jun 2006, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Rico, H&H is de auto geweest voor een andere chip en wijzerplaten, standaard loopt het tot 280, en met de revlimiter op 7900rpm kan ie 290 halen vandaar. Ik heb m er nog niet in gehad, rij met de standaard computer, misschien gebruik ik m einde dit jaar want met driften is het niet zo lekker om hoog in toeren te blijven hakken.
Dat andere stuur, is dat het MTech II stuur? (anders linkje/foto?) Hij is wel lekker origineel zo maar ook ik vind het stuur iets te groot.
Dat andere stuur, is dat het MTech II stuur? (anders linkje/foto?) Hij is wel lekker origineel zo maar ook ik vind het stuur iets te groot.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
[img:640:427]http://www.turnermotorsport.com/image/i ... l_2_lg.jpg[/img]
dis het M-stuur met alcantara (mooiste natuurlijk icm je GT). en anders heeft ie gewoon leer:
[img:640:480]http://www.bmwmotorsports.org/crew/ucre ... mwheel.jpg[/img]
dis het M-stuur met alcantara (mooiste natuurlijk icm je GT). en anders heeft ie gewoon leer:
[img:640:480]http://www.bmwmotorsports.org/crew/ucre ... mwheel.jpg[/img]