Advies alarm.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen Bosman

Advies alarm.

Bericht door Jeroen Bosman » 01 jun 2006, 22:43

Momenteel ben ik aan het kijken voor een autoalarm met een voertuig volg systeem , ik kom hierbij uit op 2 site’s ;

http://www.retrosat.nl/45/

http://www.mobilered.nl/

Heeft iemand ervaringen en/of tips hierover?

Andre

Bericht door Andre » 01 jun 2006, 23:12

http://www.avl.tm/

Geen ervaring en dat hoef ik ook niet.

als ik een alarm wil bepaal ik dat zelf wel die opdringerij van de verzekeringen komt me de strot uit. Wel de premies vangen en dan mensen dwingen tot deze systemen en op extra op kosten jagen.

Bah.

Knot

Bericht door Knot » 01 jun 2006, 23:14

En ze weten precies waar je rijdt en ook nog hoe rap het gaat, dat is het vervelende daaraan.

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2006, 23:56

Lol

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 02 jun 2006, 14:43

Dat op extra kosten jagen valt enorm mee, de installateur/alarmcentrale uit mijn eerste linkje kost niets, zojuist contact gehad en ipv €299 voor het systeem, blijkt het dus €0 te zijn. De laatste €299 wordt dus ook opgepakt door de verzekeringmaatschappij!

Enige waar ze me op pakken is de installatie, die zit er dus niet bij in. En de aansluiting en het lidmaatschap natuurlijk…. Dat is wel vrij duur (€300 per jaar) echter de verzekeringmaatschappij verlaagt de premie weer als ik dat ding erin heb. Maar ik vraag me af of het enig toegevoegde waarde had.. ik dacht dat er hier een aantal bezoekers kwamen die zo’n installatie ook hebben en wat tips hadden.

Dat ze precies weten waar ik rij, tja.. dat is de opzet van het systeem. Mijn plas wordt er niet lauw van in ieder geval. Trouwens datzelfde probleem heb je met je mobiele telefoon…
Lullig is dat ze idd kunnen zien dat als je hem klapt dat het evt te rap ging, maar dat achterhalen kunnen ze ook wel zonder zo’n ding.

RVV

Bericht door RVV » 02 jun 2006, 14:56

Jeroen welke auto moet het systeem in ? Verplicht vanwege de verzekering ?

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 02 jun 2006, 19:45

Ze stellen het niet zo zeer verplicht, echter hanteren ze een hogere premie en een eigen risico als ik het niet instaleer… Komt erop neer dat indien ik hiervoor ga, ik op jaarbasis €140 meer betaal dan wanneer ik de verhoogde premie accepteer. En dan moet er niets gebeuren anders kom ik duurder uit door het eigen risico.

Ik doe het maar, heb ik tenminste wat voor mijn centen..

Andre

Bericht door Andre » 02 jun 2006, 20:01

nou ik zou het niet doen. Never.

Ik laat mijn aankoop van auto hier zelfs door beinvloeden. Als een csl klasse 4 of 5 moet hoef ik hem niet. Als een porsche klasse 4 of 5 moet hoef ik hem ook. Ik heb niks te verbergen. Maar ik moet die opdringerij niet. Strijkt recht tegen mijn haren in.

Dan maar geen dure of nieuwe auto s meer. Ik wou dat meer mensen zo denken. Dan kan de autobranche zich nog even achter de oren krabben met die verzekering plichten en de verzekeraars er op aanspreken. Zijn de premies omlaag gegaan sindsdien die systemen er zijn nou 200 euro korting op een premie met klasse 4 of 5 poeh he daar knapt mijn bankrekening echt van op. Nee dan moeten de premies echt drastisch omlaag nee dat kan niet, want dan kunnen die in marmeren opgetrokken gebouwen niet betaald worden. Verzekeraars zijn de grootste boeven op deze aarde en als ze er onderuit kunnen kruipen en daar kan ik genoeg verhalen van dan schuwen ze dat niet.
Ik koop ik me liever een knappe race auto voor het geld das toch onverzekerd en geen bpm.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 jun 2006, 13:29

Andre mee eens. Nu bedenk ik me wel dat wij in onze branche ook vermogens aan verzxekeringen betalen, die premies zijn enorm omhoog gegaan ivm diefstallen/overvallen bij juweliers in 't westen waar enorme $$$$ is buitgemaakt.

Kortweg wil ik zeggen: De verzekeraars zijn niet ahelemaal lleen schuldig aan die hoge premies en klasse 3/4/5.

De basis is de criminaliteit in dit kutlandje.(en in andere landen ook)

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2006, 13:48

Ik ben het ook met je eens, maar als je geen keus hebt, moet je het jezelf dan ontzeggen ? Geen verzekeringmaatschappij die daar van wakker ligt. Het alternatief is een WA verzekering. Maar dan moet je risico's durven nemen. Vrijwillig zou ik het nooit nemen. Ik heb veel geluk gehad.

Andre

Bericht door Andre » 03 jun 2006, 13:52

Rico klopt maar ik gebruik auto s anders dan jij. Ik ontzeg me eigenlijk helemaal niks een e36 m3 met airbox kan het mij ook wel doen in principe. Dan heb je geen problemen.

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2006, 15:07

Andre blijft lastige materie :|, het is en blijft kut en eerlijk gezegd zou ik denk ik ook geen auto kopen als er klasse 4/5 op moest. Krijg net de papieren binnen, 75% no claim korting 1260 euro met klasse 3 :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2006, 15:29

Robin schreef:Andre mee eens. Nu bedenk ik me wel dat wij in onze branche ook vermogens aan verzxekeringen betalen, die premies zijn enorm omhoog gegaan ivm diefstallen/overvallen bij juweliers in 't westen waar enorme $$$$ is buitgemaakt.

Kortweg wil ik zeggen: De verzekeraars zijn niet ahelemaal lleen schuldig aan die hoge premies en klasse 3/4/5.

De basis is de criminaliteit in dit kutlandje.(en in andere landen ook)
Robin in mijn branche betalen we de laagste premies van de hele detailhandel.

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 03 jun 2006, 15:56

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan war je woont, ik woon in Amsterdam. Dat is al niet de goedkoopste plaats om te wonen qua verzekering natuurlijk en heb ook nog eens geen garage.

Maar welke bezwaren zijn er dan om zo’n systeem te nemen? Met een druk op de knop weten ze waar de auto is, lijkt mij wel handig toch? Wat ik eruit begrijp is dat ze je bellen als het alarm afgaat om na te gaan of je het zelf niet bent, vervolgens de politie alarmeren en zelfs de auto stop kunnen zetten.

Lijkt mij reuze handig?

Die data die ze verzamelen waar ik allemaal naar toe rij wens ik ze veel plezier mee…of met welke snelheid dat gaat, lijkt me onwaarschijnlijk dat je dat soort data doorspeelt aan justitie.

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2006, 16:18

ja het lijkt wel mee te vallen denk je dan, ik zeg ook eerlijk dat ik wat makkelijker praten heb met de auto dagelijks in zicht of in een afgesloten garage. in een gebied waar er relatief weinig risico is.

Maar bedenk wel dat dit nog maar het begin is, juist justitie vind het prachtig dat auto's verplicht worden uitgerust met dit systeem, zie het als een mooi test case. Eerst alle dure snelle auto's onder GPS controle, slaat het aan, groot succes dan staat niets in de weg om dit verplicht door te voeren op alle casco verzekerde auto's, en laatste stap alle auto's die rondrijden.

En dan heeft Koos Spee het ultieme machtsmiddel in handen, direct altijd iedere auto op snelheid kunnen cotroleren, doe je gek dan kunnen ze je op afstand staande houden. Je krijgt on line in de auto de bekeuring binnen. De angst om nog maar een kilometer te hard rijden slaat om het hard. Onze hobby word ons langzamerhand afgepakt.

Ik geef het nog 10 jaar en dan zitten we allemaal aan een tracking systeem overheidswege in de auto. Wie er nu aan mee werkt slaat zichzelf straks voor de kop.

Trouwens het systeem is zeker niet fool proof, ik vind het persoonlijk een dood eng idee dat iemand elders met 1 druk op de knop jou auto kan stilzetten :|

Het zuigt aan alle kanten, en wat je denkt dat een voordeel is, is in de praktijk een nagel aan onze autoliefhebberij doodskist.

Ik heb als laatste persoon de M3 met klasse 3 kunnen verzekeren, omdat de verzekeringsmaatschappij zijn web site niet up to date had, mijn tussenpersoon kon dat aantonen en de verzekerings maatschappij erkende de fout en gunde toch nog een klasse 3. Had dit niet gekund dan had ik de M3 denk ik niet gekocht.

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2006, 16:51

Hele andere vraag, kun je ook een verzekering afsluiten bij een duitse of andere europese verzekeraar voor een auto ? Of ben je verplicht om zaken te doen met een Nederlandse verzekeraar ? Open markt ed. moet het toch mogelijk maken ?

Andre

Bericht door Andre » 03 jun 2006, 18:45

Auto valt met track en trace nog steeds te stelen. De echte auto dieven rijden een kar om je auto heen met een laag materiaal in het omhulsel van de kar waar geen signaal door komt. En de centrale denkt dat ie nog op zijn plaats staat.

Het is wat rico zegt bannen die troep. Je krijgt er later spijt van.

We kunnen nog even verder denken. Garantie bepalingen van fabrikanten die hierdoor ook kunnen zien waar jij met je auto bent geweest. Een km op circuit en garantie weg bijv.

Ik meen het. Ik stel mijn aankoop hier gewoon op in. Voordat ik ook maar naar wat anders kijk check ik eerst mijn verzekering agent als ik deze auto zonder track en trace systeem kan verzekeren. Zo niet belt dre de dealer en zegt keihard de koop gaat door. Dealer zegt waarom niet. Dre verzekering zegt track en trace verplicht. Oant moarn prettige dag en tabee next.

Als dit vaker voorkomt dan zal de automobiel branche hierop moeten inspringen en met verzekeraars om de tafel moeten.

Marc R

Bericht door Marc R » 03 jun 2006, 19:12

Weet je wat ik me afvraag:

De meeste verzekeraars waar je zaken mee doet werken europees dus over heel europa.

Wat ik eens tegen mijn tussenpersoon gezegd heb is dat een duitser die een RS4 koopt helemaal geen alarm klasse 4 of 5 hoeft te hebben en die kan heel geschikt verzekerd zijn bij de maatschappij waar ik ook bij loop.

Maar omdat ik nederlander ben moet ik (verzekerd bij DEZELFDE maatschappij) WEL een klase 4 of 5 hebben.

RA-RA..... :x

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2006, 21:04

Hammer dat komt omdat de nederlandse markt omdat ie klein is een mooie is om te testen.

Marc R

Bericht door Marc R » 04 jun 2006, 19:50

K*TBENDE hier.......(sorry voor mijn taalgebruik :evil: )

Plaats reactie