Advies alarm.
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Advies alarm.
Momenteel ben ik aan het kijken voor een autoalarm met een voertuig volg systeem , ik kom hierbij uit op 2 site’s ;
http://www.retrosat.nl/45/
http://www.mobilered.nl/
Heeft iemand ervaringen en/of tips hierover?
http://www.retrosat.nl/45/
http://www.mobilered.nl/
Heeft iemand ervaringen en/of tips hierover?
-
- Berichten: 11392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
http://www.avl.tm/
Geen ervaring en dat hoef ik ook niet.
als ik een alarm wil bepaal ik dat zelf wel die opdringerij van de verzekeringen komt me de strot uit. Wel de premies vangen en dan mensen dwingen tot deze systemen en op extra op kosten jagen.
Bah.
Geen ervaring en dat hoef ik ook niet.
als ik een alarm wil bepaal ik dat zelf wel die opdringerij van de verzekeringen komt me de strot uit. Wel de premies vangen en dan mensen dwingen tot deze systemen en op extra op kosten jagen.
Bah.
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Dat op extra kosten jagen valt enorm mee, de installateur/alarmcentrale uit mijn eerste linkje kost niets, zojuist contact gehad en ipv €299 voor het systeem, blijkt het dus €0 te zijn. De laatste €299 wordt dus ook opgepakt door de verzekeringmaatschappij!
Enige waar ze me op pakken is de installatie, die zit er dus niet bij in. En de aansluiting en het lidmaatschap natuurlijk…. Dat is wel vrij duur (€300 per jaar) echter de verzekeringmaatschappij verlaagt de premie weer als ik dat ding erin heb. Maar ik vraag me af of het enig toegevoegde waarde had.. ik dacht dat er hier een aantal bezoekers kwamen die zo’n installatie ook hebben en wat tips hadden.
Dat ze precies weten waar ik rij, tja.. dat is de opzet van het systeem. Mijn plas wordt er niet lauw van in ieder geval. Trouwens datzelfde probleem heb je met je mobiele telefoon…
Lullig is dat ze idd kunnen zien dat als je hem klapt dat het evt te rap ging, maar dat achterhalen kunnen ze ook wel zonder zo’n ding.
Enige waar ze me op pakken is de installatie, die zit er dus niet bij in. En de aansluiting en het lidmaatschap natuurlijk…. Dat is wel vrij duur (€300 per jaar) echter de verzekeringmaatschappij verlaagt de premie weer als ik dat ding erin heb. Maar ik vraag me af of het enig toegevoegde waarde had.. ik dacht dat er hier een aantal bezoekers kwamen die zo’n installatie ook hebben en wat tips hadden.
Dat ze precies weten waar ik rij, tja.. dat is de opzet van het systeem. Mijn plas wordt er niet lauw van in ieder geval. Trouwens datzelfde probleem heb je met je mobiele telefoon…
Lullig is dat ze idd kunnen zien dat als je hem klapt dat het evt te rap ging, maar dat achterhalen kunnen ze ook wel zonder zo’n ding.
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Ze stellen het niet zo zeer verplicht, echter hanteren ze een hogere premie en een eigen risico als ik het niet instaleer… Komt erop neer dat indien ik hiervoor ga, ik op jaarbasis €140 meer betaal dan wanneer ik de verhoogde premie accepteer. En dan moet er niets gebeuren anders kom ik duurder uit door het eigen risico.
Ik doe het maar, heb ik tenminste wat voor mijn centen..
Ik doe het maar, heb ik tenminste wat voor mijn centen..
-
- Berichten: 11392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
nou ik zou het niet doen. Never.
Ik laat mijn aankoop van auto hier zelfs door beinvloeden. Als een csl klasse 4 of 5 moet hoef ik hem niet. Als een porsche klasse 4 of 5 moet hoef ik hem ook. Ik heb niks te verbergen. Maar ik moet die opdringerij niet. Strijkt recht tegen mijn haren in.
Dan maar geen dure of nieuwe auto s meer. Ik wou dat meer mensen zo denken. Dan kan de autobranche zich nog even achter de oren krabben met die verzekering plichten en de verzekeraars er op aanspreken. Zijn de premies omlaag gegaan sindsdien die systemen er zijn nou 200 euro korting op een premie met klasse 4 of 5 poeh he daar knapt mijn bankrekening echt van op. Nee dan moeten de premies echt drastisch omlaag nee dat kan niet, want dan kunnen die in marmeren opgetrokken gebouwen niet betaald worden. Verzekeraars zijn de grootste boeven op deze aarde en als ze er onderuit kunnen kruipen en daar kan ik genoeg verhalen van dan schuwen ze dat niet.
Ik koop ik me liever een knappe race auto voor het geld das toch onverzekerd en geen bpm.
Ik laat mijn aankoop van auto hier zelfs door beinvloeden. Als een csl klasse 4 of 5 moet hoef ik hem niet. Als een porsche klasse 4 of 5 moet hoef ik hem ook. Ik heb niks te verbergen. Maar ik moet die opdringerij niet. Strijkt recht tegen mijn haren in.
Dan maar geen dure of nieuwe auto s meer. Ik wou dat meer mensen zo denken. Dan kan de autobranche zich nog even achter de oren krabben met die verzekering plichten en de verzekeraars er op aanspreken. Zijn de premies omlaag gegaan sindsdien die systemen er zijn nou 200 euro korting op een premie met klasse 4 of 5 poeh he daar knapt mijn bankrekening echt van op. Nee dan moeten de premies echt drastisch omlaag nee dat kan niet, want dan kunnen die in marmeren opgetrokken gebouwen niet betaald worden. Verzekeraars zijn de grootste boeven op deze aarde en als ze er onderuit kunnen kruipen en daar kan ik genoeg verhalen van dan schuwen ze dat niet.
Ik koop ik me liever een knappe race auto voor het geld das toch onverzekerd en geen bpm.
-
- Berichten: 54983
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Andre mee eens. Nu bedenk ik me wel dat wij in onze branche ook vermogens aan verzxekeringen betalen, die premies zijn enorm omhoog gegaan ivm diefstallen/overvallen bij juweliers in 't westen waar enorme $$$$ is buitgemaakt.
Kortweg wil ik zeggen: De verzekeraars zijn niet ahelemaal lleen schuldig aan die hoge premies en klasse 3/4/5.
De basis is de criminaliteit in dit kutlandje.(en in andere landen ook)
Kortweg wil ik zeggen: De verzekeraars zijn niet ahelemaal lleen schuldig aan die hoge premies en klasse 3/4/5.
De basis is de criminaliteit in dit kutlandje.(en in andere landen ook)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin in mijn branche betalen we de laagste premies van de hele detailhandel.Robin schreef:Andre mee eens. Nu bedenk ik me wel dat wij in onze branche ook vermogens aan verzxekeringen betalen, die premies zijn enorm omhoog gegaan ivm diefstallen/overvallen bij juweliers in 't westen waar enorme $$$$ is buitgemaakt.
Kortweg wil ik zeggen: De verzekeraars zijn niet ahelemaal lleen schuldig aan die hoge premies en klasse 3/4/5.
De basis is de criminaliteit in dit kutlandje.(en in andere landen ook)
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan war je woont, ik woon in Amsterdam. Dat is al niet de goedkoopste plaats om te wonen qua verzekering natuurlijk en heb ook nog eens geen garage.
Maar welke bezwaren zijn er dan om zo’n systeem te nemen? Met een druk op de knop weten ze waar de auto is, lijkt mij wel handig toch? Wat ik eruit begrijp is dat ze je bellen als het alarm afgaat om na te gaan of je het zelf niet bent, vervolgens de politie alarmeren en zelfs de auto stop kunnen zetten.
Lijkt mij reuze handig?
Die data die ze verzamelen waar ik allemaal naar toe rij wens ik ze veel plezier mee…of met welke snelheid dat gaat, lijkt me onwaarschijnlijk dat je dat soort data doorspeelt aan justitie.
Maar welke bezwaren zijn er dan om zo’n systeem te nemen? Met een druk op de knop weten ze waar de auto is, lijkt mij wel handig toch? Wat ik eruit begrijp is dat ze je bellen als het alarm afgaat om na te gaan of je het zelf niet bent, vervolgens de politie alarmeren en zelfs de auto stop kunnen zetten.
Lijkt mij reuze handig?
Die data die ze verzamelen waar ik allemaal naar toe rij wens ik ze veel plezier mee…of met welke snelheid dat gaat, lijkt me onwaarschijnlijk dat je dat soort data doorspeelt aan justitie.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
ja het lijkt wel mee te vallen denk je dan, ik zeg ook eerlijk dat ik wat makkelijker praten heb met de auto dagelijks in zicht of in een afgesloten garage. in een gebied waar er relatief weinig risico is.
Maar bedenk wel dat dit nog maar het begin is, juist justitie vind het prachtig dat auto's verplicht worden uitgerust met dit systeem, zie het als een mooi test case. Eerst alle dure snelle auto's onder GPS controle, slaat het aan, groot succes dan staat niets in de weg om dit verplicht door te voeren op alle casco verzekerde auto's, en laatste stap alle auto's die rondrijden.
En dan heeft Koos Spee het ultieme machtsmiddel in handen, direct altijd iedere auto op snelheid kunnen cotroleren, doe je gek dan kunnen ze je op afstand staande houden. Je krijgt on line in de auto de bekeuring binnen. De angst om nog maar een kilometer te hard rijden slaat om het hard. Onze hobby word ons langzamerhand afgepakt.
Ik geef het nog 10 jaar en dan zitten we allemaal aan een tracking systeem overheidswege in de auto. Wie er nu aan mee werkt slaat zichzelf straks voor de kop.
Trouwens het systeem is zeker niet fool proof, ik vind het persoonlijk een dood eng idee dat iemand elders met 1 druk op de knop jou auto kan stilzetten
Het zuigt aan alle kanten, en wat je denkt dat een voordeel is, is in de praktijk een nagel aan onze autoliefhebberij doodskist.
Ik heb als laatste persoon de M3 met klasse 3 kunnen verzekeren, omdat de verzekeringsmaatschappij zijn web site niet up to date had, mijn tussenpersoon kon dat aantonen en de verzekerings maatschappij erkende de fout en gunde toch nog een klasse 3. Had dit niet gekund dan had ik de M3 denk ik niet gekocht.
Maar bedenk wel dat dit nog maar het begin is, juist justitie vind het prachtig dat auto's verplicht worden uitgerust met dit systeem, zie het als een mooi test case. Eerst alle dure snelle auto's onder GPS controle, slaat het aan, groot succes dan staat niets in de weg om dit verplicht door te voeren op alle casco verzekerde auto's, en laatste stap alle auto's die rondrijden.
En dan heeft Koos Spee het ultieme machtsmiddel in handen, direct altijd iedere auto op snelheid kunnen cotroleren, doe je gek dan kunnen ze je op afstand staande houden. Je krijgt on line in de auto de bekeuring binnen. De angst om nog maar een kilometer te hard rijden slaat om het hard. Onze hobby word ons langzamerhand afgepakt.
Ik geef het nog 10 jaar en dan zitten we allemaal aan een tracking systeem overheidswege in de auto. Wie er nu aan mee werkt slaat zichzelf straks voor de kop.
Trouwens het systeem is zeker niet fool proof, ik vind het persoonlijk een dood eng idee dat iemand elders met 1 druk op de knop jou auto kan stilzetten

Het zuigt aan alle kanten, en wat je denkt dat een voordeel is, is in de praktijk een nagel aan onze autoliefhebberij doodskist.
Ik heb als laatste persoon de M3 met klasse 3 kunnen verzekeren, omdat de verzekeringsmaatschappij zijn web site niet up to date had, mijn tussenpersoon kon dat aantonen en de verzekerings maatschappij erkende de fout en gunde toch nog een klasse 3. Had dit niet gekund dan had ik de M3 denk ik niet gekocht.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 11392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Auto valt met track en trace nog steeds te stelen. De echte auto dieven rijden een kar om je auto heen met een laag materiaal in het omhulsel van de kar waar geen signaal door komt. En de centrale denkt dat ie nog op zijn plaats staat.
Het is wat rico zegt bannen die troep. Je krijgt er later spijt van.
We kunnen nog even verder denken. Garantie bepalingen van fabrikanten die hierdoor ook kunnen zien waar jij met je auto bent geweest. Een km op circuit en garantie weg bijv.
Ik meen het. Ik stel mijn aankoop hier gewoon op in. Voordat ik ook maar naar wat anders kijk check ik eerst mijn verzekering agent als ik deze auto zonder track en trace systeem kan verzekeren. Zo niet belt dre de dealer en zegt keihard de koop gaat door. Dealer zegt waarom niet. Dre verzekering zegt track en trace verplicht. Oant moarn prettige dag en tabee next.
Als dit vaker voorkomt dan zal de automobiel branche hierop moeten inspringen en met verzekeraars om de tafel moeten.
Het is wat rico zegt bannen die troep. Je krijgt er later spijt van.
We kunnen nog even verder denken. Garantie bepalingen van fabrikanten die hierdoor ook kunnen zien waar jij met je auto bent geweest. Een km op circuit en garantie weg bijv.
Ik meen het. Ik stel mijn aankoop hier gewoon op in. Voordat ik ook maar naar wat anders kijk check ik eerst mijn verzekering agent als ik deze auto zonder track en trace systeem kan verzekeren. Zo niet belt dre de dealer en zegt keihard de koop gaat door. Dealer zegt waarom niet. Dre verzekering zegt track en trace verplicht. Oant moarn prettige dag en tabee next.
Als dit vaker voorkomt dan zal de automobiel branche hierop moeten inspringen en met verzekeraars om de tafel moeten.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Weet je wat ik me afvraag:
De meeste verzekeraars waar je zaken mee doet werken europees dus over heel europa.
Wat ik eens tegen mijn tussenpersoon gezegd heb is dat een duitser die een RS4 koopt helemaal geen alarm klasse 4 of 5 hoeft te hebben en die kan heel geschikt verzekerd zijn bij de maatschappij waar ik ook bij loop.
Maar omdat ik nederlander ben moet ik (verzekerd bij DEZELFDE maatschappij) WEL een klase 4 of 5 hebben.
RA-RA.....
De meeste verzekeraars waar je zaken mee doet werken europees dus over heel europa.
Wat ik eens tegen mijn tussenpersoon gezegd heb is dat een duitser die een RS4 koopt helemaal geen alarm klasse 4 of 5 hoeft te hebben en die kan heel geschikt verzekerd zijn bij de maatschappij waar ik ook bij loop.
Maar omdat ik nederlander ben moet ik (verzekerd bij DEZELFDE maatschappij) WEL een klase 4 of 5 hebben.
RA-RA.....

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Joost H., Mark 320iS, mark123 en 3 gasten