Sportmodus knop
- RVV
Sportmodus knop
Deze knop zie je straks op een Z4, maar ook een Opel Astra GTC heeft deze knop. Is dit een aanvulling of meer een gimmick ?
http://www.bmw.nl/nl/nl/index_narrowban ... tmode.html
http://www.bmw.nl/nl/nl/index_narrowban ... tmode.html
- Knot
Wat krijgen we nou, BMW steelt iets van Opel???
Natuurlijk niet, de M knop bestaat al wat langer natuurlijk, maar het werkt zeker. In mijn geval vind ik de gasreactie echt 10x beter, normaal berijk je dat alleen met chippen en zelfs dan heb je misschien niet zo'n snelle reactie (voor een turbodiesel met turbogat dan).
Natuurlijk niet, de M knop bestaat al wat langer natuurlijk, maar het werkt zeker. In mijn geval vind ik de gasreactie echt 10x beter, normaal berijk je dat alleen met chippen en zelfs dan heb je misschien niet zo'n snelle reactie (voor een turbodiesel met turbogat dan).
- Knot
- Knot
- Mathieu
En de nieuwe auto van louwieke heeft dat ook.
[img:159:71]http://www.audi.nl/media/index/home/mod ... rtknop.jpg[/img]
[img:159:71]http://www.audi.nl/media/index/home/mod ... rtknop.jpg[/img]
- Bert ///M3
- RVV
- Downforce Hans
Het is allemaal wel grappig die knopjes maar het kan alleen maar kapot gaan.
Een m5/m6 met een knop dat je ineens 100 pk meer hebt en met 50 verschillende standen kwa wegligging,van mij hoeft dat niet.
Gewoon een beest dat altijd klaar is om te presteren en waar je vanaf het eerste moment op je hoede moet zijn.
Niet instappen en dan eerst alles instellen en pas na een kwartier op pad,nee instappen en gaan als een V1.
En op het circuit alle hulpmiddelen uit en later met een natte rug en nog vol met adrenaline uitstappen.
Dat vind ik autorijden.
Grtz,Hans
Een m5/m6 met een knop dat je ineens 100 pk meer hebt en met 50 verschillende standen kwa wegligging,van mij hoeft dat niet.
Gewoon een beest dat altijd klaar is om te presteren en waar je vanaf het eerste moment op je hoede moet zijn.
Niet instappen en dan eerst alles instellen en pas na een kwartier op pad,nee instappen en gaan als een V1.
En op het circuit alle hulpmiddelen uit en later met een natte rug en nog vol met adrenaline uitstappen.
Dat vind ik autorijden.
Grtz,Hans

- Daniel
In mijn auto zit die sportknop ook, en het maakt het verschil tussen de 'comfort'-stand en de 'zo hard mogelijk'-stand. Er gebeurt dan ook nogal wat: de bak schakelt sneller, blijft langer in dezelfde versnelling, de stuurbekrachtiging wordt minder (stuurt dus zwaarder), de demping (Dynamic Drive) wordt harder en de gasrespons wordt sneller.
't is een manier om via de software het karakter van de auto op afroep enigszins te veranderen. Kan wel nuttig zijn, ik zou het niet al te prettig vinden als mijn auto altijd in sportmodus zou staan...dan is ie me veel te zenuwachtig om normaal mee te kunnen cruisen. Met 5k rpm in de eerste versnelling over de Amsterdamse grachten rammelen is niet al te prettig, dan pruttel ik liever met net 1000 toeren in zijn drie over de keien.
't is een manier om via de software het karakter van de auto op afroep enigszins te veranderen. Kan wel nuttig zijn, ik zou het niet al te prettig vinden als mijn auto altijd in sportmodus zou staan...dan is ie me veel te zenuwachtig om normaal mee te kunnen cruisen. Met 5k rpm in de eerste versnelling over de Amsterdamse grachten rammelen is niet al te prettig, dan pruttel ik liever met net 1000 toeren in zijn drie over de keien.
- Downforce Hans
Jij moet dus die auto in 1 of andere comfort stand zetten om over de gracht te kunnen cruisen.
Ik schakel gewoon naar zijn twee en geef weinig gas en ik doe het zelfde als jij,lekker cruisen.
Zonder knoppen in te hoeven drukken of andere dingen te doen.
Wil ik dan hard geef ik gewoon vol gas en weg ben ik zonder eerst allerlij handelingen te hoeven doen voor dat ik hem in de sport stand heb staan.
Grtz,Hans
Ik schakel gewoon naar zijn twee en geef weinig gas en ik doe het zelfde als jij,lekker cruisen.
Zonder knoppen in te hoeven drukken of andere dingen te doen.
Wil ik dan hard geef ik gewoon vol gas en weg ben ik zonder eerst allerlij handelingen te hoeven doen voor dat ik hem in de sport stand heb staan.
Grtz,Hans

- wjn
Waarschijnlijk vonden ze die 279 combinaties ook te veel van het goede bij BMW en hebben ze later die knop toegevoegd, waardoor alles in 1x op scherp staatHANZ06 schreef:Een m5/m6 met een knop dat je ineens 100 pk meer hebt en met 50 verschillende standen kwa wegligging,van mij hoeft dat niet.
Grtz,Hans

Maar een knop met een aantal standen (a la F430) lijkt me wel handig, kun je normaal lekker cruisen, in de regen ook optimaal (ondersteund) rijden en op het circuit ook optimaal blazen.
Eerlijk gezegd voor een Astra OPC o.i.d. vind ik zo'n knop overbodig (speelgoed).
- Louis
De RS4 heeft het inderdaad ook, en hij word wel heeeeel erg zenuwachtig hoor, je hoeft maar te kijken naar je pedaal en je schud alle kanten op
geeft wel een echt "hardcore" gevoel en dat icm. met een veeeel harder uitlaatgeluid maakt het wel extra spannend.
Ik weet niet of meer auto's het hebben dat wanneer je op een sportknop drukt, dat de uitlaat dan meer lawaai geeft, maar dat vind ik haast verplicht.

Ik weet niet of meer auto's het hebben dat wanneer je op een sportknop drukt, dat de uitlaat dan meer lawaai geeft, maar dat vind ik haast verplicht.