Heb jij schijt aan je passagiers?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Heb jij schijt aan je passagiers?

Bericht door Tom » 31 mei 2006, 23:02

Nav deze quote:
Rick schreef:Met mijn huidige auto (206) kom ik vrij vaak ruimte tekort, met name als er extra passagiers mee moeten.
Ik hoor dat wel vaker, dat mensen het niet prettig vinden als ze niet fatsoenlijk passagiers mee kunnen nemen. Een collega van mij wil ook graag een wat grotere auto zodat ie passagiers mee kan nemen. Die collega is getrouwd maar heeft verder geen kinderen... hun zitten 95% van de tijd met z'n tweeën in de auto (heeft nu een 3drs Megane uit 95 ofzo).

Als je toch geen kinderen hebt, je niet dagelijks grote kasten koopt bij de Ikea en het verder voor je werk niet nodig hebt, waarom dan rekening houden met je passagiers.
Mij maakt het namelijk ECHT geen flikker uit hoe ze achterin zitten. Al zitten ze opgevouwen. Vorige week nog drie passagiers in de Alfa gehad (best een lange rit). Nu staat zo'n Alfa niet bekend als ruimtewonder en 3 deurs is ook niet handig, maar ik houd er echt geen rekening mee.
Ben ik zo'n aso of valt dat wel mee? :lol:
Ik moet ook altijd lachen (huilen) als ik in een showroom rondloop en zo'n iemand eerst voorin gaat zitten en daarna achter zichzelf... om tegen de verkoper te zeggen 'goh wat ruim'... terwijl z'n vrouw ernaast staat met een kindje dat net uit de kinderwagen komt :lol:
Zolang ik geen grote dingen mee hoef te nemen, en geen kinderbuggies zal het mij aan m'n reet roesten, en die passagiers die dan een keer meerijden hebben pech dat ze ff lastig zitten. Zo groot is Nederland niet dat je uren in de auto zit.

(Ik kom gefrustreerd over ofniet? :twisted: )

RVV

Bericht door RVV » 31 mei 2006, 23:17

Wat doe je dan met een 330i ? (geintje) :-)

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 31 mei 2006, 23:28

Het zal mij ook een worst wezen hoe ze er bij zitten.Tis mijn auto en ze mogen blij zijn dat ze mee mogen :lol:

Hans

Bericht door Hans » 01 jun 2006, 07:10

Toen ik de topic titel zag dacht ik dat het om de rijstijl van de bestuurder ging. :twisted:

Knot

Bericht door Knot » 01 jun 2006, 09:35

De vectra's was het wel lekker dat je met 4 personen makkelijk in kon stappen als je erop uit ging. Nu heb ik de GTC en boeit het me niks, rij liefst met niemand achterin, en bijna nooit meer met 4 personen (wil mn eigen stoel ook niet verstellen/klappen).

Als ik al die kilometers mee zou moeten rijden wat iedereen met mij gedaan heeft zou ik elke dag lazerus kunnen zijn.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 01 jun 2006, 09:52

Door de recaro's zitten mijn achterpassagiers wel wat krapper...

Anyway, ik rij altijd (in mijn auto) en ben met mijn 1.81 de kleinste van mijn vriendengroep :wink: dus wintersport voortaan iets krapper achterin.

Ik wil niet zeggen dat ik er schijt aan heb, maar het boeit mij niet superveel. Wat wel vervelend is is dat mijn koffer nu niet meer op de grond tussen voorstoel en achterbank past.

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2006, 10:48

Ik denk dat het je pas gaat boeien als jezelf een gezin hebt, dan sta je voor het voldongen feit dat de achterbank altijd gebruikt moet worden. Nu zeg je mischien, ach die kleintjes nemen geen ruimte in beslag en vroeger zaten wij ook met 4 kinderen op de achterbank van de Renault 4.

Maar vandaag de dag moet je een kind in een goed kinderstoeltje mee nemen, die stoeltjes nemen opzich al net zo veel plaats in als een persoon. Dan moet de kleine er nog in, en hoop dan maar dat de beentjes niet al te lang zijn want anders krijg je keer op keer schoppen in je rug van de kleine (had ik al met de 1 serie en zelfs in de touring kan de kleine met de beentjes bij de voorstoel komen en dan is ze nog een klein fijn meisje).

Verder zijn zaken als een beetje ruimte op de achterbank van belang, in de 1 serie was het allemaal heel summier, het ging wel maar geen marge, en met de 2e kleine zou het helemaal niks worden want die zit in zo'n maxi cosi die omgekeerd staat met een steunpoot, dit stoeltje steekt zover naar voren dat mijn vrouw met de kin op het dashboard moest zitten. Niet echt veilig en zelfs met de touring staat haar stoel vrij ver naar voren. Ikzelf vind de ruimte in een 3 serie touring toch echt wel het minimale om alle passagiers voldoende ruimte te geven in de auto.

De M3 heb ik echt voor mezelf gekocht en zal ook nooit als familie auto worden ingezet, ik heb er wel een knderstoeltje in gezet omdat het handig is om 1 kleintje af en toe mee nemen voor een boodschapje ofzo, maar als gezinsauto is een coupe niks.

Verder ben ik niet het het typ die voor iemand anders dan mijn eigen gezin een auto zou kopen, tenzij je echt dagelijks zou carpoolen ofzo, maar dat zou in principieel niet willen, al dat gestink met een paar man in de auto yeeaacchhh

Ik maak 1 uitzondering wat betreft een auto kopen, en dat is dat ik geen 2 zitter wil omdat dat echt te onpraktisch is.

kZieNix

Bericht door kZieNix » 01 jun 2006, 11:23

Hans schreef:Toen ik de topic titel zag dacht ik dat het om de rijstijl van de bestuurder ging. :twisted:
haha, dat had ik ook!

En, euh: NEE ik heb geen schijt aan passagiers.
Die van mij is lekker ruim: ik kan prima achter mezelf zitten.

Ik rem altijd een beetje extra af voor bochten/rotondes, als ik passagiers heb.

(probeer dan meestal om zonder gripverlies te rijden) :)

allen

Bericht door allen » 01 jun 2006, 12:01

Ik wil ook best een coupe rijden hoor. De huidige 3 coupe is erg lekker. De nieuwe nog mooier. Echter wordt het lastig als je af en toe klanten in de auto moet meenemen. Ruimte achterin is dus wel degelijk handig in mijn geval.
Verder kan ik me voorstellen dat het niet prettig vertoefen is in een krappe wagen wanneer je op vakantie gaat. Zwaar bepakt en veel mensen in de auto. Wat doe je? Lekker zitten en schijt hebben aan degene die achter je zit of schik je in zodat beiden net niet lekker kunnen zitten...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 jun 2006, 12:02

Ik heb dus 'n taxibedrijf(1 auto) maar passagiers ho maar :P

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2006, 12:26

Heb je zo'n slechte adem ? :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 jun 2006, 19:36

Geen schijt aan m'n familie.
Ivm 2 KLEINE kindertjes rijd ik ruime auto's en 4/ 5 drs.
Anders komt er een 2- 3 drs bij.
Bv als de kinderen groter zijn.

Plaats reactie