Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 15 jan 2008, 12:52

Enige manier om van het geluid van de M3 te genieten is cabrio !

2 werelden in 1, ik zie het probleem niet.

Stoffen kap/stalen kap discussie is wat anders, daar ben ik het wel mee eens

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 15 jan 2008, 13:55

Femme schreef:Qua looks vind ik de nieuwste coupé-cabrio's vaak mooier dan vierzitters met een mega stoffen kap.
Helemaal mee eens. Ik vind de lijn van dit dak er ook erg goed uitzien voor een cabrio. Veel beter dan de lijn van een stoffen dak ooit kan zijn. Neem de 3-cabrio in een donkere kleur en je ziet de naden ook niet meer.

En wen er maar aan, stoffen daken verdwijnen gewoon, ze zijn zoooo vorige eeuw. En waarom ook niet. Een stoffen dak heeft alleen maar nadelen. En ja, daar heb ik ervaring mee (205 CT en E30 cabrio in bezit gehad).

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jan 2008, 14:45

Gaaf! Best of both worlds. Een cabrio met het dak open is gaaf, maar een cabrio met het dak dicht is toch vaak een beetje een domper(zowel optisch als akoustisch). Bij de E30 had het stoffen dak nog wat, al had ik ook liever een CC-achtige constructie gehad, maar de E36 en E46 vind ik goedkoper aandoen dan hun coupé broer en dat kan niet de bedoeling zijn. Een cabrio met een echte motor(ook qua geluid), dàt is pas genieten van autorijden.

Echt een prestatie om een mooie cabrio èn een mooie coupé te maken( een zwarte naad over het zijpaneel daargelaten;Tip: koop hem dan ook niet in een lichte kleur).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jan 2008, 19:30

Betere foto van de shift paddels, ook mooi zichtbaar; shift lights boven in de toerenteller........................




[img:560:373]http://img174.imageshack.us/img174/2042 ... f89wo5.jpg[/img]

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jan 2008, 22:14

Wat cijfers;

Full press release

http://www.m3post.com/goodiesforyou/mdctinfo.PDF

EU-consumtion:

M3 coupe manual: 12,4 l/100km
M3 coupe M DCT: 11,9 l/100km

M3 sedan manual: 12,4 l/100km
M3 sedan M DCT: 11,9 l/100km

M3 cabrio manual: 12,9 l/100km
M3 cabrio M DCT: 12,3 l/100km

German Price: 3800,- Euro - confirmed by BMW-Speaker
Code: 2MK

M3 coupe manual: 4.8s 0-100kmh (1580kg by DIN)
M3 coupe M DCT: 4.6s 0-100kmh (1600kg by DIN)

M3 sedan manual: 4.9s 0-100kmh (1605kg by DIN)
M3 sedan M DCT: 4.7s 0-100kmh (1625kg by DIN)

M3 cabrio manual: 5.3s 0-100kmh (1810kg by DIN)
M3 cabrio M DCT: 5.1s 0-100kmh (1830kg by DIN)

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 15 jan 2008, 23:29

BMW announces pricing for the all-new BMW M3 Coupe and Sedan at the 2008 North American International Auto Show in Detroit

Summary: $54,575 for E90 / Sedan | $57,275 for E92 / Coupe

:(

Iemand nog een job in de States in de aanbieding?? Maandje of 18 is lang genoeg :twisted:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 jan 2008, 23:50

Dan is ie met DCT, sneller dan een M5 :shock:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 16 jan 2008, 02:05

EUR 36.661,= voor een M3 sedan ....

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 16 jan 2008, 10:05

Kwam deze mooie fotoserie van het blok van de M3 tegen
http://www.kenrockwell.com/bmw/m3/2007/engine.htm
Laatst gewijzigd door M-bitious op 16 jan 2008, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 16 jan 2008, 10:32

M-bitious schreef:Kwam deze mooie fotoserie van het blok van de M3
http://www.kenrockwell.com/bmw/m3/2007/engine.htm
Ziet er goed uit.

Ikzelf ken Ken Rockwell vooral van zijn goede Nikon reviews.

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 16 jan 2008, 10:47

Macboy schreef:EUR 36.661,= voor een M3 sedan ....
:shock: :cry: :cry:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jan 2008, 10:58

Ja Tom, dat zet de (gevoels) waarde voor een M3 ook in een wat ander perspectief..

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 16 jan 2008, 11:07

Macboy schreef:EUR 36.661,= voor een M3 sedan ....
je vraagt je af hoe ze het voor dat geld kunnen maken, omdat er daarop ook nog shippingkosten + dealermarge zit

Weet M-bitios precies hoeveel die aan vriend wouter bos geeft :P

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jan 2008, 11:13

Te gek voor woorden dit soor prijs verschillen.............................. :shock:


Maar ja, als het kan, dan kan het..............................niet te veel meer over denken......................................doen en genieten.......................( nu het nog kan )

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 16 jan 2008, 11:16

Yep, dat zal zo rond de € 50.000 zijn. Maar gelukkig krijgt ie niet zoveel van de benzine :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jan 2008, 11:21

Scotsman schreef:
Macboy schreef:EUR 36.661,= voor een M3 sedan ....
je vraagt je af hoe ze het voor dat geld kunnen maken, omdat er daarop ook nog shippingkosten + dealermarge zit

Weet M-bitios precies hoeveel die aan vriend wouter bos geeft :P
Een auto maken kost geen drol hoor..

Een middenklassertje heeft een fabriekskostprijs van 5000 tot 6000 euro.

Een Seat Leon, Golf, Audi A3 schijten ze voor die prijs in elkaar.

Een 3 serie zal gezien zijn gedeelde kosten met de 1 serie die op dezelfde lopende band word gemaakt rond de 8000 tot 9000 euro zitten..

Een M3 HOOGUIT op 15000 euro.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 16 jan 2008, 11:30

Rcio valt reuze tegen hoe veel het kost om een auto te maken. Ik ben met je eens dat een bodemplaat geen drol kost om te maken maar het kost nogal wat om te ontwikkelen. Hetzelfde als een matras :P

Het zijn juist de opties die het duur maken, maar daar zit ook het geld. Kijk een simpele auto maken kost weinig, is gewoon een motor stuur en wielen. Maar uiteindelijk gaat het om aantallen, hoe meer van een type geproduceerd worden des te lager de kosten en ook de marge. Voorbeeld van een kale golf, hier wordt maar 400 euro bruto op verdiend als hij de fabriek verlaat, bij een A3 is dit veel meer.

Waarom omdat de loonkosten stukken lager liggen bij audi in tegenstelling tot VW maar dat zie jij niet terug in de prijs, verder is er de trend om in oost europa alles te doen omdat het goedkoper zou zijn. Gelukkig voor ons in west europa zijn er daar bijna geen mensen meer te krijgen, dus gaan de lonen daar omhoog en blijven de banen hier :wink:

Maar uiteindelijk komen we bij andré zijn standpunt, als je een M-Bmw koopt betaal je voortaan alleen voor de naam en niets meer :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 16 jan 2008, 11:36

Jacco wil je reageren op die prijs? Wij hadden een keer "discussie" over de kostprijs van een s-klasse en jij ontkende dat, maar volgens mij had ik dus wel gelijk.

Als die M3 voor 36k wordt aangeboden daar ...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 16 jan 2008, 11:40

Macboy schreef:EUR 36.661,= voor een M3 sedan ....
Zou een mooie leaser zijn he, voor dat geld.......... maar gelukkig kan dat niet voor dit geld in NL, de staat heeft namelijk teveel mondjes te voeden. Een auto kopen in NL is eigenlijk de staat een schenking geven..... bij auto's in deze prijsklasse zou een schriftelijk bedankje van Wouter Bos op zijn plaats zijn :D

Michel

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 16 jan 2008, 11:41

laten we nu geen appels en peren vergelijken, maar de dollarprijs aanhouden. Als de dollar veel hoger stond dan de Euro spraken we schande van de hoge US prijs.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 16 jan 2008, 11:41

Michel Pol schreef:
Macboy schreef:EUR 36.661,= voor een M3 sedan ....
Zou een mooie leaser zijn he, voor dat geld.......... maar gelukkig kan dat niet voor dit geld in NL, de staat heeft namelijk teveel mondjes te voeden. Een auto kopen in NL is eigenlijk de staat een schenking geven..... bij auto's in deze prijsklasse zou een schriftelijk bedankje van Wouter Bos op zijn plaats zijn :D

Michel
Dat heeft ie ook gedaan, 6.800 euri slurptax.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 16 jan 2008, 11:47

Macboy schreef:Jacco wil je reageren op die prijs? Wij hadden een keer "discussie" over de kostprijs van een s-klasse en jij ontkende dat, maar volgens mij had ik dus wel gelijk.

Als die M3 voor 36k wordt aangeboden daar ...
Jacco heeft het te druk met M3's op Aygo's in te ruilen :lol:

J/K, toch eens green card halen en naar US verhuizen...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jan 2008, 12:21

Scotsman schreef:Rcio valt reuze tegen hoe veel het kost om een auto te maken. Ik ben met je eens dat een bodemplaat geen drol kost om te maken maar het kost nogal wat om te ontwikkelen. Hetzelfde als een matras :P

Het zijn juist de opties die het duur maken, maar daar zit ook het geld. Kijk een simpele auto maken kost weinig, is gewoon een motor stuur en wielen. Maar uiteindelijk gaat het om aantallen, hoe meer van een type geproduceerd worden des te lager de kosten en ook de marge. Voorbeeld van een kale golf, hier wordt maar 400 euro bruto op verdiend als hij de fabriek verlaat, bij een A3 is dit veel meer.
Scotsman,, Ik heb het puur even over de fabriekskostprijs. Wat zo'n auto, kost qua grondstoffen, arbeid/productie.. Overigens is de kostprijs van ruwe grondstoffen helemaal een lachertje, want dat houd wel op bij 500 euro.. Ontwerp en ontwikkelingskosten worden betaald uit de marge die de fabrikant optelt bij de fabriekskostprijs. Alles word gecompenseerd door de aantallen. Dure auto's profiteren natuurlijk mee van toegepaste ontwikkelingskosten op goedkope auto's.

Opties zij natuurlijk een mega winstpakker voor een fabrikant, dat begint al met de optie motorinhoud.. des te dikker de motor des te meer er op word verdiend, kostprijs nagenoeg gelijk. Dan zoiets als een navigatie systeem.. een lcd schermpje, een paar printplaten, knopjes stukje software. kostprijs 50 euro HOOGUIT... verkoopprijs voor de eindgebruiker 2500 tot 3000 euro.

Op opties verdiend een fabrikant ongeveer 40%.. hoe meer opties hoe blijer ze gaan lachen bij de raad van commissarissen.

USB stick ingang/mogelijk op een 1 serie/3 serie bijna 500 euro.. :shock: mothafuck zeg.. op mijn PC van 10 keer niks heb ik al 35000 USB poorten zitten..

Maar wel handig zo'n optie, dus vink maar aan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jan 2008, 12:50

Rico; helemaal waar.................................maar; zo is het overal, welke goederen/diensten je ook aanschaft......................er zit veel tussen, ja ook bij matrassen :wink:
Komen we ook nooit meer vanaf, zo werkt het in onze maatschappij, je hebt idd nog een keuze, je doet er aan mee, of niet natuurlijk. Zeg maar; je slaapt in/ op een Auping/Hastens of je legt je goddelijke kont op het beton............................. :lol:
Dat zijn persoonlijke overwegingen, ieder zijn ding zeg ik maar.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jan 2008, 12:58

Romo begrijp me niet verkeerd, is verder ook geen aanval ofzo. Conclussie ? Auto's zijn vooral duur vanwege de buitenproportionele belastingen die er op zitten in NL :cry:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 4 gasten