Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
Helemaal mee eens. Ik vind de lijn van dit dak er ook erg goed uitzien voor een cabrio. Veel beter dan de lijn van een stoffen dak ooit kan zijn. Neem de 3-cabrio in een donkere kleur en je ziet de naden ook niet meer.Femme schreef:Qua looks vind ik de nieuwste coupé-cabrio's vaak mooier dan vierzitters met een mega stoffen kap.
En wen er maar aan, stoffen daken verdwijnen gewoon, ze zijn zoooo vorige eeuw. En waarom ook niet. Een stoffen dak heeft alleen maar nadelen. En ja, daar heb ik ervaring mee (205 CT en E30 cabrio in bezit gehad).
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Gaaf! Best of both worlds. Een cabrio met het dak open is gaaf, maar een cabrio met het dak dicht is toch vaak een beetje een domper(zowel optisch als akoustisch). Bij de E30 had het stoffen dak nog wat, al had ik ook liever een CC-achtige constructie gehad, maar de E36 en E46 vind ik goedkoper aandoen dan hun coupé broer en dat kan niet de bedoeling zijn. Een cabrio met een echte motor(ook qua geluid), dàt is pas genieten van autorijden.
Echt een prestatie om een mooie cabrio èn een mooie coupé te maken( een zwarte naad over het zijpaneel daargelaten;Tip: koop hem dan ook niet in een lichte kleur).
Echt een prestatie om een mooie cabrio èn een mooie coupé te maken( een zwarte naad over het zijpaneel daargelaten;Tip: koop hem dan ook niet in een lichte kleur).
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Betere foto van de shift paddels, ook mooi zichtbaar; shift lights boven in de toerenteller........................
[img:560:373]http://img174.imageshack.us/img174/2042 ... f89wo5.jpg[/img]
[img:560:373]http://img174.imageshack.us/img174/2042 ... f89wo5.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat cijfers;
Full press release
http://www.m3post.com/goodiesforyou/mdctinfo.PDF
EU-consumtion:
M3 coupe manual: 12,4 l/100km
M3 coupe M DCT: 11,9 l/100km
M3 sedan manual: 12,4 l/100km
M3 sedan M DCT: 11,9 l/100km
M3 cabrio manual: 12,9 l/100km
M3 cabrio M DCT: 12,3 l/100km
German Price: 3800,- Euro - confirmed by BMW-Speaker
Code: 2MK
M3 coupe manual: 4.8s 0-100kmh (1580kg by DIN)
M3 coupe M DCT: 4.6s 0-100kmh (1600kg by DIN)
M3 sedan manual: 4.9s 0-100kmh (1605kg by DIN)
M3 sedan M DCT: 4.7s 0-100kmh (1625kg by DIN)
M3 cabrio manual: 5.3s 0-100kmh (1810kg by DIN)
M3 cabrio M DCT: 5.1s 0-100kmh (1830kg by DIN)
Full press release
http://www.m3post.com/goodiesforyou/mdctinfo.PDF
EU-consumtion:
M3 coupe manual: 12,4 l/100km
M3 coupe M DCT: 11,9 l/100km
M3 sedan manual: 12,4 l/100km
M3 sedan M DCT: 11,9 l/100km
M3 cabrio manual: 12,9 l/100km
M3 cabrio M DCT: 12,3 l/100km
German Price: 3800,- Euro - confirmed by BMW-Speaker
Code: 2MK
M3 coupe manual: 4.8s 0-100kmh (1580kg by DIN)
M3 coupe M DCT: 4.6s 0-100kmh (1600kg by DIN)
M3 sedan manual: 4.9s 0-100kmh (1605kg by DIN)
M3 sedan M DCT: 4.7s 0-100kmh (1625kg by DIN)
M3 cabrio manual: 5.3s 0-100kmh (1810kg by DIN)
M3 cabrio M DCT: 5.1s 0-100kmh (1830kg by DIN)
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Kwam deze mooie fotoserie van het blok van de M3 tegen
http://www.kenrockwell.com/bmw/m3/2007/engine.htm
http://www.kenrockwell.com/bmw/m3/2007/engine.htm
Laatst gewijzigd door M-bitious op 16 jan 2008, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ziet er goed uit.M-bitious schreef:Kwam deze mooie fotoserie van het blok van de M3
http://www.kenrockwell.com/bmw/m3/2007/engine.htm
Ikzelf ken Ken Rockwell vooral van zijn goede Nikon reviews.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Een auto maken kost geen drol hoor..Scotsman schreef:je vraagt je af hoe ze het voor dat geld kunnen maken, omdat er daarop ook nog shippingkosten + dealermarge zitMacboy schreef:EUR 36.661,= voor een M3 sedan ....
Weet M-bitios precies hoeveel die aan vriend wouter bos geeft
Een middenklassertje heeft een fabriekskostprijs van 5000 tot 6000 euro.
Een Seat Leon, Golf, Audi A3 schijten ze voor die prijs in elkaar.
Een 3 serie zal gezien zijn gedeelde kosten met de 1 serie die op dezelfde lopende band word gemaakt rond de 8000 tot 9000 euro zitten..
Een M3 HOOGUIT op 15000 euro.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Rcio valt reuze tegen hoe veel het kost om een auto te maken. Ik ben met je eens dat een bodemplaat geen drol kost om te maken maar het kost nogal wat om te ontwikkelen. Hetzelfde als een matras
Het zijn juist de opties die het duur maken, maar daar zit ook het geld. Kijk een simpele auto maken kost weinig, is gewoon een motor stuur en wielen. Maar uiteindelijk gaat het om aantallen, hoe meer van een type geproduceerd worden des te lager de kosten en ook de marge. Voorbeeld van een kale golf, hier wordt maar 400 euro bruto op verdiend als hij de fabriek verlaat, bij een A3 is dit veel meer.
Waarom omdat de loonkosten stukken lager liggen bij audi in tegenstelling tot VW maar dat zie jij niet terug in de prijs, verder is er de trend om in oost europa alles te doen omdat het goedkoper zou zijn. Gelukkig voor ons in west europa zijn er daar bijna geen mensen meer te krijgen, dus gaan de lonen daar omhoog en blijven de banen hier
Maar uiteindelijk komen we bij andré zijn standpunt, als je een M-Bmw koopt betaal je voortaan alleen voor de naam en niets meer

Het zijn juist de opties die het duur maken, maar daar zit ook het geld. Kijk een simpele auto maken kost weinig, is gewoon een motor stuur en wielen. Maar uiteindelijk gaat het om aantallen, hoe meer van een type geproduceerd worden des te lager de kosten en ook de marge. Voorbeeld van een kale golf, hier wordt maar 400 euro bruto op verdiend als hij de fabriek verlaat, bij een A3 is dit veel meer.
Waarom omdat de loonkosten stukken lager liggen bij audi in tegenstelling tot VW maar dat zie jij niet terug in de prijs, verder is er de trend om in oost europa alles te doen omdat het goedkoper zou zijn. Gelukkig voor ons in west europa zijn er daar bijna geen mensen meer te krijgen, dus gaan de lonen daar omhoog en blijven de banen hier

Maar uiteindelijk komen we bij andré zijn standpunt, als je een M-Bmw koopt betaal je voortaan alleen voor de naam en niets meer

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Zou een mooie leaser zijn he, voor dat geld.......... maar gelukkig kan dat niet voor dit geld in NL, de staat heeft namelijk teveel mondjes te voeden. Een auto kopen in NL is eigenlijk de staat een schenking geven..... bij auto's in deze prijsklasse zou een schriftelijk bedankje van Wouter Bos op zijn plaats zijnMacboy schreef:EUR 36.661,= voor een M3 sedan ....

Michel
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Dat heeft ie ook gedaan, 6.800 euri slurptax.Michel Pol schreef:Zou een mooie leaser zijn he, voor dat geld.......... maar gelukkig kan dat niet voor dit geld in NL, de staat heeft namelijk teveel mondjes te voeden. Een auto kopen in NL is eigenlijk de staat een schenking geven..... bij auto's in deze prijsklasse zou een schriftelijk bedankje van Wouter Bos op zijn plaats zijnMacboy schreef:EUR 36.661,= voor een M3 sedan ....![]()
Michel
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Jacco heeft het te druk met M3's op Aygo's in te ruilenMacboy schreef:Jacco wil je reageren op die prijs? Wij hadden een keer "discussie" over de kostprijs van een s-klasse en jij ontkende dat, maar volgens mij had ik dus wel gelijk.
Als die M3 voor 36k wordt aangeboden daar ...

J/K, toch eens green card halen en naar US verhuizen...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Scotsman,, Ik heb het puur even over de fabriekskostprijs. Wat zo'n auto, kost qua grondstoffen, arbeid/productie.. Overigens is de kostprijs van ruwe grondstoffen helemaal een lachertje, want dat houd wel op bij 500 euro.. Ontwerp en ontwikkelingskosten worden betaald uit de marge die de fabrikant optelt bij de fabriekskostprijs. Alles word gecompenseerd door de aantallen. Dure auto's profiteren natuurlijk mee van toegepaste ontwikkelingskosten op goedkope auto's.Scotsman schreef:Rcio valt reuze tegen hoe veel het kost om een auto te maken. Ik ben met je eens dat een bodemplaat geen drol kost om te maken maar het kost nogal wat om te ontwikkelen. Hetzelfde als een matras![]()
Het zijn juist de opties die het duur maken, maar daar zit ook het geld. Kijk een simpele auto maken kost weinig, is gewoon een motor stuur en wielen. Maar uiteindelijk gaat het om aantallen, hoe meer van een type geproduceerd worden des te lager de kosten en ook de marge. Voorbeeld van een kale golf, hier wordt maar 400 euro bruto op verdiend als hij de fabriek verlaat, bij een A3 is dit veel meer.
Opties zij natuurlijk een mega winstpakker voor een fabrikant, dat begint al met de optie motorinhoud.. des te dikker de motor des te meer er op word verdiend, kostprijs nagenoeg gelijk. Dan zoiets als een navigatie systeem.. een lcd schermpje, een paar printplaten, knopjes stukje software. kostprijs 50 euro HOOGUIT... verkoopprijs voor de eindgebruiker 2500 tot 3000 euro.
Op opties verdiend een fabrikant ongeveer 40%.. hoe meer opties hoe blijer ze gaan lachen bij de raad van commissarissen.
USB stick ingang/mogelijk op een 1 serie/3 serie bijna 500 euro..

Maar wel handig zo'n optie, dus vink maar aan.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico; helemaal waar.................................maar; zo is het overal, welke goederen/diensten je ook aanschaft......................er zit veel tussen, ja ook bij matrassen
Komen we ook nooit meer vanaf, zo werkt het in onze maatschappij, je hebt idd nog een keuze, je doet er aan mee, of niet natuurlijk. Zeg maar; je slaapt in/ op een Auping/Hastens of je legt je goddelijke kont op het beton.............................
Dat zijn persoonlijke overwegingen, ieder zijn ding zeg ik maar.

Komen we ook nooit meer vanaf, zo werkt het in onze maatschappij, je hebt idd nog een keuze, je doet er aan mee, of niet natuurlijk. Zeg maar; je slaapt in/ op een Auping/Hastens of je legt je goddelijke kont op het beton.............................

Dat zijn persoonlijke overwegingen, ieder zijn ding zeg ik maar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], JdvPolo en 1 gast