Project Impreza Group-N
- Downforce Hans
- Ruud Hulsegge
- Hielke
Laatste keer dat de Fiat de binnenkant van de autowasserette heeft gezien was begin 2007. Laatste keer dat ik met het handje de auto heb gewassen was het vorige millenniumSteven Nauta schreef:Als Hielke al moe wordt van plaatjes kijken zal hij geen poetser zijn denk ik. Al staat die Fiat er vaak wel spik en span bij 8)

- Ruud Hulsegge
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
700 euro is niet veel!Bert ///M3 schreef:Ik weet iemand die het heeft laten doen bij een Belgisch bedrijf (Mitraco) en dat kostte toen 700 euro geloof ik
Hoe lang geleden was dit?
Hebben die jongens een loogbad dus?Scotsman schreef:Je kan ook net over grens terecht bij de firma Thermoclean. http://www.thermoclean.be/default.aspx?language=nl-NL
Is een leverancier van ons en ze zijn betrouwbaar en hebben scherpe prijzen.
Of reinigen ze op een andere manier?
- Jan Visser
Ik word moe van het laden van alle plaatjesHielke schreef:Ik word al moe van het plaatjes kijken. Hij gaat lekker jongens!

Word echt geen stap overgeslagen bij dit project. Mooi om te zien en te blijven volgen.
- Aram
Ik moest deze week de Toyo laten keuren en die werd even fijn afgekeurd, dus moest ik helaas weer tijd en geld die auto steken.
Maar ik heb toch nog wat aan de coupe kunnen doen.
Ik wilde de auto op zijn wielen hebben zodat ik het ding de brug op en af kan duwen.
Afgelopen Dinsdag stond Alex voor de deur en gingen we weer aan de slag.
Ik had Zondag het subframe van de bak en de achterste bevestigings punten van de draagarmen nog niet vast gemaakt, dit omdat ik eigenlijk de gaten moest optappen.
Die tappen had ik Dinsdag bij me, dacht ik.
Eentje paste maar, gelukkig bleken de gaten nog behoorlijk goed te zijn, met een beetje WD40 en kopervet gingen alle bouten er goed in.
Het duurde alleen wel redelijk lang bij elkaar dus toen Alex ervandoor ging was er voor de rest nog niet veel gebeurd buiten het vast maken van de voortrein.
Ik heb daarna het achterdiff eronderuit gehaald en de aandrijfassen verwijderd.

Gisteren gingen we verder en toen kwamen we weer een heel stuk verder gelukkig. 8)
De hele achterophanging hebben we overgezet en de auto stond toen voor het eerst sinds 7 jaar weer op zijn eigen benen.
Onder de GL vandaan halen:

Eerste van 3 delen:

Zicht op de voortrein:

Tweede van 3 delen:

Laatste deel alweer onder het nieuwe chassis:

Deel 1 en 2 er ook onder:

En alles hangt:

Nog op zijn andere pootjes:

En op zijn eigen poten:

Later kwamen Tim en Bjorn (BJ) langs.
Tim kan kunstof lassen, en er zijn een aantal dashbord delen waar wat aan gelast moet worden.
Helaas had hij niet de goede lasdraad bij hem dus er is uiteindelijk niet veel aan gebeurd maar we hebben wel Pizza gegeten.
Er zijn wel wat delen op maat gemaakt dus we kunnen volgende keer gelijk beginnen.
Bjorn en Tim werken samen:

Volgende keer meer!
Maar ik heb toch nog wat aan de coupe kunnen doen.
Ik wilde de auto op zijn wielen hebben zodat ik het ding de brug op en af kan duwen.
Afgelopen Dinsdag stond Alex voor de deur en gingen we weer aan de slag.
Ik had Zondag het subframe van de bak en de achterste bevestigings punten van de draagarmen nog niet vast gemaakt, dit omdat ik eigenlijk de gaten moest optappen.
Die tappen had ik Dinsdag bij me, dacht ik.
Eentje paste maar, gelukkig bleken de gaten nog behoorlijk goed te zijn, met een beetje WD40 en kopervet gingen alle bouten er goed in.
Het duurde alleen wel redelijk lang bij elkaar dus toen Alex ervandoor ging was er voor de rest nog niet veel gebeurd buiten het vast maken van de voortrein.
Ik heb daarna het achterdiff eronderuit gehaald en de aandrijfassen verwijderd.
Gisteren gingen we verder en toen kwamen we weer een heel stuk verder gelukkig. 8)
De hele achterophanging hebben we overgezet en de auto stond toen voor het eerst sinds 7 jaar weer op zijn eigen benen.

Onder de GL vandaan halen:
Eerste van 3 delen:
Zicht op de voortrein:
Tweede van 3 delen:
Laatste deel alweer onder het nieuwe chassis:
Deel 1 en 2 er ook onder:
En alles hangt:
Nog op zijn andere pootjes:
En op zijn eigen poten:
Later kwamen Tim en Bjorn (BJ) langs.
Tim kan kunstof lassen, en er zijn een aantal dashbord delen waar wat aan gelast moet worden.
Helaas had hij niet de goede lasdraad bij hem dus er is uiteindelijk niet veel aan gebeurd maar we hebben wel Pizza gegeten.

Er zijn wel wat delen op maat gemaakt dus we kunnen volgende keer gelijk beginnen.
Bjorn en Tim werken samen:
Volgende keer meer!
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- Aram
Vandaag heb ik de kabelboom onder het dashbord erin geprobeerd.
Dit was het volgende knelpunt waar ik twijfels over had.
Met name de kachel zou wel eens een probleem kunnen geven.
GL erg leeg:

Het grote avontuur, krijg ik de kachel nog in elkaar met de kabelboom erbij.
Deel 1 past:

Deel 2 ook:

En warempel, zonder enige aanpassingen past de aanjager ook nog:

Ik ga nog bekijken of ik nog wat kabel uit de kabelboom kan knippen, dit scheelt gewicht en dan past het allemaal wat lekkerder.
Dit was het volgende knelpunt waar ik twijfels over had.
Met name de kachel zou wel eens een probleem kunnen geven.
GL erg leeg:
Het grote avontuur, krijg ik de kachel nog in elkaar met de kabelboom erbij.
Deel 1 past:
Deel 2 ook:
En warempel, zonder enige aanpassingen past de aanjager ook nog:
Ik ga nog bekijken of ik nog wat kabel uit de kabelboom kan knippen, dit scheelt gewicht en dan past het allemaal wat lekkerder.

Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
- Aram
Kenteken krijg ik nog, een nederlands kenteken van een 3 deurs auto.
Deze kleurstelling word het ongeveer, het grijs word misschien wat meer richting die lambo foto:

Deze kleurstelling word het ongeveer, het grijs word misschien wat meer richting die lambo foto:
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niall
Weet ik niet, zou ik voor je moeten navragen. Weet alleen dat ze ook auto's voor bv Ford Genk doen strippen dus goed zal het wel zijn.Aram schreef:Hebben die jongens een loogbad dus?Scotsman schreef:Je kan ook net over grens terecht bij de firma Thermoclean. http://www.thermoclean.be/default.aspx?language=nl-NL
Is een leverancier van ons en ze zijn betrouwbaar en hebben scherpe prijzen.
Of reinigen ze op een andere manier?
- Hendrik Kinderman
- Hendrik Kinderman
komt 'ie: op de suzuki Swift is een vette kleur leverbaar: Kashmir pearl blue metallic
maarreh, rob, andere merken dan Suzuki vindt ik ook heel gaaf hoor, Suzuki is bij mij nu favoriet, maar zou ik over een aantal jaren bij BMW werken, dan is BMW helemaal on top
maarreh, rob, andere merken dan Suzuki vindt ik ook heel gaaf hoor, Suzuki is bij mij nu favoriet, maar zou ik over een aantal jaren bij BMW werken, dan is BMW helemaal on top

Laatst gewijzigd door Hendrik Kinderman op 29 jan 2008, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Aram
Hey halve gare, pleur is op met die Suzuki!

Deze week een beetje met de kabelboom bezig geweest.
Je hebt 2 grote kabelbomen in de auto, de grootste zit onder het dashbord de andere loopt vanuit het dashbord naar de motorruimte toe aan de linkerkant van de auto.
Aan de rechterkant loopt ook een forse groep draadjes naar de motorruimte, 96% hiervan bestaat uit ABS gerelateerde kabel.
De rest (2 draadjes) is voor het rechter knipperlicht.
Omdat er in dit chassis een kooi zit en de kachel dus nog minder ruimte geeft wilde ik eigelijk van die berg draadjes af, ik heb namelijk toch geen ABS op de auto.
Dus ben ik afgelopen week tot vandaag aan toe bezig geweest met het knippen van de kabelboom en het uitzoeken van de schema's.
Ik heb nu alles uit de boom weggeknipt en ga aankomende week de kabelboom zo in de auto plaatsen en alles eromheen opbouwen.
Zo kan ik de boom gaan routen zodat hij nergens klemt of onder stress zit.
Ik zal met tie-wrapjes eerst de boom fixeren en daarna alles met tape afwerken.
Dan zit alles precies zoals ik het wil.
Het eerste begin, schema's erbij:

Chaos voor iedereen die niet weet wat waar hoort, dus waarschijnlijk iedereen behalve ik op dit moment.

Draadjes van de ABS:

Zo zitten fabriek af de draadjes bij elkaar, dus NIET gesoldeerd zoals ik altijd al gezegd heb, er word niets gesoldeer aan mijn kabelboom, koude verbinding is het allerbeste
:

Allemaal ABS draad uit de stekkers verwijderd of indien niet mogelijk afgeknipt:

De draadjes liggen goed verscholen soms:

De operatie tafel:

En dit houd je dan over:

Ook was Tim de kunstoflasser langs geweest, hij kon het dashbord alleen niet lassen, dus werd het plakken.
Hij is aan de slag gegaan met het pas maken van de gaten tussen het chassis en het WRX dashbord:

En een fotootje van hoe het ding er nu bijstaat:

Deze week een beetje met de kabelboom bezig geweest.
Je hebt 2 grote kabelbomen in de auto, de grootste zit onder het dashbord de andere loopt vanuit het dashbord naar de motorruimte toe aan de linkerkant van de auto.
Aan de rechterkant loopt ook een forse groep draadjes naar de motorruimte, 96% hiervan bestaat uit ABS gerelateerde kabel.
De rest (2 draadjes) is voor het rechter knipperlicht.
Omdat er in dit chassis een kooi zit en de kachel dus nog minder ruimte geeft wilde ik eigelijk van die berg draadjes af, ik heb namelijk toch geen ABS op de auto.
Dus ben ik afgelopen week tot vandaag aan toe bezig geweest met het knippen van de kabelboom en het uitzoeken van de schema's.
Ik heb nu alles uit de boom weggeknipt en ga aankomende week de kabelboom zo in de auto plaatsen en alles eromheen opbouwen.
Zo kan ik de boom gaan routen zodat hij nergens klemt of onder stress zit.
Ik zal met tie-wrapjes eerst de boom fixeren en daarna alles met tape afwerken.
Dan zit alles precies zoals ik het wil.

Het eerste begin, schema's erbij:
Chaos voor iedereen die niet weet wat waar hoort, dus waarschijnlijk iedereen behalve ik op dit moment.

Draadjes van de ABS:
Zo zitten fabriek af de draadjes bij elkaar, dus NIET gesoldeerd zoals ik altijd al gezegd heb, er word niets gesoldeer aan mijn kabelboom, koude verbinding is het allerbeste

Allemaal ABS draad uit de stekkers verwijderd of indien niet mogelijk afgeknipt:
De draadjes liggen goed verscholen soms:
De operatie tafel:
En dit houd je dan over:
Ook was Tim de kunstoflasser langs geweest, hij kon het dashbord alleen niet lassen, dus werd het plakken.

Hij is aan de slag gegaan met het pas maken van de gaten tussen het chassis en het WRX dashbord:
En een fotootje van hoe het ding er nu bijstaat:
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.