Raceplannen 2008: dfracing.com

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 jan 2008, 00:14

Hielke schreef:
Bert ///M3 schreef:Nou ja ik weet niet wat er op een Corvette zit.
Een McPherson veerpoot zit er niet op Bert. Laat die nou net een voorwaarde voor de montage van......inderdaad :wink:
Jaja daar was ik mij na Elmar's post al van bewust :wink:

Ik heb voorlopig geen 71.000 euro dus heb me nog niet verdiept in alle details van zo'n apparaat :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 jan 2008, 00:15

Rico v Velzen schreef:Hielke, racen met een Aldi instelling op dit niveau moet je niet willen..

Dan je je beter in een eenvoudige cupklasse starten..

De naam Kroymans staat synoniem voor big spending.. Of je wilt dat of je wilt het niet.. maar mierenneuken met een alternatief.

Manneman.. daar lachen ze zich helemaal rot om bij die gasten als je met je zelfgemaakte knutsel tonka corvette aankomt wapperen..

Want je komt gewoon de kroymans partytent niet in.. EN dat is nou juist waar alles om draait.. netwerken.. relatiebeheer... poen verdienen onder de mom het mag wat kosten want het is een zakelijke investering..
Ik heb een beetje het idee dat kroijmans zijn klanten uit het hogere financiële segment haalt en daarom ook er kwistig met het prijs kaartje is.
Die gasten uit duitsland doen het ook niet gratis en de importeur wil ook een aardig graantje mee pikken.
Vorig jaar vonden ze de racerij nog helemaal niks en nu ineens een auto of 5.
Er zal best nog wel iets vergeten zijn, maar ik denk dat Hielke aardig op de goede weg is.
Wat betreft de ecu heeft fast gto die nu ook een z06 heeft een compleet computer programma waar je werkelijk alles anders kan instellen en fout codes mee uitkan lezen.
Voor 100 dollar heb je dus een licentie waarbij je dus weer een andere auto kan instellen.
Zo zie je maar dat je een hoop dingen met betrekkelijk weinig geld kan regelen.
Misschien heeft het wel niet de uitstraling van kroymans maar "who care`s"

Grtz,Hanz06 :wink:

MX5T

Bericht door MX5T » 15 jan 2008, 00:22

Hielke schreef: En met een downforce van 100 kg op de achteras bij 200 km/h moet de ramshoek op Assen een 'piece of cake' zijn :wink:
@Hielke
Hoeveel harder ga je de hoek om daar of eigenlijk alle hoeken maw hoeveel tijd scheelt het op een ronde ( enig idee welke extra luchtweerstand deze vleugel veroorzaakt, en hoeveel downforce heb je vóór nodig om het zaakje uit te balanceren.

Mooi trouwens hoe jij hier "strijdt"voor een low-budget-approach.
Zoals geweten ben ik daar ook wel "enigszins" van gecharmeerd.
Het bouwen van een "dure" raceauto met "goedkope" middelen vergt naar mijn ondervinding minstens ervaring met het bouwen van dit soort auto's om "dubbelwerk"zoveel mogelijk te vermijden. Om het optimale uit de combinatie rijder/compromisauto te halen heb je in ieder geval coureurs nodig die zich snel en goed aan de auto kunnen aanpassen.

Maar uiteindelijk hoe doordacht dat je dit ook opzet, financiéel gaat het waarschijnlijk voordat het ding met alle betrokken coureurs onder de 1.50 draait, toch wel boven de 100k uitkomen. DSC en Belcar zijn de speeltuin van de "betergestelden" en daar passen deze projecten, hoewel zeker uitvoerbaar, (helaas) niet echt in.
Wil je erbij horen dan moet je niet moeilijk hoeven te doen over een tonnetje meer of minder dus ipv bijv 25k per kop dan 50k regelen en gezien het gemak waarmee ik hier soms grote getallen voor wat (betrekkelijke) driving-fun zie voorbijkomen kan dat misschien ook wel voor sommigen hier.
Laatst gewijzigd door MX5T op 15 jan 2008, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 15 jan 2008, 00:23

Vwb de knutsel tonka corvette zou jij er heel goed naast kunnen zitten Rico. Die Corvette die ik geschetst heb is nl geen knutsel tonka corvette

Nee natuurlijk niet, dat snap ik ook wel, je hebt via via ook wel inside info om een perfecte auto op te bouwen..

Ik denk dat hier op DF in het algemeen genoeg kennis is om een perfecte racer op te bouwen.

Alleen dat was niet mijn punt.

Wil je stappen in deze wereld volgens het kroymans concept ? of niet ?

Met veel poen en relatief weinig renstal kennis is het ideaal.

Andre

Bericht door Andre » 15 jan 2008, 00:31

Hielke en ik praten veel over dit soort voorbeelden.

Ik kocht een paar jaar terug een ouwe e36 m3 3.0. We lieten een rolkooi erin bouwen. Ik had een kw fietspompen setje eronder. 3 sets wielen erbij gekocht. Hoofdstroom schakelaar erin. Kortere overbrenging en sper opwarderen na 45% Race stoel en race stuur. Standaard remmerij met carbon metallic remblokken. Reed met geel kenteken naar het circuit daar de kentenken platen eraf. (die cor euser keek toch met een vreemd gezicht lol)En ik won 2 keer de dsc race in de sport. De auto koste met alles erop eraan ca. 25k en later verkocht voor 20k euro.

Als ik nu een nieuwe race auto zou bouwen. Zou ik het precies zo weer doen. Gewoon af fabriek een kale nieuwe met korting bestellen en van daaruit beginnen. Een kale witte 130i kost bijv. met wat korting denk ik 23k euro. Of je importeerd een 2e hands uit duitsland strippen dat ding. kooi erin en rammen maar.

Corvette

Bericht door Corvette » 15 jan 2008, 01:29

Hielke ik ben een beetje laat met reageren, maar had weinig tijd.

Ik heb je verhaal gelezen en vind het helemaal geweldig. Je stelt het voor alsof je dat in twee weken zou kunnen realiseren. :D :shock: 8) :lol:

Als we en paar handige jongens van DF bij elkaar zetten dan zou het nog lukken ook.....daar ben ik tenminste van overtuigd. Ook Andre zei het al.........koop zo'n hok .........trap al die racemeuk erin..........en gaan met dat ding........hoe moeilijk kan het zijn.

Er zijn toch een aantal zaken vergeten of onderschat, maar what the fuck, laten we die onderschatting nou eens op 20 a 30k houden ..... dan zit je nog onder de ton..............voor zo'n racewagen niet gek en alles is spiksplinternieuw.

Als Hans of Elmar de garage ff opruimen dan bouwen we er in een maand wel 2 :mrgreen: :mrgreen:

Wat alle post over sponsoring betreft..........natuurlijk levert dat wat op en voornamelijk als je er je klanten mee kunt plezieren, want de meeste mannen zijn autogek. Die autogekte is voor veel mensen niet op te brengen, maar als ze dan toch tot in de pitstraat kunnen komen vinden ze dat al kicken en als ze dan ook nog eens een rondje mee kunnen nou dan gaan ze helemaal uit hun dak. Ik heb tot nu toe nog steeds profijt van sponsoring uit het verleden.
Als ik op een beurs ga staan ben ik ook zo maar 25k kwijt in een paar dagen. Komen ze ook bij je langs om de boel op te vreten en gieten ze zich vol. Voor die 25 in de race sport heb je dan een heel seizoen lol. :lol:

Nou Hielke.........hoeveel ga je er nu bestellen :?: :?: :?: Het plan is goed, maar misschien is het beter om er eerst een jaar mee te rijden/testen.

Trouwens bij dat Kroymans verhaal zit overigens nog veel meer bij, maar dat wordt een hele waslijst. O.a. een aantal testdagen, instructie van zeer ervaren coureurs om je prestatie te verbeteren. Je zwakke punten worden blootgelegd en daarin wordt je dan ondersteund. Kortom het lijkt een mega uitgave en dat is het ook wel, maar ik ben er toch ook wel van overtuigd dat een kruiwagen ( in dit geval eerder te spreken van een vrachtwagen ) wel erg handig kan zijn om in deze sport iets voor te stellen. En omdat je toch die kosten met meerdere moet opbrengen is het ook wel weer te doen. Geld kost het..........dat wel.......maar ik denk dat je er zeker iets moois voor terug krijgt.

Wel leuk zo'n topic 8)
We leren er allemaal van en misschien zijn of worden we zo gek dat we het nog doen ook. Wat dat inschrijven betreft..............questie van de juiste mensen kennen.....en die ken ik :mrgreen:

Ben benieuwd hoe ver we hier mee komen en ik ben natuurlijk minstens zo nieuwsgierig naar het project van Peter.

Staat die beamer al op marktplaats Elmar :?: :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 15 jan 2008, 01:39

Die beamer van elmar kunnen we daar dan niet de DF slet van maken.

:)

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 15 jan 2008, 08:57

Helaas André, de beemer van Elmar dient al als hoofdprijs tijdens het DF-pokertoernooi in die knollenstal:-)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 jan 2008, 10:05

De discussie wordt alsmaar leuker. Ik blijf de actie van André met zijn rode M3 er één vinden waarbij hij een lange neus kon trekken naar al die lui die maar blijven investeren in een auto en niet in zichzelf.

Cor schetst het heel helder. Ik ben dit jaar meegeweest met een zakenrelatie als bedrijfsuitje naar het DSC en iedereen in onze vip-bus vond 't fantastisch. Ik moet toegeven, ik vond het ook leuk om eens een keer als nono rond te lopen daar. Vroeger ging ik ook met Rutger, Albert en Jordy mee en in een paar jaar tijd is het DSC wel erg veranderd. Het is een stuk professioneler geworden. Er is veel progresssie geboekt. En ja, je mist nog steeds de echte supertalenten in deze klasse. Je pikt tijdens een race iemand als André er direct uit. Maar ook Bossie rijdt tegenwoordig beter dan vroeger. En dat geldt voor meer mensen.

Dat het DSC zo groeit in alle aspecten is echt hulde voor de organisatie. Er is een groot team actief om racedagen te plannen, leuke hospitallity arrangementen te regelen en als team hoef je mensen alleen maar door te sluizen naar ze.
Het bedrijf waarmee wij gingen had rechtstreeks met het DSC contact opgenomen, dus ik ben van plan om ze nu voor te stellen om zich te verbinden aan één van deze nieuwe initiatieven. En ik probeer ze te koppelen aan het team van Peter. In de Dunlop Maxx series rijd je ook tijdens grote evenementen (dé kracht van het DSC). Je mist er alleen wel tv uitzendingen op een Nederlands kanaal, en Jordy heeft 't te druk, dus dat zal er ook wel niet van komen. :) Maar het is zoals Cor zegt, als die mensen al even door de pits mogen lopen, dan zijn ze al helemaal lyrisch. Het is hét hoogtepunt van het jaar voor ze, dat vergeten ze niet snel. En daarom is sponsoring lonend, zeker in een markt waar relaties elkaar het werk moeten gunnen.

RVV

Bericht door RVV » 15 jan 2008, 10:52

Andre schreef:Hielke en ik praten veel over dit soort voorbeelden.

Ik kocht een paar jaar terug een ouwe e36 m3 3.0. We lieten een rolkooi erin bouwen. Ik had een kw fietspompen setje eronder. 3 sets wielen erbij gekocht. Hoofdstroom schakelaar erin. Kortere overbrenging en sper opwarderen na 45% Race stoel en race stuur. Standaard remmerij met carbon metallic remblokken. Reed met geel kenteken naar het circuit daar de kentenken platen eraf. (die cor euser keek toch met een vreemd gezicht lol)En ik won 2 keer de dsc race in de sport. De auto koste met alles erop eraan ca. 25k en later verkocht voor 20k euro.

Als ik nu een nieuwe race auto zou bouwen. Zou ik het precies zo weer doen. Gewoon af fabriek een kale nieuwe met korting bestellen en van daaruit beginnen. Een kale witte 130i kost bijv. met wat korting denk ik 23k euro. Of je importeerd een 2e hands uit duitsland strippen dat ding. kooi erin en rammen maar.

Ja mooi verhaal was dat.. :lol:

@Hielke nog oven terug komend op je optelsommetje.. en voor 71K klaar zijn.. ik mis een belangrijke en ik denk onderschatte factor.. en dat is tegenslag..

Als Pietje, Klaasje en Jantje verantwoordelijk zijn voor hun deel om die auto op te bouwen dan moet je er ook maar van op aan kunnen dat het op allemaal op rolletjes gaat.

Als het bij Klaasje even tegenzit, dan kan jantje niet verder.. vanwege een klein kutonderdeeltje kan je hele raceplan wel in duigen vallen.

Ik heb net als jij ook wel het een en ander meegekregen met de opbouw van de V8 M3 racer, en ook de 130i cup wagen.. en heb S vd G te H ook af en toe zien vloeken op het gepruts van een ander. Mede omdat ze de afspraken niet nakomen. Je bent dan afhankelijk van vele partijen. En die draaien niet allemaal om jou belang heen, helaas maar waar.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 15 jan 2008, 11:37

Elmar schreef:YES

Cor wordt teameigenaar van het Geomega CORvette racing team.
Met een stel "jeugdige" rijders als Hans, Jan en Elmar hoopt ie dit jaar toch een aantal finishes te behalen.
Hij weet nog niet of het DSC wordt of FIA GT4. Enkel de prijs voor een jaar DSC is bekend (€80.000,-), dus alleen als FIA duurder is, wordt het de FIA.

Helaas geen foto's of filmpjes, want de grote afwezige op de bij eenkomst, was de C6 GT4....
:lol: :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2008, 12:08

Cor Dame schreef: Het plan is goed, maar misschien is het beter om er eerst een jaar mee te rijden/testen.
Dat is ook veel beter Cor. Er zit dan geen druk op en je kunt zo'n voorbereidend jaar prachtig als leerjaar gebruiken. Kinderziektes zal zo'n auto altijd hebben, dat is bij een gerenommeerd raceteam niet anders. Maar ook een leerjaar voor de rijders. Elkaar en met hulp van derden naar een hoger niveau tillen.

@Dieseltourist: Ik heb nauwelijks een idee wat zo'n grote achtervleugel gaat schelen. Met zo'n enorme taartschep moet het aantal neerwaatse kilo's op hoge snelheid enorm zijn. Het zou dan in theorie de stabiliteit in hoge snelheidsbochten ten goede moeten komen. Maar wat gebeurt er als je op de vooras die extra downforce niet gecreeerd hebt? Onderstuur tot in de gloria en een enorme extra slijtage van de voorbanden. Per saldo zou je er over een race-afstand van een uur dan wel eens meer nadeel dan voordeel van kunnen hebben. Maar het lijkt zo mooi he :lol: En uiteindelijk zou ik er toch wel voor kiezen. Het is de meest simpele en snelle manier om de balans van een auto in hogesnelheidsbochten te beïnvloeden. Even een draai aan 2 schroeven en je hebt er zo 50 kilo neerwaartse druk bij.

@Rico: Die factor tegenslag die jij beschrijft is vooral gerelateerd aan het zelf proberen uit te vinden van het wiel en het gebruik van exotische onderdelen waarvan absoluut niet duidelijk is wat ze je gaan brengen. Mijn opzet is veel meer down to earth. Maar wel met gebruikname van spullen van toeleveranciers die uit den treure getest zijn en die een naam hebben hoog te houden. Kooi, remmen en onderstel zijn welhaast massaproductiegoederen uit de racerij. Op die manier voorkom je juist dat je met 'kutonderdeeltjes' aan het hannesen bent.

En over de Kroymans aanbieding. Het is toch wel heel vreemd dat een auto die voor meer dan 200.000 euro incl. de BPM komt te staan niet voorzien is van een specifications sheet. Weten ze zelf nog niet wat ze voor die centen willen gaan aanbieden?

En over exposure. Ja, voor de leek en niet kenner (hospitality) is zo'n 'Kroymans' racer de beste weg. Maar als je respect bij mede coureurs en teams wilt kweken dan gaat er niets boven de 'eigen' weg.
Laatst gewijzigd door Hielke op 15 jan 2008, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 jan 2008, 12:17

Voorkant geen aerodynamische verbering en achter wel is idd onderstuur tot in de gloria, tenzij je dat op andere manieren weet te verdoezelen dmv je onderstel.

Alleen doe je het dan verkeerd, mega drag door een grote achterspoiler, extra grip achter en die ga je dan verminderen vanwege onderstuur, dat moet dan andersom, voorkant verbeteren.

Van te voren zou je dus eigenlijk windtunneldata moeten hebben, oa liftcoeffcient van de auto. Als een Corvette van zichzelf achter al veel lift heeft op snelheid dan is alleen een achterspoiler misschien voldoende :) Oa SportAuto meet dat bij elke test dus zelfs daaruit zou je je al een beeld kunnen vormen hoeveel asdruk je verliest bij 200 km/u :)

Bij zelf aanprutsen is het meestal eerst auto goed krijgen dmv je onderstel setting, en dan pas spoilers er op schroeven om je vleugel setting goed te krijgen. Anders heb je zoveel afstelmogelijkheden die elkaar beinvloeden dat je door de bomen het bos niet meer ziet en je niet meer weet wat wat veroorzaakt.

Heb dat zelf anders in de planning met de M3, gewoon zo'n hoge GT spoiler er op en diffuser voor, daarvan is al bewezen dat die goed met elkaar samen werken :) Zat M3's die in de 1.54 @ CPZ rijden met zo'n ding dus ik hoef geen aparte constructies met verstelbare vleugels. Onder het motto beter goed afgekeken dan slecht zelf verzonnen :lol:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 15 jan 2008, 12:26

Bij Rem Service Utrecht bestellen we voor 7000 euro een joekelgrote AP-Racing remset.
De banden voor de 16 wielen kosten ons 6000 euro.
Gaat die remmenset wel passen in die wielen dan? :roll:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2008, 12:53

16 wielen as in 2x8 wielen Opa. Niet "16 inch wielen :D

Bert, 1.54 wordt er in de 130i cup op Zandvoort ook gereden. Daar zitten geen vleugels of andere downforce genererende zaken op die auto's.

130i cupauto is en blijft een geweldig referentiekader. Bouwer Carly Motors heeft er weinig aan gedaan, maar wel de zaken die er echt toe doen. Carly Motors heeft in het verleden een grote naam opgebouwd. In klasses waar het echt om de tienden van seconden ging wisten zij zich te onderscheiden door de beste auto's te bouwen. Als Carly een ton voor een 130i racer mocht uitgeven dan zou je wat meemaken. Voor de 130i cup zoals ie nu is hebben ze kunnen cashen.

Tom V

Bericht door Tom V » 15 jan 2008, 13:01

Maar vergeet niet dat die 1.54 een kwali tijd is, ik heb wel eens gelezen dat André vertelde dat de rondetijd na een kwalificatieronde al snel met 1-2 seconden zakt.

Elke seconde die je harder gaat wordt duurder. Als je begint bij 2.00 is het een stuk makkelijker om naar 1.55 te gaan. Als je van 1.55 naar 1.50 wilt is dit weer een stuk duurder, zo werkt het wel. En je moet die lage tijden constant kunnen rijden, niet alleen in een kwalificatierondje.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 15 jan 2008, 13:05

Hielke schreef:16 wielen as in 2x8 wielen Opa. Niet "16 inch wielen :D
Aha, dan las ik 't verkeerd. :oops: :wink:

René130i

Bericht door René130i » 15 jan 2008, 13:06

Wat kost een gemiddelde 130i cup racer ombouw (excl auto)?

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2008, 13:11

Tom944 schreef:Maar vergeet niet dat die 1.54 een kwali tijd is, ik heb wel eens gelezen dat André vertelde dat de rondetijd na een kwalificatieronde al snel met 1-2 seconden zakt.

Elke seconde die je harder gaat wordt duurder. Als je begint bij 2.00 is het een stuk makkelijker om naar 1.55 te gaan. Als je van 1.55 naar 1.50 wilt is dit weer een stuk duurder, zo werkt het wel. En je moet die lage tijden constant kunnen rijden, niet alleen in een kwalificatierondje.
1.53 is de kwalificatie tijd. 1.48 voor de hele snelle SS1 auto's. 1.46 als er eens een snelle coureur in een GT3 meedoet. Qua racetempo leveren ze natuurlijk allemaal zo'n 2 seconden in.

Kosten voor het opbouwen van zo'n 130i cupauto? Ik schat ongeveer 15.000 euro.

Luco

Bericht door Luco » 15 jan 2008, 13:23

Hielke schreef:
Tom944 schreef:Maar vergeet niet dat die 1.54 een kwali tijd is, ik heb wel eens gelezen dat André vertelde dat de rondetijd na een kwalificatieronde al snel met 1-2 seconden zakt.

1.53 is de kwalificatie tijd. 1.48 voor de hele snelle SS1 auto's. 1.46 als er eens een snelle coureur in een GT3 meedoet. Qua racetempo leveren ze natuurlijk allemaal zo'n 2 seconden in.

Kosten voor het opbouwen van zo'n 130i cupauto? Ik schat ongeveer 15.000 euro.
GT 3 haalt ook de 1.44 op cpz

complete cup 130i kost dacht ik iets van 55.000 euro

Tom V

Bericht door Tom V » 15 jan 2008, 13:24

Ja kun je die zo kopen? Of hebben ze bij Carly 20 stuks oid gemaakt en was dat toen de prijs? Het lijkt me dat er wel verschil in zit.

Luco

Bericht door Luco » 15 jan 2008, 13:26

Je hebt ook twee versies hebben ze me verteld
Het eerste jaar bleken ze te slap.
Daarna zijn ze extra stijver gemaakt
Alles scheurde los zeg maar :)

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2008, 13:31

Porsche GT3 in DSC SS1 specificatie rijdt 1.44 op Zandvoort? Poeh, dan zijn die nagenoeg fabrieksstandaard dingen nog sneller dan ik dacht.

Carly 130i cup auto kostte iets van 45.000 euro geloof ik. Er is later nog een verplicht pakket bijgekomen voor iets van 3-4000 en daar kreeg je dan andere wielen, een andere uitlaat, harde rubbers en bussen, 4 lichtgewicht deuren en een lichtgewicht achterklep voor.

Ze hebben natuurlijk een hele rits in een keer gebouwd maar ze kunnen nog steeds besteld worden. Zoals al eerder gezegd, er zitten geen exotische spullen op die auto. Toeleveranciers zijn gerenommeerd en bekend. Koni, Drechsler, Carly zelf, BMW motorsport.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2008, 13:34

luco hornsveld schreef:Je hebt ook twee versies hebben ze me verteld
Het eerste jaar bleken ze te slap.
Daarna zijn ze extra stijver gemaakt
Alles scheurde los zeg maar :)
Enige dat te slap was waren de rubbers in de wielophanging. En dat was op zich ook geen ramp geweest ware het niet dat door die relatieve slapheid de sporing van de auto tijdens de duur van de race te sterk veranderde.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 jan 2008, 13:41

Tom & Hielke dat is ook een beetje wat ik bedoel.

Even afgezien dat je het zelf nog moeten kunnen rijden, even vanuit het financiele/technische oogpunt.

Als bijv een 130i of een E36 M3 met goede rijder met niet al te veel spullen al een 1.54 met in kwalificatie rijd, dan heeft het ook geen zin om er nog eens allerlei verstelbare spullen op te zetten die superduur zijn en een paar tienden schelen tov een simpele goedkope oplossing die anderen al 100 keer gebruikt hebben. Zeker niet als je zoals ik zit te klooien met slicks die tot het canvas mee moeten enz :lol:

Of nog beter, 130i cup achtige auto rijd 1.54 voor 50K, M3 V8 GTR rijd 1.49 voor 200K. Moet je dus 150.000 extra neertellen voor grofweg 100 PK meer en veel verstelbare troep, waarvan de 100 PK een paar sec opleveren, en de rest misschien nog een sec of 2.

Nou ben ik wel iemand die van prutsen aan settings en onderdelen houd maar qua kosten moet je gewoon een keer de grens trekken denk ik dan. Kan je voor je centen nog beter 10 extra dagen boeken en je banden sneller vernieuwen bij wijze van spreken.

Plaats reactie