Vraagje aan de audio experts

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rein

Vraagje aan de audio experts

Bericht door Rein » 13 jan 2008, 20:56

Sinds een tijdje heb ik een iPod Classic 80gb, en de oordopjes zijn nu al gaar :? De oordopjes zelf zijn nooit echt van geweldige kwaliteit geweest, dus ik ben opzoek naar iets beters. Ik heb nu 2 verschillende gevonden die mij wel wat lijken:

AKG K 324 P

Specs:

Type: Earbuds (in oor)
Driver type: Dynamisch
Klankkast: Gesloten
Draagwijze: In oor
Weerstand: (bij 1kHz) 16 Ohm
Min. frequentie: 12 Hz
Max frequentie: 23500 Hz
Max.vermogen: 25 mW
Geluidsvermogen: 121 dB

http://www.kieskeurig.nl/product/2E7EDF ... 443440.htm

Sennheiser CX300

Specs:

Type: In ear
Driver type: Dynamisch
Klankkast: Open
Draagwijze: In oor
Weerstand: (bij 1kHz)16 Ohm
Min. Frequentie: 18 Hz
Max frequentie: 21000 Hz
Geluidsvermogen: 112 dB

http://www.kieskeurig.nl/product/DF9674 ... 3DCD2A.htm

Veel verstand heb ik er niet van, dus die specs zeggen mij ook vrij weinig. Ik zelf zit te denken aan de AKG omdat ie een paar hogere waardes heeft. Prijsverschil is niet erg groot ze zijn beide rond de €40.

Iemand adviezen voor de beste koop? (of alternatieven?)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 jan 2008, 21:00

Ik heb de Sennheiser CX400 en daar ben ik erg tevreden over. Collega van mij heeft de CX300s. Die heeft hij genomen in plaats van de Bose in-ear phones, die hij veel en veel slechter vond dan de Sennheisers.

Peric

Bericht door Peric » 13 jan 2008, 21:04

Lijkt me heel stug dat oortjes geluiden weer kunnen geven van 18 of 16 hz.
En boven de 16.000 - 18.000 hz kun je geluiden toch niet meer horen. Ik zou ze gewoon allebei proberen en degene kopen die het lekkerst zitten en naar jou smaak het beste klinken.

Specs zijn maar waarden die iemand er bijzet. Jij gelooft toch niet dat autospeakers ook daadwerkelijk 250 watt leveren hèh... :)

Rein

Bericht door Rein » 13 jan 2008, 21:08

Peric schreef:Ik zou ze gewoon allebei proberen en degene kopen die het lekkerst zitten en naar jou smaak het beste klinken.
Hier in de buurt wordt geen AKG verkocht, dus ik ben van plan om op internet te bestellen.

Over de Sennheisers is iedereen wel enthousiast als ik op internet lees, maar ik vind het raar dat ik over de AKG's maar weinig ervaringen kan vinden, want volgens mij is dat wel goed spul.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 13 jan 2008, 22:02

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 13 jan 2008, 23:52

Vriend van me heeft de Sennheiser, echt enorm tevreden. Had het mij ook aangeraden, maar vind de standaard iPod dopje nog prima.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 14 jan 2008, 00:24

check als je voor HQ in-ear phones gaat ook de `BOSE in-ear(ben normaal geen bose fan maar deze klinken wel erg goed), en de beste op de markt zijn de SHURE(bekend van de top kwaliteit microfoons) in-ear phones(er zijn 4 verschillende, gaan tussen de 90 en 400 euro) ben je echt op zoek naar kwaliteit dan staan deze beiden op een hoger niveau dan de sennheiser en akg. ga je voor grote gesloten headphones dan zijn sennheiser, akg en bv beyerdynamic dan juist weer beter dan bose

M@rcel

Bericht door M@rcel » 14 jan 2008, 08:42

Ik gebruik sinds een tijdje V-Moda's op mijn Cowon D2 MP3 speler.
Goede en mooie in-ears die rond de 100 euro kosten. Ben wel iets minder te spreken over het stevige laag geluid, volgende setje wordt met zekerheid van Shure.

AKG en Senheiser zijn gerenomeerde fabrikanten en het zal dus van je persoonlijke smaak afhangen wat je een prettig geluid vindt.. Bose ook een goede reputatie...maar op de een of andere manier weten ze mij persoonlijk eigenlijk nooit te overtuigen. Het laatste goede product van Bose blijft voor mij de eind jaren 80 geproduceerde series I, 901 speaker.

RobS

Bericht door RobS » 14 jan 2008, 09:07

Let wel erg goed op als je bv gaat fietsen met een setje in-ear dopjes in, je hoort namelijk helemaal niks meer van je omgeving en daar hoeft het volume niet eens hard voor te staan.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 jan 2008, 09:45

Rob Schouten schreef:Let wel erg goed op als je bv gaat fietsen met een setje in-ear dopjes in, je hoort namelijk helemaal niks meer van je omgeving en daar hoeft het volume niet eens hard voor te staan.
Mooi, dan hoor je gelukkig die k#t vogels niet wanneer je door de weilanden aan het fietsen bent. :wink:

Rein

Bericht door Rein » 14 jan 2008, 16:26

Iedereen bedankt voor de reactie's!
Martijn Koevoets schreef:Hier vind je ontzettend veel info: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1147592
Uiteraard heb ik daar als eerste gekeken :D Over Sennheiser was genoeg te vinden, maar over AKG heeel weinig. Ik heb daar ook mijn vraag gepost, maar kreeg geen antwoord.
cooldragon schreef:check als je voor HQ in-ear phones gaat ook de `BOSE in-ear(ben normaal geen bose fan maar deze klinken wel erg goed), en de beste op de markt zijn de SHURE(bekend van de top kwaliteit microfoons) in-ear phones(er zijn 4 verschillende, gaan tussen de 90 en 400 euro) ben je echt op zoek naar kwaliteit dan staan deze beiden op een hoger niveau dan de sennheiser en akg. ga je voor grote gesloten headphones dan zijn sennheiser, akg en bv beyerdynamic dan juist weer beter dan bose
Heb gelezen op GoT.net dat Shure idd heel goed is, maar €100+ vind ik te veel voor een setje oordopjes. €40 vind ik nu eerst genoeg ;)
Rob Schouten schreef:Let wel erg goed op als je bv gaat fietsen met een setje in-ear dopjes in, je hoort namelijk helemaal niks meer van je omgeving en daar hoeft het volume niet eens hard voor te staan.
Ja ik weet het, ik gebruik mijn iPod vooral ook op de fiets naar school. Wordt extra opletten, maar dat komt wel goed.

Ik heb nu net 5min geleden de AKG K 324 P besteld, ik zie wel wat het wordt :). De ervaringen ermee zijn goed, ben benieuwd... Ze zullen iig beter zijn dan wat ik nu heb.

Heeft verder iemand hier nog ervaringen met het inspelen van oordopjes? Want dat schijnt bij deze oordoppen te moeten. Moet het volume dan juist hoog of gewoon op normaal volume niveau staan? Hoelang moet dit gebeuren? Ik was zelf van plan om een nachtje de speler te laten draaien op een geluidsniveau iets hoger dan normaal, en met shuffle aan, dus zo veel mogelijk verschillende muziekstijlen(heb ik niet zelf bedacht, ergens gelezen). Kan iemand bevestigen dat dit een goede methode is?

Peric

Bericht door Peric » 14 jan 2008, 22:31

Ik maak zelf muziek, ik draai ook. Maar ik loop dus zelden met een mp3-speler in, want ook in-ear natuurlijk.
M'n wereld is zo klein als ik die dingen in heb, je merkt dus veel te weinig van wat er in je omgeving gebeurt. sommige mensen vinden dat fijn, ik dus niet.
In de auto wel altijd herrie aan, dan stoort het niet.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 jan 2008, 23:50

Een collega van mij vond die Bose echt crap. Die heeft ze terug gebracht en nu de Sennheiser CX300. En die vindt hij wel goed.

Is ook iemand die een Rotel stereo thuis heeft staan en zijn spullen hier haalt: http://www.remo.nl/ Hij is dus redelijk kritisch. Bose lijkt me dus geen goede optie.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 15 jan 2008, 11:45

Stéphane schreef:Een collega van mij vond die Bose echt crap. Die heeft ze terug gebracht en nu de Sennheiser CX300. En die vindt hij wel goed.

Is ook iemand die een Rotel stereo thuis heeft staan en zijn spullen hier haalt: http://www.remo.nl/ Hij is dus redelijk kritisch. Bose lijkt me dus geen goede optie.
tsja t is wat je gewend bent, voor een ipd zijn die in ears wel heel geschikt(MP3's zijn qua geluidskwaliteit toch altijd minder dan gewone CD's of SACD's) maar vgl met bv sony zijn die bose's wel heel goed hoor.

zelf geef ik altijd de voorkeur aan een gesloten koptelefoon, alleen wil je daar niet altijd mee naar buiten lopen(oorwarmer-design :-p)

heb zelf nog een hele oude(Maar nog steeds goede) sennheiser HD 560 II ovation en een HD 250II (wat zijn daar nu eigenlijk de opvolgers van?)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 jan 2008, 18:18

Sennheiser is gewoon super, altijd goed!

Plaats reactie