mijn e30 m3/5

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 07 jul 2007, 13:04

Dit is zeg maar mijn droom auto... :cry:

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 07 jul 2007, 19:53

voor de liefhebbers :lol:

[img:1383:922]http://www.sdmk2.nl/m3front1.jpg[/img]

[img:1383:922]http://www.sdmk2.nl/m3rear1.jpg[/img]

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 07 jul 2007, 20:05

Gaaf ding Sven, persoonlijk vind ik alleen de originele achterlichten en knipperlichten voor minder sjonnie staan. Ook die zwarte niertjes ben ik geen fan van, voor de rest superding :D

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 07 jul 2007, 20:10

Mooi ding Sven !!!!!!

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 07 jul 2007, 20:14

Zoow hé! Ziet er goed uit man. Weer helemaal klaar om dit Nurburgring jaar weer tot een succes te maken 8)

De zwarte velgen doen hem echt goed. Keep up the good work :wink:

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 07 jul 2007, 20:15

dankje peeps!!
is natuurlijk kwestie van smaak Martijn :)
die achterlichten en knippers zaten er al zo op toen ik hem kocht en de niertjes vind ik net wat agressiever ogen dan de chromen!
nu die velgen zwart zijn vind ik het allemaal wel leuk combineren

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 07 jul 2007, 21:34

Ik vind het hem goed stan Sven, anders krijg je echt weer zo'n oude klassiekerlook voor puristen, deze hoort een beetje duister te zijn...

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 13 jan 2008, 11:17

zoals sommigen van jullie weten heb ik de techniek van mijn m3 verkocht! het ging om de m5 3,6l aandrijflijn!
hier is een 3,8l m5 aandrijflijn voor terug gekomen!
midden dec op t gemakje aan begonnen en afgelopen vrijdag voor t eerst de motor horen ronken.. klonk erg mooi maar kon nog niet proefrijden ivm het koelsysteem wat nog niet 100% is
aangezien de techniek op geen enkel gebied aangepast was voor in een e30 te monteren heb ik best veel ellende en tijd nodig gehad om alles aan te passen van uitlaat/spruitstuk t/m airbox!
dan merk je pas hoeveel werk t is om zoiets goed te krijgen.. de motor in positie brengen voor de motorsteunen te maken was hierbij nog t moeilijkste. dankzij het geduld van danny waar ik altijd samen mee sleutel is dit meer dan prima gelukt!
motorsteunrubbers hebben plaats gemaakt voor teflon waardoor minder kracht verloren gaat richting wielen..
de kabelboom was een eitje en viel echt ontzettend mee al had ik zelf gedacht dat dat ook nog wel de nodige problemen zou opleveren!
nou ist nog een kwestie van kleine dingetjes fatsoeneren en hoop t morgen allemaal af te sluiten zodat er gereden kan worden.
het geluid is een stuk zwaarder geworden dus daaraan merk je al goed dat er meer inhoud int blok zit!

nu dit goed is kan ik me verder gaan bezig houden met andere zaken zoals t interieur.hiervoor heb ik al carbondeurpanelen klaar liggen en in combi met een mooie kooi en de sparco pro 2000 zal dit best in orde komen. verder heb ik een schakelmechanisme op unibal gemaakt wat trouwens een heerlijke vooruitgang is tov het origineel!
ook zal ik het onderstel aanpakken waarbij gedeeltelijk teflon komt en powerflex zwart
als er nog wat geld over is ga ik ook de dempers en veren doen incl camberverstelling op voor en achteras..
zal van de week even wat foto´s van t project posten al heb ik er maar weinig gemaakt!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 jan 2008, 11:33

Goed werk Sven...droomprojeckt ik blijf ze super vinden, stond er laatst nog 1 te koop in NL voor weinig met die 3.8...gaaf...

en laat de foto's maar komen. 8)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 13 jan 2008, 11:37

Leuk om te leze dat het jullie wederom gelukt is een masterpiece in de M3 te lepelen!
Is het blok verder standaard?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 13 jan 2008, 11:50

Klasse. Is de stap van 3.6 naar 3.8 zo groot dat een swap zich loont ?

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 13 jan 2008, 11:53

ErikKramer schreef:Leuk om te leze dat het jullie wederom gelukt is een masterpiece in de M3 te lepelen!
Is het blok verder standaard?
ik ga ervanuit dat t standaard is wat voorlopig ook wel genoeg mag zijn :P.. verschillen tov 3,6l zijn 50mm throtllebody's ipv 45mm incl grotere inlaatkanalen,meer inhoudt en ook 50mm uitlaatspruitstuk ipv 45mm dus alles is gewoon groter..
toekomstplan is een carbonairbox incl dta maar dan praat je over 6k wil je t goed doen en dat is t mij momenteel niet waard omdat er nog zoveel andere zaken op planning staan
en ja de stap zal t meer dan waard zijn:) de 3,8 is gewoon veel sterker en agressiever

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 jan 2008, 12:22

Gaaf Sven, ook nog serieuze toekomstplannen zo te horen :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 jan 2008, 15:09

Erg gaaf 8)

Paul

Bericht door Paul » 14 jan 2008, 14:23

Very nice Sven... dit jaar maar weer samen BBQen hehe.... en pinquins n**ken ;)

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 14 jan 2008, 22:17

Paul schreef:Very nice Sven... dit jaar maar weer samen BBQen hehe.... en pinquins n**ken ;)
ghehe gaat goed komen.. neem jij dit x de pinquin mee? :mrgreen:

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 14 jan 2008, 22:28

vandaag het koelprobleem gefixt.. gaat van alles door je hoofd als daar iets niet mee klopt op het moment dat je de eerste x gaat starten :S
vloeistof kwam snel aan de kook en borrelde zo weer t expansievat uit!
naja van alles geprobeerd om te ontluchten maar niks hielp dus maar eens compressie meten.. op alle cyl 12 bar dus dat was eigenlijk perfect te noemen dus lekke koppakking al voor een groot gedeelte uitgesloten..
ok maar weer ontluchten en daarvoor had ik t-stukje tussen een slang gezet wat ik open en dicht kon doen en walla fatsoendelijk alle lucht eruit en de motor netjes op temperatuur!
alles dubbelchecken en klaar maken voor de eerste kmters!
natuurlijk tijdje rustig aan gedaan want blok had dik 3 jaar stil gelegen en controleren of temperaturen in orde bleven! dit bleek allemaal prima dus gas erop :P
het grote verschil wat ik merk tov de 3,6l is vooral het soepele gedrag van de 3,8 en het zwaardere geluid waarmee je gelijk merkt dat er meer inhoudt int blok steekt! ook maakt ie veel grotere stappen in elke gang en voeld ie stukke sneller aan vooral boven de 4k toeren!
heerlijke machientje is het en mijns inziens minder agressief dan de 3,6 wat ik niet verwacht had maar wel sneller door de gang heen alleen merk je dit minder goed omdat t niet zo rauw aanvoelt

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 15 jan 2008, 00:10

Gaaf project weer! 8)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 15 jan 2008, 00:13

Geweldig nieuws Sven! Dit soort projecten zijn zo verschrikkelijk mooi om te lezen. Foto's maken het nu nog compleet! Wanneer en waar mag hij zijn kunsten vertonen? Kom 14 feb. eens naar CPZ :wink:

Paul

Bericht door Paul » 15 jan 2008, 01:03

Ik zorg voor de pinquins ;)

3.6 is idd iets meer revhappy dan de 3.8, maar zou zeker ook voor de 3.8 zijn gegaan

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 15 jan 2008, 09:54

:lol:

CPZ ga ik niet redden.. begin in feb weer met werken dus te druk om met de m bezig te zijn en de ophangingrubbers zijn allemaal slecht! de auto voelt aan als een dweil momenteel en wil dat eerst in orde hebben voor ie het circuit ziet

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 17 jan 2008, 18:46

hier alvast wat foto's, detailfoto's volgen nog :)

[img:1248:832]http://www.sdmk2.nl/m1.jpg[/img]

[img:1248:832]http://www.sdmk2.nl/m3.jpg[/img]

[img:1248:832]http://www.sdmk2.nl/m4.jpg[/img]

[img:1383:922]http://www.sdmk2.nl/m5.jpg[/img]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 17 jan 2008, 18:47

grrrrrr gaaf man 8) heerlijk ruig bakkie zo :twisted: en een motor waardig aan z'n naam.

maareuh zijn dat uitlaat buizen die dunne dingen met roest? is dat vrij ademen...of zie ik het niet goed :oops:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 17 jan 2008, 18:49

Netjes in kleur van de auto. Het ziet er verbazingwekkend orgineel uit, dat 6 cilinder M blok. Mooi werk

ps. hij kan wel wat negatieve camber hebben aan de voorkant of is de wegligging naar wens?

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 17 jan 2008, 19:01

Rene, dat is idd het spaghetiespruitstuk.. zeker niet geroest want van rvs maar aanslag erop door de jaren heen van de hitte!ze zijn 5mm dikker in dia dan 3,6l en origineel dus neem aan dat ze bij M wel weten wat ze doen :P

Steven, gelijk heb je.. onderstel is volgende op de to do lijst waaronder camberverstelling voor en achter. wegliging zoals nu is nog steeds goed voor een lage 8 min btg op de ring

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Thomas H en 16 gasten