
mijn e30 m3/5
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
voor de liefhebbers
[img:1383:922]http://www.sdmk2.nl/m3front1.jpg[/img]
[img:1383:922]http://www.sdmk2.nl/m3rear1.jpg[/img]

[img:1383:922]http://www.sdmk2.nl/m3front1.jpg[/img]
[img:1383:922]http://www.sdmk2.nl/m3rear1.jpg[/img]
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
zoals sommigen van jullie weten heb ik de techniek van mijn m3 verkocht! het ging om de m5 3,6l aandrijflijn!
hier is een 3,8l m5 aandrijflijn voor terug gekomen!
midden dec op t gemakje aan begonnen en afgelopen vrijdag voor t eerst de motor horen ronken.. klonk erg mooi maar kon nog niet proefrijden ivm het koelsysteem wat nog niet 100% is
aangezien de techniek op geen enkel gebied aangepast was voor in een e30 te monteren heb ik best veel ellende en tijd nodig gehad om alles aan te passen van uitlaat/spruitstuk t/m airbox!
dan merk je pas hoeveel werk t is om zoiets goed te krijgen.. de motor in positie brengen voor de motorsteunen te maken was hierbij nog t moeilijkste. dankzij het geduld van danny waar ik altijd samen mee sleutel is dit meer dan prima gelukt!
motorsteunrubbers hebben plaats gemaakt voor teflon waardoor minder kracht verloren gaat richting wielen..
de kabelboom was een eitje en viel echt ontzettend mee al had ik zelf gedacht dat dat ook nog wel de nodige problemen zou opleveren!
nou ist nog een kwestie van kleine dingetjes fatsoeneren en hoop t morgen allemaal af te sluiten zodat er gereden kan worden.
het geluid is een stuk zwaarder geworden dus daaraan merk je al goed dat er meer inhoud int blok zit!
nu dit goed is kan ik me verder gaan bezig houden met andere zaken zoals t interieur.hiervoor heb ik al carbondeurpanelen klaar liggen en in combi met een mooie kooi en de sparco pro 2000 zal dit best in orde komen. verder heb ik een schakelmechanisme op unibal gemaakt wat trouwens een heerlijke vooruitgang is tov het origineel!
ook zal ik het onderstel aanpakken waarbij gedeeltelijk teflon komt en powerflex zwart
als er nog wat geld over is ga ik ook de dempers en veren doen incl camberverstelling op voor en achteras..
zal van de week even wat foto´s van t project posten al heb ik er maar weinig gemaakt!
hier is een 3,8l m5 aandrijflijn voor terug gekomen!
midden dec op t gemakje aan begonnen en afgelopen vrijdag voor t eerst de motor horen ronken.. klonk erg mooi maar kon nog niet proefrijden ivm het koelsysteem wat nog niet 100% is
aangezien de techniek op geen enkel gebied aangepast was voor in een e30 te monteren heb ik best veel ellende en tijd nodig gehad om alles aan te passen van uitlaat/spruitstuk t/m airbox!
dan merk je pas hoeveel werk t is om zoiets goed te krijgen.. de motor in positie brengen voor de motorsteunen te maken was hierbij nog t moeilijkste. dankzij het geduld van danny waar ik altijd samen mee sleutel is dit meer dan prima gelukt!
motorsteunrubbers hebben plaats gemaakt voor teflon waardoor minder kracht verloren gaat richting wielen..
de kabelboom was een eitje en viel echt ontzettend mee al had ik zelf gedacht dat dat ook nog wel de nodige problemen zou opleveren!
nou ist nog een kwestie van kleine dingetjes fatsoeneren en hoop t morgen allemaal af te sluiten zodat er gereden kan worden.
het geluid is een stuk zwaarder geworden dus daaraan merk je al goed dat er meer inhoud int blok zit!
nu dit goed is kan ik me verder gaan bezig houden met andere zaken zoals t interieur.hiervoor heb ik al carbondeurpanelen klaar liggen en in combi met een mooie kooi en de sparco pro 2000 zal dit best in orde komen. verder heb ik een schakelmechanisme op unibal gemaakt wat trouwens een heerlijke vooruitgang is tov het origineel!
ook zal ik het onderstel aanpakken waarbij gedeeltelijk teflon komt en powerflex zwart
als er nog wat geld over is ga ik ook de dempers en veren doen incl camberverstelling op voor en achteras..
zal van de week even wat foto´s van t project posten al heb ik er maar weinig gemaakt!
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
ik ga ervanuit dat t standaard is wat voorlopig ook wel genoeg mag zijnErikKramer schreef:Leuk om te leze dat het jullie wederom gelukt is een masterpiece in de M3 te lepelen!
Is het blok verder standaard?

toekomstplan is een carbonairbox incl dta maar dan praat je over 6k wil je t goed doen en dat is t mij momenteel niet waard omdat er nog zoveel andere zaken op planning staan
en ja de stap zal t meer dan waard zijn:) de 3,8 is gewoon veel sterker en agressiever
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
vandaag het koelprobleem gefixt.. gaat van alles door je hoofd als daar iets niet mee klopt op het moment dat je de eerste x gaat starten :S
vloeistof kwam snel aan de kook en borrelde zo weer t expansievat uit!
naja van alles geprobeerd om te ontluchten maar niks hielp dus maar eens compressie meten.. op alle cyl 12 bar dus dat was eigenlijk perfect te noemen dus lekke koppakking al voor een groot gedeelte uitgesloten..
ok maar weer ontluchten en daarvoor had ik t-stukje tussen een slang gezet wat ik open en dicht kon doen en walla fatsoendelijk alle lucht eruit en de motor netjes op temperatuur!
alles dubbelchecken en klaar maken voor de eerste kmters!
natuurlijk tijdje rustig aan gedaan want blok had dik 3 jaar stil gelegen en controleren of temperaturen in orde bleven! dit bleek allemaal prima dus gas erop
het grote verschil wat ik merk tov de 3,6l is vooral het soepele gedrag van de 3,8 en het zwaardere geluid waarmee je gelijk merkt dat er meer inhoudt int blok steekt! ook maakt ie veel grotere stappen in elke gang en voeld ie stukke sneller aan vooral boven de 4k toeren!
heerlijke machientje is het en mijns inziens minder agressief dan de 3,6 wat ik niet verwacht had maar wel sneller door de gang heen alleen merk je dit minder goed omdat t niet zo rauw aanvoelt
vloeistof kwam snel aan de kook en borrelde zo weer t expansievat uit!
naja van alles geprobeerd om te ontluchten maar niks hielp dus maar eens compressie meten.. op alle cyl 12 bar dus dat was eigenlijk perfect te noemen dus lekke koppakking al voor een groot gedeelte uitgesloten..
ok maar weer ontluchten en daarvoor had ik t-stukje tussen een slang gezet wat ik open en dicht kon doen en walla fatsoendelijk alle lucht eruit en de motor netjes op temperatuur!
alles dubbelchecken en klaar maken voor de eerste kmters!
natuurlijk tijdje rustig aan gedaan want blok had dik 3 jaar stil gelegen en controleren of temperaturen in orde bleven! dit bleek allemaal prima dus gas erop

het grote verschil wat ik merk tov de 3,6l is vooral het soepele gedrag van de 3,8 en het zwaardere geluid waarmee je gelijk merkt dat er meer inhoudt int blok steekt! ook maakt ie veel grotere stappen in elke gang en voeld ie stukke sneller aan vooral boven de 4k toeren!
heerlijke machientje is het en mijns inziens minder agressief dan de 3,6 wat ik niet verwacht had maar wel sneller door de gang heen alleen merk je dit minder goed omdat t niet zo rauw aanvoelt
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
hier alvast wat foto's, detailfoto's volgen nog
[img:1248:832]http://www.sdmk2.nl/m1.jpg[/img]
[img:1248:832]http://www.sdmk2.nl/m3.jpg[/img]
[img:1248:832]http://www.sdmk2.nl/m4.jpg[/img]
[img:1383:922]http://www.sdmk2.nl/m5.jpg[/img]

[img:1248:832]http://www.sdmk2.nl/m1.jpg[/img]
[img:1248:832]http://www.sdmk2.nl/m3.jpg[/img]
[img:1248:832]http://www.sdmk2.nl/m4.jpg[/img]
[img:1383:922]http://www.sdmk2.nl/m5.jpg[/img]
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
Rene, dat is idd het spaghetiespruitstuk.. zeker niet geroest want van rvs maar aanslag erop door de jaren heen van de hitte!ze zijn 5mm dikker in dia dan 3,6l en origineel dus neem aan dat ze bij M wel weten wat ze doen 
Steven, gelijk heb je.. onderstel is volgende op de to do lijst waaronder camberverstelling voor en achter. wegliging zoals nu is nog steeds goed voor een lage 8 min btg op de ring

Steven, gelijk heb je.. onderstel is volgende op de to do lijst waaronder camberverstelling voor en achter. wegliging zoals nu is nog steeds goed voor een lage 8 min btg op de ring
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 14 gasten