Geen motorrijtuigenbelasting, wél driving-fun?

Dit is ons algemene autoforum.
Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 13 jan 2008, 17:59

Ar schreef:Gisteren een Impreza gekocht
Das verstandig. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 jan 2008, 21:37

Vandaag is morgen Rob :D Vertelvertel :mrgreen:

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 335
Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
Locatie: mol

Bericht door peer » 13 jan 2008, 22:24

Ja vertel... heb je hem gekocht? Of ben je er al rondjes mee rijden? :wink:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 14 jan 2008, 13:55

Het zal vast en zeker vreemd overkomen maar ik heb het hele idee van een 3e (eigenlijk 4e) auto uit m'n kop gezet. Mijn vrouwtje staat iedere keer als ik een middagje aan het circuitrijden ben doodangsten uit en dat is voor mij uiteraard ook niet relaxed. Dit heeft ze me gister pas verteld. Ze vind het prima dat ik af en toe een keer rijd maar met de aankoop van een minder kostbare auto had ik de intentie om ook vaker te gaan rijden en daar heeft ze dus geen fijn gevoel bij. Ik heb dus besloten om alleen nog maar met Vijverberg/df/lotus-on-track etc te gaan rijden, kost iets meer maar is wel een stuk rustiger/veiliger/beter geregeld dan vrijrijden/clubspecials.

Het liefste zou ik d'r eens meenemen zodat ze kan zien hoe het er aan toe gaat maar dat zit er voorlopig niet in ivm de kleine.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 14 jan 2008, 13:59

Begrijpelijk. En inderdaad een keertje meenemen om te laten zien hoe het eraan toe gaat op zo een dag.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 14 jan 2008, 14:08

Ik zei pas tegen m'n ma dat ik naar Zolder ging om op het circuit rond te racen. Veel veiliger dan op straat. Als antwoordt kreeg ik een vriendelijk: "ik zal een kooi voor je kopen."
Ik weet nu niet of ik een rolkooi krijg voor de auto of dat ze wat anders bedoeld. :lol:

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 14 jan 2008, 14:10

De intentie om vaker te rijden heb ik niet met mijn goedkopere E30 320i.
Gaat mij meer om het financiele risico te verkleinen.

Afgelopen zaterdag was ik ook bij vrijrijden. Mijn auto is nog niet klaar maar reed mee in de Evo 6 van Jason(N6GSR). Hij had zelf ook 2 momentjes, gelukkig allemaal goed afgelopen.

Maar er was ook een knal blauwe E30 M3, erg mooi ding. Helaas reed deze in op een Civic die spinde.
Gevolg hele achterkant krom van de M3 om over de schade van de Civic(totallos volgens eigenaar) maar te zwijgen.

http://nl.youtube.com/watch?v=0FlOQtVQoDU

Dan ben ik toch wel blij dat ik besloten heb dat mijn M3 het circuit nooit meer op gaat.

Dit kan namelijk overal gebeuren, ook hier bij DF!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 jan 2008, 14:12

Joy Jolliffe schreef:Begrijpelijk. En inderdaad een keertje meenemen om te laten zien hoe het eraan toe gaat op zo een dag.
Yep, heb ik ook gedaan. Vriendin mee naar CPZ. Ojee, zeiknatte baan en semi-slicks. Dat wordt gillen, dacht ik. Bij elke bocht dwars en verwachte dat mijn vriendin doodsangsten uit zou staan. Maar integendeel, ze vond het schitterend. Sindsdien dat ze mee is gegaan, voelt ze zich een stuk rustiger als ze langs de baan staat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 jan 2008, 14:16

zow... :shock:
dat die civic daar spinde zo hard ging ie niet...raar moment...

en in het begin dat die 5 serie ervoorbij scheurt veel te laat remmend :lol: maar hij wou er voorbij.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 14 jan 2008, 14:26

JeroenT schreef:Maar er was ook een knal blauwe E30 M3, erg mooi ding. Helaas reed deze in op een Civic die spinde.
Gevolg hele achterkant krom van de M3 om over de schade van de Civic(totallos volgens eigenaar) maar te zwijgen.

http://nl.youtube.com/watch?v=0FlOQtVQoDU

Dit kan namelijk overal gebeuren, ook hier bij DF!
Het kan bij ieder ciruitevenement gebeuren. Maar de M3 had de achterkant krom? Hoe kan dat? Spinde die M3 misschien ook en kwam ie met z'n kont op de Civic? Vreemd.

Civic rijder was ook vrij laat met tegensturen. En dat is een understatement :roll:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 14 jan 2008, 14:31

Lijkt in het filmpje wel alsof die M3 ook zijwaards aan komt idd.

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 14 jan 2008, 14:32

Inderdaad de M3 spinde er achterwaarts in. Je ziet het nog net gebeuren.

De krachten van de botsing zijn over de hele achterkant verwerkt.
Ter hoogte van de kentekenplaat een vouw in het plaatwerk en aan de andere zijkant een deuk naar buiten toe.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jan 2008, 14:40

Vrouwen....

Op de openbare wegt vindt mijn vriendin het niets als we 'ietjes' te hard rijden. Op het circuit daarentegen kan 't haar niet hard en dwars genoeg gaan.

En ergens heeft ze wel gelijk :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 jan 2008, 14:42

Dennis Cavallino schreef:Vrouwen....

Op de openbare wegt vindt mijn vriendin het niets als we 'ietjes' te hard rijden. Op het circuit daarentegen kan 't haar niet hard en dwars genoeg gaan.

En ergens heeft ze wel gelijk :)
Yep, heb precies hetzelfde. :lol:

Luco

Bericht door Luco » 14 jan 2008, 14:48

GTRene schreef:zow... :shock:
dat die civic daar spinde zo hard ging ie niet...raar moment...
Is een rotbocht
De renaultbocht, daar gaat het regelmatig mis, hij knijpt meer dan je verwacht, er gaan er daar regelmatig op hun dak ook :D

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 14 jan 2008, 14:54

De kans op een ongeval bij een DF dag is imo veel kleiner omdat ik 100x relaxter in de auto zit. Ik moet wel spiegelen maar tijdens vrijrijden heb je eigenlijk 4 paar ogen nodig :) 1 paar voor je linkerspiegel, 1 paar voor je rechterspiegel, 1 paar voor je binnenspiegel en 1 paar om vooruit te kijken ;)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jan 2008, 14:57

Je rijdt zeker ook nooit in de spits? :)

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 14 jan 2008, 15:02

Dennis Cavallino schreef:Je rijdt zeker ook nooit in de spits? :)
Momenteel even niet, maar de afgelopen 2 jaar dagelijks. 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 jan 2008, 15:32

luco hornsveld schreef:
GTRene schreef:zow... :shock:
dat die civic daar spinde zo hard ging ie niet...raar moment...
Is een rotbocht
De renaultbocht, daar gaat het regelmatig mis, hij knijpt meer dan je verwacht, er gaan er daar regelmatig op hun dak ook :D
renaultbocht? zit net op een CPZ maar is dat de audi S bocht? die is inderdaad krap :oops: eerste X daar 2 x gespint..stom ook wilde omdat het een langzame bocht was in z'n 2 nemen...liet de koppeling iets opkomen en daar ging ie al :lol: duhh :wink: nu neem ik hem altijd in 3, ach zo leer je weer :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jan 2008, 15:34

Je kan ook leren rev matchen met heel&toe terugschakelen. Maar 3 is meestal de betere versnelling. Audi S is de bochtencombinatie ná de Renault bocht en Vodafone (er zit een 'recht' stuk tussen dat licht glooiend is).

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 14 jan 2008, 15:41

Ik zag de blauwe M3 met schade op de paddock staan. Was een mooi exemplaar.

Het was in de ochtend een natte baan, dus toch meer risico. Zo heb ik al het eerste clipje voor het eindjaarsfilmpje van 2008. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 jan 2008, 15:46

Dennis Cavallino schreef:Je kan ook leren rev matchen met heel&toe terugschakelen. Maar 3 is meestal de betere versnelling. Audi S is de bochtencombinatie ná de Renault bocht en Vodafone (er zit een 'recht' stuk tussen dat licht glooiend is).
Ow die bocht, ja die knijpt ook wel iets, maar daar geen problemen ondervonden, de Hartge glijd dan iets met de voorwielen omdat ik wel scherper en harder wil maar de grip voor niet zo :lol: dus op rails loopt ie dan niet :wink: maar heel & toe is een beetje euhm...moeilijk ik doe het nooit en vertrouw het nooit helemaal, bang dat ik van het pedaal slip...
maar de Hartge in mijn geval heeft power genoeg onderin om het in de 3 te doen, en dat gaat goed...
Het hele circuit doe ik in 3 en 4 maar op het rechte stuk zelfs ff in 5 rond de 240 zit ik daar en red ik niet in 4 :wink: en dan komen de remmen weer...en weer denken wou dat ik super remmen had :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jan 2008, 16:09

:lol: remmen is voor mietjes :lol:

Maar ik snap je heel goed. Heel&Toe is alleen wel iets wat mensen snel (zelf) leren. Maar ik vind het nog steeds dat het bij je driving skills hoort als je in dat soort auto's rijdt. Zeker bij het aanremmen als een downhill instuurpunt als de Audi S.

Luco

Bericht door Luco » 14 jan 2008, 16:52

Dennis Cavallino schreef::lol: remmen is voor mietjes :lol:

Maar ik snap je heel goed. Heel&Toe is alleen wel iets wat mensen snel (zelf) leren. Maar ik vind het nog steeds dat het bij je driving skills hoort als je in dat soort auto's rijdt. Zeker bij het aanremmen als een downhill instuurpunt als de Audi S.
Niet in elke auto is heel/toe mogelijk :D :D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jan 2008, 17:09

Wel in een Hartge :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Kasteel, Rogerb, SlowCo, Will F. en 15 gasten