Das verstandig.Ar schreef:Gisteren een Impreza gekocht
Geen motorrijtuigenbelasting, wél driving-fun?
- RobS
Het zal vast en zeker vreemd overkomen maar ik heb het hele idee van een 3e (eigenlijk 4e) auto uit m'n kop gezet. Mijn vrouwtje staat iedere keer als ik een middagje aan het circuitrijden ben doodangsten uit en dat is voor mij uiteraard ook niet relaxed. Dit heeft ze me gister pas verteld. Ze vind het prima dat ik af en toe een keer rijd maar met de aankoop van een minder kostbare auto had ik de intentie om ook vaker te gaan rijden en daar heeft ze dus geen fijn gevoel bij. Ik heb dus besloten om alleen nog maar met Vijverberg/df/lotus-on-track etc te gaan rijden, kost iets meer maar is wel een stuk rustiger/veiliger/beter geregeld dan vrijrijden/clubspecials.
Het liefste zou ik d'r eens meenemen zodat ze kan zien hoe het er aan toe gaat maar dat zit er voorlopig niet in ivm de kleine.
Het liefste zou ik d'r eens meenemen zodat ze kan zien hoe het er aan toe gaat maar dat zit er voorlopig niet in ivm de kleine.
-
allen
-
JeroenT
De intentie om vaker te rijden heb ik niet met mijn goedkopere E30 320i.
Gaat mij meer om het financiele risico te verkleinen.
Afgelopen zaterdag was ik ook bij vrijrijden. Mijn auto is nog niet klaar maar reed mee in de Evo 6 van Jason(N6GSR). Hij had zelf ook 2 momentjes, gelukkig allemaal goed afgelopen.
Maar er was ook een knal blauwe E30 M3, erg mooi ding. Helaas reed deze in op een Civic die spinde.
Gevolg hele achterkant krom van de M3 om over de schade van de Civic(totallos volgens eigenaar) maar te zwijgen.
http://nl.youtube.com/watch?v=0FlOQtVQoDU
Dan ben ik toch wel blij dat ik besloten heb dat mijn M3 het circuit nooit meer op gaat.
Dit kan namelijk overal gebeuren, ook hier bij DF!
Gaat mij meer om het financiele risico te verkleinen.
Afgelopen zaterdag was ik ook bij vrijrijden. Mijn auto is nog niet klaar maar reed mee in de Evo 6 van Jason(N6GSR). Hij had zelf ook 2 momentjes, gelukkig allemaal goed afgelopen.
Maar er was ook een knal blauwe E30 M3, erg mooi ding. Helaas reed deze in op een Civic die spinde.
Gevolg hele achterkant krom van de M3 om over de schade van de Civic(totallos volgens eigenaar) maar te zwijgen.
Dan ben ik toch wel blij dat ik besloten heb dat mijn M3 het circuit nooit meer op gaat.
- Tristan
Yep, heb ik ook gedaan. Vriendin mee naar CPZ. Ojee, zeiknatte baan en semi-slicks. Dat wordt gillen, dacht ik. Bij elke bocht dwars en verwachte dat mijn vriendin doodsangsten uit zou staan. Maar integendeel, ze vond het schitterend. Sindsdien dat ze mee is gegaan, voelt ze zich een stuk rustiger als ze langs de baan staat.Joy Jolliffe schreef:Begrijpelijk. En inderdaad een keertje meenemen om te laten zien hoe het eraan toe gaat op zo een dag.
- Hielke
Het kan bij ieder ciruitevenement gebeuren. Maar de M3 had de achterkant krom? Hoe kan dat? Spinde die M3 misschien ook en kwam ie met z'n kont op de Civic? Vreemd.JeroenT schreef:Maar er was ook een knal blauwe E30 M3, erg mooi ding. Helaas reed deze in op een Civic die spinde.
Civic rijder was ook vrij laat met tegensturen. En dat is een understatement
- Bert ///M3
-
JeroenT
- Dennis Cavallino
- Tristan
-
Luco
- RobS
- Dennis Cavallino
- GTRene
renaultbocht? zit net op een CPZ maar is dat de audi S bocht? die is inderdaad krapluco hornsveld schreef:Is een rotbochtGTRene schreef:zow...![]()
dat die civic daar spinde zo hard ging ie niet...raar moment...
De renaultbocht, daar gaat het regelmatig mis, hij knijpt meer dan je verwacht, er gaan er daar regelmatig op hun dak ook
- Dennis Cavallino
- GTRene
Ow die bocht, ja die knijpt ook wel iets, maar daar geen problemen ondervonden, de Hartge glijd dan iets met de voorwielen omdat ik wel scherper en harder wil maar de grip voor niet zoDennis Cavallino schreef:Je kan ook leren rev matchen met heel&toe terugschakelen. Maar 3 is meestal de betere versnelling. Audi S is de bochtencombinatie ná de Renault bocht en Vodafone (er zit een 'recht' stuk tussen dat licht glooiend is).
maar de Hartge in mijn geval heeft power genoeg onderin om het in de 3 te doen, en dat gaat goed...
Het hele circuit doe ik in 3 en 4 maar op het rechte stuk zelfs ff in 5 rond de 240 zit ik daar en red ik niet in 4
- Dennis Cavallino
-
Luco
Niet in elke auto is heel/toe mogelijkDennis Cavallino schreef:remmen is voor mietjes
![]()
Maar ik snap je heel goed. Heel&Toe is alleen wel iets wat mensen snel (zelf) leren. Maar ik vind het nog steeds dat het bij je driving skills hoort als je in dat soort auto's rijdt. Zeker bij het aanremmen als een downhill instuurpunt als de Audi S.
- Dennis Cavallino