Alocohol ja of nee?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
volvoc30

Bericht door volvoc30 » 14 jan 2008, 11:11

Mag graag een biertje drinken. Glaasje witte wijn vind ik ook heerlijk en als ik op stap ga dan bestel ik ook wel eens een gin tonic.

HSR

Bericht door HSR » 14 jan 2008, 12:08

volvoc30 schreef:Mag graag een biertje drinken. .

grootste understatement van 2008.

Knot

Bericht door Knot » 14 jan 2008, 12:17

Drink ook wel wat bij elke gelegenheid hoor, 's avonds een wijntje (of 2/3) bij het eten of een paar biertjes na koffietijd, heerlijk.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 14 jan 2008, 12:21

hugo schreef:
volvoc30 schreef:Mag graag een biertje drinken. .

grootste understatement van 2008.
Rustig aan he kerel, weet niet wat jij allemaal probeert te insinueren? 8)

allen

Bericht door allen » 14 jan 2008, 12:22

Ik drink zo nu en dan wanneer ik zin heb. Daar hoef ik niet voor te eten of uit te gaan. Heb ik geen trek dan kan het ook zomaar zijn dat ik een maand geen druppel alcohol naar binnen werk.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 14 jan 2008, 12:30

allen schreef:Ik drink zo nu en dan wanneer ik zin heb. Daar hoef ik niet voor te eten of uit te gaan. Heb ik geen trek dan kan het ook zomaar zijn dat ik een maand geen druppel alcohol naar binnen werk.
Jaja aan je avater te zien heb je er genoeg verstand van :wink: 8)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 jan 2008, 12:37

Andere vraag: wie heeft wel eens gereden met teveel drank op?

Ik vroeger wel eens. Stukje van 2 km maar dat viel niet mee, echt teveel op. Ook wel eens op nieuwjaarsdag naar huis gereden om 13:00, dat ik echt nog lang niet nuchter was. Ben er niet trots op ofzo, gewoon stom.

Tegenwoordig echt niet meer. Ben ook groot voorstander van alcoholcontroles, helaas gebeurt dat nog te weinig.

Drink hooguit 1 biertje op een avond als ik nog moet rijden. Nu zijn er ook velen die zeggen dat 1 ook al teveel is maar daar ben ik het dan weer niet mee eens. :)

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 14 jan 2008, 12:44

Wouter81 schreef: Drink hooguit 1 biertje op een avond als ik nog moet rijden. Nu zijn er ook velen die zeggen dat 1 ook al teveel is maar daar ben ik het dan weer niet mee eens. :)
heeft nix met medische verklaringen e.d. te maken. Gewoon principe.
Rijden = geen alcohol, klaar.
Natuurlijk verwacht ik dat niet van anderen :) Ook helemaal niet nodig.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 jan 2008, 13:10

1 keer met te veel alcohol op gereden, 6 km naar huis. Niet zo'n probleem, kaarsrechte weg zonder bochten. Ik was niet laveloos oid, maar voor de wettelijke norm toch echt wel te veel gedronken.

Normaal zou ik dat nooit doen, maar hier besloten ze zomaar voor de gein de taxi service af te schaffen na middernacht vanwege te weinig klandizie. Ik kwam net terug uit Noorwegen en had dus de ad in de krant niet gezien. Sta je dus buiten de kroeg in de regen na sluitingstijd. Tsja dan moet je wat, 6 km lopen doe je ook niet.

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 14 jan 2008, 13:22

Ik drink alleen alcohol als ik zeker weet dat ik niet meer hoef te rijden...

Dus eigenlijk alleen in de weekenden. En dan ook nog niet eens altijd...

Michel P

Bericht door Michel P » 14 jan 2008, 13:47

volvoc30 schreef:
allen schreef:Ik drink zo nu en dan wanneer ik zin heb. Daar hoef ik niet voor te eten of uit te gaan. Heb ik geen trek dan kan het ook zomaar zijn dat ik een maand geen druppel alcohol naar binnen werk.
Die avatar van jou zegt ook genoeg, met de trein, omdat je telkens lam bent :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 14 jan 2008, 13:50

Dennis Schroyen schreef:
Wouter81 schreef: Drink hooguit 1 biertje op een avond als ik nog moet rijden. Nu zijn er ook velen die zeggen dat 1 ook al teveel is maar daar ben ik het dan weer niet mee eens. :)
+1 drinken betekend niet rijden.

Dat je jezelf kapot rijd tegen een boom is al erg voor je naasten, maar een derde ongevraagd hierin betrekken is misdadig en mag van mij heel erg zwaar bv 10 jaar rijontzegging worden gestraft.

Meer controles op alcohol i.p.v. flitsen langs de veilige autobaan zijn welkom.

Michel

allen

Bericht door allen » 14 jan 2008, 14:11

Michel Pol schreef:
volvoc30 schreef:
Die avatar van jou zegt ook genoeg, met de trein, omdat je telkens lam bent :lol:
Ik had liever een 5 liter kan Castrol Edge 10W60 geplaatst maar die was te groot voor de avatar... :wink:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 jan 2008, 14:15

Geen drank voor mij vanwege persoonlijke redenen. Heb ook nooit gedronken btw en roken ook niet, vieze rommel. Daarvoor heb ik wel banden ;)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 jan 2008, 14:15

Ohw ja, spuit 4x per dag ;)

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 14 jan 2008, 14:16

frank de jonge schreef:Ohw ja, spuit 4x per dag ;)
Diabetes?

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 14 jan 2008, 14:21

Michel Pol schreef:
Dennis Schroyen schreef:
+1 drinken betekend niet rijden.

Dat je jezelf kapot rijd tegen een boom is al erg voor je naasten, maar een derde ongevraagd hierin betrekken is misdadig en mag van mij heel erg zwaar bv 10 jaar rijontzegging worden gestraft.

Meer controles op alcohol i.p.v. flitsen langs de veilige autobaan zijn welkom.

Michel
+1

Ik heb GEEN respect voor mensen die met drank op nog gaan rijden...
En al helemaal niet als diegene ook nog eens zijn eigen kinderen en/of andermans kinderen op de achterbank hebben...

Ik heb nog nooit met drank op gereden. Zelfs niet voor een meter en ook niet met maar 1 biertje gedronken te hebben.

Ik ben zelf zo, zodra ik 1 slok alcohol gedronken heb, rijd ik niet meer.

Dit heeft ook te maken met bepaalde voorvallen die ik heb meegemaakt in het verleden door toedoen van anderen die WEL gedronken hadden en zijn gaan rijden...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jan 2008, 14:46

Ik kan echt heel goed tegen drank en zou ook nog prima auto kunnen rijden. Want ik blijf altijd heel bewust van alle gevaren e.d., maar dat is juist de ellende bij die brokkenpiloten, dat zijn lui die niet meer precies weten wat ze doen.

En ik kom weer met mijn stokpaardje: alcohol gebruik gaat vaak gepaard met vermoeidheid, maar die vermoeidheid, daar hoor je nooit iemand over en je hoeft ook niet te blazen als je vermoeid bent. Dat vind ik raar.

Liever 2 biertjes of wijntjes tijdens het eten en daarna in de auto stappen, dan tot 6 uur 'ochtends stappen in Amsterdam zonder alcohol en daarna naar huis rijden.
Maar als je zoiets zegt wordt 't altijd een zinloze discussie.

Luco

Bericht door Luco » 14 jan 2008, 14:52

Vermoeidheid is niet te meten
Alcohol wel

Trouwens bijna iedereen die drinkt en rijdt, vind dat die daar nog goed toe in staat is.
Totdat ze een test moeten doen.
Vallen allemaal maar dan ook allemaal door de mand

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 jan 2008, 14:55

Diabetes ja, vandaar ook geen drank en dat andere.
Roderick, je zag zeker mn diabetes hyve :P lol

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jan 2008, 14:57

I know, heb dat een jaar lang mogen verkondigen onder het mom van schadepreventie.

Maar ik rijd niet meer meer dan 2 drankjes, verdeeld over een diner/avond.

Als ik op vrijdagmiddag een biertje drink na een drukke werkweek, dan kun je mij ook opvegen. Dan is 1 biertje vaak voldoende om me 'aangeschoten' te voelen. Dan stap ik dus ook niet in de auto om boodschappen te doen.

Maar dat is dus meer de vermoeidheid, dan de alcohol. De alcohol versterkt dat effect echter enorm (op dat moment, terwijl je alcoholpercentage nog heel laag is, want 't zit nog niet in je bloed).

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 14 jan 2008, 15:00

Ik drink niet veel. Af en toe eens een cola-beerenburg of een bacardi-cola thuis. Verder zijn dat wel mijn drankjes als ik op stap ben. Baco- tje of Wodka-Bitter Lemon ofzo. Maar favo blijft toch wel de Cola-Beerenburg hoor. Maar ja, kun je helaas niet overal krijgen.. Ben geen bierdrinker. Meestal ben ik ook met de auto en dan drink ik echt geen drup alcohol.

Drinken en autorijden gaat bij mij echt niet op. Heb het nog nooit gedaan ook. Afgezien van een slokje champagne als je eens op een feestje of iets dergelijks ben, maar dat is dan vaak uren voor je vertrekt en maar 1 zo'n lullig glaasje ;).

Als ik ergens een hapje eet mag er best eens een wijntje bij staan ja. Maar ook niet in overdaad. Gewoon voor de smaak een lekker witte wijn ofzo. Maar een glaasje water bij mijn diner doet het net zo goed ;).

Rein

Bericht door Rein » 14 jan 2008, 15:28

Bert ///M3 schreef:Mag graag een paar biertjes drinken met uitgaan.
+1

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 14 jan 2008, 15:33

Ook ik mag graag een paar biertjes drinken met uitgaan. Tegenwoordig wel met enige mate, een paar jaar terug dronk ik rustig 25+ glazen op een zaterdagavond. :oops:

Oh, en verkeer+alcohol is een no go voor mij! Nog nooit gedaan, ook nooit van plan.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 14 jan 2008, 16:55

Roderic E34T schreef:
frank de jonge schreef:Ohw ja, spuit 4x per dag ;)
Diabetes?
Knappe vriendin

Plaats reactie