Kortom met lenen is helemaal niets mis als je het maar bewust en weloverwogen doet...
Laat er nou een grote groep mensen zijn die niet aan het bovenstaande wil/kan voldoen.............................
..en laat daar nou net een bepaald persoon (Dirk Scheringa) gretig ge/misbruik van maken.romo schreef:Kortom met lenen is helemaal niets mis als je het maar bewust en weloverwogen doet...
Laat er nou een grote groep mensen zijn die niet aan het bovenstaande wil/kan voldoen.............................
Daar ben je toch zelf bij?romo schreef:Kortom met lenen is helemaal niets mis als je het maar bewust en weloverwogen doet...
Het is niet dom, ze doen het doelbewust, het is makkelijk, en je wil hebben wat je normaliter nooit kan krijgen.luco hornsveld schreef:Daar ben je toch zelf bij?romo schreef:Kortom met lenen is helemaal niets mis als je het maar bewust en weloverwogen doet...
Dat je zelf zo stom bent om jezelf zo in de schulden te steken dat je er niet meer uitkomt?
Das ook een trend, ergens voor tekenen en als het dan fout gaat een ander de schuld geven![]()
![]()
![]()
![]()
Alleen maar omdat je hetzelfde of meer wilt hebben dan een ander
Als je gespaard heb voor die auto en de 30k in 1x hebt uitgegeven, zit je met exact hetzelfde probleem. Het maakt werkelijk geen bal uit of je een auto leent of niet. De enige kostenpost die je hebt is de rente, niks meer, niks minder.Dennis Schroyen schreef:Mensen die Lenen voor hun auto zijn hier precies misdadigers?
Sorry hoor, maar als ik een ongeval oid heb ben ik gewoon verzekerd. Er zit een full omnium op dus ik snap niet goed wat ik moet vrezen.
Als ie stuk gaat maakt het geen f*ck uit of je en lening hebt lopen of niet, als het veel geld kost moet je toch wachten...
Gedeeltelijk heb je wel gelijk hoor, maar aan de andere kant bezit je toch over verstand?romo schreef:Het is niet dom, ze doen het doelbewust, het is makkelijk, en je wil hebben wat je normaliter nooit kan krijgen.luco hornsveld schreef:Daar ben je toch zelf bij?romo schreef:
Dat je zelf zo stom bent om jezelf zo in de schulden te steken dat je er niet meer uitkomt?
Das ook een trend, ergens voor tekenen en als het dan fout gaat een ander de schuld geven![]()
![]()
![]()
![]()
Alleen maar omdat je hetzelfde of meer wilt hebben dan een ander
Daarom; lenen moet veel moeilijker worden, er zijn te veel mensen die er misbruik van maken, te veel mensen die daar weer slachtoffer van worden, te veel mensen die daar geld aan verdienen; STOPPEN met die onzin
Idd Scotsman, maar dat is in mijn ogen niet gerelateerd tot deze discussie. Als je die pech hebt ben je aan het afdokken voor een auto die je niet meer hebt, tja shit happens. Ik neem dit risico liever niet, dus vandaar full omnium. Die keuze/risico maak je zelf...Scotsman schreef:Vraag is ook hoeveel mensen geld lenen voor bv een M3 en die dan niet all-risk verzekeren omdat ze dat niet meer kunnen betalen en dan een paar weken later de auto om een boom heen vouwen. Sta je dan met x euro schuld en een hoop gewrongen ijzer
Die WSNP mogen ze van mij ook per direct afschaffen.romo schreef:Blijft het wel hypocriet vinden door te stellen dat lenen voor een huis wel done is en voor een consumptiegoed not done
Voor een huis heb je gaan andere keuze dan lenen, op een enkele uitzondering na, kan niemand dit uit de broekzak schudden, bij consumptie goederen ligt dat anders IMO
IMO gaat het lenen voor een consumptie goed juist te makkelijk, de hele gemeenschap kan er voor op draaien als er weer iemand failliet gaat. Schulden worden nooit afbetaald, hooguit een deel middels de WSNP ( wet schuldsannering natuurlijke personen) daarna kan het feest weer vrolijk beginnen, in de regel na 3 jaar dus. Zo lang slecht gedrag beloond blijft, vrees ik het ergste.
Let wel; het gaat hier niet over mensen die een consumptief crediet hebben en vervolgens keurig betalen................................
Ah vandaar, je ziet regelmatig programma's op tv voorbij komen van Engelsen die in de UK/Spanje/etc de meest dure huizen kopen. Gister bv een erg jong stel wat aan het shoppen was voor een huis van 1 miljoen.Scotsman schreef:Er worden voorbeelden aangegeven dat mensen geen geld lenen voor een auto en dat als ze werkeloos worden ze het moeilijk kunnen betalen.
Het kan nog veel extremer zoals in Engeland, daar leent bijna iedereen voor een auto onder de constructie dat ze alleen de afschrijving betalen. Verder is het daar de gewoonste zaak om een hypo te hebben die 8 – 10x je jaar salaris is, maar geen hond die ernaar kraait.
Waarom niet? Omdat ze daar geen maximaliseren van de hypotheek kennen zoals in NL van 4,5x het jaarinkomen. Mijn neefjes hebben minimaal 3 creditcards met limieten waar je akelig van wordt en dure kleding en dure BMW’s rijden, maar als ze werkeloos worden dan hebben ze geen cent op z’n naam.![]()
Ook iets wat daar speelt wat hier gelukkig niet zo erg is dat vrienden hetzelfde model auto kopen maar hem duurder uitvoeren om de ander te overtreffen, totdat er bedragen per maand op tafel komen waarbij het meer is als mijn bruto hypotheeklast.![]()
Conclusie daar leeft iedereen van geleend geld en alles is goed zoland de rente van de creditcard betaald word, maar afbetalen doen ze nooit. We moeten maar blij zijn met een systeem dat mensen toch voor een gedeelte zich in bescherming neemt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten