Big brake kits
-
Big brake kits
Wil waarschijnlijk weer een Big brake kit op mn nieuwe auto gaan zetten.
Heb nu een D2 set op mn 206 GT. Bevalt goed alleen de remblokken van die sets slijten erg snel.
Wat is nou eigenlijk een van de beste (zo niet dé beste) big brake kits??
Heb nu een D2 set op mn 206 GT. Bevalt goed alleen de remblokken van die sets slijten erg snel.
- Elmar
-
normaal gebruik op straat. Wel af en toe het circuit op.
In elk geval bevalt big brakes mij nu zeer goed. Het is ook nog eens veiliger. Als ik in een auto stap waar t niet op zit moet ik toch wel ff eerder remmen
Stoptech is wel zeer duur.
AP Racing en Brembo lijken me ook erg goed; iets goedkoper dan Stoptech?
In elk geval bevalt big brakes mij nu zeer goed. Het is ook nog eens veiliger. Als ik in een auto stap waar t niet op zit moet ik toch wel ff eerder remmen

Stoptech is wel zeer duur.
AP Racing en Brembo lijken me ook erg goed; iets goedkoper dan Stoptech?
- GTRene
ja wat dat betrefd heb je weer helemaal gelijk...ze zouden eens net als wat ze met banden ook al doen een grote test moeten doen bij auto-motor und sport ofzo met 1 auto en dan een stuk of 6 verschillende merken BBK moeten testen dan weet je misschien iets meer welke kit goed is en voor wat voor doeleinden:roll:Elmar schreef:Dan zal je al die sets op 1 auto moeten testen. En dan, voor welk gebruik?GTRene schreef:
maar welke is het beste...
Nu zul je het moeten doen met uitspraken van gebruikers die een set op hun auto hebben zitten. Naar mijn mening kan je daar zeer moeilijk conclusies uit trekken.
- wjn
Re: Big brake kits
Kan je die set niet gewoon overzetten?Style schreef:Wil waarschijnlijk weer een Big brake kit op mn nieuwe auto gaan zetten.
En het hangt er vanaf wat je nieuwe auto wordt, maar voor VAG doen ze veel met 993 klauwen + adapters. Bepaalde types Audi --> RS6/RS4 klauwen (bolt-on).
Zelf rij ik met de combi van AP-Racing + Ferodo DS2500 voor en RS4 schijven/klauwen + Ferodo DS2500 achter. (Vervangende klauwen achter zijn stervensduur, dit was een gunstige middenweg.)
- VLA
ik heb nu een wilwood setVLA schreef:Wilwood is superlicht en ook best good spul, een bigbrake kit van Wilwood is bijvoorbeeld lichter dan OEM spul, en dat terwijl de schijven en klauwen een stuk groter zijn.GTRene schreef:ja kijk...daar heb je al 5 sets...
maar welke is het beste...
welke het lichtste...
prijs kwaliteit het beste...
bevalt me prima en de prijs vind ik voor mijn auto niet te duur
je hoort er wel verschillende ervaringen over
- Corvette
Pasgeleden rondom Stoptech gemonteerd en voor normaal gebruik een comfortabele blok en voor trackdays de Performance Friction Brake Pad 01 en dat is eigenlijk 1 van de beste combinaties. Dat heb ik zelf nog niet ervaren, maar binnenkort gaat dat gebeuren.
Ik heb van andere mensen uit de racerij inmiddels vernomen dat die blokken ongelofelijk goed zijn. Ik heb het hele zwikkie bij Karel ( Racetech ) besteld en de levering is perfect verlopen en ook de support.
Dat Stoptech duurder is dan Brembo is trouwens niet waar. Brembo is iets duurder, maar maakt niet zo veel uit. Op een bedrag van rond de 5000 is 400 euro nog wel te overzien. Remmen van die kwaliteit zitten allemaal zo'n beetje tussen de 4 en 6 duizend voor een komplete set.
Vr. Gr.
Cor
Ik heb van andere mensen uit de racerij inmiddels vernomen dat die blokken ongelofelijk goed zijn. Ik heb het hele zwikkie bij Karel ( Racetech ) besteld en de levering is perfect verlopen en ook de support.
Dat Stoptech duurder is dan Brembo is trouwens niet waar. Brembo is iets duurder, maar maakt niet zo veel uit. Op een bedrag van rond de 5000 is 400 euro nog wel te overzien. Remmen van die kwaliteit zitten allemaal zo'n beetje tussen de 4 en 6 duizend voor een komplete set.
Vr. Gr.
Cor
- Femme
Het gaat ook wel om a-merken hè.luco hornsveld schreef:zo wat worden remmen dan duurder zeg naargelang de auto zwaarder wordt en natuurlijk ook de remmen groter worden
pffffffffffffffffffffffffffffffffff
Tarox, Wilwood en dergelijke zijn een goedkoper dan Stoptech en AP Racing. Mov'it is weer wat duurder dan AP Racing.
- Ronnie
- Elmar
Ik heb op de Viper, die zwaarder is dan de Z06, Stoptech 4 pots. Ik kan de semi slicks op de vooras blokkeren bij aanremmen Tarzan (ga je toch dik 200) en ze houden het ook sessies van 3 kwartier vol.luco hornsveld schreef: Ik heb de allerlichtste 4 pots, en dat is zat voor nog geen 900 kilo.
Ik denk dat je bij een Corvette al minimaal 6 pots hebt? of misschien wel 8 pots?
Dat is netjes danElmar schreef:Ik heb op de Viper, die zwaarder is dan de Z06, Stoptech 4 pots. Ik kan de semi slicks op de vooras blokkeren bij aanremmen Tarzan (ga je toch dik 200) en ze houden het ook sessies van 3 kwartier vol.luco hornsveld schreef: Ik heb de allerlichtste 4 pots, en dat is zat voor nog geen 900 kilo.
Ik denk dat je bij een Corvette al minimaal 6 pots hebt? of misschien wel 8 pots?
Ik heb maar 15 inch velgjes he dus zijn hele kleine 4 pots 26 mm diameter
Denk dat ze bij de Viper ietsje groter zijn

- Bert ///M3
Andersom eerder.Femme schreef:Het gaat ook wel om a-merken hè.luco hornsveld schreef:zo wat worden remmen dan duurder zeg naargelang de auto zwaarder wordt en natuurlijk ook de remmen groter worden
pffffffffffffffffffffffffffffffffff
Tarox, Wilwood en dergelijke zijn een goedkoper dan Stoptech en AP Racing. Mov'it is weer wat duurder dan AP Racing.
Even uit mijn hoofd voor een E36 M3:
Stoptech 330x32mm 4 pot +/- 2000 euro
Mov'it 322x32mm 4 pot 2600 euro
AP 330x28mm road 2800 euro
AP 330x28mm competition 3300 euro
Verder zie Elmar. Het is voor de meeste auto's echt onzin om een BBK te kopen, andere blokken is meestal al genoeg.
Merken als Hi Spec en allerlei vage taiwanese shit met een grote boog omheen lopen. Het werkt wel maar is absoluut geen competitie/track waardig materiaal.
- Tom V
Voor volledig circuit gebruik kan een BBK set toch al veel betekenen. Het feit dat je op snelheid de wielen kan blokkeren met standaard remmen zegt me niet zo veel. Het gaat om remkracht, doseerbaarheid en constantheid eigenlijk.
Met de 944 hebben we lang gereden met standaard 4 pots klauwen, ging goed, remde hard, goed te doseren, ook te blokkeren en weinig fading. Later overgestapt naar de 993 Biturbo klauwen wat gewoon een behoorlijk verschil was. Het levert dan gewoon best wat op, op een rondje, elke keer een aantal meters later in de remmen.
Met de 944 hebben we lang gereden met standaard 4 pots klauwen, ging goed, remde hard, goed te doseren, ook te blokkeren en weinig fading. Later overgestapt naar de 993 Biturbo klauwen wat gewoon een behoorlijk verschil was. Het levert dan gewoon best wat op, op een rondje, elke keer een aantal meters later in de remmen.
-
Je moet wel rekening houden dat je hoofdremcilinder op een gegeven moment niet meer capaciteit heeft.
Ik kan best merken toen ik van die standaard 2 pots crap remmen op de RS4 naar de RS6 8 pots ging.
Remkracht is behoorlijk toegenomen maar ik moet het pedaal wel dieper intrappen.
( Dit is mij verteld..........weet niet 100% of dit ook exact zo werkt)
Ik kan best merken toen ik van die standaard 2 pots crap remmen op de RS4 naar de RS6 8 pots ging.
Remkracht is behoorlijk toegenomen maar ik moet het pedaal wel dieper intrappen.
( Dit is mij verteld..........weet niet 100% of dit ook exact zo werkt)