Big brake kits

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Style
Berichten: 742
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:54
Locatie: Vught

Big brake kits

Bericht door Style » 10 jan 2008, 22:39

Wil waarschijnlijk weer een Big brake kit op mn nieuwe auto gaan zetten.

Heb nu een D2 set op mn 206 GT. Bevalt goed alleen de remblokken van die sets slijten erg snel.


Wat is nou eigenlijk een van de beste (zo niet dé beste) big brake kits??

Online
Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1949
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Bericht door StefanW » 10 jan 2008, 22:46

Tarox
Stoptech

Vraag anders ff bij Beek Auto Racing.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 10 jan 2008, 22:46

AP, Mov'it, Brembo ?!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 10 jan 2008, 22:57

ja kijk...daar heb je al 5 sets...

maar welke is het beste...

welke het lichtste...

prijs kwaliteit het beste...

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 10 jan 2008, 23:19

GTRene schreef:
maar welke is het beste...
Dan zal je al die sets op 1 auto moeten testen. En dan, voor welk gebruik?
Nu zul je het moeten doen met uitspraken van gebruikers die een set op hun auto hebben zitten. Naar mijn mening kan je daar zeer moeilijk conclusies uit trekken.

Style
Berichten: 742
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:54
Locatie: Vught

Bericht door Style » 10 jan 2008, 23:22

normaal gebruik op straat. Wel af en toe het circuit op.

In elk geval bevalt big brakes mij nu zeer goed. Het is ook nog eens veiliger. Als ik in een auto stap waar t niet op zit moet ik toch wel ff eerder remmen :P

Stoptech is wel zeer duur.

AP Racing en Brembo lijken me ook erg goed; iets goedkoper dan Stoptech?

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 10 jan 2008, 23:25

Dan heb je helemaal geen BBK nodig, maar gewoon remblokken die geschikt zijn voor circuit gebruik. Is nog het goedkoopste ook.

Of gaat het ook om de looks? :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 jan 2008, 00:12

Elmar schreef:
GTRene schreef:
maar welke is het beste...
Dan zal je al die sets op 1 auto moeten testen. En dan, voor welk gebruik?
Nu zul je het moeten doen met uitspraken van gebruikers die een set op hun auto hebben zitten. Naar mijn mening kan je daar zeer moeilijk conclusies uit trekken.
ja wat dat betrefd heb je weer helemaal gelijk...ze zouden eens net als wat ze met banden ook al doen een grote test moeten doen bij auto-motor und sport ofzo met 1 auto en dan een stuk of 6 verschillende merken BBK moeten testen dan weet je misschien iets meer welke kit goed is en voor wat voor doeleinden:roll:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Big brake kits

Bericht door wjn » 11 jan 2008, 01:00

Style schreef:Wil waarschijnlijk weer een Big brake kit op mn nieuwe auto gaan zetten.

Heb nu een D2 set op mn 206 GT. Bevalt goed alleen de remblokken van die sets slijten erg snel.


Wat is nou eigenlijk een van de beste (zo niet dé beste) big brake kits??
Kan je die set niet gewoon overzetten?

En het hangt er vanaf wat je nieuwe auto wordt, maar voor VAG doen ze veel met 993 klauwen + adapters. Bepaalde types Audi --> RS6/RS4 klauwen (bolt-on).

Zelf rij ik met de combi van AP-Racing + Ferodo DS2500 voor en RS4 schijven/klauwen + Ferodo DS2500 achter. (Vervangende klauwen achter zijn stervensduur, dit was een gunstige middenweg.)

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 11 jan 2008, 08:40

GTRene schreef:ja kijk...daar heb je al 5 sets...

maar welke is het beste...

welke het lichtste...

prijs kwaliteit het beste...
Wilwood is superlicht en ook best good spul, een bigbrake kit van Wilwood is bijvoorbeeld lichter dan OEM spul, en dat terwijl de schijven en klauwen een stuk groter zijn.

Luco

Bericht door Luco » 11 jan 2008, 08:53

VLA schreef:
GTRene schreef:ja kijk...daar heb je al 5 sets...

maar welke is het beste...

welke het lichtste...

prijs kwaliteit het beste...
Wilwood is superlicht en ook best good spul, een bigbrake kit van Wilwood is bijvoorbeeld lichter dan OEM spul, en dat terwijl de schijven en klauwen een stuk groter zijn.
ik heb nu een wilwood set
bevalt me prima en de prijs vind ik voor mijn auto niet te duur
je hoort er wel verschillende ervaringen over

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 11 jan 2008, 09:06

Pasgeleden rondom Stoptech gemonteerd en voor normaal gebruik een comfortabele blok en voor trackdays de Performance Friction Brake Pad 01 en dat is eigenlijk 1 van de beste combinaties. Dat heb ik zelf nog niet ervaren, maar binnenkort gaat dat gebeuren.
Ik heb van andere mensen uit de racerij inmiddels vernomen dat die blokken ongelofelijk goed zijn. Ik heb het hele zwikkie bij Karel ( Racetech ) besteld en de levering is perfect verlopen en ook de support.
Dat Stoptech duurder is dan Brembo is trouwens niet waar. Brembo is iets duurder, maar maakt niet zo veel uit. Op een bedrag van rond de 5000 is 400 euro nog wel te overzien. Remmen van die kwaliteit zitten allemaal zo'n beetje tussen de 4 en 6 duizend voor een komplete set.

Vr. Gr.

Cor

Luco

Bericht door Luco » 11 jan 2008, 09:10

zo wat worden remmen dan duurder zeg naargelang de auto zwaarder wordt en natuurlijk ook de remmen groter worden
pffffffffffffffffffffffffffffffffff

Style
Berichten: 742
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:54
Locatie: Vught

Bericht door Style » 11 jan 2008, 21:39

nieuwe auto is Corsa OPC (die al binnen had moeten zijn... :x )

is uiteraard ook voor de looks.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 11 jan 2008, 22:17

luco hornsveld schreef:zo wat worden remmen dan duurder zeg naargelang de auto zwaarder wordt en natuurlijk ook de remmen groter worden
pffffffffffffffffffffffffffffffffff
Het gaat ook wel om a-merken hè.

Tarox, Wilwood en dergelijke zijn een goedkoper dan Stoptech en AP Racing. Mov'it is weer wat duurder dan AP Racing.

Gebruikersavatar
Ronnie
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 mar 2007, 20:59
Locatie: Limmen

Bericht door Ronnie » 11 jan 2008, 22:33

en dat terwijl wilwood 1 van de grote jongens is in de USA, hier in nl stelt het (bijna) niets voor.

ik heb overigens ook een setje wilwoods gehad en niets dan lof daarover.

heb nu een setje hi-spec eronder, nog geen ervaring mee.

Luco

Bericht door Luco » 11 jan 2008, 23:37

Wilwood is toch ook echt een A merk.
Maar prijs loopt erg op naarmate velgen groter en de auto's zwaarder worden.
Ergens wel logisch natuurlijk.
Ik heb de allerlichtste 4 pots, en dat is zat voor nog geen 900 kilo.
Ik denk dat je bij een Corvette al minimaal 6 pots hebt? of misschien wel 8 pots?

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 11 jan 2008, 23:57

Voor 6 en achter 4 pots.
Diameter 14 inch voor en achter ( 355 mm schijven ) 35mm dik

gr.

Cor

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 12 jan 2008, 00:06

luco hornsveld schreef: Ik heb de allerlichtste 4 pots, en dat is zat voor nog geen 900 kilo.
Ik denk dat je bij een Corvette al minimaal 6 pots hebt? of misschien wel 8 pots?
Ik heb op de Viper, die zwaarder is dan de Z06, Stoptech 4 pots. Ik kan de semi slicks op de vooras blokkeren bij aanremmen Tarzan (ga je toch dik 200) en ze houden het ook sessies van 3 kwartier vol.

Luco

Bericht door Luco » 12 jan 2008, 00:06

Ow achter en voor
Ja ik heb ze alleen voor aangepast
Scheelt ook weer een berg geld :D

Luco

Bericht door Luco » 12 jan 2008, 00:08

Elmar schreef:
luco hornsveld schreef: Ik heb de allerlichtste 4 pots, en dat is zat voor nog geen 900 kilo.
Ik denk dat je bij een Corvette al minimaal 6 pots hebt? of misschien wel 8 pots?
Ik heb op de Viper, die zwaarder is dan de Z06, Stoptech 4 pots. Ik kan de semi slicks op de vooras blokkeren bij aanremmen Tarzan (ga je toch dik 200) en ze houden het ook sessies van 3 kwartier vol.
Dat is netjes dan
Ik heb maar 15 inch velgjes he dus zijn hele kleine 4 pots 26 mm diameter
Denk dat ze bij de Viper ietsje groter zijn :D :D

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 12 jan 2008, 00:51

achter moet je ook weer iets bedenken voor de handrem, dus dan gaat het flink kosten idd

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 jan 2008, 00:55

Femme schreef:
luco hornsveld schreef:zo wat worden remmen dan duurder zeg naargelang de auto zwaarder wordt en natuurlijk ook de remmen groter worden
pffffffffffffffffffffffffffffffffff
Het gaat ook wel om a-merken hè.

Tarox, Wilwood en dergelijke zijn een goedkoper dan Stoptech en AP Racing. Mov'it is weer wat duurder dan AP Racing.
Andersom eerder.

Even uit mijn hoofd voor een E36 M3:

Stoptech 330x32mm 4 pot +/- 2000 euro
Mov'it 322x32mm 4 pot 2600 euro
AP 330x28mm road 2800 euro
AP 330x28mm competition 3300 euro

Verder zie Elmar. Het is voor de meeste auto's echt onzin om een BBK te kopen, andere blokken is meestal al genoeg.

Merken als Hi Spec en allerlei vage taiwanese shit met een grote boog omheen lopen. Het werkt wel maar is absoluut geen competitie/track waardig materiaal.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 12 jan 2008, 01:20

Voor volledig circuit gebruik kan een BBK set toch al veel betekenen. Het feit dat je op snelheid de wielen kan blokkeren met standaard remmen zegt me niet zo veel. Het gaat om remkracht, doseerbaarheid en constantheid eigenlijk.

Met de 944 hebben we lang gereden met standaard 4 pots klauwen, ging goed, remde hard, goed te doseren, ook te blokkeren en weinig fading. Later overgestapt naar de 993 Biturbo klauwen wat gewoon een behoorlijk verschil was. Het levert dan gewoon best wat op, op een rondje, elke keer een aantal meters later in de remmen.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 12 jan 2008, 09:10

Je moet wel rekening houden dat je hoofdremcilinder op een gegeven moment niet meer capaciteit heeft.

Ik kan best merken toen ik van die standaard 2 pots crap remmen op de RS4 naar de RS6 8 pots ging.

Remkracht is behoorlijk toegenomen maar ik moet het pedaal wel dieper intrappen.

( Dit is mij verteld..........weet niet 100% of dit ook exact zo werkt)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Rogerb, Thomas H, Will F. en 4 gasten