Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
-
Femme, doe anders zoiets:
[img:390:250]http://www.topgear.com/content/timetobu ... 0/main.jpg[/img]
8)
[img:390:250]http://www.topgear.com/content/timetobu ... 0/main.jpg[/img]
8)
- Femme
-
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Femme
Het schiet helaas niet op.
De nieuwe remmen schijnen nu te wachten op het spuitwerk dat niet door Mov'it in huis wordt gedaan. Eind volgende week zouden ze geleverd moeten worden. Begin januari is dus niet gehaald, betekent ook dat ESS verzet wordt met drie weken.
Na volgende week zou het ding eindelijk afgebouwd moeten kunnen gaan worden.
De nieuwe remmen schijnen nu te wachten op het spuitwerk dat niet door Mov'it in huis wordt gedaan. Eind volgende week zouden ze geleverd moeten worden. Begin januari is dus niet gehaald, betekent ook dat ESS verzet wordt met drie weken.
Na volgende week zou het ding eindelijk afgebouwd moeten kunnen gaan worden.
- Femme
Ik had een leuk wtf-moment met de B10. Mijn auto heeft net zoals vele E39's last van dode pixels in het display in het instrumentencluster. Dit probleem heeft hij altijd gehad sinds ik hem gekocht had in april 2006. Na dit weekend de accu bijna leeggemaakt te hebben tijdens het oppompen van de banden (met een 12V Michelin-pompje) en het poetsen zijn de pixelfouten plotseling verdwenen. Alle pixels zijn goed
.
De accu was zo zwak dat de auto niet meer wilde starten en de elektronische functionaliteit al gedeeltelijk was uitgevallen.
Ik ben benieuwd of de pixels goed blijven
.

De accu was zo zwak dat de auto niet meer wilde starten en de elektronische functionaliteit al gedeeltelijk was uitgevallen.
Ik ben benieuwd of de pixels goed blijven

-
- Tom van H.
- Macboy
- Femme
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Blijven geweldige wagens allemaal Femme. De Z4 is erg bruut, het is altijd zo jammer dat het ombouwen en wachten op onderdelen enzovoorts zo verrekte lang duurt. Hoe lang staat hij nu al stil? Als je het van tevoren wist dat het allemaal zo lang ging duren, was je er dan uberhaupt wel aan begonnen? Of denk je dat alles het dubbel en dwars (
) waard is.

- Femme
Hij staat nu bijna tien maanden stil.Steven Nauta schreef:Blijven geweldige wagens allemaal Femme. De Z4 is erg bruut, het is altijd zo jammer dat het ombouwen en wachten op onderdelen enzovoorts zo verrekte lang duurt. Hoe lang staat hij nu al stil? Als je het van tevoren wist dat het allemaal zo lang ging duren, was je er dan uberhaupt wel aan begonnen? Of denk je dat alles het dubbel en dwars () waard is.
Achteraf zou ik besloten hebben om de wagen eerst te fixen en dan te wachten op onderdelen voor de ombouw. Het uitgangspunt is altijd geweest dat de onderdelen binnen afzienbare tijd geleverd zouden worden en dat het daardoor geen zin zou hebben om de auto eerst met vervangende BMW-onderdelen af te maken om daarna alsnog in de wielkasten te moeten zagen en een nieuwe remmenset voor te moeten vervangen.
Dat de eerste set niet zou passen en daarna het pakket voor Mov'it (in eerste instantie) niet op zijn bestemming aankwam had ik niet kunnen bedenken. Ik heb wel het idee dat werkzaamheden wat efficiënter uitgevoerd had kunnen worden door mijn werkplaats.
Ik heb geprobeerd om er maar niet al te gefrustreerd over te raken en vooral niet teveel te denken aan de waardevermindering van de auto en alle nutteloze kosten aan verzekering, beveiliging en dergelijke die tien maanden stilstaan kost zonder te weten dat de auto tien maanden gaat stilstaan.
Het ombouwen zou ik hoe dan ook gedaan hebben, daar heb ik geen enkele twijfel over. Ik zou enkel wellicht de auto op een Z4-M ingeruild hebben als ik nu pas plannen voor modificaties gekregen zou hebben. Vooralsnog heb ik geen behoefte om een andere auto dan een gemodificeerde Z4 als pretmobiel te rijden. Het zou dan een wagen zoals een 911 GT3 RS moeten worden maar die vind ik nog veel te duur. Ik vind maatwerk bovendien veel leuker dan een fabrieksuitvoering.
- Femme
Hier zijn nog twee mooie foto's van het type compressor en inlaatspruitstuk dat ik erop krijg:
[img:891:594]http://www.vmwerks.com/gallery/gallery% ... nscrew.jpg[/img]
- Macboy
Tja, dat je het niet had voorzien is vaak met dit soort projecten. Misschien maar beter, omdat de pret er alleen maar groter door wordt toch?
Ik zie overigens nu pas de GTR foto's van de Z4. Magistraal ! Geen andere woorden voor (voor circuitauto erbij dan, niet alledaags natuurlijk).
Ging jij de auto zelf nog spuiten overigens? Nee toch ?
Ik zie overigens nu pas de GTR foto's van de Z4. Magistraal ! Geen andere woorden voor (voor circuitauto erbij dan, niet alledaags natuurlijk).
Ging jij de auto zelf nog spuiten overigens? Nee toch ?
- Femme
Ik overweeg hem over te spuiten omdat toch al bijna de complete auto gedaan moet worden (alleen de deuren, dorpels en achterklep niet). Het zou dan een donkerder tint grijs moeten worden zoals de kleur van de GT3 van Kris.
Als blijkt dat er geen zichtbare aanpassing van de wielkasten gedaan moet worden wordt de afweging anders.
Als blijkt dat er geen zichtbare aanpassing van de wielkasten gedaan moet worden wordt de afweging anders.
- RobS
-
- Maik
rooie TARGA!!Rob Schouten schreef:Zegt degene in een rooie cabrioMaik schreef:Ah nee, niet in een donkerdere tint aub!![]()
Ik vond de kleur standaard precies goed. Misschien mag een tintje lichter juist wel :idea: Ik vind lichtere kleuren op een cabrio altijd wat mooier...

rood vind ik trouwens ook licht 8) , maar misschien bedoelde ik meer felle/vrolijke kleuren ipv lichte kleuren

- Macboy