Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 jan 2008, 15:12

Moet Andre maar zelf vertellen :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 08 jan 2008, 15:13

Hij heeft in die van Ferdinand gereden!
:lol:
Gaaf filmpje ook, Rico.
Bedankt :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 jan 2008, 15:14

:lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 08 jan 2008, 15:16

Ik heb die van ferdinand gereden even ingedrift. is ie straks lekker los.

:)

Als het meezit woensdag rijden.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 jan 2008, 15:17

Andre schreef:Ik heb die van ferdinand gereden even ingedrift. is ie straks lekker los.

:)

Als het meezit woensdag rijden.
Mooi man, gelijk wel even wat knappe fotos hier plaatsen he, als je uitgedrift bent uiteraard :D

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 08 jan 2008, 16:50

Andre schreef:Ik heb die van ferdinand gereden even ingedrift. is ie straks lekker los.

:)

Als het meezit woensdag rijden.
Godver, dat is wel de laatste (bedoelde) drift, is er een filmpje van van? ja, ja?. Ik rij nl. als een ouwe lul. Onbedoelde drifts in de toekomst, die komen er natuurlijk wel legio.

Mijn mooiste drift ooit was met een Ford Escort 1.1 Cl uit 1990 op een binnenweg in Veenendaal. Ik reed iets te hard, het was nat weer, en ik moest van links naar rechts, of zo iets. Ik draaide iets te hard aan het stuur en probeerde te corrigeren. De auto draaide om zijn as, en gleed in omgekeerde richting met de kont naar achteren, aan de overkant vd weg, in de struiken. stil. Het was een leaseauto.

Mijn tweede drift was op Zandvoort met mijn motorfiets: Honda VFR. Jullie kennen het circuit. Na de start, scherpe bocht naar rechts. Dan in een soort van slinger en vervolgens naar rechts voor de scherpe bocht naar links. En daar gebeurde het. Prachtige drift! Alleen het einde was minder. Ik gleed op mijn zijtjespek recht de boarding in.

Zo, wie wil er met mij racen?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 jan 2008, 16:56

Onbedoelde drifts in de toekomst, die komen er natuurlijk wel legio.
Zolang je met je vingers van de knopjes afblijft gebeurt er niks :wink:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 08 jan 2008, 18:59

Ja dat zei zijn vrouw ook al.

:D

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 08 jan 2008, 21:18

zolang zij maar van die versnellingspook afblijft (ja, is vreselijk flauw, we konden er op wachten. het wordt tijd voor mijn pausvermomming)

Andre, vannacht zeker niet slapen! Morgen rijden

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 09 jan 2008, 00:55

das nog niet zeker dat ik straks kan rijden. Maar het kenteken is in behandeling. Anyday now.

Ik slaap er wel van hoor. Heb al gereden hoor met dealer platen.

Auto rijdt super dempers zijn echt top de auto is zeer stabiel afgeveerd. Lange bochten kan je heel hard nemen. Grip op de neus is super ondanks de smallere 215 banden. Motor hangt goed aan het gas. Straks kortere diffje eronder dan gaat ie helemaal goed. Ediff werkt goed strepen trekker drifje is ook mogelijk. Loopt wel een aanvraag bij drexler maar ze onderzoeken als er een mechanisch diff in kan dat in combinatie werkt met ediff. Als het niet kan dan is het geen grote straf want ik zou kunnen genieten van het ediff. Mechanisch diff bied je net even die 30 procent meer fun. Maar ja hoe vaak gebruik je het. En mijn 130i is met drexler uitgevoerd. Dus kan daar ook altijd even me dweilen.

Voor zover weer de update.

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 09 jan 2008, 09:25

Alvast veel plezier André, snel even foto's door Mark laten maken. :) We want (goeie) picciesssssss.

Toch mooi dat dat ediff goed werkt. Zo zie je maar weer dat het in de praktijk soms toch anders is dan je van te voren denkt, gezien de hele discussies hier in het topic over dat differentieel.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 09 jan 2008, 09:49

Andre schreef:... Motor hangt goed aan het gas...
Hoe is dat tov. je 130i? Is er iets van (turbo)vertraging?

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 09 jan 2008, 10:29

Vanuit niks gas geven is er denk 1 sec vertraging tov 130i. Maar heb je al een beetje gas bijna niks.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 jan 2008, 10:39

Dat word dus nog even spannend met Drexler.

Andre ben je nog van plan om iets bredere voorbanden erop te zetten ?

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 09 jan 2008, 10:51

plannen zijn.

225/40/18 voorbanden op orginele voor velgen. Mooiste zou zijn 245 op achtervelgen monteren op de vooras.
Iets meer camber voor
iets uitspoor voor
iets inspoor achter.
kort diff met evt drexler.
4 eibach veertjes de auto staat iets te hoog.

Verder vindt ik het prima.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 jan 2008, 10:56

ok duidelijk.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 09 jan 2008, 11:11

De 130i voelt iets wiffer op de neus aan. Voor de rest gaan de punten naar de 135i. Als totaal package met ediff en sportbumpers en sportstoelen en de super 6 pots remmen is de 135i een mooie deal.

Als je nu nieuw moet gaan kopen kan je eigenlijk niet om de 135i heen.

Een 130i aangekleed als 135i zit denk ik ca. 3 a 4k tussen.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

spelletje

Bericht door Sperdy » 09 jan 2008, 12:28

Vloeken in de kerk (niet verder vertellen) maar zoek de zeven verschillen, wie het weet mag het zeggen:

Hyundai 1993
[img:137:103]http://img91.imageshack.us/img91/2746/h ... 993hn1.jpg[/img]

BMW 1 Coupe
[img:171:115]http://img406.imageshack.us/img406/5774 ... daiue6.jpg[/img]

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: spelletje

Bericht door Marc R » 09 jan 2008, 12:29

Ferdinand schreef:Vloeken in de kerk (niet verder vertellen) maar zoek de zeven verschillen, wie het weet mag het zeggen:

Hyundai 1993
[img:137:103]http://img91.imageshack.us/img91/2746/h ... 993hn1.jpg[/img]

BMW 1 Coupe
[img:171:115]http://img406.imageshack.us/img406/5774 ... daiue6.jpg[/img]
Aii.....

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 09 jan 2008, 12:37

ze zijn er overduidelijk:

1) duits kenteken, belgisch kenteken
2) bmw rijdt door een straat, de hyundai staat op een oprit
3) bmw is een zomerfoto, de hyundai herfst
4) de bmw rijdt weg, de hyundai staat stil
5) de hyundai heeft 1 auspoef, de bmw 2
6) de bmw heeft haaievin, de hyundai niet
7) de bmw gaat een bushalte passeren, de hyundai gaat caravan rammen

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 09 jan 2008, 13:10

ROFL :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 09 jan 2008, 13:15

heb deze 1993 hyundai altijd een revolutionair ontwerp gevonden. ik kijk er niet van op

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 09 jan 2008, 16:12

Ferdinand schreef:ze zijn er overduidelijk:

1) duits kenteken, belgisch kenteken
2) bmw rijdt door een straat, de hyundai staat op een oprit
3) bmw is een zomerfoto, de hyundai herfst
4) de bmw rijdt weg, de hyundai staat stil
5) de hyundai heeft 1 auspoef, de bmw 2
6) de bmw heeft haaievin, de hyundai niet
7) de bmw gaat een bushalte passeren, de hyundai gaat caravan rammen
proest ! :P :lol: :o :D hahah

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 09 jan 2008, 16:43

Kan nog wel even doorgaan.

Ook hier, dezelfde opdracht van daarnet. Zoek de verschillen.

very Hot(!) NewMini R56 - not Hot Daihatsu Trevis
[img:406:130]http://img176.imageshack.us/img176/5473 ... tsuel5.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 09 jan 2008, 18:55

Heb net dat filmpje gezien, wat een ruk commentaren en kontlikkers zeg :)

Prachtig zus, prachtig zo. Als ie 258 rijdt richting Dusseldorf naar de kerstmarkt dat moet ie dat wel laten zien, wat heb ik nou aan zijn woorden?

Haarspeldbocht mechanische diff bla bla bla, laat dat dan ook ZIEN

En het mooiste commentaar (meerdere malen) is dat mensen niet verwachtten dat een 1-serie zulk geluid produceerde ...

jezus wat een kinderniveau zeg ... nee een 116i heeft dat geluid inderdaad niet nee, maar het verschil met de al járen beschikbare 130i is minimaal wat uitlaat betreft.

jug

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricT, Fabian, Google [Bot] en 24 gasten