Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 jan 2008, 11:48

Indien geen gekkigheden een mooie auto voor de juiste prijs..

Ingo Liedgens

Bericht door Ingo Liedgens » 05 jan 2008, 16:35

Volgens mij issie al verkocht?
Advertentie is al gedelete.

Sjef

Bericht door Sjef » 05 jan 2008, 16:47

Zit naar de occasions te kijken en zit zeker mooi spul tussen, prijzen dalen ook al behoorlijk.

Kreeg laatst een 2001 e46 m3 aangeboden, uiterlijk in zeer goede staat, echter motor met klein tikje in dus het blok kan wel open. Heeft wel al 200k gelopen en heeft een behoorlijk schaderaport echter alles steeds gefixt. Auto is nooit echt krom geweest bijvoorbeeld. Deze M3 is overigens geen onbekende op de diverse forums maar dat is al lang geleden.
Zou iemand dit durven kopen als de prijs heel laag was? De jongen die hem nu heeft is superzuinig op de auto, echt een poetser, geen rijder maar hij wil er gewoon vanaf vanwege waarschijnlijk de twijfels met het blok e.d.

Natuurlijk alle risico's van dien als je zo iets koopt maar eigenlijk is het enige wat je maximaal krijgt een motorrevisie, weet je zeker dat alles in goede staat is daarna. Auto wordt via diverse wegen aangeboden maar geen handelaar die er zn poten aan durft te branden.

Wat denken jullie van zo iets? en wat kost een revisie van een e46 //M motor?

Ingo Liedgens

Bericht door Ingo Liedgens » 05 jan 2008, 17:03

Sjef schreef:Zit naar de occasions te kijken en zit zeker mooi spul tussen, prijzen dalen ook al behoorlijk.

Kreeg laatst een 2001 e46 m3 aangeboden, uiterlijk in zeer goede staat, echter motor met klein tikje in dus het blok kan wel open. Heeft wel al 200k gelopen en heeft een behoorlijk schaderaport echter alles steeds gefixt. Auto is nooit echt krom geweest bijvoorbeeld. Deze M3 is overigens geen onbekende op de diverse forums maar dat is al lang geleden.
Zou iemand dit durven kopen als de prijs heel laag was? De jongen die hem nu heeft is superzuinig op de auto, echt een poetser, geen rijder maar hij wil er gewoon vanaf vanwege waarschijnlijk de twijfels met het blok e.d.

Natuurlijk alle risico's van dien als je zo iets koopt maar eigenlijk is het enige wat je maximaal krijgt een motorrevisie, weet je zeker dat alles in goede staat is daarna. Auto wordt via diverse wegen aangeboden maar geen handelaar die er zn poten aan durft te branden.

Wat denken jullie van zo iets? en wat kost een revisie van een e46 //M
motor?

Om eerlijk te zijn; zou ik er niet aan beginnen. Nu is het de motor, wie weet komen er nog tientale andere dingen wat er nog mis aan zijn.
Dus ik denk dat het kostenplaatje moeilijk in te calculeren zal zijn.

Of de auto moet zo goedkoop zijn, en je kunt jezelf zeer goed behelpen. Dan misschien.

Maar mijn mening is: Liever niet.

Zou je het toch doen; dan kun je hier een leuk blok kopen:
http://www.macmotoren.de/BMW%20M3%20E46 ... fd595e465d

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 05 jan 2008, 17:15

De HP-DP Sjef?
Die zou ik blind durven te kopen, je weet precies wat er met die auto gebeurd is. Ok hij is goed gebruikt, verkeerslichtje meegenomen en nu dan aan zijn derde motor toe, maar veel mensen dromen dat hun M3 alleen maar door mensen voor toertochtjes naar de kerk gebruikt is. Liever een auto waar kundig mee geveegd is dan lomp mee getrapt.

Mag ik vragen waar die auto nu voor te koop staat?
(evt. via PB)
Niet direct interesse, maar stiekem toch wel heel benieuwd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 jan 2008, 18:43

Is die van Romo niets voor je?

Knot

Bericht door Knot » 05 jan 2008, 22:03

Peter Tunissen schreef:De HP-DP Sjef?
Die zou ik blind durven te kopen, je weet precies wat er met die auto gebeurd is. Ok hij is goed gebruikt, verkeerslichtje meegenomen en nu dan aan zijn derde motor toe, maar veel mensen dromen dat hun M3 alleen maar door mensen voor toertochtjes naar de kerk gebruikt is. Liever een auto waar kundig mee geveegd is dan lomp mee getrapt.
Peter, het mag duidelijk zijn dat jij lang niet alles weet wat er met die auto is gebeurd na het inrijden ;)

Ik zou m dus nevernooit kopen, al stond ie voor 10k te koop, ombouw voor circuit ofzo maar daar kan je ook een ander hok voor halen. Leuk dat alle schade hersteld is, schade blijft schade. Subframe vervangen en wie weet wat nog meer, komt bij 200.000km op de klok in een goed gebruikte M3.... 140k was eigenlijk al aan de hoge kant geweest.

Een rijdend lijk.. hoe mooi je m ook opmaakt als t instort is t klaar.

Sjef

Bericht door Sjef » 06 jan 2008, 00:42

Haa peter en knot,
Het gaat idd over de ex-rut m3. Zoals gezegd, de auto is bekend.
Laat ik zeggen dat je die motor uit je advertentie met de m3 erbij voor minder dan 20k koopt. Zou je het dan durven? :D

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 06 jan 2008, 01:28

Sjef schreef:Zou je het dan durven? :D
Ja, zonder twijfel.
En als jij hem niet wil mag je me de contactgegevens ook doorsturen. ;)
Wil verkoper hem zo kwijt of evt. ook iets inruilen?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 jan 2008, 02:10

Een goed gerepareerde schade is niks mis mee. Probleem bij een goed gebruikte wagen is dat niet alleen de motor op z'n kloten krijgt :wink:
Reken voor het gemak een nieuwe motor, een gereviseerde bak en gereviseerd diff. Daarnaast nog ff onderstel rubbers e.d.

Een niet frisse M3 daar zou ik niet aan durven beginnen maar ik ben geen insider verder :D

Knot

Bericht door Knot » 06 jan 2008, 13:07

Tsja, je investeert 20k en je kunt het zaakje daarna never nooit meer verkopen... 200.000km met een M3....

markk

Bericht door markk » 06 jan 2008, 14:30

Knot: M3's moet je sowieso niet verkopen, die moet je gebruiken, vertroetelen, van genieten en HOUDEN ;-)

Mark.

Knot

Bericht door Knot » 06 jan 2008, 14:58

Jawel, maar in dit geval bekijk het plaatje even

- ex lease
- schadegevallen
- driftdagen
- ruilmotor
- subframe problemen
- 200.000km
- bij sleutelbloem apeldoorn te koop gestaan
- tik in het blok

Ik weet t niet hoor...

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 06 jan 2008, 15:05

Klinkt als laten staan...

Arthur

Bericht door Arthur » 07 jan 2008, 09:01

Knot schreef:Ik weet t niet hoor...
Jawel hoor, dat weet je wel :wink:
Manman, is dat echt nog 20k waard met een ruilmotor :?:
Geef er dan nog 5k extra bij uit en je hebt die van Romo :mrgreen: :wink:

markk

Bericht door markk » 07 jan 2008, 18:32

@Knot: Ik reageerde alleen op je opmerking omtrent het niet kunnen verkopen van een M3 boven de 2ton kilometers. Voor de rest -> gelijk heb je...

Mark.

sicco van der mei

Bericht door sicco van der mei » 07 jan 2008, 20:34

Er komt deze week nog een binnen bij De Beier. 2001 Nederlandse auto met originele CSL velgen. Goed onderhouden maar wel wat kilometers voor maar 23.900

Knot

Bericht door Knot » 08 jan 2008, 07:44

Klopt wel hoor Mark, je moet kijken of je m koopt om te rijden of om weer door te verkopen. In geval van rijden boeit een kmstand van 140k bijvoorbeeld niet, kan je m zo richting de 2 ton rijden mits goed onderhouden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jan 2008, 08:22

Heej, Sicco, welkom. Mooie avatar. :lol:

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2008, 14:03

TopFuel schreef:Is dit wat? Misschien als iemand in de buurt is kan hij eens een kijkje gaan nemen...

http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=992

2002
82.000km
NL auto
Je moet er wel bij zijn, want hij is al weer verkocht :wink:

Niall

Bericht door Niall » 08 jan 2008, 18:21

Rico v Velzen schreef:
TopFuel schreef:Is dit wat? Misschien als iemand in de buurt is kan hij eens een kijkje gaan nemen...

http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=992

2002
82.000km
NL auto
Je moet er wel bij zijn, want hij is al weer verkocht :wink:
Was je wezen kijken voor een 135i, dat je weet dat die al verkocht was :lol:

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2008, 20:01

Busted

Arthur

Bericht door Arthur » 08 jan 2008, 20:10

En mij vertellen dat je bezig was met die demo M3 :x

Topfuel

Bericht door Topfuel » 10 jan 2008, 19:41

Ben net wezen kijken bij Zwartepoorte in Roosendaal.

[img:307:230]http://www.auto-ventura.nl/occas_files/ ... 4lkfv1.jpg[/img]

[img:307:230]http://www.auto-ventura.nl/occas_files/ ... 4lkfv2.jpg[/img]

[img:307:230]http://www.auto-ventura.nl/occas_files/ ... 4lkfv3.jpg[/img]

54-LK-FV
Titan zilver
Bouwjaar 03-03-2003
Km stand 105.500 km
BTW auto Ja
Transmissie 6 versnellingen man.
Nieuw geleverd bij Zwartepoorte
€ 38.950,00 excl. garantie
€ 39.850,00 half jaar Bovag garantie
€ 40.950,00 2 jaar BMW Huisselectie

Getint glas, Audio, Airbag, Alarm, Abs, Lm velgen, Cruise control, Electrische ramen, Centrale deur vergrendeling, Stuurbekrachtiging, Airco, `Start onderbreking`, `Elec. verstelbare stoelen`, `Verwarmde spiegel(s)`, `Traction control`, Middenarmsteun, `Park Distance Control`, `Airbag bestuurder`, `Airbags voor`, `Electrisch verstelbare voorstoelen met geheugen`, Alarmklasse3, `17`` lichtmetalen velgen`, `Achterklep op afstand te openen`, `Actief koolstoffilter`, `Airconditioning Automatisch`, `airconditioning gescheiden`, `Alarm klasse 5`, `Anti verblindings spiegel`, `Aut. luchtrecirculatie`, Bagagenet, Boordcomputer, `Car-Key memory`, `CD wisselaar`, `DSC III`, `Dynamic brake control`, `Elec. dimlicht hoogteregel.`, `Handgrepen in kleur`, `In titan uitgevoerde interieurlijsten`, Koplampsproeiers, Microfilter, Middenarmsteun, `Middenarmsteun achter`, `Multi funcioneel stuurwiel`, Regensensor, `Sport stuur`, Sportonderstel, Sportstoelen, `Telefoon BMW vast`, `Verchroomde nieren`, `Verwarmde spiegels`, `Witte knipperlichten`, `Xenon verlichting`, `Zonnescherm achterruit'

* Knipperlicht (koplampunit) los rechtsvoor.

* Op de aansluiting van het linker achterscherm en de achterbumper hing de bumper een paar mm los van het scherm en er zat een lichte schaafplek wat dus ook aangeeft dat de auto achter/links achter een keer een tikje heeft gehad.

* Slecht gepoetst. Bij de rubbers overal nog aanslag en vuil en overal teerplekjes op de lak bij de schermen.

* Steenslag op bumper en motorkap (logisch bij de km stand)

* Rechter voorscherm voorzien van een buts van 1cm met de lak eraf.

* Rondom erg veel ondiepe krassen, vooral bij de wielkasten deurklinken en klep achterbumper enz. Waarschijnlijk erg vaak (heel vuil) door de wasstraat gegaan.

* Paar wat diepere lelijkere krassen bij de overgang deur/achterscherm.

* Het leer was op de achterbank voorzien van een hoop deukjes en putjes(niet herstelbaar maar ook geen gaten), waarschijnlijk door het vervoeren van grote en puntige voorwerpen.

* Bestuurdersstoel wang gesleten door het in en uit stappen.

Verder goed geholpen en eerlijke antwoorden gehad m.b.t. mijn idee dat er rechtsvoor een keer schade was gereden. De verkoper liet het hele onderhoudsschema zien en daar stond ook bij dat de auto rechtsvoor op 11-04-2006 voor € 3100,00 schade had gehad. Nieuwe knipperlicht unit, zijscherm gerepareerd en gespoten en een nieuwe bumper.

Conclusie; Auto stond er zéér slordig bij en je kon naar mijn mening goed zien dat de auto niet van een liefhebber is geweest maar puur zakelijk is bereden. Voor de prijs mét huisselectie belooft de verkoper dat hij de auto helemaal perfect/krasloos aflevert.

Ik denk dat als je deze auto koopt je er een fijne M3 aan kunt hebben i.c.m. huisselectie (dus 2 jaar garantie) maar vond hem er voor een dealer echt super slordig bij staan waardoor mijn interesse in deze M3 (als liefhebber) gelijk weg is. Je eerste indruk moet gewoon goed zijn...

ps Ik vindt de auto ook aan de dure kant gezien de km stand en algehele staat, wat vinden jullie?

Gr TF.
Laatst gewijzigd door Topfuel op 10 jan 2008, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2008, 19:45

Ja ik snap dat ook niet echt, om zo'n auto zo slordig in de showroom neer te zetten, net of ze gokken op iemand die krassen en deukjes niet boeit. Maar ze vergeten dat dit soort auto's echt door liefhebbers/autogekken worden gekocht.

Die zijn over het algemeen vrij precies.

Plaats reactie