Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
- Sjef
Zit naar de occasions te kijken en zit zeker mooi spul tussen, prijzen dalen ook al behoorlijk.
Kreeg laatst een 2001 e46 m3 aangeboden, uiterlijk in zeer goede staat, echter motor met klein tikje in dus het blok kan wel open. Heeft wel al 200k gelopen en heeft een behoorlijk schaderaport echter alles steeds gefixt. Auto is nooit echt krom geweest bijvoorbeeld. Deze M3 is overigens geen onbekende op de diverse forums maar dat is al lang geleden.
Zou iemand dit durven kopen als de prijs heel laag was? De jongen die hem nu heeft is superzuinig op de auto, echt een poetser, geen rijder maar hij wil er gewoon vanaf vanwege waarschijnlijk de twijfels met het blok e.d.
Natuurlijk alle risico's van dien als je zo iets koopt maar eigenlijk is het enige wat je maximaal krijgt een motorrevisie, weet je zeker dat alles in goede staat is daarna. Auto wordt via diverse wegen aangeboden maar geen handelaar die er zn poten aan durft te branden.
Wat denken jullie van zo iets? en wat kost een revisie van een e46 //M motor?
Kreeg laatst een 2001 e46 m3 aangeboden, uiterlijk in zeer goede staat, echter motor met klein tikje in dus het blok kan wel open. Heeft wel al 200k gelopen en heeft een behoorlijk schaderaport echter alles steeds gefixt. Auto is nooit echt krom geweest bijvoorbeeld. Deze M3 is overigens geen onbekende op de diverse forums maar dat is al lang geleden.
Zou iemand dit durven kopen als de prijs heel laag was? De jongen die hem nu heeft is superzuinig op de auto, echt een poetser, geen rijder maar hij wil er gewoon vanaf vanwege waarschijnlijk de twijfels met het blok e.d.
Natuurlijk alle risico's van dien als je zo iets koopt maar eigenlijk is het enige wat je maximaal krijgt een motorrevisie, weet je zeker dat alles in goede staat is daarna. Auto wordt via diverse wegen aangeboden maar geen handelaar die er zn poten aan durft te branden.
Wat denken jullie van zo iets? en wat kost een revisie van een e46 //M motor?
-
Sjef schreef:Zit naar de occasions te kijken en zit zeker mooi spul tussen, prijzen dalen ook al behoorlijk.
Wat denken jullie van zo iets? en wat kost een revisie van een e46 //M
motor?
Om eerlijk te zijn; zou ik er niet aan beginnen. Nu is het de motor, wie weet komen er nog tientale andere dingen wat er nog mis aan zijn.
Dus ik denk dat het kostenplaatje moeilijk in te calculeren zal zijn.
Of de auto moet zo goedkoop zijn, en je kunt jezelf zeer goed behelpen. Dan misschien.
Maar mijn mening is: Liever niet.
Zou je het toch doen; dan kun je hier een leuk blok kopen:
http://www.macmotoren.de/BMW%20M3%20E46 ... fd595e465d
- Peter Tunissen
De HP-DP Sjef?
Die zou ik blind durven te kopen, je weet precies wat er met die auto gebeurd is. Ok hij is goed gebruikt, verkeerslichtje meegenomen en nu dan aan zijn derde motor toe, maar veel mensen dromen dat hun M3 alleen maar door mensen voor toertochtjes naar de kerk gebruikt is. Liever een auto waar kundig mee geveegd is dan lomp mee getrapt.
Mag ik vragen waar die auto nu voor te koop staat?
(evt. via PB)
Niet direct interesse, maar stiekem toch wel heel benieuwd.
Die zou ik blind durven te kopen, je weet precies wat er met die auto gebeurd is. Ok hij is goed gebruikt, verkeerslichtje meegenomen en nu dan aan zijn derde motor toe, maar veel mensen dromen dat hun M3 alleen maar door mensen voor toertochtjes naar de kerk gebruikt is. Liever een auto waar kundig mee geveegd is dan lomp mee getrapt.
Mag ik vragen waar die auto nu voor te koop staat?
(evt. via PB)
Niet direct interesse, maar stiekem toch wel heel benieuwd.
- Knot
Peter, het mag duidelijk zijn dat jij lang niet alles weet wat er met die auto is gebeurd na het inrijdenPeter Tunissen schreef:De HP-DP Sjef?

Ik zou m dus nevernooit kopen, al stond ie voor 10k te koop, ombouw voor circuit ofzo maar daar kan je ook een ander hok voor halen. Leuk dat alle schade hersteld is, schade blijft schade. Subframe vervangen en wie weet wat nog meer, komt bij 200.000km op de klok in een goed gebruikte M3.... 140k was eigenlijk al aan de hoge kant geweest.
Een rijdend lijk.. hoe mooi je m ook opmaakt als t instort is t klaar.
- Peter Tunissen
- Niels
- Auto: Prius+
Een goed gerepareerde schade is niks mis mee. Probleem bij een goed gebruikte wagen is dat niet alleen de motor op z'n kloten krijgt
Reken voor het gemak een nieuwe motor, een gereviseerde bak en gereviseerd diff. Daarnaast nog ff onderstel rubbers e.d.
Een niet frisse M3 daar zou ik niet aan durven beginnen maar ik ben geen insider verder

Reken voor het gemak een nieuwe motor, een gereviseerde bak en gereviseerd diff. Daarnaast nog ff onderstel rubbers e.d.
Een niet frisse M3 daar zou ik niet aan durven beginnen maar ik ben geen insider verder

- Jelmer850i
- sicco van der mei
- RVV
Je moet er wel bij zijn, want hij is al weer verkochtTopFuel schreef:Is dit wat? Misschien als iemand in de buurt is kan hij eens een kijkje gaan nemen...
http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=992
2002
82.000km
NL auto

- Niall
Was je wezen kijken voor een 135i, dat je weet dat die al verkocht wasRico v Velzen schreef:Je moet er wel bij zijn, want hij is al weer verkochtTopFuel schreef:Is dit wat? Misschien als iemand in de buurt is kan hij eens een kijkje gaan nemen...
http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=992
2002
82.000km
NL auto

- Topfuel
Ben net wezen kijken bij Zwartepoorte in Roosendaal.
[img:307:230]http://www.auto-ventura.nl/occas_files/ ... 4lkfv1.jpg[/img]
[img:307:230]http://www.auto-ventura.nl/occas_files/ ... 4lkfv2.jpg[/img]
[img:307:230]http://www.auto-ventura.nl/occas_files/ ... 4lkfv3.jpg[/img]
54-LK-FV
Titan zilver
Bouwjaar 03-03-2003
Km stand 105.500 km
BTW auto Ja
Transmissie 6 versnellingen man.
Nieuw geleverd bij Zwartepoorte
€ 38.950,00 excl. garantie
€ 39.850,00 half jaar Bovag garantie
€ 40.950,00 2 jaar BMW Huisselectie
Getint glas, Audio, Airbag, Alarm, Abs, Lm velgen, Cruise control, Electrische ramen, Centrale deur vergrendeling, Stuurbekrachtiging, Airco, `Start onderbreking`, `Elec. verstelbare stoelen`, `Verwarmde spiegel(s)`, `Traction control`, Middenarmsteun, `Park Distance Control`, `Airbag bestuurder`, `Airbags voor`, `Electrisch verstelbare voorstoelen met geheugen`, Alarmklasse3, `17`` lichtmetalen velgen`, `Achterklep op afstand te openen`, `Actief koolstoffilter`, `Airconditioning Automatisch`, `airconditioning gescheiden`, `Alarm klasse 5`, `Anti verblindings spiegel`, `Aut. luchtrecirculatie`, Bagagenet, Boordcomputer, `Car-Key memory`, `CD wisselaar`, `DSC III`, `Dynamic brake control`, `Elec. dimlicht hoogteregel.`, `Handgrepen in kleur`, `In titan uitgevoerde interieurlijsten`, Koplampsproeiers, Microfilter, Middenarmsteun, `Middenarmsteun achter`, `Multi funcioneel stuurwiel`, Regensensor, `Sport stuur`, Sportonderstel, Sportstoelen, `Telefoon BMW vast`, `Verchroomde nieren`, `Verwarmde spiegels`, `Witte knipperlichten`, `Xenon verlichting`, `Zonnescherm achterruit'
* Knipperlicht (koplampunit) los rechtsvoor.
* Op de aansluiting van het linker achterscherm en de achterbumper hing de bumper een paar mm los van het scherm en er zat een lichte schaafplek wat dus ook aangeeft dat de auto achter/links achter een keer een tikje heeft gehad.
* Slecht gepoetst. Bij de rubbers overal nog aanslag en vuil en overal teerplekjes op de lak bij de schermen.
* Steenslag op bumper en motorkap (logisch bij de km stand)
* Rechter voorscherm voorzien van een buts van 1cm met de lak eraf.
* Rondom erg veel ondiepe krassen, vooral bij de wielkasten deurklinken en klep achterbumper enz. Waarschijnlijk erg vaak (heel vuil) door de wasstraat gegaan.
* Paar wat diepere lelijkere krassen bij de overgang deur/achterscherm.
* Het leer was op de achterbank voorzien van een hoop deukjes en putjes(niet herstelbaar maar ook geen gaten), waarschijnlijk door het vervoeren van grote en puntige voorwerpen.
* Bestuurdersstoel wang gesleten door het in en uit stappen.
Verder goed geholpen en eerlijke antwoorden gehad m.b.t. mijn idee dat er rechtsvoor een keer schade was gereden. De verkoper liet het hele onderhoudsschema zien en daar stond ook bij dat de auto rechtsvoor op 11-04-2006 voor € 3100,00 schade had gehad. Nieuwe knipperlicht unit, zijscherm gerepareerd en gespoten en een nieuwe bumper.
Conclusie; Auto stond er zéér slordig bij en je kon naar mijn mening goed zien dat de auto niet van een liefhebber is geweest maar puur zakelijk is bereden. Voor de prijs mét huisselectie belooft de verkoper dat hij de auto helemaal perfect/krasloos aflevert.
Ik denk dat als je deze auto koopt je er een fijne M3 aan kunt hebben i.c.m. huisselectie (dus 2 jaar garantie) maar vond hem er voor een dealer echt super slordig bij staan waardoor mijn interesse in deze M3 (als liefhebber) gelijk weg is. Je eerste indruk moet gewoon goed zijn...
ps Ik vindt de auto ook aan de dure kant gezien de km stand en algehele staat, wat vinden jullie?
Gr TF.
[img:307:230]http://www.auto-ventura.nl/occas_files/ ... 4lkfv1.jpg[/img]
[img:307:230]http://www.auto-ventura.nl/occas_files/ ... 4lkfv2.jpg[/img]
[img:307:230]http://www.auto-ventura.nl/occas_files/ ... 4lkfv3.jpg[/img]
54-LK-FV
Titan zilver
Bouwjaar 03-03-2003
Km stand 105.500 km
BTW auto Ja
Transmissie 6 versnellingen man.
Nieuw geleverd bij Zwartepoorte
€ 38.950,00 excl. garantie
€ 39.850,00 half jaar Bovag garantie
€ 40.950,00 2 jaar BMW Huisselectie
Getint glas, Audio, Airbag, Alarm, Abs, Lm velgen, Cruise control, Electrische ramen, Centrale deur vergrendeling, Stuurbekrachtiging, Airco, `Start onderbreking`, `Elec. verstelbare stoelen`, `Verwarmde spiegel(s)`, `Traction control`, Middenarmsteun, `Park Distance Control`, `Airbag bestuurder`, `Airbags voor`, `Electrisch verstelbare voorstoelen met geheugen`, Alarmklasse3, `17`` lichtmetalen velgen`, `Achterklep op afstand te openen`, `Actief koolstoffilter`, `Airconditioning Automatisch`, `airconditioning gescheiden`, `Alarm klasse 5`, `Anti verblindings spiegel`, `Aut. luchtrecirculatie`, Bagagenet, Boordcomputer, `Car-Key memory`, `CD wisselaar`, `DSC III`, `Dynamic brake control`, `Elec. dimlicht hoogteregel.`, `Handgrepen in kleur`, `In titan uitgevoerde interieurlijsten`, Koplampsproeiers, Microfilter, Middenarmsteun, `Middenarmsteun achter`, `Multi funcioneel stuurwiel`, Regensensor, `Sport stuur`, Sportonderstel, Sportstoelen, `Telefoon BMW vast`, `Verchroomde nieren`, `Verwarmde spiegels`, `Witte knipperlichten`, `Xenon verlichting`, `Zonnescherm achterruit'
* Knipperlicht (koplampunit) los rechtsvoor.
* Op de aansluiting van het linker achterscherm en de achterbumper hing de bumper een paar mm los van het scherm en er zat een lichte schaafplek wat dus ook aangeeft dat de auto achter/links achter een keer een tikje heeft gehad.
* Slecht gepoetst. Bij de rubbers overal nog aanslag en vuil en overal teerplekjes op de lak bij de schermen.
* Steenslag op bumper en motorkap (logisch bij de km stand)
* Rechter voorscherm voorzien van een buts van 1cm met de lak eraf.
* Rondom erg veel ondiepe krassen, vooral bij de wielkasten deurklinken en klep achterbumper enz. Waarschijnlijk erg vaak (heel vuil) door de wasstraat gegaan.
* Paar wat diepere lelijkere krassen bij de overgang deur/achterscherm.
* Het leer was op de achterbank voorzien van een hoop deukjes en putjes(niet herstelbaar maar ook geen gaten), waarschijnlijk door het vervoeren van grote en puntige voorwerpen.
* Bestuurdersstoel wang gesleten door het in en uit stappen.
Verder goed geholpen en eerlijke antwoorden gehad m.b.t. mijn idee dat er rechtsvoor een keer schade was gereden. De verkoper liet het hele onderhoudsschema zien en daar stond ook bij dat de auto rechtsvoor op 11-04-2006 voor € 3100,00 schade had gehad. Nieuwe knipperlicht unit, zijscherm gerepareerd en gespoten en een nieuwe bumper.
Conclusie; Auto stond er zéér slordig bij en je kon naar mijn mening goed zien dat de auto niet van een liefhebber is geweest maar puur zakelijk is bereden. Voor de prijs mét huisselectie belooft de verkoper dat hij de auto helemaal perfect/krasloos aflevert.
Ik denk dat als je deze auto koopt je er een fijne M3 aan kunt hebben i.c.m. huisselectie (dus 2 jaar garantie) maar vond hem er voor een dealer echt super slordig bij staan waardoor mijn interesse in deze M3 (als liefhebber) gelijk weg is. Je eerste indruk moet gewoon goed zijn...
ps Ik vindt de auto ook aan de dure kant gezien de km stand en algehele staat, wat vinden jullie?
Gr TF.
Laatst gewijzigd door Topfuel op 10 jan 2008, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- RVV