Audi R8 V12 TDI

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

Diesel in een R8

Diesel hóórt gewoon niet in een sportwagen
17
40%
Sublieme zet van Audi !
18
42%
Wacht even tot ie uit is, heb nog geen mening
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 06 jan 2008, 09:42

Kom op jongens,het motorblok van de winnende Le Mans racer in een straatauto,dat moet de echte autoliefhebber als muziek in de oren klinken en reken maar dat ie wel een mooi geluid maakt met de overlappende verbrandingsslagen van een V12,al is het een diesel.
250 kg voor een V12-blok is een vedergewicht trouwens :wink: .

Rij je daar in je 135i/335i;wordt je voorbij geblazen door een diesel :lol: :wink: .

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 06 jan 2008, 09:47

Sta je te tanken met je handschoentje aan.

Het zal anderen wellicht aanspreken, mij niet.


N.

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 06 jan 2008, 09:51

Goede zet in de rug voor de verovering van Amerikaanse markt door diesel :wink:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 jan 2008, 10:08

Marc RS4 schreef:
Robin schreef:Tja ik vind 't ook 3x niks eigenlijk.

CO2 uitstoot anybody? Dit gaat toch nergens over? En een smakelijke benzine 6/8/10/12pitter wordt in NL aan banden gelegd door de slurptax. Waar gaat dít ding dan over?Ding stoot meer schadelijke gassen uit dan Auschwitz bij wijze van spreken.... :(
ALs BMW em had gemaakt dan had alles gewoon super geweest aan die auto...

Geweldig,gedurft,wat een auto,megakoppel,beul......naja noem het maar op... :wink:

LOL, nee hoor, waarom denk je dat ik 335i ipv 335d rijd? Omdat het nog steeds een diesel is...

Ben trouwens gek op de A5/S5 fwiw.

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2008, 10:14

hugo schreef:Diesel in een sportwagen, kanslozer wordt het niet. Ik begrijp ook die hele diesel hype niet. Het klinkt kut, schakelt kut en is gewoon niet lekker sportief te rijden. Hetzelfde met een 535D. Geweldig concept maar als iemand 80K stukslaat voor een powerdiesel zal die 2K brandstofkosten op jaarbasis bij het rijden van een 550i ook echt geen verschil meer maken. R8 V8 doet gemiddeld 1 op 5.5, een R8 v12 diesel 1 op 6.5 a 1 op 7. Nou, poe poe tel uit je winst.


Diesel is lekker sensible voor de lange ritten. Als ik van Enschede naar Antwerpen rijdt kost me dat een keer 20 euro terwijl het met de oude V70R ruim 40 euro was. Op dergelijke momenten kan ik diesel waarderen maar absoluut niet bij spirited driving.
wat heeft schakelen met diesel te maken??
gewoon sequentiele bak erachter :D

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 06 jan 2008, 12:03

luco hornsveld schreef:
hugo schreef:Diesel in een sportwagen, kanslozer wordt het niet. Ik begrijp ook die hele diesel hype niet. Het klinkt kut, schakelt kut en is gewoon niet lekker sportief te rijden. Hetzelfde met een 535D. Geweldig concept maar als iemand 80K stukslaat voor een powerdiesel zal die 2K brandstofkosten op jaarbasis bij het rijden van een 550i ook echt geen verschil meer maken. R8 V8 doet gemiddeld 1 op 5.5, een R8 v12 diesel 1 op 6.5 a 1 op 7. Nou, poe poe tel uit je winst.


Diesel is lekker sensible voor de lange ritten. Als ik van Enschede naar Antwerpen rijdt kost me dat een keer 20 euro terwijl het met de oude V70R ruim 40 euro was. Op dergelijke momenten kan ik diesel waarderen maar absoluut niet bij spirited driving.
wat heeft schakelen met diesel te maken??
gewoon sequentiele bak erachter :D

dat koppel bij lage toeren en het feit dat dat 9 van de 10 keer lomp wordt doorgegeven. Heb jij dan wel eens in een diesel gereden die lekker soepel en sportief schakelde? :D

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 06 jan 2008, 12:07

HANZ06 schreef:
Marc RS4 schreef:
Robin schreef:Tja ik vind 't ook 3x niks eigenlijk.

CO2 uitstoot anybody? Dit gaat toch nergens over? En een smakelijke benzine 6/8/10/12pitter wordt in NL aan banden gelegd door de slurptax. Waar gaat dít ding dan over?Ding stoot meer schadelijke gassen uit dan Auschwitz bij wijze van spreken.... :(
ALs BMW em had gemaakt dan had alles gewoon super geweest aan die auto...

Geweldig,gedurft,wat een auto,megakoppel,beul......naja noem het maar op... :wink:
Ik wil niet veel zeggen maar jij bent net zo over enthousiast over Audi als al die anderen over bmw.
Dus kap ff over dat BMW gedoe.
wat een lauw geluid komt er uit die le-mans racer zeg.
Zal uit die r8 wel helemaal niks zijn.

Grtz,Hanz06 :wink:
En laten we het over jou enthousiasme maar niet hebben he Hanz?

Tenslotte laat ik me door jou niet opleggen wat ik wel en niet mag zeggen.

:D ( de laatste mazzel die we in Nederland nog hebben mits het niet over geloof gaat....)

ALs je een beetje door de regels "heenkijkt" dan zie je toch ook wel dat ik expres een beetje nadruk leg op zulk soort zaken juist omdat als BMW met spectaculair materiaal komt er meteen 275 reacties van de "BMW guys" komen met allerlei superlatieven......snap dat dan.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 06 jan 2008, 12:31

Zo'n V12 biturbo zal best een grote vermogensband hebben. Ik dacht dat het max koppel tussen de 1750 en 3000 toeren lineair op 1.000Nm lag dus plus of min 200Nm in het overige gebied is niet zo erg. Met een 6-traps tiptronic zal er weinig reden zijn tot klagen.

Ziptuning heeft hem trouwens al getest voor je :shock:

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Chip ... matie.html

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 06 jan 2008, 12:42

Starred schreef:Goede zet in de rug voor de verovering van Amerikaanse markt door diesel :wink:
Dat zeg ik, zie pagina 1 ;).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 jan 2008, 13:01

Ik denk dat ze heus wel wat met het geluid hebben gedaan...
helemaal alles eruit krijgen zal wel niet lukken maar tegenwoordig met geluidstuning (op een lemans auto onbelangrijk daar gaat het om winnen) komen ze heel ver, net zoals de nieuwere technieken om het knikkerbak geluid er meer uit te halen...ik ben wel benieuwd, eerst horen dat ding 8)

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 06 jan 2008, 13:27

Een stationair draaiende benzine V10 is ook geen lust voor het oor. :)

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Bericht door EJGT3CS » 06 jan 2008, 13:44


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 jan 2008, 14:08


Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 06 jan 2008, 14:16


Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 jan 2008, 14:17

hugo schreef:
luco hornsveld schreef:
hugo schreef:Diesel in een sportwagen, kanslozer wordt het niet. Ik begrijp ook die hele diesel hype niet. Het klinkt kut, schakelt kut en is gewoon niet lekker sportief te rijden. Hetzelfde met een 535D. Geweldig concept maar als iemand 80K stukslaat voor een powerdiesel zal die 2K brandstofkosten op jaarbasis bij het rijden van een 550i ook echt geen verschil meer maken. R8 V8 doet gemiddeld 1 op 5.5, een R8 v12 diesel 1 op 6.5 a 1 op 7. Nou, poe poe tel uit je winst.


Diesel is lekker sensible voor de lange ritten. Als ik van Enschede naar Antwerpen rijdt kost me dat een keer 20 euro terwijl het met de oude V70R ruim 40 euro was. Op dergelijke momenten kan ik diesel waarderen maar absoluut niet bij spirited driving.
wat heeft schakelen met diesel te maken??
gewoon sequentiele bak erachter :D

dat koppel bij lage toeren en het feit dat dat 9 van de 10 keer lomp wordt doorgegeven. Heb jij dan wel eens in een diesel gereden die lekker soepel en sportief schakelde? :D
Audi A5 3.0TDi schakelt heerlijk sportief zonder haken; dus het kan prima.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 jan 2008, 14:23

Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan nergens een sounclip vinden van de Audi V12 TDI die oa ook te vinden is in de Audi Q7 V12 TDI wel veel foto's en zelfs rijdende beelden maar geen motorgeluid grrr
alhoewel ze wel beschrijven dat het verrassend is... :roll:

Style
Berichten: 742
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:54
Locatie: Vught

Bericht door Style » 06 jan 2008, 14:34

Als die zo wordt zou dat heel dik zijn :shock:

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 06 jan 2008, 14:46

Ik dacht dat het max koppel tussen de 1750 en 3000 toeren lineair op 1.000Nm
En zo kun je erg lange bakverhoudingen aanhouden om toch een behoorlijk snelheidsbereik te krijgen per versnelling!

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 06 jan 2008, 15:23

hugo schreef: dat koppel bij lage toeren en het feit dat dat 9 van de 10 keer lomp wordt doorgegeven. Heb jij dan wel eens in een diesel gereden die lekker soepel en sportief schakelde? :D
Hugo ik meen toch dat jij mijn diesel stukken beter vond schakelen dan je eigen bolide. Kwestie van goed inrijden he :wink: 8)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 06 jan 2008, 15:51

Pascal schreef: 250 kg voor een V12-blok is een vedergewicht trouwens :wink: .
Dat meen je niet :?

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 06 jan 2008, 17:48

Serieus;helemaal omdat het een dieselblok is,die over het algemeen nog wat zwaarder zijn dan die van vergelijkbare benzineblokken.
Ik denk dat het relatief lichte gewicht van dit blok te maken heeft met z'n Le Mans afkomst.

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 06 jan 2008, 23:36

volvoc30 schreef:
hugo schreef: dat koppel bij lage toeren en het feit dat dat 9 van de 10 keer lomp wordt doorgegeven. Heb jij dan wel eens in een diesel gereden die lekker soepel en sportief schakelde? :D
Hugo ik meen toch dat jij mijn diesel stukken beter vond schakelen dan je eigen bolide. Kwestie van goed inrijden he :wink: 8)

Jou wagen schakelt zeker niet slecht maar als ik nu eens terug denk aan alle 100tal benzine-handbak-wagens waar ik mee gereden heb en dat vergelijk met de diesels dan kan ik alleen maar concluderen dat ik veel meer vreugde haalde uit het schakelen met benzine wagens.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 jan 2008, 23:45

Pascal schreef:Kom op jongens,het motorblok van de winnende Le Mans racer in een straatauto, .

Kijk daar geloof ik nou weer bar weinig van.. Dat is de marketingsjas er om heen.. Die Lemans motor heeft net zo weinig met dit dieselblokje te maken.. als een F1 Sauber motor met een M blok.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 07 jan 2008, 03:09

Maar het werkt wel! Of niet Rico :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 07 jan 2008, 03:38

is er nou niemand die al een soundclip heeft van zo'n audi V12 TDI die ook in de nwe Q7 zit? ben erg benieuwd of ze er een leuk geluidje uit hebben weten te krijgen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten