die of dat: ferrari challenge stradale vs corvette ZR1

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vipernl
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 apr 2007, 22:29
Locatie: rotterdam

Bericht door vipernl » 06 jan 2008, 07:57

HANZ06 schreef:
InjectTheVenom schreef:De Ferrari, end of story Ook met deze super corvette hebben ze TE weinig gedaan om hem kwa uiterlijk zichtbaar van de rest van de horde andere corvettes (inclusief Z06) te onderscheiden, ik vraag me af of ze met de ZR1 minder merkwaardige kinderziektes hebben dan wegvliegende daken en spontaan ploffende motoren :lol:

Het valt me op dat jij bijna geen ene post onbenut laat om een corvette een beetje af te zeiken.
Heb je er zelf 1 of heb je wel eens gereden in een z06?
Jij hebt commentaar op auto`s waar je helemaal niks van af weet behalve wat je af en toe van de buiten wacht mee pikt.
Jij hebt een bmw, nee dat is een super wagen waar niks aan mankeert.
Dat je gek ben van een viper is niks mis mee maar ik heb nog nooit een viper afgekraakt terwijl daar minimaal zoveel op af te kraken is als van een corvette.
Als je bij een viper na een beetje trappen uitstapt brand je je aan de dorpel omdat die bloedverziekend heet is.
Bij vipers ploffen en minimaal net zoveel motoren en als ik het corvette forum leest staat daar bijzonder weinig over kapotte motoren.
Als ik op het viper forum gaat zoeken vind ik nog veel meer dingen die er aan zo,n hok mankeert.
Dus als je nou voortaan weer eens wilt reageren kom dan eens met iets zinvols en niet met iets negatiefs waar je helemaal niks van af weet.
Typisch ook iets Nederlands, dingen afzeiken wat ze zelf niet hebben.

Grtz,Hanz06:wink:
En het valt mij op dat jij geen kans onbenut laat om andere autos en eigenaars daarvan en vipers in het bijzonder af te zeiken en onder het mom van "ik ben grappig" en er een winky of een smiley bijzet, wat ? omdat jij toevallig een zo6 hebt mag jij wel andere mensen afzeiken?.
Mensen mogen alleen commentaar op autos hebben als er zelf in hebben gereden? hoeveel vipers heb jij in gereden dan?Lees lekker de regels van het forum en begin dan een keer opnieuw.

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2008, 09:16

laten we het gezellig houden
zet ze allebei eens op zandvoort neer :D
kunnen we zien welke de snellere is :twisted: :twisted: of welke dwarser kan :twisted: :twisted:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 06 jan 2008, 09:40

Het begint hier op de VS te lijken :)

*duikt weg voor laagvliegende vliegtuigen*

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 06 jan 2008, 10:48

Doe mij maar een Corvette in mooi wit of zwart. Een auto moet voor mij aan een paar voorwaarden voldoen. Ten eerste moeten ze 'driving fun' hebben. Ik twijfel er niet aan dat een van deze het niet heeft. Naast dat speelt betrouwbaarheid een belangrijke rol. Een ferrari geeft mij gewoon niet het gevoel dat ik ieder moment, wanneer ik ineens zin heb, kan instappen en ff een paar duizend kilometer ga afleggen. Dat wil niet zeggen dat het niet kan, maar ik heb meer vertrouwen in de Corvette. Kwa imago lijkt een Ferrari mij voorts voor iemand met stijl. Ik ben uitschot. :lol:

Gebruikersavatar
Fietsbel
Berichten: 448
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61

Bericht door Fietsbel » 06 jan 2008, 11:00

pfff auto;s zijn af en toe net geloofsovertuigingen, elkaar ervan overtuigen welke beter is....

:P
Edit:
Snel even een smiley toevoegen, anders voelen we ons gelijk teveel aangevallen!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 jan 2008, 12:48

:lol: :lol: :lol: ow en :wink: anders denken ze misschien...

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 jan 2008, 14:07

Cor Dame schreef: Dus als er iemand mij adviseert om hem beter niet te bestellen ..... zet er dan meteen ff bij wat ik dan wel moet kopen. Tot 2 ton wil ik gaan .... niet verder.
Ik kan zoiets niet laten he :wink: Nou ja, ik ga je niet adviseren 'm niet te bestellen. Ik ga je alleen adviseren de in mijn ogen meest pure en echte sportwagen van boven de 150.000 euro, de Porsche GT3, middels een proefrit een echte kans te geven.

Tot 120.000 euro kies ik voor de Z06. M3's, S4's Mercedessen C63 AMG, het zijn er allemaal lachertjes bij in vergelijking. Het concept van de Z06 met z'n lichtgewicht chassis, lage zwaartepunt, groot slagvolume en bijzonder lage totaalgewicht is zo mooi dat het al het andere in de schaduw zet. Voor wat ik op de bijrijdersstoel gevoeld heb rijdt de auto ook nog eens goudeerlijk en lekker. Slechts 2 zitplaatsen? Voor de enkele keren dat je toch met 3 of meer man op stap bent koop je dan maar een 4e hands Golfje.

Boven de 120.000 euro (dus ook tot 2 miljoen) komt alleen de GT3 im Frage. Maar die kost toch 158.000? Jawel, maar als je het tot 120.000 gered hebt dan kun je na een tijdje die andere 38.000 ook nog wel bij elkaar schrapen. Het is het wachten altijd waard :lol:

Is zo'n GT3 op een circuit dan sneller dan een Z06. Nee, waarschijnlijk niet. Gaat ie sneller door de bocht? Ook niet. Remt ie veel beter? Iets, ook niet veel. Is ie qua acceleratie sneller? Nee, trager. Is ie dan op topsnelheid sneller. Nee, ook trager. Dan snap ik het niet. Zou heel goed kunnen. Je hebt in zo'n geval 1. nog nooit met een GT3 gereden of 2. de motoriek van schansspringer Eddy the Eagle, en dan maakt het ook inderdaad niet uit wat je voor je autorijerij gaat gebruiken. Een GT3 is niet in kale cijfers te bevatten. Een GT3 moet je gewoon gereden hebben. Die feedback in het stuur, die feedback naar je kont, de korte lichte slag van de schakelpook, de zitpositie, het gevoel in het rempedaal, het comfort dat altijd gewaarborgd blijft, allemaal superlatieven. Elementen die in een enkele term samenvloeien; beleving. Maximale beleving. En dan spreek ik nog niet eens over die dierlijke huil die je mag ondervinden als de auto de laatste 2000 toeren naar maximaal toerental mag induiken. Bij mij staan dan alle haren recht overeind. Dat heb ik in nog geen enkele andere auto meegemaakt.

De GT3 heeft voor mij qua autoliefde heel veel stuk gemaakt. Ik heb begin jaren '90 eerder zo'n moment meegemaakt toen een maat een 260 pk Sierra Cosworth kocht en we tussen Leeuwarden en Heerenveen in alle rust met 250 km/h naar huis toerden. Of een andere auto dan 120, 150 of 200 pk heeft doet er dan niet meer toe. Pk's zeggen je vanaf zo'n moment nog maar weinig.

Wat me met de ZR1 tegenstaat is dat Corvette haar nieuw gekoesterde en o zo succesvolle 'Reinheitsgebot' vwb laag voertuiggewicht teniet doet. De charme en het succes van de Z06 zijn grotendeels op haar lage gewicht terug te voeren. De ZR1 gaat 100 kilo zwaarder zijn. Dat gaat op trackdays direct negatieve gevolgen hebben. O ja, een GT3 is een stuk lichter dan z'n mindere broeders uit het 997 kamp.

Ferrari's doen me niks. Een uitspraak die ook nergens op gebaseerd is want ik heb er nog nooit eentje gereden. Maar het is een gevoel. Dat schreeuwerige van Ferrari's doet me aan het schreeuwerige van BMW M's denken. Het is het niet maar wil je graag anders laten doen geloven. Ik hoop dat ik er heel dik naast zit.

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2008, 18:08

ik denk niet dat een vette de 1.46 haalt op zandvoort
de GT 3 rs dus wel :D

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 06 jan 2008, 18:49

Een straat GT3 RS dus ook niet.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 jan 2008, 19:00

Elmar schreef:Een straat GT3 RS dus ook niet.
Eg nie nee. Voor een 1.46 moet je met een heel mooi geprepareerde full racer komen aanzetten.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 06 jan 2008, 19:09

Een 1:46 is idd voor een straat auto niet te halen.

Ik las laatst een test in volgens mij het blad autoreview. De GT3 Rs vs Z06. De GT3 Rs had een paar tiende sec minder nodig voor een rondje Hockemheim. Hier werd ook de opmerking gemaakt dat de Z06 sneller is als deze op dezelfde semi slicks zou staan als de Porsche. Ik ben wel eens benieuwd wat voor rondetijden er met de Z06'en van DF op Zandvoort zijn geklokt!?

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2008, 19:15

Elmar schreef:Een straat GT3 RS dus ook niet.
was toch een vrij standaard GT 3 met time attack?

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 06 jan 2008, 19:18

Een gt3 cup haalt in race afstelling geloof ik een 1.45 +/-. Misschien kun je hier iets op baseren? :D

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2008, 19:20

dan was het een cup
sorry, mijn fout :oops:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 jan 2008, 19:28

TopFuel schreef:Een 1:46 is idd voor een straat auto niet te halen.

Ik las laatst een test in volgens mij het blad autoreview. De GT3 Rs vs Z06. De GT3 Rs had een paar tiende sec minder nodig voor een rondje Hockemheim. Hier werd ook de opmerking gemaakt dat de Z06 sneller is als deze op dezelfde semi slicks zou staan als de Porsche. Ik ben wel eens benieuwd wat voor rondetijden er met de Z06'en van DF op Zandvoort zijn geklokt!?
Geklokt net onder de 2.10 geloof ik. Maar een sub 2.00 zou in theorie ook mogelijk moeten zijn. Dan moet er wel een hele strakke ronde gereden worden trouwens.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 06 jan 2008, 20:33

Pure auto keuze -> altijd de 360CS, pure porno. ZR1 doet me niet zoveel. Heb in overigens beide nooit gereden :-)

Tsja dan Cor z'n posts. Hmm dan komen er financieen en allerlei rationele dingen bij. Eerst legt ie een aankoopbudget op van 2ton en dan gaat ie het over onderhoudskosten hebben. Bah, bah en nog eens BAH :-(

Kortom, bij meer dan genoeg geld dat je in een verder leven niet opkrijgt -> CS graag.

Anders met max. 2 ton in de pocket en met de wil veel kms te maken en "beperkt" in onderhoudsbudget. Geen van beide denk ik. Leuke 335d en een Donkervoort of een Porsche (nieuwe 997 of jonge GT3) erbij...

En ja Cor ik heb weleens in een Ferrari gereden en ja ik weet wat die dingen kosten qua verzekering en onderhoud. Is precies de reden waarom ik nooit aan een gloednieuwe 360-spider ben begonnen...

(C5 cabrio stond toen ook op het lijstje overigens. Corvette's zijn erg gaaf maar op een een of andere manier toch niet helemaal mijn ding. Maar "feel free to convince me" ;-)


Mark.

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2008, 20:35

ja als ik genoeg te besteden had

geen van beiden

ik zou voor eem aston martin gaan
een van de weinige auto's waar ik een harde p...... van krijg :D

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 06 jan 2008, 21:48

luco hornsveld schreef:ja als ik genoeg te besteden had

geen van beiden

ik zou voor eem aston martin gaan
een van de weinige auto's waar ik een harde p...... van krijg :D
Aston Martin's zijn niet echte rijders auto's als je ze vergelijkt met de bovengenoemde 2. Het zijn meer comfortabele Gt's dan sportwagens. Toch zijn ze goed op weg met de nieuwe Dbs en deze: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7906

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 06 jan 2008, 21:51

Gisteren in Spanje achter een Corvette aangereden en het is imho een heel mooie auto om te zien. Laag, breed en stoer. Doe mij de ZR1 maar. De Ferrari is waarschijnlijk meer thrills maar ook meer bills.

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2008, 21:51

TopFuel schreef:
luco hornsveld schreef:ja als ik genoeg te besteden had

geen van beiden

ik zou voor eem aston martin gaan
een van de weinige auto's waar ik een harde p...... van krijg :D
Aston Martin's zijn niet echte rijders auto's als je ze vergelijkt met de bovengenoemde 2. Het zijn meer comfortabele Gt's dan sportwagens. Toch zijn ze goed op weg met de nieuwe Dbs en deze: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7906
misschien heb je gelijk
maar dan zou ik voor de df fun er een ander auto bij kopen :D :twisted:

Thommy
Berichten: 1962
Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11

Bericht door Thommy » 06 jan 2008, 22:14

voor de vergelijking van de 360CS en de ZR1 zou ik naar deze aflevering kijken op Discovery...
Hier worden beide voorgangers vergeleken (F360 & C6 Z06) en de uitkomst is verrassend voor sportwagen liefhebbers... :shock: :shock:


maar alsnog heb ik de snelste en mooiste auto hier op het forum, mn OPC... :P :lol:

:twisted: :twisted:

grt Thommy

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 06 jan 2008, 22:50

Fastturbo schreef:Cor ik zou hier eens serieus naar gaan kijken, de nieuwe Nissan GT-R is een topper.

Test + Video Nissan GT-R

[img:500:315]http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/ ... 16.500.jpg[/img]


Jan
Ik zou idd ook verder kijken dan de "gevestigde" orde.

Die nieuwe GTR is een prachtding.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2008, 22:51

vipernl schreef:
HANZ06 schreef:
InjectTheVenom schreef:De Ferrari, end of story Ook met deze super corvette hebben ze TE weinig gedaan om hem kwa uiterlijk zichtbaar van de rest van de horde andere corvettes (inclusief Z06) te onderscheiden, ik vraag me af of ze met de ZR1 minder merkwaardige kinderziektes hebben dan wegvliegende daken en spontaan ploffende motoren :lol:

Het valt me op dat jij bijna geen ene post onbenut laat om een corvette een beetje af te zeiken.
Heb je er zelf 1 of heb je wel eens gereden in een z06?
Jij hebt commentaar op auto`s waar je helemaal niks van af weet behalve wat je af en toe van de buiten wacht mee pikt.
Jij hebt een bmw, nee dat is een super wagen waar niks aan mankeert.
Dat je gek ben van een viper is niks mis mee maar ik heb nog nooit een viper afgekraakt terwijl daar minimaal zoveel op af te kraken is als van een corvette.
Als je bij een viper na een beetje trappen uitstapt brand je je aan de dorpel omdat die bloedverziekend heet is.
Bij vipers ploffen en minimaal net zoveel motoren en als ik het corvette forum leest staat daar bijzonder weinig over kapotte motoren.
Als ik op het viper forum gaat zoeken vind ik nog veel meer dingen die er aan zo,n hok mankeert.
Dus als je nou voortaan weer eens wilt reageren kom dan eens met iets zinvols en niet met iets negatiefs waar je helemaal niks van af weet.
Typisch ook iets Nederlands, dingen afzeiken wat ze zelf niet hebben.

Grtz,Hanz06:wink:
En het valt mij op dat jij geen kans onbenut laat om andere autos en eigenaars daarvan en vipers in het bijzonder af te zeiken en onder het mom van "ik ben grappig" en er een winky of een smiley bijzet, wat ? omdat jij toevallig een zo6 hebt mag jij wel andere mensen afzeiken?.
Mensen mogen alleen commentaar op autos hebben als er zelf in hebben gereden? hoeveel vipers heb jij in gereden dan?Lees lekker de regels van het forum en begin dan een keer opnieuw.

Kom dan even met de posts waar ik andere auto`s serieus afzeik.
Ben daar erg benieuwd naar.
Wel aardig van je dat je voor je viper vriendje opkomt. :wink:
Wat moet ik volgens jou dan lezen in de regels van het forum, help me even op weg! :wink:

Grtz,Hanz06

P.s. ik heb denk ik in meer vipers gereden dat jij denk want ik ben namelijk een auto liefhebber en niet verblind door 1 merk. :wink: :wink:

Let ook even op de smiley`s :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 06 jan 2008, 23:19

luco hornsveld schreef:
TopFuel schreef:
luco hornsveld schreef:ja als ik genoeg te besteden had

geen van beiden

ik zou voor eem aston martin gaan
een van de weinige auto's waar ik een harde p...... van krijg :D
Aston Martin's zijn niet echte rijders auto's als je ze vergelijkt met de bovengenoemde 2. Het zijn meer comfortabele Gt's dan sportwagens. Toch zijn ze goed op weg met de nieuwe Dbs en deze: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7906
misschien heb je gelijk
maar dan zou ik voor de df fun er een ander auto bij kopen :D :twisted:
Als geld geen rol meer zou spelen zou er bij mij ook zeker een AM in de garage staan... 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 jan 2008, 23:28

Cor's keuze om door te groeien naar de ZR1 kan ik heel goed begrijpen. Alternatieven zoals een GT3 aandragen, snap ik wel vanuit een bepaald perspectief.(punten die Hielke aandraagt) Maar als Cor een GT3 had willen rijden dan had ie dat natuurlijk allang gedaan.

Voor Cor is de keuze voor een Corvette ook een "way of Life" dat proef ik in al zijn enthousiaste posts over zijn auto en niet in de laatste plaats hoe hij zijn auto beleefd tijdens de meetings waar hij met zijn auto (corvette) kwam.

Toen ik vorig jaar Cor voor het eerst ontmoete toen hij met de Mercedes SL55 AMG kwam bij Harry Bootsma.. Zag ik dat hij de auto vooral als vervoermiddel gebruikte. De Corvette is een soort van "autoliefde".

Hoe hij met deze auto bezig kan zijn, hoe er over praat.. hoe hij hem beleefd, de energie die hij er in steekt om hem aan alle kanten te optimaliseren.. uniek in mijn beleving.. niet om Cor een veer in zijn reet te steken.. maar in hem herken ik een echte autoliefhebber, waarbij me in positieve in altijd zijn opstekers voor andersmans autokeuzes opvalt. Maar dat terzijde.

Cor hoef je geen Ferrari of GT3 te adviseren.. Cor snapt als geen ander dat die auto's totaal niet bij hem passen. Over het kosten aspect.. afgezien van het feit of je de kosten "makkelijk" kunt betalen voor een Ferrari.. er is ook nog zoiets als willen. Mijn gevoel bij Ferrari,draait het vooral om het bezit.. en in mindere mate om het gebruik.. het feit dat Ferrari's bijna altijd lage kilometerstanden hebben vind ik ook opvallend.

Cor wil een auto gebruiken waar die voor gemaakt is. Een Ferrari is vooral gemaakt om heel mooi te wezen en een innerlijk verlangen voor het meest begeerde automerk ter wereld te vervullen.

Een Corvette heeft met de laatste generatie bewezen tot de beste sportauto's ter wereld te behoren. Geen enkele ander supercar neemt afstand van de Z06 (behalve dan een Veryon).

En dan heb je een Z06.. niet gekocht om zijn finesse maar om zijn performance kwaliteiten, ook nog eens verpakt in een hele mooie jas..

En dan hoor je van de ZR1.. nouja het verhaal is verder bekend..

Dan is er toch als ultieme liefhebber geen haar op je donder die nadenkt over iets anders ? Dan wil je gewoon die ZR1.. Ferrari's GT3's allemaal leuk.. maar je hebt er niks mee.. in de zin van dat het je liefhebberij vervult.. Ik herken daar veel in.


Overigens verdenk ik Cor er van dat ie helemaal niet als Cor is geboren, maar als Pieter ofzo.. Maar speciaal voor de Corvette zijn naam heeft laten wijzigen bij de burgelijke stand.. zag hem al aankomen.. meneer (ambtenaar van de burgelijke stand) wat word uw nieuwe voornaam...

En achterloos gooit ie een foto van de Z06 op tafel.. Cor vette Cor (maar dat was toen, schijnt dat ie nu light tuning heeft ondergaan) :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Google [Bot], Rogerb, Will F. en 10 gasten